Woning die herhaaldelijk is afgewezen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Melzazu

Re: Woning die herhaaldelijk is afgewezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 13:59

Ja zou ik ook doen. Lekker bellen hoor :D

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 14:12

Precies gewoon actief zijn. Laat ze maar denken wat ze willen.

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 14:43

Heel goed, weer bellen. Laat ze maar voelen dat je echt heel erg geïnteresseerd bent.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 15:34

Ik snap jouw zenuwen wel, je hebt snel een woning nodig en er is zoveel gedoe over de woning die jij het liefste wil. Waarschijnlijk ook wel als hij compleet uitgewoond is.
Blijven bellen en ook zorgen dat ze weten hoe urgent jij de woning nodig hebt.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-23 15:36

Ja, zou dat laatste uitmaken denk je tiwi?

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 15:41

Geen zekerheid natuurlijk maar niet geschoten is altijd mis! Ze moeten nog al wat moeite doen om de woning te verhuren, dus dan is verder gaan met een kandidaat die een urgente behoefte heeft dan is de kans op succes een stuk groter

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-23 15:48

Ja dat is wel waar natuurlijk.

Ik wacht nog een paar dagen af. En als er deze week niks verandert bel ik ze en tot die tijd denk ik nog even goed na wat ik dan het beste kan zeggen.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 15:59

Still meelezer hier, maar houd er rekening mee dat veel bedrijven dicht zijn vanaf volgende week. Of zeer beperkt bereikbaar / juist contactpersoon vakantie heeft.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 16:43

Ik zou ook woensdag of ten laatste donderdag bellen om de laatste stand van zaken te krijgen.

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 18:04

Ze moeten zich aan de volgorde van loting houden, hoe urgent jouw situatie ook is. Het is wel de moeite waard om te kijken wat de regels voor een urgentieverklaring zijn in jouw gemeente, dan kun je wel voorrang krijgen maar ik weet niet precies of je dan woningkeuze hebt. Ik weet wel dat je niet op straat komt te staan, want je kunt aankloppen bij de gemeente die je dan naar de juiste instanties kan sturen (zonder huisdieren). Zeker gezien de feestdagen, zou ik dat nu alvast gaan doen.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 00:58

Op de website is niets te vinden over bereikbaarheid tijdens de kerstvakantie. Maar ik zou er toch niet op gokken dat ze 27 t/m 29 december bereikbaar zijn. Zeker als je de 31ste uit je woning moet zijn :=

Heb je evt een noodoplossing achter de hand? Of ben je dan echt afhankelijk van de gemeente?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-23 05:11

Precies, ik zie ook niks staan over veranderende bereikbaarheid. Ik heb afgelopen donderdag nog gebeld, beetje stom om dan meteen maandag of dinsdag weer te bellen, niet? :+

Gomir, ik woon nu in een noodoplossing. In plan C. Ik woon al jaren in noodoplossingen.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 07:47

Koper schreef:
Ik heb afgelopen donderdag nog gebeld, beetje stom om dan meteen maandag of dinsdag weer te bellen, niet?
weet niet hoe groot de gemeente is maar als je vandaag belt krijg je ws een ander aan de lijn. En bovendien; het toewijzingsproces kent dus veel stapjes en je hebt nu een heel reeele vraag omdat de 2 kalenderdagen al om zijn en de woning er bij jou nog bij staat.

Het zit ook in de toon als je hen belt, gewoon rustig en vriendelijk blijven. Als voorbeeld zou je iets kunnen zeggen als “Ik heb een vraag over het tijdspad in de toewijzingsprocedure, had al gezocht op de site maar ik kan het antwoord niet vinden dus ik dacht ik bel even” en dan gooi je er na je vraag achteraan; sorry maar ik merk dat ik er een beetje zenuwachtig van wordt want ik moet dan en dan mijn huis uit dus het is allemaal erg spannend voor me.”

daarmee houd het het bij jezelf en ligt toe nog even iets toe. Dat is echt prima! Ik denk altijd: stel ze zouden míj bellen met zo’n vraag. Zou ik die persoon dan lastig vinden of brutaal?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-23 08:10

Zo'n tekst is ook inderdaad wat ik in gedachten had om te zeggen :j

Woningbouwvereniging is hier niet per gemeente maar voor de hele provincie. De mensen die de telefoon opnemen zitten denk ik in Leeuwarden of in Grou.

