Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Tink89 schreef:Kana schreef:Wij streven naast sparen voor dingen zoals een nieuwe auto, huisverbeteringen en grote vakanties enzo naar een apart potje waar we minimaal 6 maanden van kunnen leven mochten we beiden opeens geen baan meer hebben.
Dan is er WW of een ziekte-uitkering en eventueel nog een verzekering.
tita schreef:161000 weet niet of dat de norm is
Als je kinderen heb ben je al zo’n 100000-120000 per kind kwijt
Heb 2 kinderen en dus geen 400000 hoorals ik dat zou hebben ging het gelijk in mijn huis
Dure dierenarts kosten doe ik niet meer aan .
Kijk naar dier en leeftijd en kosten moet realistisch zijn
Ik heb op dit moment 7 spaarrekeningen dus er gaan geen grote bedragen naar al mijn rekeningen
Het gevoel dat je spaargeld heb geeft mij ontzettend veel rust . Ik haal er veel voldoening uit dat als ik werkloos zou worden paar jaar geen zorgen hoeft te hebben.
Sommige zeggen zonde je moet leven ik heb namelijk geen doel voor mijn grootste pot
Ja in mijn hoofd wil ik bepaald bedrag halen wat ik pittig vind met kinderen en paard
Een van mijn potje heet verbras pensioen daar wil ik 25000€ op hebben staan op mijn 60 ste dan wil ik ook kijken of ik kan stoppen met werken das nog 12 jaar en moet ik mijn andere doelen ook halen ….
Verder geven we ook nog uit aan de aannemer tis sport dat sparen
Nu kan ik best 25000€ uit grote potje halen maar dat mag niet ….. iets met obsessief gedrag
verootjoo schreef:Tink89 schreef:
Dan is er WW of een ziekte-uitkering en eventueel nog een verzekering.
Voor 70% en sollicitatie plicht en het UWV die in je nek zit.
Geld = vrijheid en dus ook de keuze om even alles te laten bezinken en pas later een baan te zoeken, ipv halsoverkop op alles te solliciteren omdat het moet.
midori schreef:Ik ben 28 en heb nu zo'n 14.000, ouders hebben college geld betaald, voor de rest heb ik zelf alles betaald sinds ik 18 ben. Maar daar komt wel bij dat ik nog €3000 rentevrije lening heb. Ik woon sinds een jaar alleen, daarvoor huurde ik altijd een kamer. Ik heb heel veel gereisd in die tien jaar maar wel altijd budget zodat ik veel kon reizen.
Wat ik mij altijd af vraag is hoe mensen ooit een huis kopen haha. Hoeveel spaargeld hadden jullie toen jullie een huis kochten? En kocht je die alleen of samen?
Herfstblad schreef:Ik zie hier toch een bedragen voorbij komen. Ik wordt hier haast onzeker van haha! Ik ben benieuwd wat mensen van mijn leeftijdscategorie (30) alleenstaand, huurhuis en een baan op MBO 3/4 op hun spaarrekening hebben staan. Als je al met z'n 2en verdiend kun je dit al niet vergelijken. Dat is dan al zoveel meer. Zelfde als je thuis woont. Geen enkele situatie is hetzelfde natuurlijk. Ik kan z'n 500 euro sparen van mijn inkomsten. Maar soms gebeuren er ook weer bepaalde dingen waardoor ik het weer nodig heb. Bijvoorbeeld poes naar de dierenarts, auto grote beurt. Sparen gaat soms heel lekker, maar soms ook moeizaam of langzaam.