Poepen op het toilet van een restaurant... done or not done?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Poepen op het toilet van een restaurant moet gewoon kunnen

Ja
810 (92%)
Nee
54 (6%)
Anders (en dat licht ik graag toe)
9 (1%)

Totaal aantal stemmen: 873

Desireeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-24 11:16

Ik kan het voor mezelf heel kort samenvatten:

Als je moet dan moet je.
Maar alleen als je het ook netjes opruimt en zo schoon mogelijk achterlaat.

Marije112 schreef:
Ik heb overigens jaren in de horeca gewerkt en mensen maken er echt een gore bende van. Ik sta er altijd van te kijken hoe mensen het voor elkaar krijgen de stront letterlijk op de muren of vloer te krijgen.

Want dit is echt bizar!
Zouden het dan kinderen zijn? Of echt volwassenen? Want hoe krijg je het voor elkaar?!?

Marije_jiplover

Re: Poepen op het toilet van een restaurant... done or not done?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-24 11:19

Ik kom op plekken waar veel mensen komen met veel verschillende internationale achtergronden, vaker een bordje tegen op het toilet waarbij duidelijk gemaakt wordt dat de hurkzit op de bril niet is toegestaan, dat men met de billen op de bril dient te gaan zitten.

Maar dat is echt niet de reden dat w.c.'s in het algemeen zo vies gemaakt worden.
En ik vraag me idd ook wel eens af hoe dan? En doen die mensen dat thuis dan ook?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-24 11:22

Wat mij overigens op valt is dat de toiletten waar voor je betaald op de benzine stations in Duitsland meest netjes zijn. Chaufeurs kunnen er ook even lekker fris douchen. Andere landen sla ik liever over..
Ik ben vaak onderweg dus zie nog wel eens wat.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-24 11:22

Ach, ik werk in een fabriek. ( ik doe ook Facilitair...) Ook daar zijn de toiletten af en toe té goor. Inderdaad de stront op de muur, de bril of aan de buitenkant van de pot. Of er zit zoveel papier in dat de boel verstopt....heel smerig. En dan met name de heren toiletten.

Popstra: klopt! er hangt ook bijna altijd wc papier! En zelfs op kleinere parkeerplaatsen staat zo'n hut met RVS toiletten, verder zijn de Autohofs altijd perfect!!!!

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-24 11:23

foxy80 schreef:
Marije112 schreef:
En toch zijn er genoeg Nederlands die ook smerig zijn. Ik heb ook in bijvoorbeeld dorps café's gewerkt waarbij het net zo goed gebeurde.
En dan wil ik nog niet eens praten over vrouwen die ongesteld zijn :x

Is er dan ook geen alcohol in het spel?

Ik kan me niet indenken dat je na twee wijntjes bij het eten je gebruikte tampon gewoon naast het prullenbakje gooit en 'm daar laat liggen :')

Desireeeee schreef:
Ik kan het voor mezelf heel kort samenvatten:

Als je moet dan moet je.
Maar alleen als je het ook netjes opruimt en zo schoon mogelijk achterlaat.

Marije112 schreef:
Ik heb overigens jaren in de horeca gewerkt en mensen maken er echt een gore bende van. Ik sta er altijd van te kijken hoe mensen het voor elkaar krijgen de stront letterlijk op de muren of vloer te krijgen.

Want dit is echt bizar!
Zouden het dan kinderen zijn? Of echt volwassenen? Want hoe krijg je het voor elkaar?!?

Wellicht zijn het de kinderen, dat zou wel kunnen. Al kan ik me ook niet indenken dat mensen met kinderen die zo'n leeftijd hebben en zichzelf dus niet kunnen redden, alleen naar het toilet sturen?

Marije_jiplover schreef:
Ik kom op plekken waar veel mensen komen met veel verschillende internationale achtergronden, vaker een bordje tegen op het toilet waarbij duidelijk gemaakt wordt dat de hurkzit op de bril niet is toegestaan, dat men met de billen op de bril dient te gaan zitten.