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 08:34

Ik zou me niks aantrekken van wat ze aan de andere kant mogelijk zouden kunnen denken. Dat is niet jouw probleem.
Het is gewoon dringend voor jou, punt. En je wil dat huis gewoon graag huren. Daar is niks mis mee hè…

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 08:53

Ik vind het ook niet stom om alweer te bellen. Ik zou ook gewoon iets zeggen als: ja ik zou deze woning gewoon best heel graag willen zeker omdat ik eind van de maand geen woonruimte meer heb en aangezien de dagen om zijn en de woning er nog op staat vroeg ik me toch wel af of deze dan nog beschikbaar is. Ik zou in de gelegenheid zijn vandaag nog alle benodigde papieren aan te leveren (als je dat ook vandaag kan dan hè).

“een brutaal mens heeft de halve wereld” zeggen ze wel dus gewoon bellen hoor als het er nu nog op staat. Alhoewel ik het dus helemaal niet brutaal vindt.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-23 09:51

Ik snap jullie standpunt. En het is vast eigenwijs enzo maar ik ga op mijn eigen intuïtie af :)

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 10:07

Ik denk niet dat je sneller op die manier een woning krijgt.
Ik zou eerder gewoon bellen om te weten: maak ik nog kans of niet.

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 10:24

Koper schreef:
Ik snap jullie standpunt. En het is vast eigenwijs enzo maar ik ga op mijn eigen intuïtie af :)

Eigen intuïtie is altijd het allerbeste. En eigenwijs is ook wijs :D

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 12:01

Snap dat je nu nog niet wilt bellen. Maar zou wel uiterlijk donderdag bellen want gok dat ze alleen deze week nog werken. Volgende week zijn ze waarschijnlijk alleen voor spoed dingen bereikbaar.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-23 12:05

Dat weet ik niet, maar bel ze sowieso deze week :j

En ik snap ook echt dat jullie meeleven en misschien zelfs bezorgd zijn en willen dat het goed komt. En dat vind ik heel lief en ik ben jullie dankbaar <3 Ik hoop ook dat jullie op mijn intuïtie vertrouwen. Ik doe dat wel. Dit met huisvesting is in alle opzichten meer dan een praktische knoop die ontward wordt, waardoor er niet alléén praktische (verstandelijke) afwegingen meespelen.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 12:06

Misschien een rotvraag, waar ga je heen als de datum is bereikt?

Ik zou niet meer kunnen slapen, ik heb een vriendin met 2 kinderen waarbij ik het echt in mn lijf voel het idee dat ze nergens heen kan.

Edit: Want blijkbaar mag je ivm hypotheek niet zomaar even mensen in huis nemen....dacht ik.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 12:40

Zonnetje81 schreef:
Edit: Want blijkbaar mag je ivm hypotheek niet zomaar even mensen in huis nemen....dacht ik.

Jawel hoor, je mag iedereen bij je laten wonen.. maar geen (kamer)huurcontract geven want dan krijgen ze huurrecht.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 20:47

Maar dat mag toch (soms) ook? Alleen moet je daar dan belasting over gaan betalen. Of klopt het niet wat ik zeg? :o?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 21:06

Nikass schreef:
Maar dat mag toch (soms) ook? Alleen moet je daar dan belasting over gaan betalen. Of klopt het niet wat ik zeg? :o?

Waarover belasting betalen?
Het kan zijn dat als je alleen bent je meer betaald voor oa afvalstoffenheffing zodra er mensen bij komen.
Stel je zou wel verhuren (als het mag van de hypotheker of je hebt er geen 1 meer) dan hoef je over huurinkomsten geen inkomstenbelasting te betalen.