Geheime-Seizoens-Boeken-Santa

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cynn
Fotograaf

Re: Geheime-Seizoens-Boeken-Santa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 10:51

Bij een normale Santa boeken editie vind ik wel leuk om naast een wensenlijstje naar boeken te kijken die wellicht ook bij mijn lootje passen. Daar ga ik echt voor speuren. :D Bij een editie waarbij maar 1 boek gegeven wordt, nijg ik eerder naar safe naar het wensenlijstje te kijken. Zou het jammer vinden om iets te geven (of te krijgen) wat dan misschien toch niet in de smaak valt of je al dubbel hebt. Maar dat is mijn mening haha. Ik heb trouwens geen GoodRead lijstje of iets. Lees daar echt te weinig boeken voor.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 11:57

Ik heb sinds deze editie bekend is, een lijstje gemaakt met boeken in het genre dat ik al heb.
Mocht mijn Santa graag een wishlist ontvangen, wil ik die ook wel opstellen. Maar het mag ook een boek zijn dat niet op dat lijstje staat hoor :) Ik denk dat ik wel heb aangegeven wat "mijn type boek" is bij het voorstelrondje, dus ik heb alle vertrouwen in mijn Santa :)

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 12:22

Ik word juist graag verrast met nieuwe boeken, heb ook niet echt een wishlist. Wel heb ik een bepaalde soort boeken waar ik van hou, historische en psycholische romans, beetje donker randje mag wel.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 12:29

Ik leef nog _/-\o_ Maar het is zooo druk geweest voor mij de laatste tijd waardoor ik niet tot reageren ben gekomen. Ik heb wel altijd meegelezen dus ik doe even een inhaalmanoeuvre op de vragen die er gesteld zijn:

1. Welk boek zou je uit een brand redden? Ik hecht aan geen enkel boek eigenlijk zo veel waarde dat ik mijn leven zou riskeren om deze te redden :o De meeste boeken kan je gewoon nog wel ergens vinden. De enige uitzondering die ik zou maken is een vriendenboekje waarin tekeningen staan van mijn overleden meter en overgrootmoeder. Omdat dat een uniek exemplaar is.

2. Welk boek op de brandstapel? Euhm, ook geen enkele denk ik :D Al mijn boeken hier vind ik wel fijn. En moest er dan toch eentje tussen zitten die mij persoonlijk niet bevalt, dan zal een ander die wel misschien weten te appreciëren. :))

3. Horrorboeken.. Horrorboeken zijn niet aan mij uitbesteed, ik ben echt een seut. Er mag wel wat gore of spanning inzitten, dat absoluut wel. Maar die boeken waar Urbanus het over heeft waar je 's nachts niet van kan slapen, neuh, liever niet. Ik slaap nu al slecht als ik weet dat ik de volgende dag moet gaan werken, dat is horror genoeg %) 8)7

4. Engels of Nederlands? Ik lees in beide talen, maar de voorkeur gaat ook naar het Engels. Ik vind het altijd meer poëtisch, Nederlands kan zo droog en bruut zijn. Het is ook makkelijker om de boeken te bespreken met mijn internationale vrienden ook.

5. Boekenformaten binnen series Ik ga eerlijk zijn dat ik daar nog nooit op gelet heb _O- Maar alle series die ik heb staan hebben ook gewoon hetzelfde formaat. In een boekenkast naast elkaar zou ik er mij ook wel wat aan storen, maar niet mateloos.

6. Verlanglijstjes Ik heb een GoodReads lijstje die ik regelmatig update. Ik raad mijn lootje dan ook hartelijk aan om daar te kijken :D Maar bv Urbanus heeft mij ook super goed verrast met nieuwe boeken die daar niet stonden, dus een goede suggestie is ook altijd welkom. De boeken die ik niet heb en graag zou willen staan bij to-read, wishlist. Ik heb ook nog een andere to-read lijst, maar dan voor de boeken die ik wel al in mijn bezit heb. https://www.goodreads.com/review/list/1 ... lf=to-read

Zo, weer bijgebeend, tot binnen een paar weken ofzo }:0 :7

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 09:59

Goed idee om ook een 'to-read' al in bezit lijstje te maken in Goodreads :-)

