Wonen in een chalet-Tiny house?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 18:54

BeFunny schreef:
Ja ik heb dat ook begrepen dat de gemeente dat ook wil. Ze komen eerste of tweede kwartaal van dit jaar met officieel besluit.
Dan moet het voor de verkoper verkocht zijn al anders kan hij/zij het appartement niet kopen en dan wacht ze met verkoop tot ze weer wat anders heeft of hij.

Dus is het ook een risico voor de koper. Maar het is voor de natuurliefhebber wel een pareltje.

Ken Noenen niet maar wel omringende Ooisterwijk Boxtel Tilburg ook de Antwerpse kempen maar Noenen zelf nooit geweest.

De Noenes is het gebied rond de Blazeveldweg waar het chalet staat! :j Het chalet valt dus ook onder "De Noenes" maar staat eigenlijk in Haaren.
Het is als het ware een kleine buurtgemeenschap.
Wij wonen zelf in Haaren en daar ben je vanaf de Noenes ook heel snel.

Misschien is dit ook heel handig voor je om te lezen voor je gaat kijken!
https://denoenes.nl/
Daar is ook veel te lezen over oa het omgevingsplan etc.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-25 19:01

Dankjewel overzichtelijke site. Ook nog eens mooie fotos :j ja haaren ben ik ook nooit geweest terwijl bijna in alle omliggende plaatsen wel.

Een beetje nadeel dat er geen supermarkt op loop afstand is wel op fietsafstand. En de stations ook iets verder dan ik eigenlijk zou willen. Maar in het kader van concessies doen en dan zo'n omgeving en toch op fietsafstand en binnenkort heb ik ook weer brommobiel dan zou ik me daar wel echt zien zitten zeg maar.

Tiggs

Re: Wonen in een chalet-Tiny house?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 21:20

Mooie omgeving volgens mij! Na de bezichtiging iets lekkers halen bij Robert van Beckhoven? :)

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 21:44

Heel veel natuur daar inderdaad, zou mooi zijn als het geschikt is!

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 22:43

Siers83 schreef:
Ik zou wel zwart op wit willen hebben van de gemeente dat je er ingeschreven mag staan. Als ik op de site rondkijk zie ik netgens dat er ook permanente bewoning mogelijk is. Dat is dus wel een risico

Overigens zegt inschrijven ook niks. Mijn ouders wonen al 5 jaar op een park. Staan ingeschreven bij de Gemeente. Er is al 25 jaar een gedoogd beleid. Vorig jaar kwam er een nieuwe wethouder en binnen 2 jaar moet iedereen eraf.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-25 00:49

In dit geval gaat het om een gebiedje waar 80 procent van de huisjes al permanent bewoond wordt
Waar ze in de laatste fase zitten van het traject tot goedkeuring "helaas geeft dat geen zekerheid' maar wel is de kans hier best groot dat het door gaat.

Ik heb de brieven van de gemeente gezien zeg maar.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 01:05

Wat een leuk plekje!

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-25 01:24

Tiggs schreef:
Mooie omgeving volgens mij! Na de bezichtiging iets lekkers halen bij Robert van Beckhoven? :)

O ja die zit in Oisterwijk. Wie weet.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-25 13:12

Ik heb alvast zelf een mail naar de gemeente gestuurd met de vraag of ze iets meer kunnen vertellen.

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 13:43

Dicht bij ons! En dat is idd de plek waar veel mensen al permanent wonen zonder problemen.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-25 13:57

Juist dat ze zonder problemen wonen al 20jaar is ook positief.

Maar pas als het besluit definitief is is het echt rond dat is toch spannend.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 02:25

BeFunny schreef:
Juist dat ze zonder problemen wonen al 20jaar is ook positief.

Maar pas als het besluit definitief is is het echt rond dat is toch spannend.

Eerder zou ik het ook niet doen. Bij mijn ouders woonden er meerdere mensen al meer dan 25 jaar en is het nu na 30 jaar gedogen toch echt afgelopen met permanente bewoning op het park. Inmiddels heeft 80% van de vaste bewoners z'n huis/chalet verkocht en is een woning gaan huren/kopen.

Mocht je toch iets kopen vanwege gedoogbeleid zou ik wel gaan inschrijven bij de woningbouw. Mocht je er over een aantal jaar toch af moeten dan heb je sneller kans op een huurwoning.

