Trouwen in 2025

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 16:52

Prachtige jurk trouwens Gwenvd, zou ook mijn smaak/stijl zijn (behalve de prijs :D) ik hoop dat je iemand vindt die hem over wilt nemen.

Wat ik nog wilde zeggen over Assepoester, maar ook de zogenaamde 'Outlet' bruidswinkel in Eindhoven.. De jurken vond ik heel licht van gewicht en dan nog waren het nog jurken van 1000 euro of meer. In Lommel heb ik er een paar aan gehad (ook al had ik echt geen klik met de verkoopster en koffie ofzo was fijn geweest na 2 uur rijden, maar goed) daar hingen jurken dat je echt het gevoel hebt van, wow - bam - nu heb ik echt een jurk aan. Echt qua gewicht zeg maar. Ben twee dagen later ook weer terug geweest naar deze winkel met maar 1 reden!

Hier doen we het ook in 2 keer (officieel trouwen hebben we gehad en aankomende zomer groot feest) en daar ben ik eerlijk gezegd wel blij om, want het vliegt zo snel voorbij en het is best ingrijpend/inspannend allemaal.

Voor de mensen die hier mee lezen en die al getrouwd zijn, hoe ervaren jullie de periode erna? Ik heb de dag zelf ervaren als een hele bijzondere dag, vol liefde. Maar daarna viel ik een beetje in een gat ofzo, het heeft allemaal erg veel impact gehad, ik kan het niet goed uitleggen. Ik was wel blij, maar toch raar dat het voorbij was ofzo.

Leo

Re: Trouwen in 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 18:02

De dag is zeker intens! Wij hadden alles op 1 dag, dat was mooi maar heftig. We hadden wel alles ruim gepland.

Ik was herstellende van een burn-out, niet ideaal :+ maar héj.
De dag er na waren we allebei bek en bekaf. We hebben de cadeaus en kaartjes open gemaakt en mijn vergeten boeket ( :+ ) opgehaald bij de trouwlocatie en verder niets. De dagen erna weer gewone routine. Ik was vooral heel blij dat alles goed was verlopen, we keken enorm genietend terug maar waren ook heel blij dat het achter de rug was. Niet persé een zwart gat dus, al was het wel gek dat iets waar je ruim een jaar mee bezig was ineens voorbij is.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 18:18

Voor mij voelde het wel als een gat hoor. Ik keek zo uit naar de bruiloft, daarna had ik het feest nog om naar uit te kijken. Maar we gaan in de meivakantie terug naar Las Vegas, hebben de volgende vakantie ook al gepland en we zijn nog druk met de verbouwingen aan ons huis.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-25 00:00

Klinkt nog wel druk Nessie!

Wij hebben niet super veel hoeven voorbereiden, maar een gat ofzo heb ik nog niet. Misschien straks meer als we een feestje hebben gehad.
Moest wel wennen dat op de brieven van de belastingdienst 2 achternamen stonden :')

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-25 00:14

Dat blijft ook wennen, want ik heb de naam van mijn man volledig overgenomen en mijn eigen achternaam laten vallen. Maar bij de hypotheekverstrekker onder andere behoud ik mijn meisjesnaam, bij de bank heb ik een dubbele naam. Overal is het even denken hoe ik heet.. En voor collega’s van mij was het ook wennen, was wel lekker rustig toen niemand me meer kon vinden met mijn nieuwe mailadres :D :P

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-25 07:57

Gwen heel veel sterkte :knuffel:

Belle boef ook heel veel sterkte wat verdrietig allemaal.

Over de bloemen. Mijn schoonmoeder zei de man kiest deze uit soort van traditie...
Ik denk dat wij alleen een boeket doen en voor onze dochter een armbandje met een bloem.

