Declaraties werk worden niet vergoed

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tiggs

Re: Declaraties werk worden niet vergoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 19:23

Nou als ik m'n werkgever zo wantrouwde (declaraties ontmoedigen terwijl hij blijkbaar super nobel werk doet), zou ik iets anders zoeken.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 19:23

Mag ik het inmiddels een raar verhaal vinden? Hij huurt iemand in om het te doen en nog is het veel te laat gedaan?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 19:25

Dus omdat hij in jou ogen belangrijk werk doet zouden we er anders tegenaan kijken?

Brrr krijg daar altijd kriebels van. Ik zeg altijd maar zo :
Als de bouwvakker geen operatiekamer bouwt. De electriciën niet alles installeert, de sterilisatie dienst de spullen niet desinfecteert en de schoonmaak de rest niet schoonmaakt. Kan de chirurg geen goede operatie uitvoeren.

(plus alle mensen daar nog meer)

De een is niet belangrijker dan de ander.

Dus niet denken dat hij niet op tijd hoeft te declareren.

Heb als beveiliger ook wel eens een hoge pief uit een gebouw gezet omdat het pand om 21 uur sloot.
Toen hij mopperde heb ik gezegd dat de regels voor iedereen gelijk zijn en dat ik niet de regels maakte, hij misschien wel...met een vriendelijke stem. En toen schoot hij in de lach en stopte met zijn werk.
Laatst bijgewerkt door DuoPenotti op 28-12-24 19:25, in het totaal 1 keer bewerkt

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 19:25

Je man moet het wel heel erg naar zijn zin hebben om bij zo'n bedrijf te willen blijven. Wordt er een beetje kriebelig van, werk voor twee, declareren ontmoedigen :=

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 19:32

Muppett schreef:
Het bedrijf waar mijn man werkt heeft een heel ingewikkeld declaratiesysteem. Hij is zelf klunzig in dat soort dingen en hij huurt nota bene iemand in om die declaraties te doen.
Het schijnt stiekem een beetje bedoeld te zijn om declareren te ontmoedigen.

Is het dan niet gewoon tijd dat je man wat meer op zijn strepen gaat staan? Niet meer voor 2 man werk doen en geen kosten voorschieten als het bedrijf declareren wil ontmoedigen. Laat het er maar eens op aan komen. Dat heb ik bij mijn vorige werkgever ook gedaan en daar konden uiteindelijk zaken toch wel anders geregeld worden voor het personeel.

Even los van dat ik vind dat je man eigenlijk gewoon tijdig hoort te declareren, vind ik wel dat een bedrijf declaraties zoveel mogelijk hoort te voorkomen. Helemaal als ze het zelf eigenlijk liever niet hebben.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 19:34

Ik vind dat de caissière bij de supermarkt ook heel belangrijk werk doet, eten blijft toch een eerste levensbehoefte.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 19:35

Hij huurt iemand in om dit te doen? Bijzonder wel.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 19:39

Of is ie ZZP'er?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 19:40

Het verhaal wordt wel bijzonder, zo :=. Hij huurt iemand in om de declaraties te doen, waar was die persoon dan? En hoezo een ontmoedigingsbeleid qua declaraties?

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 21:04

Muppett schreef:
Het bedrijf waar mijn man werkt heeft een heel ingewikkeld declaratiesysteem. Hij is zelf klunzig in dat soort dingen en hij huurt nota bene iemand in om die declaraties te doen.
Het schijnt stiekem een beetje bedoeld te zijn om declareren te ontmoedigen.

Omdat jou man "klunzig" is en die persoon die hij inhuurd ( op eens, want hiervoor heb je met geen woord over gehad) het ook niet voor elkaar krijgt, neem jij dus aan dat het bedrijf declareren wil ontmoedigen...

Dat vind ik toch erg sterk en het is maar goed dat je niet benoemd welk werk jouw man doet, want als werkgever of leidinggevende zou ik niet amused zijn, dit op internet te lezen...