Bij mijn ouders op het park zijn veel bewoners 80+, echt sneu voor deze mensen dat ze na al die jaren toch weg moeten. Recreatie mag straks nog maar voor een half jaar.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-25 12:37

Nou van de gemeente wordt ik niet echt veel wijzer dan dat ze met oriënterende gesprekken bezig zijn.
Dat het momenteel nog een recreatie bestemming heeft.

Ik heb de makelaar gemaild dat ik zaterdag wel wil bezichtigen. Maar dat als ik een bod zou doen dat dat echt enkel is onder voorbehoud van het bestemmingsplan. Als hij zeker weet dat zijn cliënt dat niet wil dan ga ik me de moeite van het bezichtigen besparen.

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 12:39

BeFunny schreef:
Nou van de gemeente wordt ik niet echt veel wijzer dan dat ze met oriënterende gesprekken bezig zijn.

Ik heb de makelaar gemaild dat ik zaterdag wel wil bezichtigen. Maar dat als ik een bod zou doen dat dat echt enkel is onder voorbehoud van het bestemmingsplan. Als hij zeker weet dat zijn cliënt dat niet wil dan ga ik me de moeite van het bezichtigen besparen.

Zulke gesprekken kunnen jaren duren!

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-25 12:44

Klopt maar de gemeente heeft laten weten dat zij in het eerste of tweede kwartaal met een besluit komen voor nu. En dat is binnen 6 maanden dus.

Ik ga het iig niet kopen zonder meer zekerheid.

Als iemand met hypotheek koopt duurt het ook maanden voor het rond is. Dus dat voorbehoud vind ik zo gek niet. Als ze dat niet willen houd het voor mij op.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 13:46

BeFunny schreef:
Klopt maar de gemeente heeft laten weten dat zij in het eerste of tweede kwartaal met een besluit komen voor nu. En dat is binnen 6 maanden dus.

En als ze het einde van die termijn van 6 maanden naderen, vragen ze uitstel en zijn ze zo weer een half jaar bezig...

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 13:47

Little_Gift schreef:
BeFunny schreef:

En als ze het einde van die termijn van 6 maanden naderen, vragen ze uitstel en zijn ze zo weer een half jaar bezig...

Zo gaat dat helaas.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 13:58

Of er gaat weer een belanghebbende in bezwaar.
Hoppa bobba; maanden vertraging.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 13:59

Het huisje, terrein en de omgeving is echt ontzettend gaaf!!

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-25 14:02

Maar het is juist ook voor gemeentes een voordeel als het bewoond mag worden.

Het gros wat er woont is 55plus.
Die bieden ze over 10jaar een leuk 65plus appartementje aan en kopen ze uit. En dan kunnen ze gaan bouwen daar.

Er is woning nood.

Maar ja het kan idd langer duren.
En dat maakt dat ik dan iig niet tot koop over ga.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 14:16

Ik lees al even mee en deze weg heb ik ook goed onderzocht.

Maar er zitten zoveel nare verborgen regeltjes, donkere onbekende regels en uitzonderingen ook op de plekken waar er gedoogd wordt. En na maanden onderzoek en helaas heel veel gevallen waarin de bewoners altijd aan het kortste eind trekken besloten dat het risico te groot is.

Eigendom grond, eigendom huisje als gemeente of parkeigenaar het in hun kop hebben ben je kansloos en je geld en huis kwijt. Wat ik zelf heb uitgevist zeker 25/30 huisjeseigenaren die dakloos en meest fnancieel kaalgeplukt eindigen. En honderden mensen die nu hetzelfde lot ondergaan of nog vechten voor hun plek.

Ik weet dat mijn oom en tante in Ermelo echt mochten wonen, maar dat zijn zeldzame uitzinderingen. -O- nu in de buurt, gemeente wil de grond over 5 jaar bebouwen. Gevolg camping is onteigend en het park wordt onder de ogen van de bewoners ontmanteld zonder enig recht op wat ook.

