Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Marije_jiplover schreef:Volgens mij is precies dat de reden dat de minister eigenlijk wil dat de maatregelen voor álle ebikes gaan gelden, al dan niet voor de leeftijdscategorie 14-18 jaar (helmplicht).
Omdat de minister niet voor een "dikke banden politie" is.
Dat heb ik hem in een interview horen zeggen.
kwita schreef:Nu hebben wij een kind wat zo een ding niet wilt, maar moet je eens kijken naar de elektrische fiets… t is een lomp groot en zwaar ding aan het worden .
In de huidige groep 8 was het schoolkamp, waar er veel gefietst moest worden. Kwam er protest van de ouders notabene want er mocht geen elektrische fiets!
De leraren reden wel elektrisch ⚡️ dat was toch een punt van discussie, heb er hartelijk om gelachen. Want de ouders die het hardst protesteerden vliegen allemaal op zo één elektrische fiets !
Ik had dus van tevoren geteld een klas van 20 kinderen reden slechts 10 gewone fietsen. Waar mijn dochter dus de enige was met een fietshelm (en nee zij is niet bang en kan beter fietsen dan de gemiddelde persoon ) want zij is bezeten wielrenster! En viel dus bijna van haar fiets omdat iedereen zo traag fietste! Maar ook een aantal die echt niet heel goed meer kunnen fietsen slingeren en ook gewoon echt een gevaar zijn binnen zo een groep!
Waardoor er dus echt letterlijk hersenschuddingen en kneuzingen en gebroken botten kwamen omdat ze gewoon geen fiets vaardigheden meer hebben. Gelukkig kwam ons kind er goed van af ze was overde rooie omdat er een diepe kras op haar helm zat
Maar echt ook de ouders naderhand hebben een juridische procedure gestart, mijn mond viel open!
En dan niet eentje maar een een flink aantal !![]()
Ik denk dat we als mensen met alle luxeproblemen flink aan het aftakelen zijn!
En wil echt iedere lezer vragen is er niet een groter probleem gaande , Hoe gaan deze mensen als volwassenen zijn later?
Douce schreef:Vanaf 12 ging ik naar de middelbare school, sommigen vanaf 11. Lijkt me geen probleem om dat op een E bike toe te staan, dan praat je vaak al over grotere afstanden, in mijn geval door de polder. Helmplicht heb ik ook geen moeite mee, alle E bikes vanaf 14 jaar pas vind ik onnodig. Beetje stedelijk gelul. Overigens zie je hier in de polder amper fatbikes, ik viel recent al bijna van mijn fiets toen er een Urban Arrow voorbij kwam![]()
Stiekem vind ik het ook wel hypocriet om als leraar op de E bike te gaan als je het je leerlingen verbiedt
Citaat:Ik denk dat we als mensen met alle luxeproblemen flink aan het aftakelen zijn!
En wil echt iedere lezer vragen is er niet een groter probleem gaande , Hoe gaan deze mensen als volwassenen zijn later?
Foaly schreef:Douce schreef:Vanaf 12 ging ik naar de middelbare school, sommigen vanaf 11. Lijkt me geen probleem om dat op een E bike toe te staan, dan praat je vaak al over grotere afstanden, in mijn geval door de polder. Helmplicht heb ik ook geen moeite mee, alle E bikes vanaf 14 jaar pas vind ik onnodig. Beetje stedelijk gelul. Overigens zie je hier in de polder amper fatbikes, ik viel recent al bijna van mijn fiets toen er een Urban Arrow voorbij kwam![]()
Stiekem vind ik het ook wel hypocriet om als leraar op de E bike te gaan als je het je leerlingen verbiedt
Ik kom ook uit de polder, dus dat stedelijk gelul valt wel mee hoorGenoeg kinderen op mijn basisschool die ook van een dorp verderop kwamen, dat was al gauw 6 km en dat ging echt niet op een e-bike.
Dat laatste ben ik wel met je eens ja.
DuoPenotti schreef:Bij elke fabrikant vervalt toch de garantie? Ook de verzekering trekt zich terug bij opvoeren van.
Dan kom je toch uit bij de ouders?
Want de fabrikant weet niet wie er gewoon mee omgaat zoals hoort of welke pannekoek van zijn kind af wil.
Dus een disclamer erop, opvoeren op eigen risico zou voor jou voldoende zijn?
Ja net als bij alcohol.
Hier word niet achter het stuur gestapt met alcohol op, ook niet 1 glaasje.
Gewoon niet.
Maar stoppen van alcohol omdat er dwazen zijn die er niet mee om kunnen gaan?
Nee.
Wel mogen van mij de boeten met drinken achter het stuur ver honderdvoudigt worden.
Iedereen weet dat het gevaarlijk is
Douce schreef:Grappig, ik vind de nodigheid van e-bikes juist stedelijk gelul. Ben opgegroeit in Drenthe en daar kwam met op z'n ouderwetse fietsje prima van het dorp verderop naar de middelbare. Ook als dat elke dag 3 kwartier enkele reis was op de fiets. Dat was normaal.Vanaf 12 ging ik naar de middelbare school, sommigen vanaf 11. Lijkt me geen probleem om dat op een E bike toe te staan, dan praat je vaak al over grotere afstanden, in mijn geval door de polder. Helmplicht heb ik ook geen moeite mee, alle E bikes vanaf 14 jaar pas vind ik onnodig. Beetje stedelijk gelul. Overigens zie je hier in de polder amper fatbikes, ik viel recent al bijna van mijn fiets toen er een Urban Arrow voorbij kwam![]()
Stiekem vind ik het ook wel hypocriet om als leraar op de E bike te gaan als je het je leerlingen verbiedt
DuoPenotti schreef:Waarom moeten fabrikanten het veiliger maken? Vanuit de fabriek komen die dingen gewoon wettelijk in orde. Dus veilig.