Howrse

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 17:25

Dan zal ik toch maar kopen.
Jouw aanbod is heel welkom, jitskenienke! Wat in je naam op Howrse? O, ik bedenk me net dat ik nog geen particuliere verkoop kan doen, alleen veiling! Dan ga ik daar maar kijken.

Ik wou even met de manege wachten omdat ik al op zoveel dingen moet letten, het is best druk in dit spel! Ik ga eerst eens rustig inlezen hoe dat allemaal werkt.
Is er trouwens nog een andere handleiding dan die fokkershandleiding? Ik merk dat ik vaak basisvragen heb die daar niet instaan. Ik heb nog geen account aan willen maken in dat Discoord, weet nog niet of dat veilig genoeg is. Ik ben altijd vrij voorzichtig wat ik online doe en toelaat.

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 17:42

ik heb per ongeluk op de manegepagina geklikt en krijg nu een zeer vasthoudend meisje dat me per se wil helpen starten. Hoe kom ik van haar af? :oo :P := Afsluiten en weer opstarten helpt niet. Ik kom niet van die pagina af dus kan ook niet naar mijn paarden.
Of zit ik er nu aan vast?

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 18:55

Martie schreef:
ik heb per ongeluk op de manegepagina geklikt en krijg nu een zeer vasthoudend meisje dat me per se wil helpen starten. Hoe kom ik van haar af? :oo :P := Afsluiten en weer opstarten helpt niet. Ik kom niet van die pagina af dus kan ook niet naar mijn paarden.
Of zit ik er nu aan vast?

Dat is de spelleider , die legt je uit hoe het werkt :)

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 19:05

Ja, dat snap ik. Maar ik kan haar dus niet tussentijds stoppen? Dus ik ben nu verplicht door te gaan en een manege te beginnen en beheren terwijl ik dat nog niet wil? Kost me nu te veel tijd.
Ik kan nu niets met mijn paarden doen voordat ik de handleiding heb afgemaakt dus zal maar even volgen. Irritant spel! :D :P

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 19:09

Martie schreef:
Ja, dat snap ik. Maar ik kan haar dus niet tussentijds stoppen? Dus ik ben nu verplicht door te gaan en een manege te beginnen en beheren terwijl ik dat nog niet wil? Kost me nu te veel tijd.
Ik kan nu niets met mijn paarden doen voordat ik de handleiding heb afgemaakt dus zal maar even volgen. Irritant spel! :D :P

Klopt stopzetten lukt volgensmij niet. Ik ben er gelukkig net helemaal doorheen.

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 19:25

Tsja, nou heb ik ineens een manege.....
Kan ik dat ding voorlopig gewoon negeren of geeft dat problemen?

FennyPower

Re: Howrse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 19:31

Ik heb ook een manege maar doe er ook nog niet echt iets mee hoor!

Binkie_Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 19:45

Martie schreef:
Tsja, nou heb ik ineens een manege.....
Kan ik dat ding voorlopig gewoon negeren of geeft dat problemen?

Kan je gewoon negeren! Gebeurt niks mee, hoogstens dat je stallen kapot zijn als je terugkomt. Maar die gaan toch in verloop van tijd een keer kapot, dat maakt niet uit.

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 20:24

Oh, mooi! Dan parkeer ik dat even tot ik wat verder ben.
Bedankt allemaal!

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 23:53

Ik las dat koeien op het land via het leer veel opbrengen.
Is het zinnig alles te laten zoals nu bij de start, dus 1 weiland en 1 stal en daar dan koeien te zetten en verder niks? Is het dan voldoende die koeien voer te geven of hebben ze al eten door dat weiland?
En hoe krijg ik dan leer?

xKatinkii

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-25 09:40

Ze 'eten' van het weiland, als je er verder niks mee doet dan zou ik zeker een weiland met koeien nemen, het is meer dat je ze 'plant' en na 30 dagen op de knop oogsten klikt en dan komt het leer in je inventaris.

BlackClaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-25 09:46

xKatinkii schreef:
Ze 'eten' van het weiland, als je er verder niks mee doet dan zou ik zeker een weiland met koeien nemen, het is meer dat je ze 'plant' en na 30 dagen op de knop oogsten klikt en dan komt het leer in je inventaris.