Maar dat is echt niet de reden dat w.c.'s in het algemeen zo vies gemaakt worden.
En ik vraag me idd ook wel eens af hoe dan? En doen die mensen dat thuis dan ook?

Dat vooral :))

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-24 11:28

Popstra schreef:
Wat mij overigens op valt is dat de toiletten waar voor je betaald op de benzine stations in Duitsland meest netjes zijn. Chaufeurs kunnen er ook even lekker fris douchen. Andere landen sla ik liever over..
Ik ben vaak onderweg dus zie nog wel eens wat.

In Duitsland zijn de wc’s over ‘t algmeeen sowieso heel schoon, ook de onbemande wc’s met rvs wc’s ja. Die worden ook zeer regelmatig schoongemaakt. Wij zijn recent nog naar de Eifel geweest en zowel heen als terugweg gestopt langs de snelweg bij wc’s zonder tankstations en die waren zeeeer netjes met ook aanwezig wc papier en geen vieze geuren e.d. en die ervaring heb ik altijd wel als ik in Duitsland ben. Ik heb alsnog wc bril cover neergelegd maar ik was echt verbaasd hoe netjes het was.

In Frankrijk door de jaren heen ook wel eens bij onbemande wc’s moeten stoppen - ik probeer altijd tankstations te doen maar soms gaat t niet - en daar is het een ander verhaal helaas… is het wel ook een stuk drukker vaak, dat helpt ook niet mee. Maar daar heb ik vorig jaar nog over een letterlijk gat moeten hangen, was zooooo goor |( de tankstations met betaalde wc’s in Frankrijk kan ik dan niks verkeerds over zeggen, die zijn ook altijd schoon overal waar wij gestopt zijn door de jaren heen.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 08-08-24 11:38, in het totaal 1 keer bewerkt

crow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-24 11:29

Als ik moet poepen, moet ik poepen. Kan echt niet zeggen, oh ik wacht wel een paar uurtjes. Dus overduidelijk ja. Daar zijn toiletten toch ook voor?!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-24 11:47

Als ik in een restaurant moet poepen, dan moet ik ook echt gaan, anders zit het in de broek en loopt het langs de benen. Ik ben gevoelig voor bepaalde oliën en als je dan bijvoorbeeld naar een wokrestaurant gaat, dan wil het wel eens gebeuren dat ik in het restaurant al moet. Anders sowieso bij thuiskomst. Toch ben ik een fan van deze restaurants.

Vroeger at ik wel eens op het werk en als ze dan een pasta hadden, dan kon ik een uur later ook rennen. Dat kwam door de olie die er over ging om de pasta niet te laten plakken.

Als je dus op deze manier moet, dan moet je en dan kun je het niet uitstellen.

Het tegen de muren omhoog laten spetteren lukt alleen als je goed aan de dunne bent en niet gaat zitten. Dan schijt je als een koe zeg maar. Dus tja, met zitten heb je dat niet.

Die Franse hurktoiletten haat ik ook. Je moet echt heel breed gaan staan en goed boven het gat mikken, anders heb je alsnog je enkels en onderbenen nat gespetterd. Zeker als je op de 'voetstapjes' gaat staan.

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-24 12:04

Wat een onzin, als je moet dan moet je. :') Daar is een wc voor. Als een restaurant geen poepende mensen wil, moeten ze maar geen wc's neerzetten. _O-

Ik ken meerdere mensen met gevoelige darmen of PDS, dan kun je het niet even een halve dag ophouden. Dan moet je nu.

Dus ja, ik vind dat poepen in een restaurant gewoon moet kunnen. Wat jij ook zegt TS, als ze last hebben van de geur, moeten ze betere ventilatie ophangen. :o

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-24 12:35

germie schreef:
Als ik in een restaurant moet poepen, dan moet ik ook echt gaan, anders zit het in de broek en loopt het langs de benen. Ik ben gevoelig voor bepaalde oliën en als je dan bijvoorbeeld naar een wokrestaurant gaat, dan wil het wel eens gebeuren dat ik in het restaurant al moet. Anders sowieso bij thuiskomst. Toch ben ik een fan van deze restaurants.