Ik heb zo'n lijstje, maar dan gewoon in een boekje geschreven :')

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-23 06:47

Citaat:
  • Marjo
  • M_D_H
  • Urbanus
  • Sirius_
  • MarloesHJ
  • Lolacabana
  • Cynn
  • Momo94
  • LWDaisy
  • Kaatastrof
  • Neverland
  • Zertab
  • Moonlight91
  • Eef_Bam
  • Joy_Mennings
  • Eelmo
  • Ynskek
  • DWitzel
  • Apple
  • ryukapple
  • Kookaburra
  • Suliko
  • NotYourLine (nog geen e-mailadres)
  • linoleum

Alle e-mailadressen zijn ingevoerd, als het goed is kan iedereen nu een lootje trekken *\o/*

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 06:56

Jaaa lootje!! *\o/* *\o/* *\o/*

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 06:56

Ik weet mijn lootje al :)) *\o/*

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-23 07:04

Nu kan de pret écht beginnen :D

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 07:06

Hier ook een lootje getrokken :j

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 07:07

Ik heb ook een lootje *\o/*

DWitzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 07:13

Ja!! Leuk, ik heb mijn lootje getrokken! *\o/*

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 07:28

Waah! Ik ook :D

Ik zal vandaag nog even mijn boekenlijst maken met boeken die ik al heb. Gooi ik die in het lijstje ;)

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 07:35

Yesss. *\o/*

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 07:55

Jaah ik ook *\%/*

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 08:34

Jaaa leuk! Gelijk maar even verlanglijstje ingevuld (oftewel Goodreads link erin gezet). Nu eens op onderzoek uit voor m’n lootje :D

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-23 08:37

Oh trouwens, ik heb in eerdere topics al eens aangegeven dat ik geen boeken met ik-perspectief wil. Dit maakt mij inmiddels niet meer uit. Dus mocht je dat berichtje ergens gelezen hebben mag die genegeerd worden :D .

Ik lees inmiddels soms zelfs makkelijker vanuit het ik-perspectief dan vanuit de derde persoon :')

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 08:56

Wanneer is het verzenden?

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-23 09:02

Zertab schreef:
Wanneer is het verzenden?

Verzenden tussen 21 september en 4 oktober 2023 :D

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 09:03

Ik heb een lootje *\o/*
Ik had vorige keer een heel verhaal op mijn verlanglijstje een link naar mijn Goodreads. Maar dat kan ik niet terug vinden. Wellicht heb ik per abuis een groepsbericht aangemaakt :’)
Maar ik vind het verlanglijstje via de site heel irritant zoeken, hoe kan ik dat aanpassen?

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-23 09:04

Oh ik heb de vorige verwijderd, sorry. Beste is om dat soort dingen gewoon in dit topic te gooien trouwens :j

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 09:15

Voor mij maakt de kaft niet uit. Ik vind het juist leuk om boeken in verschillende dikte en hoogte te hebben. :D
Hier ook een lootje getrokken, nu opzoek naar een goed boek!

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 09:17

Ok :D
Mijn Goodreads wishlist is https://www.goodreads.com/review/list/1 ... on&order=a en bestaat voornamelijk uit tips die ik op bokt heb gezien, niet iets wat ik altijd lees. Maar ik ben absoluut in voor een verrassingsuitstapje :D
Momenteel ben ik dus bezig met de reiziger serie van Diana Gabaldon, k heb voor mijn verjaardag bijna alle delen bij elkaar gespaard en mis alleen deel 8 en 9 nog.
ik lees het liefst Nederlands omdat ik op dit moment de concentratie voor Engels mis maar ik heb wel deze week Babel, or the necessity of violence aangeschaft en volgens mij is dat ook niet direct simpel Engels :’) ik zeg dus niet per definitie nee tegen Engelstalige boeken.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 09:25

Kookaburra schreef:
Waah! Ik ook :D

Ik zal vandaag nog even mijn boekenlijst maken met boeken die ik al heb. Gooi ik die in het lijstje ;)

Ik ga vanavond uit eten. Wordt denk ik morgen :+

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-23 09:25

Haha, je hebt nog even de tijd gelukkig :D