De jurk heb ik gekocht. Ook een beetje bohemian stijl bij de bruidskamer in Putten.
Ik ben nog steeds op zoek naar ivoor kleurige schoenen.
Ook voor mijn dochter (8jaar)
Mijn dochter heeft ook al bruidsjurk.
Vorige week samen oorbellen gekocht bij de juwelier. Wij hebbem dezelfde oorbellen. Ringetje met kleine steentjes.

Gaan jullie ook versiering neerzetten bij de voordeur?
Zoja wat?

De ringen moet wij nog voor kijken.
Wij mogen beide geen sieraden dragen op het werk.
Hier zit ik ook te kijken wat dan slim is om te doen.
Had al wel even snel gekeken bij de juwelier in ons dorp maar prijzig.
Je bent zo 2500 euro kwijt voor een set ringen.
En iemand zei bij lucardi is het de helft goedkoper. Wie weet kijken wij daar nog even.

Mijn zusje is kapster zij doet mijn haren.
En een vriendin zei ik wil wel je make up doen. Binnenkort maar eens vragen om een proef make up te doen.

De boot is geregeld.
Wij houden een feestje op de borrelboot met bbq.
Ook wij zijn geen dansers vandaar dat wij geen avondfeest geven.
Fijn om te horen dat er meer geen openingsdans doen.
Ik voel mij daar ook wat ongemakkelijk bij :')

Voor de kinderen wil ik een rugzakje maken met wat spulletjes erin.
Weggooi camera, verrekijker, leuke traktatie snoepje en chips enz voor op de boot.

Trouwkaarten ben ik ook nog niet. Ik heb nog geen kaart gezien waarvan ik dacht wauw.
Bedankjes heb ik al wel wat in mijn hoofd. Mijn collega zijn zoon maakt en verkoopt zijn eigen limoncello. Hij gaat kijken of hij aan kleine flesjes kan komen.

Hebben jullie een enveloppendoos met jullie namen erop?

Ik heb een playlist gemaakt voor op de boot.
Mijn schoonfamilie is van de Nederlandse muziek dus er komt ook een zangertje op de boot. En de zanger kon ook goochelen top voor de kinderen.
Als het mooi weer is kan de boot aanmeren en kunnen de kinderen even zwemmen.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-25 10:12

Wij kunnen ook niet dansen dus zijn we meteen met de polonaise gestart, Bruid voorop! Kan zeggen dat de sfeer er meteen goed inzat.

Om te zorgen dat we niet in een zwart gat vielen, zijn we twee dagen later op huwelijksreis gegaan naar Malta.

Enveloppendoos kan ik me niet meer herinneren. :PB. Zullen em vast gehad hebben, want ik herinner me wel dat we snachts nog geld geteld hebben. :+

Over sieraden: mijn man droeg nooit sieraden en ik mocht het niet op het werk. Toch wilden we wel wat speciaals en kozen toch voor ringen. 2e gratis en gratis graveren bij de Lucardi. Waren €65,00 kwijt voor 2 ringen. Mijn man kan niet meer zonder en mist em meteen als hij em niet meer omheeft en ik draag hem aan een veter om mijn nek. Ook ik mis em meteen als ik hem niet omheb.

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-25 11:15

Ik zou het liefst helemaal mijn achternaam houden, maar mijn vriend vind dat niet zo leuk :') Dus het wordt mijnachternaam-zijnachternaam.

Wij gaan apart slapen de avond ervoor en zien elkaar dan pas op de locatie tijdens de ceremonie. Thuis ophalen vinden wij niet zo mooi dus daar hebben we niet voor gekozen.