Luzerna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 21:34

Vanillia schreef:
Ik vind jullie wel erg fel richting de man van TS. Man heeft blijkbaar een groot verantwoordelijkheidsgevoel richting het bedrijf, doet het werk van 2 mensen en heeft de afgelopen periode meer urgente werkzaamheden prioriteit gegeven boven iets wat naar zijn wel gevoel kon wachten.
Als ik je man was zou ik een gesprek aangaan met mijn leidinggevende. Ja ik was 3 maanden te laat, maar ik doe het werk van 2 mensen en heb daarin het bedrijf boven de declaratie gesteld. Ik vind het belachelijk dat jullie niet uitbetalen voor kosten die daadwerkelijk zijn voorgeschoten, maar als dat jullie beslissing is ok. Dat wil dan wel zeggen dat ik per direct stop met meer uren werken dan waar ik voor betaald krijg dus dat jullie iemand zullen moeten zoeken die per 1/1 taken X, Y en Z gaat overnemen.

Helemaal mee eens!!

Jadero

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 21:45

TS hoeft toch ook niet alles in detail hier te plaatsen?
Haar vraag was toch duidelijk zonder alle extra info?
En kom op zeg, die persoon zal de info van man moeten krijgen om de declaraties te kunnen doen, hoe moet diegene dat anders doen. Zo'n raar verhaal is dat echt niet :+

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 21:50

Luzerna schreef:
Vanillia schreef:
Ik vind jullie wel erg fel richting de man van TS. Man heeft blijkbaar een groot verantwoordelijkheidsgevoel richting het bedrijf, doet het werk van 2 mensen en heeft de afgelopen periode meer urgente werkzaamheden prioriteit gegeven boven iets wat naar zijn wel gevoel kon wachten.
Als ik je man was zou ik een gesprek aangaan met mijn leidinggevende. Ja ik was 3 maanden te laat, maar ik doe het werk van 2 mensen en heb daarin het bedrijf boven de declaratie gesteld. Ik vind het belachelijk dat jullie niet uitbetalen voor kosten die daadwerkelijk zijn voorgeschoten, maar als dat jullie beslissing is ok. Dat wil dan wel zeggen dat ik per direct stop met meer uren werken dan waar ik voor betaald krijg dus dat jullie iemand zullen moeten zoeken die per 1/1 taken X, Y en Z gaat overnemen.

Helemaal mee eens!!

Wellicht denkt de werkgever totaal anders en kwalificeert hij de man van TS als iemand die het werkt doet van 0,5 mensen...

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 21:53

Het lijkt mij vrij simpel: Hij belt zijn leidinggevende, maakt zijn excuses en vraagt of er nog iets mogelijk is.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 22:07

Er is eerder een uitspraak over geweest, weet niet of TS haar man onder een CAO valt of waar deze afspraken mbt declareren staan genoemd. Maar blijkbaar het wel bekend voor TS haar man.
https://www.novo-advocatuur.nl/Actueel/ID/2257
Deze werknemer trok aan het kortste eindje.

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 15:26

Nu word TS ineens aangevallen omdat ze vind dat haar man belangrijk werk doet? Waarschijnlijk bedoeld ze daarmee ; werk met veel verantwoordelijkheden.. waarbij hij weinig tijd over heeft voor de declaraties die in via een systeem ingevoerd moeten worden waar hij zelf niet handig mee is. Waarschijnlijk moet hij naar iemand toe die hem daarbij helpt of dit voor hem doet maar daar heeft hij in de drie maanden te weinig tijd voor gehad en daardoor te lang uitgesteld. Ze bedoeld daarbij niet dat een caissière geen belangrijk werk doet dus niemand hoeft zich beledigd te voelen ;)

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 15:54

Dat schreef ze niet...
Dan had ze dat kunnen zeggen.

Nee zou niet meer begrip hebben.

Want hoort bij zijn baan.

Zoals bij duizenden mensen meer.

Citaat:
Omwille van privacy wil ik niet noemen wat mijn man precies voor werk doet, maar als mensen dat zouden weten, zouden ze denk ik ietsje meer begrip hebben

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 15:57

DuoPenotti schreef:
Dat schreef ze niet...
Dan had ze dat kunnen zeggen.