Ik wil geen party pooper zijn :(:) maar heb genoeg sjit gezien gelezen of wat ook. En ben de meest dwaze verborgen regels tegengekomen. Tot aan de was mag niet buiten drogen, ook niet op een rekje want dat kan reden zijn tot toegang weigeren definitief. Geen afzetten toegestaan voor een huisdier, ook niet een losse. Kan reden zijn tot definitieve weigering van toegang. Vage zinnen als de parkeigenaar is ten alle tijden gemachtigd de regels te veranderen 8)7 wat inhoud dat je elk moment om welke reden ook in de problemen kunt komen.

Ik ken de urgentie van woningzoeken en de wanhoop helaas maar al te goed. -O- ik ben er denk ik 7 jaar af en aan mee bezig geweest en heb de meest onlogische opties bekeken. Inclusief een echte camping waar je wel blijvend mocht kamperen in een caravan of camper of yurt.

Het vakantiepark wonen is dan de meest risicovolle optie door de schimmigewereld die erachter zit van vaak toch wat eh hoe zeg ik het netjes mensen/bedrijven die maar een ding willen zoveel mogelijk geld, desnoods ten koste van hun bewoners van hun parken. Die zien ze meest niet als mens maar als geld uitwring ding. Zijn ze niet meer bruikbaar genoeg wordt je weggegooid als een stuk afval.

Niet allemaal maar de integeren zijn heel erg dun gezaaid

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 14:23

Wat ik me meer afvraag is als dit de vraagprijs is voor een huisje met 'mogelijk' woonbestemming. Wat zal dat doen met de prijs als het officieel woonbestemming krijgt. Of verkoper zolang wil wachten en prijs er niet evenredig mee wil laten stijgen moet je ook maar bezien. Maar je kunt het allicht vragen idd.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-25 14:35

De vraagprijs is te hoog voor een recreatie bestemming (Het wordt ook aangeboden als permanente bewoning toegestaan en bestemmingsplan wijzigd in wonen dat ze ver zijn in die onderhandelingen). Als het woonbestemming krijgt is het bouwgrond en zou het misschien meer waard zijn maar dan krijgen ze wel te maken met mensen die nog hypotheek moeten krijgen.
Als ze met mij een contract hebben met deze voorwaarden zijn ze zeker dat als er woonbestemming op komt er snel geschakeld kan worden.

Als er woonbestemming op komt.
Koop je dus eigenlijk grond (het huisje is een oud houten chaletje)en het staat niet op een park met regels. Dus hoe je je was buiten hangt is aan de bewoner zelf ;)
In de brieven van de gemeente staat ook al de aanvraag voor bouw dat geld voor alle kavels. Daar mag op 90m2 gebouwd worden. En er mag een bijgebouwtjes/schuurtje komen.

Ook is berekend wat de mensen eenmalig moeten betalen 3000 nog wat. En dat is voor verbetering van o.a de weg die nu onverhard is waardoor het s'winters nog wel eens modderig is. En het weg halen van takken die oversteken op die weg en dat soort dingen. Dat bedrag hebben de mensen al per brief op de mat gehad. 80 procent van de 240 huisjes is al 20jaar permanent bewoond.

Daarbij heeft de gemeente al een plan gemaakt voor het onderhouden van het gebied zonder dat de omgeving daar last van heeft.

Al deze dingen staan al op papier en dat geeft toch de indicatie dat ze in de laatste fase zijn nu.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 15:26

BeFunny schreef:

Ik zou geen bod doen zolang er geen duidelijkheid is. Dan houden jullie elkaar aan het lijntje en jij weet niet waar je voor zou betalen.
Ik neem aan dat de eigenaar er ook belang bij heeft dat er duidelijkheid komt. Wat hebben zij daarin al ondernomen en wat weten zij?

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 15:27

Ik en mijn vriend hebben (noodgedwongen ivm geen woning kunnen vinden) 3 jaar in een chalet gewoond.
Op zich prima, maar ik zou er nooit meer naar terug willen.

Qua ruimte is het op zich wel oke te doen, het scheelt dat wij maar 1 slaapkamer hadden waardoor we meer ruimte hadden in de woonkamer. Keuken was wel echt heel klein, tis ook super gehorig en kijk aub goed naar hoe het chalet onderhouden is. Enkel glas en houten kozijnen wordt je echt niet vrolijk van, in de winter niet warm te krijgen (en ja wij hadden gewoon een cv ketel gelukkig) en zomers kon het binnen soms wel 38 graden worden op echt warme dagen.
Enige fijne was de grote tuin die erbij zat.