Wij laten onze ringen maken door een goudsmit, dat is de moeder van één van de beste vrienden van mijn vriend. Zij heeft ook mijn verlovingsring gemaakt. Echt heel leuk om dat zo te doen want zo hebben we echt iets unieks. <3 Dat vind ik ook aan mijn verlovingsring zo leuk, dat hij écht voor mij gemaakt is. We wilden gouden ringen, maar de goudprijs is helaas echt om te janken op het moment. Maar mijn vriend had nog een oude gouden schakelarmband van zijn opa die we ervoor gaan omsmelten. Mooi symbolisch en het scheelt ook mooi in de prijs :+

Het zwarte gat ben ik niet zo bang voor. Even heel simpel gezegd organiseer ik voor mijn werk evenementen en het toewerken naar een event wat vervolgens klaar is, is voor mij dagelijkse kost. We gaan ook pas na het seizoen op huwelijksreis (eind november, begin december) omdat het in de zomer nog volop drukte is op het werk. :+

Bedankjes ben ik ook nog even over aan het nadenken maar 9 van de 10 keer vind ik dat van die stomme prulletjes als ik eerlijk ben := Persoonlijk doe ik dan liever niets. Vind zo'n klein flesje limoncello wel echt heel leuk!

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-25 11:22

Dat is idd wel heel gaaf qua ringen :j

Ik heb inderdaad ook mijn eigen achternaam - zijn achternaam.

Wat bijzonder om elkaar echt pas bij de ceremonie te zien!
Wij hebben geen familie in de buurt dus hebben aankleden thuis gedaan maar wel apart. De first look wilden we niet thuis doen, idd ivm niet zo fotogeniek dus hebben we bij de mensen thuis gedaan waar ons paard staat. Die hebben een prachtige tuin/ terrein en daar mochten we ook de shoot doen. Ideaal zonder ongevraagd publiek :+
Mijn man ging daar dus al heen met de trouwauto en ik ben door een vriend van ons daarheen gebracht.

Als bedankje hadden wij simpel 2 chocolaatjes in een doosje met een origami kraanvogel.

lynnXtubbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-25 12:31

Leuk om jullie ideeën bij de openingsdans te lezen. En jullie geven ook allemaal weer een hoop inspiratie bij veel andere dingen.

Bij ons willen we overdag eigenlijk alleen de kinderen van mijn vriend zijn broer en zus erbij hebben. Maar vind het toch wat lastig aan te geven aan andere gasten met kleine kinderen. Op de kaart zetten of persoonlijk vertellen..

De bedankjes zijn wij ook nog niet helemaal over uit, er is zoveel maar inderdaad ook veel dingen waar je weinig aan hebt. Nog even over nadenken haha!

Ik ga mij klaar maken bij mijn ouders thuis en wordt daar dan opgehaald. Maar omdat wij pas einde middag beginnen denk ik erover om toch gewoon thuis te slapen, niet helemaal traditioneel maar daar slaap ik tenslotte wel het lekkerst :D

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-25 13:26

Gaaf om de ringen te laten maken bij een goudsmid!

Ik organiseer voor werk ook veel (grote) evenementen, maar voor mij was m’n bruiloft was toch anders :j

Wij zagen elkaar bij een first look, vlak voor de ceremonie in de tuin waarin wij trouwden. Dit haalde de spanning eraf, maar was alsnog een heel mooi emotioneel moment. De huwelijksreis hadden we direct erachteraan daar we al in Las Vegas trouwden, hebben we een mooie rondreis.

Bedankjes bij het feest hadden wij zakjes popcorn met ‘thanks for popping by’ erop.

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-25 13:36

Bedankjes doen wij niet. We sturen achteraf wel een kaartje denk ik. Het zijn inderdaad meestal prulletjes, en we geven al genoeg geld uit aan lekker eten en een mooi feest — vind het wel even goed zo :')

bloementje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-25 15:49

Wat gaaf om ringen bij een Goudsmid te laten maken Esmee_rs die worden vast heel mooi!

Wij zitten nog na te denken hoe het te doen met de ringen. Want ik vind mijn verlovingsring zo mooi dat ik eigenlijk geen andere wil dragen en mijn vriend kan geen ring dragen met zijn werk. We zitten zelfs te denken aan ringen van Ali express dat we wel een ringen moment hebben of bij Lucardi te kopen.

