LaScar schreef:Heb je zeker gelijk in, ik moet het denk ik ook een beetje anders verwoorden - de tijd die het heeft gekost voordat hij weer contact zocht was niet genoeg tijd voor mij om uit die hoop te stappen dat hij terug zou komen, wat ervoor heeft gezorgd dat ik erop in ben gegaan omdat dat stiekem nog steeds alles was wat ik wilde. Alsnog heb ik er eisen aan gesteld en duidelijk mijn twijfels over geuit, maar het was wel iets wat ik zelf nog steeds graag wilde dus dat heb ik inderdaad zelf toegelaten.
Nu hoop je waarschijnlijk ergens ook weer dat hij weer terugkomt. En je stelt dat je tijd nodig hebt om uit die hoop te stappen.
Daardoor zet je jezelf wel in een heel afhankelijke positie: als hij morgen voor je deur staat dan heb jij nog niet genoeg tijd gehad en dan kun je er ook niets aan doen dat je weer in dezelfde patronen terecht komt. Neem alsjeblieft wat meer zelf de regie... Als jij nu tijd nodig hebt om alles te verwerken en te bedenken wat je wil (heel begrijpelijk!), dan moet je je grenzen voor jezelf duidelijk weten en naar hem toe heel goed gaan bewaken. Dus bedenk alvast: Wat zou je doen als hij morgen smekend met een bos bloemen voor je neus staat?