Dit, en voedertrog toevoegen aan de wei (liefst de grote weide, die is 25 hectare). Voedertrog kan ik wel een geven!

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-25 09:57

Wat doet een voedertrog? En een trekker?

Binkie_Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-25 10:21

Kabayo schreef:
Wat doet een voedertrog? En een trekker?

Als je de producten aanklikt in de winkel krijg je er extra informatie over. Voedertrog geeft volgens mij meer leer op het moment dat je er koeien neerzet, een trekker geeft een grotere oogst.

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-25 10:33

BlackClaw schreef:
xKatinkii schreef:

Dit, en voedertrog toevoegen aan de wei (liefst de grote weide, die is 25 hectare). Voedertrog kan ik wel een geven!

Dat is nuttig! Zal even kijken hoe groot mijn weiland is. Ik heb in elk geval de longhorns gekozen, die geven meer leer. Zie net dat de grote weide wel erg duur is, die moet even wachten tot ik wat verder ben en meer verdien.
En een voedertrog zou heel fijn zijn, bedankt!

BlackClaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-25 10:36

De voedertrog werkt wel alleen als die er al op zat voor je de koeien erin deed. Maar voor de volgende keer meer!

jitskenienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-25 10:46

Martie schreef:
Jouw aanbod is heel welkom, jitskenienke! Wat in je naam op Howrse? O, ik bedenk me net dat ik nog geen particuliere verkoop kan doen, alleen veiling! Dan ga ik daar maar kijken.

Ik wou even met de manege wachten omdat ik al op zoveel dingen moet letten, het is best druk in dit spel! Ik ga eerst eens rustig inlezen hoe dat allemaal werkt.
Is er trouwens nog een andere handleiding dan die fokkershandleiding? Ik merk dat ik vaak basisvragen heb die daar niet instaan. Ik heb nog geen account aan willen maken in dat Discoord, weet nog niet of dat veilig genoeg is. Ik ben altijd vrij voorzichtig wat ik online doe en toelaat.

Discord is veilig. veel gamers, waaronder ik en mijn vriend, gebruiken dit veel om met elkaar en vrienden te praten tijdens het gamen.

Ah oke, misschien staat er nog wat goedkoops op de veiling. Als je direct paarden wil verkopen/kopen van een speler dan heb je de gereserveerde verkoop nodig.

Martie

Ha, dat is meteen antwoord op mijn vraag die ik net stuurde in Howrse :)

jitskenienke

jitskenienke schreef:
Martie schreef:

Discord is veilig. Veel gamers, waaronder ik en mijn vriend, gebruiken dit veel om met elkaar en vrienden te praten tijdens het gamen.

Ah oke, misschien staat er nog wat goedkoops op de veiling. Als je direct paarden wil verkopen/kopen van een speler dan heb je de gereserveerde verkoop nodig.

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-25 11:01

Stille meelezer hier
Ik heb paar weken terug ook een account aangemaakt (amyjamess, zelfde als mn bokt naam ook)

Nu loop ik vast op de doelen. 1 van die doelen snap ik niet, dat is: win 1 cadeau in een actie.
Wat word daar mee bedoeld?

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-25 11:03

Er worden soms acties georganiseerd waarbij je prijzen kan winnen door deelname. Toen ik begon was er een actie voor Ritjes maken, die is net afgelopen. Ik denk dat er binnenkort wel weer wat anders komt.

xKatinkii

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-25 11:24

Vanmiddag start als het goed is de nieuwe actie, daar kan je idd cadeaus winnen!

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-25 20:33

Krijg je eigenlijk 1x per dag punten om aan de actie Bosrit mee te doen of ook als je vaker per dag je paarden laat lopen? Ik neem tenminste aan dat je kaartjes krijgt door bosritten te maken.

En wie wil even met mij meedenken?
Wat is de beste manier om (in elk geval in de eerste periode) zo snel mogelijk wat vermogen op te bouwen? Ik wil graag een groot weiland kopen en daar longhorns neerzetten met een voedertrog, dat zou 1x per maand inkomsten moeten geven. Verder wil ik daar voorlopig nog niks mee doen. Ik heb nu 53.000 equus dus het lijkt me verstandig te wachten tot ik ongeveer 100.000 heb zodat ik reserve heb om mijn paardjes te blijven voeren en voor mijn jonge paarden meer tuig te kunnen kopen.