Bedankjes heb ik mini happy meal boxjes gemaakt en doe daar iets lekkers in denk iets van celebrations ofzo.

Doen jullie een vast plaats indeling bij het eten? Wij zitten eraan te denken om dat niet te doen en dat iedereen gewoon zelf mag bepalen waar te zitten. Misschien dat we dat wel bij de ceremonie doen maar dat is meer om ervoor te zorgen dat de ouders en opa en oma's vooraan zitten. En dat de kinderen die aanwezig zullen zijn ook vooraan kunnen zitten. Mijn ervaring is als kinderen alles goed kunnen zien ze langer geboeid blijven dan dat ze achterin worden weggestopt, en het is ook wel leuk om de kinderen die er zijn er een beetje bij te betrekken. Ik kan me herinneren dat ik als kind trouwerijen altijd zo spannend en leuk vond.

De huwelijksreis gaan we in 2026 of 2027 doen, het is nooit te laat voor een huwelijksreis :') wordt waarschijnlijk wintersport want daar houden we allebij van, maar dan in plaats van bij familie in huis we naar een hotel gaan.

29 maart ga ik voor een jurk kijken en heb er echt mega veeeel zin in!!

Hebben jullie leuke ideeën voor de kinderen? We gaan wel naar een locatie waar een speeltuin is dus weet niet of ik verder nog iets voor de kinderen moet regelen aan vermaak? Het gaat om 4 kinderen in de leeftijd 3,7 en 9 jaar.

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-25 17:16

Wij wilden ook geen vaste zitplaatsen bij het diner, dus wij doen een walking dinner. Er zijn wel zitplekken voor mensen die dat echt willen, maar vooral sta-tafels en je krijgt een bord in je hand :D vonden we goed passen bij de ongedwongen sfeer die we willen creëren!

bloementje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-25 17:20

Oohw dat is een goed idee, leuk een walking dinner! Wij zitten ook inderdaad aan sta tafels erbij te denken omdat we een BBQ doen. Alleen denk toch dat de meeste mensen de voorkeur hebben voor zittend eten dus dat is voor ons nog even een twijfel of we dat doen of wel alleen zit plekken. Denk wel met sta tafels dat mensen meer gaan socializen met elkaar in plaats van dat iedereen in twee "kampen" gaat zitten heb daar altijd zo een hekel aan.

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-25 18:42

Precies ja, onze ervaring op bruiloften is dat mensen dan heel erg in hun groepje blijven zitten. Met sta-tafels is het net wat dynamischer allemaal

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 19:53

Ik had mezelf hier gemeld maar ondertussen niet veel laten weten. :') Sorry daarvoor!

Inmiddels gaan wij volgende week maandag trouwen, met lunch voor de fam bij een mooie Italiaanse tent. Helemaal ons ding. :) Onze ringen hebben we laten maken bij dezelfde goudsmid waar mijn vriend mijn verlovingsring heeft laten maken. Allemaal uit oud goud. Kan het iedereen aanraden om naar een goudsmid te gaan ipv een juwelier. :j Zo kan je het heel persoonlijk maken.
@bloementje3: Je kunt er ook voor kiezen om een trouwring erbij te dragen toch? Of je doet ´m aan de vinger naast die van je verlovingsring. Kan allemaal. :)
Mocht je kinderen bij je ceremonie hebben, kan het een idee zijn om ze een taakje te geven bij het tekenen van de akte. Bij mijn broer mochten onze neefjes en nichtjes namelijk een soort van trouwakte ´tekenen´. Werd heel serieus genomen. :))

Mijn outfit bestaat uit een rok, truitje met hakken. Gene boeket o.id. want interesseert me niet veel. :') Haar en make-up doe ik zelf. Vrees dus dat ik van alle bruidjes hier, toch wel met meest anti-bruid ben. _O-

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 20:17

Wat leuk ook naar een goudsmid.
Nooit over nagedacht om naar een goudsmid te gaan.