Vroeger at ik wel eens op het werk en als ze dan een pasta hadden, dan kon ik een uur later ook rennen. Dat kwam door de olie die er over ging om de pasta niet te laten plakken.

Als je dus op deze manier moet, dan moet je en dan kun je het niet uitstellen.

Het tegen de muren omhoog laten spetteren lukt alleen als je goed aan de dunne bent en niet gaat zitten. Dan schijt je als een koe zeg maar. Dus tja, met zitten heb je dat niet.

Die Franse hurktoiletten haat ik ook. Je moet echt heel breed gaan staan en goed boven het gat mikken, anders heb je alsnog je enkels en onderbenen nat gespetterd. Zeker als je op de 'voetstapjes' gaat staan.
haha die heb je in italie ook die hurktoiletten.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-24 12:50

Mijn vriend heeft ondertussen met veel plezier de reacties hier gelezen, en geconcludeerd dat er best weleens markt zou kunnen zijn om een fine dining experience op te zetten, maar dan met een menu wat gericht is op mensen met IBS, crohn etc. ook een fijne ervaring zonder irritatie te geven. Dus met aangepaste ingrediënten, smaken etc.

Hij is het er nog steeds niet helemaal mee eens, maar ik geloof wel dat hij nu inziet dat hij met zijn 'poepen mag niet' standpunt niet perse in de meerderheid is

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-24 13:24

Vjestagirl, ik lach me gek..... zo grappig dit Topic.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-24 13:26

superpony schreef:
Tja, ik ben team ophouden. Ben vele jaren darmpatient en hou er rekening mee.

De lucht is 1 ding en daar zijn dingen tegen te doen. Maar mensen stappen een toilet uit, en als de volgende staat te wachten stapt die toch direct jouw lucht in.

Mensen maken soms geluid.

Heel veel mensen kunnen buiten de deur ( en misschien ook thuis ) het toilet niet netjes achterlaten. We waren zondag nog ergens met openbare toiletten en het was aan het einde van de dag echt een vieze bende.

En nog steeds wassen mensen hun handen niet of matig.

Prima als je op een toilet gaat zitten, maar ik hoef er geen last van te hebben. Zeker als ik zit te eten, wil ik er niks van merken wat een ander op een toilet zit te doen of heeft gedaan.

Dus eigenlijk mag ik van jou niet poepen in een restaurant.
Oh, maar daar heb ik schijt aan. (sorry, inkoppertje)

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-24 14:08

Ik denk dat mensen met zo'n mening gewoon zelf beter niet naar het toilet kunnen gaan. Heb je ook nergens last van, en blijkbaar kunnen die het wel prima ophouden tot thuis. Als dat met de grote boodschap kan, is dat met een kleine helemaal makkelijk, en hoef je ook niet in de geur van anderen te zitten :)

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-24 14:59

rien10 schreef:
Dus eigenlijk mag ik van jou niet poepen in een restaurant.
Oh, maar daar heb ik schijt aan. (sorry, inkoppertje)

:')

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-24 15:33

Tancreda4 schreef:
Ik denk dat mensen met zo'n mening gewoon zelf beter niet naar het toilet kunnen gaan. Heb je ook nergens last van, en blijkbaar kunnen die het wel prima ophouden tot thuis. Als dat met de grote boodschap kan, is dat met een kleine helemaal makkelijk, en hoef je ook niet in de geur van anderen te zitten :)

Nou heel eerlijk, nee ik ga ook als het even kan nooit naar een openbaar toilet! Ga thuis voor vertrek.
Die 2 uurtjes ik in een restaurant zit ken ik het wel op houden als het moet.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-24 15:39

Ik hoef eigenlijk nooit naar het toilet als ik in een restaurant ben, maar als het zou moeten ben ik maar wat blij dat er toiletten zijn!

