mvdende schreef:Hieperdi schreef:Ik ben ook opzoek naar een droger. Jaren lang alles opgehangen maar in de winter een drama omdat het lang nat blijft. Weet iemand een fijne droger waar eventueel ook shirt/broeken in kunnen/mogen zonder dat ze gelijk 2/3 maten kleiner zijn
Sowieso dan voor een warmtepomp droger gaan en geen condensdroger. De warmtepomp droger droogd op véél lagere temperatuur dan een condensdroger.
Ander voordeel van een warmtepomp droger is het geringe energieverbruik (800w vs gemakkelijk 2000w) én daardoor te gebruiken op dezelfde groep als de wasmachine!
Ik heb sinds een jaar of 2 een Samsung wasmachine + warmtepomp droger en deze staan vaker wél tegelijk aan dan niet. Heerlijk alle was achter elkaar er doorheen. In de winter gaat alle kleding er ook in, op het delicate kleding programma, zelfs de kleding die officieel niet I de droger mag. Alleen dure kleding hang ik nog op het wasrek, maar de €5 shirtjes van de Hema/H&M/Decathlon enz gaan allemaal gewoon in de droger. Geen krimp. Wél wat extra slijtage, maar liever een jaartje korter met een €5 shirtje dan de gehele winter 2 wasrekken midden in de woonkamer.
Dankjewel voor de tip. Ik was laatst inderdaad even bij de mediamarkt geweest (voor iets anders) en ben toen ook even de droger afdeling op gelopen. Veel zijn tegenwoordig warmtepomp