Diddykong schreef:Een 2e scenario is dat het allereerste contact niet de bank was, maar idd een hacker.
TS heeft al gezegd dat de bank dat telefoontje in hun systeem heeft staan en dat het door hun geverifieerd is dat het echt was.
mylittlejoy schreef:Alles bij elkaar heb ik toch nog wel wat vraagtekens bij het handelen van de ING; zoals het niet verstrekken van gegevens aan de dochter zelf.
Grotendeels is wat de ING doet eigenlijk logisch. De ING heeft ook wel gegevens verstrekt. Enkel staat daar alles op maar geen afschrijving op van het grote bedrag. Maar TS heeft al aangegeven dat ze eigenlijk niet weet of het is afgeschreven, of dat de ING het bevroren heeft en zelf dus in bewaring (en dan gaat het er ook niet op staan). Daarbij zit je met AVG, en zodra de ING weet dat dochter niks met de afschrijving te maken heeft en ze wel die data geven, verstrekken ze dus persoonsgegevens van de aanvaller of geldezel. En hoe flauw ook, ook dat zijn gewoon personen met rechten.
Dat ING bepaalde procedures moet volgen en dus niet zo ff kan zeggen wat er speelt buiten het standaardproces om is ook lastig, maar ook dat is niet ING's fout. Daar zitten gewoon ook weer allerlei wetten en regels aan. Die procedures bestaan met een reden, die zijn enorm doordacht en geverifieerd voordat ze in gebruik worden genomen. Als ING afstapt van die procedures hiervoor en het gaat wel mis, hebben ze ook een probleem.
Waar ik enkel wel de ING echt op aankijk, is dat na 4 maanden contact ING er pas een kopie-brief komt. Hoezo komt ING daar niet veel eerder mee? Daar hebben ze wat mij betreft vooral steken laten vallen. En dat voor een klant waarvan ze minimaal (want TS heeft enkel "bedrag met 4 nullen" gezegd, het kan dus veel meer zijn) 10K van in bewaring hebben.