Volgende week maandag al wat leuk zeg.
Wat leuk dat alle neefjes en nichtjes mochten tekenen!

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-25 13:09

Ik meld me hier als jullie dat goed vinden! Ik lees al een hele tijd mee en heb al veel goede ideeën opgedaan.

Wij willen dit jaar trouwen. Liefste na de zomer, datum nog te bepalen. We willen de ceremonie klein houden met enkel familie (is toch al 15 man excl onszelf :)) ) en de dag er na of weekend een feestje bij ons thuis met groter gezelschap.

@niniane eigenlijk hoe jij het ongeveer beschrijft! En het idee om naar een goudsmid te gaan is een hele goede. Mijn zaak zit in een verzamelpand met toevallig een erg goede goudsmid, maar hier had ik nog helemaal niet over na gedacht. Dankjewel!
Heel veel plezier maandag :+:

Gisteren zat ik in een enorme dip. Ik heb helaas de eigenschap me enorm te willen verantwoorden, en vind het mega lastig om familie en vrienden te vertellen hoe wij de bruiloft graag willen versus hoe mensen een bruiloft ‘graag zien’ (komt mede doordat we nog geen concreet plan hebben) Onzin natuurlijk. En niemand van onze vrienden en familie die mij dit gevoel willen geven.. echt mijn eigen probleem maar hierdoor ging ik aan echt álles twijfelen.. _-:(

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 08:38

Gewoon doen wat jij wilt doen. :j Uiteindelijk betalen jij en je partner en mogen ze ook gewoon blij zijn dat ze überhaupt mogen komen. :P Maar snap je gevoel wel. Omdat je vooral hoort van stellen die er een hele dag van maken, is dat een beetje de standaard.

Mijn ervaring is wel dat als je duidelijk bent over wat je wilt, de meeste mensen je groot gelijk geven. :)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 09:15

Ik heb dat ook heel erg gehad. Je doet het toch anders dan dat het ‘hoort’. En ik ken wel mensen die er een mening over hadden. En ik word daar heel onzeker van enzo

lynnXtubbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 10:59

Hier hetzelfde hoor! Wij houden een avond bruiloft waarbij we eerst eten met de gezinnen, daarna pas de ceremonie, toost en het feest is. De een reageert heel enthousiast en de ander iets minder. Het is onze dag dus als wij er maar blij mee zijn :o

bloementje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 11:15

Wij doen het ook een beetje anders dan anders en wat een ander er van vindt is niet mijn probleem. Tuurlijk is het vervelend als iemand vraagt of ze ook uitgenodigd zijn om dan te zeggen dat, dat niet het geval is. Maar je kan het ook andersom bekijken hoe brutaal is het dat sommige mensen er vanuit gaan te zijn uitgenodigd. Of er om te vragen ipv netjes af te wachten. En wat de uitgenodigde vinden van onze dag, dat maakt me niet zoveel uit bevalt het je niet dan ben je welkom om weg te gaan. Klinkt heel hard maar het is onze dag wie betaald bepaald :+ .

Tuurlijk doen we ons best om het iedereen naar de zin te maken maar dat kan helaas niet altijd

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 13:48

Ik denk niet dat er een standaard nog is. Wij hebben eind van de middag ceremonie, dan eten, dan borrelen. Geen uitgebreide toeters en bellen en allemaal doorlopend. Ik wil niet ergens zitten wachten.

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 15:13

Ben toch wel blij om te lezen dat ik hierin niet alleen ben. Ik probeer het nu ook wel van me af te zetten, en inderdaad zoals bloemetje3 zegt: wie betaald bepaald!

Lynnxtubbie dat is ook leuk zo in de avond!

We hebben het gisteren in grote lijnen opgezet hoe en wat we willen. Daar krijg ik wel echt rust en inspiratie van!