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-24 15:40

Popstra schreef:
Nou heel eerlijk, nee ik ga ook als het even kan nooit naar een openbaar toilet! Ga thuis voor vertrek.

Maar in een echt duur restaurant zit je wel iets langer dan twee uur :+

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-24 15:44

Voor de mensen die thuis voor vertrek gaan:

2. Hoe kan het als je (veel) vaker moet plassen dan normaal?
Mensen die vaker moeten plassen dan normaal, hebben zichzelf vaak onbewust en ongewild getraind vaker te moeten, aldus Schrier. ,,Vaak gaan mensen ‘even een plas plegen voor de zekerheid’ voordat ze de deur uit gaan. Maar als je al naar het toilet gaat voordat je blaas het signaal geeft dat het tijd is om te plassen, kan dat ervoor zorgen dat je blaas gevoeliger wordt en het signaal eerder gaat geven: vaak bij 200 milliliter al. Dan moet je dus ook vaker.’’
Gaan plassen terwijl je nog geen aandrang voelt is ook om een andere reden geen goed idee, zegt De Nekker. ,,Normaal gesproken is de blaas goed vol als je aandrang voelt en staat er dus spanning op de spier als je gaat plassen. Door die spanning leegt de blaas zich. Maar als jij al gaat plassen als je nog niet hoeft, dan staat er nog onvoldoende spanning op de blaas en werkt dit mechanisme minder goed. Dan kan hij zich niet goed legen.’’
Er kan dan een restje urine achterblijven en daar kan je een blaasontsteking door krijgen, zegt Schrier. ,,Wat ook vaak gebeurt als er zo’n restje achterblijft, is dat je na een half uur alsnog weer naar het toilet moet omdat de blaas dan wel vol genoeg zit.’’
https://archive.is/kQjQP

Mijn moeder was zo iemand die dit ook altijd deed en uiteindelijk op plastraining is gemoeten omdat ze op haar 55e ontzettend veel blaasontstekingen kreeg. Nu gaat ze niet meer voor de zekerheid ;)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-24 15:45

Foaly schreef:
Popstra schreef:

Laatste keer zaten wij ruim 5 uur. Ik moest tussendoor echt wel plassen :=.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-24 15:48

_San87_ schreef:
Foaly schreef:

Laatste keer zaten wij ruim 5 uur. Ik moest tussendoor echt wel plassen :=.

Dat, wij zitten met enige regelmaat van 18.00 tot 23.00 aan tafel, en dan hebben we echt niets geks gedaan

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-24 15:48

Ja, ik heb ook wel eens een paar van die lange zitten meegemaakt, dat hou ik ook niet vol :=

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-24 15:48

Yavanna schreef:
Hier in Nld hebben we ook wel leuke opmerkingen ervoor.
Bruine trui breien
( nu zou het niet meer kunnen, maar deze ging onder onze vriendengroep toentertijd nogal eens rond, so don’t blame me ) Kluivert buitenspel zetten
Een oproep uit Darmstad
Ruggengraat verlengen.

Wie kent er nog meer?

Poppetje kleien
De bruine onderzeeër te water laten
En hier in huis: “Een kakka doen”

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-24 15:49

Hoe controleer je of iemand alleen gaat plassen, staat er dan een uitsmijter die een geurtest gaat doen?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-24 15:49

Tallie1979 schreef:
Yavanna schreef:
Hier in Nld hebben we ook wel leuke opmerkingen ervoor.
Bruine trui breien
( nu zou het niet meer kunnen, maar deze ging onder onze vriendengroep toentertijd nogal eens rond, so don’t blame me ) Kluivert buitenspel zetten
Een oproep uit Darmstad
Ruggengraat verlengen.

Wie kent er nog meer?

Poppetje kleien
De bruine onderzeeër te water laten
En hier in huis: “Een kakka doen”

Mediteren