Ik neem aan dat je per paard een uitrustingsset moet hebben? Los van wat een manege eventueel geeft.
Ik heb nu 8 paarden waarvan 4 veulens, 2 net aan het werk en twee rond 11 jaar. Ik heb 2 voordelige veulens gekocht om 4 verschillende rassen te hebben voor mijn doel, die wil ik trainen en verkopen als ze wat kunnen, hopelijk brengt dat wat op. Ze zullen nog niet een echt hoog niveau hebben.

Verdien ik het meeste met fokken en jong verkopen of juist eerst flink trainen, een paar keer met een goed paard dekken om zo een beter paard te krijgen en dan pas verkopen? Ik wil ook niet zo heel veel paarden hebben aders verlies ik het overzicht.

Het is nog best een puzzel maar tips voorkomen misschien een paar beginnersfouten :D

BlackClaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-25 21:00

Martie schreef:
Krijg je eigenlijk 1x per dag punten om aan de actie Bosrit mee te doen of ook als je vaker per dag je paarden laat lopen? Ik neem tenminste aan dat je kaartjes krijgt door bosritten te maken.

En wie wil even met mij meedenken?
Wat is de beste manier om (in elk geval in de eerste periode) zo snel mogelijk wat vermogen op te bouwen? Ik wil graag een groot weiland kopen en daar longhorns neerzetten met een voedertrog, dat zou 1x per maand inkomsten moeten geven. Verder wil ik daar voorlopig nog niks mee doen. Ik heb nu 53.000 equus dus het lijkt me verstandig te wachten tot ik ongeveer 100.000 heb zodat ik reserve heb om mijn paardjes te blijven voeren en voor mijn jonge paarden meer tuig te kunnen kopen.

Ik neem aan dat je per paard een uitrustingsset moet hebben? Los van wat een manege eventueel geeft.
Ik heb nu 8 paarden waarvan 4 veulens, 2 net aan het werk en twee rond 11 jaar. Ik heb 2 voordelige veulens gekocht om 4 verschillende rassen te hebben voor mijn doel, die wil ik trainen en verkopen als ze wat kunnen, hopelijk brengt dat wat op. Ze zullen nog niet een echt hoog niveau hebben.

Verdien ik het meeste met fokken en jong verkopen of juist eerst flink trainen, een paar keer met een goed paard dekken om zo een beter paard te krijgen en dan pas verkopen? Ik wil ook niet zo heel veel paarden hebben aders verlies ik het overzicht.

Het is nog best een puzzel maar tips voorkomen misschien een paar beginnersfouten :D

De actie geeft nu alleen tokens bij de eerste keer inloggen op een dag en als je de doelen voltooid, dat is vaak zet zoveel stappen, gebruik een bepaalde kaart of geef zoveel tokens uit.

Voor equus kunnen misschien andere spelers helpen nu? Kan je op de verkoop?

Mbt equus verdienen ben ik niet de aangewezen persoon. Wat ik daarvoor doe is 300 godjes elke dag 6 wedstrijden laten lopen dat lever me +- 150k per dag op maar die moet je ook maar net hebben haha

Tuig geeft het paard vaardigheden bonussen voor wedstrijden, het goedkoopste om het beste tuig te krijgen is via een goedkope manege die dat faciliteert. Als je nog beter tuig wilt dan 3* dan zou je een Poseidon's Pakket of ander speciaal tuig kunnen geven.

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-25 21:05

Ik kan volgens mij wel verkopen maar dat heeft nu geen zin, ze moeten eerst wat vaardigheden krijgen.
Als je een paard verkoopt dat jouw eigen tuig draagt, dus niet van de manege, gaat dat tuig automatisch af, moet je het er eerst afhalen of gaat het altijd mee?

En ik kan nu ineens de Olympus beklimmen. Ik snep er geen jota van hoe dat nou werkt maar ik klik maar braaf op alles wat ze aangeven en ineens heb ik drie bijzindere paarden: Achilles, Odysseus en Atalante. Ik denk dat dat die godjes zijn? Maar ze kosten wel gewoon geld voor stalling, god of niet :P
Laatst bijgewerkt door Martie op 10-07-25 21:48, in het totaal 1 keer bewerkt