Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
BabiiVeeraa schreef:Als het doel is om de im- en export plat te leggen binnen Europa dan zullen Rotterdam, Vlissingen en Antwerpen waarschijnlijk als eerste gaan. Ik woon ongeveer in het midden van die driehoek
Maar ook hier een militair als man en zoals eerder gezegd is de oorlog er niet van de ene op de andere dag. Mocht het zover komen heb ik waarschijnlijk voor die tijd van m’n man al de ‘opdracht’ gekregen om met kind en kat te vertrekken naar waar het op dat moment het veiligste en ook haalbaarste lijkt (Australië bijvoorbeeld zal je best veilig zitten, maar laten niet zomaar alles en iedereen binnen).
Heb dit ook al met mijn ouders besproken en zij kiezen ervoor om thuis te blijven als het zo ver komt. Wat voor mij de stap deels moeilijker maakt want weg van mijn ouders, maar aan de andere kant weet ik dan wel zeker dat zo lang het kan er goed voor mijn paarden gezorgd wordt, die staan bij mijn ouders.
Qua eten heb ik altijd wel wat aan blikgroenten staan, niet enorm veel maar genoeg voor een paar dagen, zuinig met klein kindje en mezelf misschien wel voor 2 weken. Water hebben we in huis, zelfverdediging, zaklampen, batterijen en een radio op batterij.
Marigold schreef:BabiiVeeraa schreef:
Zal waarschijnlijk een Fennek zijn geweest, dat is het ‘normale’ pantservoertuig van Defensie in Nederland, kan ook gewoon de snelweg op. En daar rijden ze dan ook regelmatig, onderweg naar oefeningen etc.
[ [url=m/q1OKMs.jpg]Afbeelding[/url] ]
Buiten dat staan ‘onze’ tanks in Duitsland
Ik kwam gister nog een hele hoop zware leger ‘dingen’ tegen. Met elk acht banden zo groot als vrachtwagen banden, over de snelweg in noord NL.
Memories schreef:Ik denk dat de meeste mensen hier veel te optimistisch denken over hun medemensleuk die huisdieren, paarden, vee, moestuin, voorraden etc. Maar ga je die ook goed kunnen en willen verdedigen? Ik geloof er heilig in dat op het moment dat er ECHT de pleuris uitbreekt er vroeger of later ofwel “de vijand”, of andere rondzwervende groeperingen gaan ontstaan die je dat alles af gaan pakken, als het moet met (dodelijk) geweld.
Wat ik zou doen? Ik weet het niet. Het hangt er helemaal vanaf wanneer het gebeurd en op wat voor manier, wie, hoe snel zaken uit de hand gaan lopen… ik vertrouw erop dat ik dan wel aanvoel wat ik moet doen.
8nnemiek schreef:Hebben jullie opa’s en oma’s nooit verhalen verteld over de oorlog?
Die van mij zijn nooit geplunderd ofzo. Mijn opa werkte met zijn paard op het veld, en mijn oma vertelde vooral over hoe eng de luchtalarmen waren en hoe ze dan de schuilkelder in moesten. Er was eten genoeg, dus plunderen was niet eens nodig.
8nnemiek schreef:Hebben jullie opa’s en oma’s nooit verhalen verteld over de oorlog?
Die van mij zijn nooit geplunderd ofzo. Mijn opa werkte met zijn paard op het veld, en mijn oma vertelde vooral over hoe eng de luchtalarmen waren en hoe ze dan de schuilkelder in moesten. Er was eten genoeg, dus plunderen was niet eens nodig.
_San87_ schreef:Ik denk dat dat gebiedsafhankelijk was, dan. Mijn opa's en oma's woonden in het grensgebied met Duitsland. Er was eten, maar zeker niet genoeg. Er werd ook zeker meegenomen/gevorderd/geplunderd.
8nnemiek schreef:Wc papier zou toch wel mijn laatste zorg zijn![]()
Beetje inventief denken.. Doucheslang + sproeier op de kraan van de wasbak aansluiten, en met een washandje ernaast kom je dan een heel eind zo lang er water uit de kraan komt
8nnemiek schreef:Met zonnepanelen heb je een accu nodig die geschikt is om tijdens blackouts te blijven werken. Er zijn redelijk wat merken die dat kunnen, maar niet allemaal.