Robotstofzuiger met huisdieren?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 23:13

Storm schreef:
Hier ook een dan van de Dreame L10S ultra gen2! Topding! Neemt mij veel werk uit handen.
Vooral de roterende dweilen vind ik fijn.

Die roterende dweilen hebben ze tegenwoordig allemaal. Ik vind het ook superapparaten. Zou niet meer zonder willen :)..

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-25 21:57

Wij hebben de Roborock QRevo master, wat een top ding. Hier met kleine kids en twee honden echt een must, we zijn soms zelf een dagje een beetje laks met stofzuigen maar dan word het snel smoezelig.

Harry zuigt & dweilt elke dag, heerlijk. <3

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-25 23:12

Melia schreef:
Kan iemand mij een goede robotstofzuiger met dweilfunctie aanraden? Er zijn zoveel soorten en je hebt ze van goedkoop tot heel duur.
Hij moet sowieso zichzelf kunnen 'legen'. We hebben geen huisdieren dus dat is niet van belang.

Ik ben ontzettend tevreden met de Dreame L10s ultra gen2!

Melia

Re: Robotstofzuiger met huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-25 19:03

Oh super wat veel reacties, dankje. Ik ga ze allemaal eens bekijken en een keuze maken hopelijk.

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 10:57

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 16:33

Wij willen waarschijnlijk voor de Dreame L10s pro ultra heat gaan.
De prijzen schommelen nogal merk ik.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 16:51

Wij zijn er voor gegaan. Alle robotstofzuigers zijn nu in de aanbieding bij Dreame.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 16:54

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 17:23

Ik wilde er ook zo graag eentje toen mijn aussie nog leefde. Die heette Beer en was zelfs voor een Aussie extreem harig. helaas de afgelopen 10 jaar alleen gewoon in woningen met te hoge drempels. Ik moet wel zeggen dat mijn Dyson al een hele fijne upgrade is.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-25 18:01

CrazyCat schreef:
Ik wilde er ook zo graag eentje toen mijn aussie nog leefde. Die heette Beer en was zelfs voor een Aussie extreem harig. helaas de afgelopen 10 jaar alleen gewoon in woningen met te hoge drempels. Ik moet wel zeggen dat mijn Dyson al een hele fijne upgrade is.

Hij is flink duur, maar de x50 kan dus over flink hoge drempels heengaan :j Vind 'm goed stofzuigen (al hadden we in de eerste dagen een verstopping waardoor dat niet zo leek, maar inmiddels is het opgelost haha) en dweilen!

henshem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 18:46

Even een vraag van een stille meelezer aan de Dreame-eigenaren. Hoe zit het met snoeren? Zuigt hij die op/loopt hij daarop vast? Dat doet namelijk onze oude robotstofzuiger wel helaas.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-25 18:47

Bij ons niet, maar moet ook eerlijk zeggen dat we -buiten die van de pc- niet veel snoeren hebben liggen.

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 19:18

@Henshem,

Bij ons niet,maar nu hebben wij ook niets aan snoeren op de vloer.

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 20:47

Alle snoeren zijn weggewerkt bij ons maar een enkele keer ligt er een los oplaadsnoer. Daar loopt onze L20 dan wel op vast.

henshem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 20:51

Dank voor jullie reacties. Wij hebben een paar snoeren die niet kunnen worden weggewerkt dus moet er nog eens goed over nadenken.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 20:56

CrazyCat schreef:

Ik heb de Roborock, alleen heeft de mijne best lange haren, maar niet zolang als een aussie. En op die haren lopen ze echt vast. Zelfs als ik eerst met de gewone stofzuiger even met de franse slag vooruit stofzuig.

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 21:00

Hannanas schreef:
Melia schreef:
Wij willen waarschijnlijk voor de Dreame L10s pro ultra heat gaan.
De prijzen schommelen nogal merk ik.

Hij is in de aanbieding
https://nl.dreametech.com/products/drea ... ultra-heat

Mijn advies: koop hem bij voorkeur bij Amazon. Als de robot dan stuk gaat, krijg je meestal een nieuwe van Amazon (binnen de garantietermijn). Bij Dreame wordt hij over het algemeen gerepareerd en het kan dan erg lang duren voordat je hem weer terug hebt. Je kunt ook bij andere Europese Amazon vestigingen kopen, ze leveren allemaal aan Nederland.
Vergelijken van de prijzen kan met de website Hagglezon.

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 21:02

Benzz schreef:
CrazyCat schreef:

Ik heb de Roborock, alleen heeft de mijne best lange haren, maar niet zolang als een aussie. En op die haren lopen ze echt vast. Zelfs als ik eerst met de gewone stofzuiger even met de franse slag vooruit stofzuig.

Dreame heeft tegenwoordig de tri-cutborstel die de haren doorsnijdt. Bij onze langharige katten werkt het heel goed.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 21:09

Niqui schreef:
Dreame heeft tegenwoordig de tri-cutborstel die de haren doorsnijdt. Bij onze langharige katten werkt het heel goed.

Heb deze nu 2 jaar, ben een beetje klaar met weer geld uit geven :+

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 21:51

Ik heb de Blaupunkt extreme. Klasse goedkoper maar zuigen doet hij als een tierelier, ook kattenharen. Mijn hulp is er super blij mee. (Scheelt haar veel stofzuigen).

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 21:58

henshem schreef:
Dank voor jullie reacties. Wij hebben een paar snoeren die niet kunnen worden weggewerkt dus moet er nog eens goed over nadenken.

Kan je die snoeren niet vastzetten d.m.v. een soort plak kabelgootje? Dan heb je er geen last van.

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 21:59

Benzz schreef:
Niqui schreef:

Heb deze nu 2 jaar, ben een beetje klaar met weer geld uit geven :+

Ik weet niet welk model je hebt, maar je kan hem onder je huidige robot zetten, je vervangt de rubberen borstel die er nu in zit.
Ik heb nog nooit haren gehad die vast bleven zitten in die borstel.

Ik vraag me heel hard af waarom de normale dierenborstels op bijvoorbeeld de miele stofzuigers dit niet hebben. Want het is echt grandioos haha en niet duur.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 22:27

Niqui schreef:

Mijn advies: koop hem bij voorkeur bij Amazon. Als de robot dan stuk gaat, krijg je meestal een nieuwe van Amazon (binnen de garantietermijn). Bij Dreame wordt hij over het algemeen gerepareerd en het kan dan erg lang duren voordat je hem weer terug hebt. Je kunt ook bij andere Europese Amazon vestigingen kopen, ze leveren allemaal aan Nederland.
Vergelijken van de prijzen kan met de website Hagglezon.

Dankjewel voor de tip Niqui!!

henshem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 00:12

Niqui schreef:
henshem schreef:

Kan je die snoeren niet vastzetten d.m.v. een soort plak kabelgootje? Dan heb je er geen last van.

De snoeren waar het omgaat hangen onder de bank met de voedingen i.v.m. de relaxfunctie dus dat gaat helaas niet.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 00:15

Poolnoodles ff rondom onder de bank schuiven of is de ruimte zelfs hoger tussen vloer en bank?