Nee zou niet meer begrip hebben.

Want hoort bij zijn baan.

Zoals bij duizenden mensen meer.

Citaat:
Omwille van privacy wil ik niet noemen wat mijn man precies voor werk doet, maar als mensen dat zouden weten, zouden ze denk ik ietsje meer begrip hebben

Ik lees daar totaal niks in waaruit blijkt dat ze ander werk niet belangrijk vindt.
Sommige banen vragen nu eenmaal meer verantwoordelijkheid of zijn gevaarlijker dan andere. :=

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 16:02

Als hij een Navy Seal zou zijn zou ik het best extra begrip op kunnen brengen maar dan hoef hij zelf zn reisjes en onkosten niet voor te schieten dus dat denk ik niet :D maar geen idee wat voor werk hij doet maar misschien is het wel super veel verantwoordelijkheid en uitputtend werk met heel weinig vrije tijd

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 16:03

Door te suggereren dat mensen ietsje meer begrip zouden hebben indien mensen zouden weten wat voor werk meneer doet, wordt er wel gesuggereerd dat het om een hele grote VIP gaat.

Want waarom zou er voor de ene persoon meer begrip moeten zijn dan voor de andere persoon indien een persoon zich niet aan de bedrijfsregels houdt?
Laatst bijgewerkt door Petpa op 29-12-24 16:05, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 16:04

En verantwoordelijkheden of gevaar betekent dat de regels in een bedrijf niet voor jou zijn. Alleen voor de rest?
Dan zet je een ander toch als minder neer?

_chou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 16:05

Als hij zo belangrijk is voor het bedrijf (of lees ik het nu helemaal verkeerd?), waarom wordt er dan niet voor hem geboekt of heeft hij geen kaart van de zaak?

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 16:10

Zijn functie en verantwoordelijkheden zijn totaal irrelevant. Het gaat hier gewoon om regels en de eventuele bereidheid van de leidinggevende om water bij de wijn te doen.
Dan kan je een topfunctie hebben of top zijn in je functie: je zal gewoon moeten praten en hopen op tegemoetkoming.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 16:19

Wat hameren jullie toch steeds op de regels zeg…
Iedereen snapt dat het voor het bedrijf fijner is als elke werknemer binnen drie maanden declareert.
En soms lukt dat niet, door wat dan ook. Of je nu een grote vip bent of niet.
Zelf nooit meegemaakt?
Dit is geen regel waarbij er levensbedreigend gevaar ontstaat als hij niet opgevolgd wordt. Beetje soepelheid in de regels lijkt mij niet meer dan normaal.
Ik zou echt niet ergens kunnen werken waar de regels zo strak gehanteerd worden als hier in het topic gebeurt :=

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 16:24

Petpa schreef:
Door te suggereren dat mensen ietsje meer begrip zouden hebben indien mensen zouden weten wat voor werk meneer doet, wordt er wel gesuggereerd dat het om een hele grote VIP gaat.

Want waarom zou er voor de ene persoon meer begrip moeten zijn dan voor de andere persoon indien een persoon zich niet aan de bedrijfsregels houdt?

Een grote VIP heeft wel een secretaresse die de declaraties bij kan houden denk ik.
Maar TS zegt niet dat hij zich niet aan de regels moet houden of zich beter voelt als anderen .. ze zegt dat er meer begrip zou zijn als we wisten wat voor werk hij doet.
Ik kan me voorstellen dat iemand die weinig verantwoordelijkheden heeft en een 9 tot 5 baan 4-5 dagen in de week veel tijd heeft voor die declaraties. Maar iemand die hele andere uren werkt met veel overwerk, veel verantwoordelijkheden of gevaarlijk werk en daardoor veel aan z’n hoofd heeft deze declaraties eerder vergeet te doen. Dat wil niet zeggen dat hij zich meer voelt als een ander of denkt zich niet aan de regels hoeft te houden .. maar het is dan wel iets makkelijker te begrijpen waarom hij te laat was met z’n declaraties