Staan of zitten op de tribune?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 09:52

Malle_meid schreef:
Sterker nog, als ik mensen zie die het hele concert blijven zitten denk ik altijd dat die het niet zo naar hun zin hebben.

Want?

Sommige mensen hoeven zich niet achterlijk te gedragen om te genieten van de muziek en de sfeer.

Tijdens een musical moet je ook op je reet blijven zitten en is swingen helemaal niet iets waar je buren op zitten te wachten.
Maar reken maar dat iedereen in de zaal geniet van hetgeen op het podium gebeurd.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 09:58

pmarena schreef:
Zo raar is het toch niet dat iemand zijn avond verpest vindt als 'ie niks kan zien van een podium doordat degene van de stoel ervoor het hele zicht blokkeert....?

Wanneer dit de hele avond zo is en je dus 0,0 gezien hebt, zeker!
Maar de occasionele danser die alleen bij een lekker dansnummer zich even niet stil kan houden? Daardoor is je avond toch niet helemaal verpest? Misschien dat moment, dat liedje, maar toch niet je hele avond?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 10:02

Nou ik kan me wel voorstellen dat mensen dat een verpesting van hun avond vinden hoor..... want ik neem aan dat ze tijdens die lekkere nummers dan ook liever de artiesten hadden zien swingen in plaats van alleen maar andermans reet voor zich.... je hebt natuurlijk nog steeds wel dat het leuk is om die muziek te horen, en ik neem aan dat je avond dan niet 100% verpest is, maar dat het wel een flinke domper is van ergernis in plaats van lekker genieten van de show zeg maar.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 10:07

pmarena schreef:
Nou ik kan me wel voorstellen dat mensen dat een verpesting van hun avond vinden hoor..... want ik neem aan dat ze tijdens die lekkere nummers dan ook liever de artiesten hadden zien swingen in plaats van alleen maar andermans reet voor zich.... je hebt natuurlijk nog steeds wel dat het leuk is om die muziek te horen, en ik neem aan dat je avond dan niet 100% verpest is, maar dat het wel een flinke domper is van ergernis in plaats van lekker genieten van de show zeg maar.

Precies
En ik vermoed zomaar dat die gezellige danser het niet bij 1 nummer laat.

Zou fijn zijn als het misschien vanuit een organisatie beter gecommuniceerd word. Want dat lijkt nodig te zijn :j
Zitplaatsen zijn om te zitten. Bedacht voor mensen die niet de hele avond kunnen staan.
Want anders hadden ze wel allemaal staan plaatsen gemaakt....
Ik verwacht geen onwil van de meeste mensen, maar denk dat sommige echt niet snappen wat het is als je fysiek gewoon niet in staat bent zo lang te staan.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 10:10

pmarena schreef:

En dat vind ik erg voor hen. Want je zit natuurlijk met een paar duizend man op elkaar geprakt. De kans dat iemand wel iets doet wat ergerlijk is, is dan best wel groot. En dan is het fijn als je die tijdelijke ergernis sneller van je af kan schudden en niet je hele avond erdoor laat verpesten.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 10:17

Onali schreef:
Want?

Sommige mensen hoeven zich niet achterlijk te gedragen om te genieten van de muziek en de sfeer.

Tijdens een musical moet je ook op je reet blijven zitten en is swingen helemaal niet iets waar je buren op zitten te wachten.
Maar reken maar dat iedereen in de zaal geniet van hetgeen op het podium gebeurd.

Achterlijk?

Nou, dit soort reacties bijvoorbeeld..
Wat zuur :')

Ik zie hier verder niet zoveel debiele of asociale reacties .. meestal staat er “feestje, dansen, leuk, enthousiast , niet in de gaten hebben..”
En eigenlijk nooit “ik ga eens lekker met mn dikke reet in iemands gezicht zwaaien puur om ze te irriteren! “

Urbanus

Re: Staan of zitten op de tribune?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-23 10:21

Oh, per ongeluk asociaal!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 10:22

Niemand doet dat bewust om te irriteren. Althans de meesten niet. Alleen er zijn wel behoorlijk wat mensen tegenwoordig die zelfs na netjes vragen toch hun eigen dingen blijven doen en dan wel bewust mensen irriteren. Dat is tijdens een concert of ander uitje echt enorm balen. Weggaan kan uiteraard, maar iedereen heeft geld betaald om de artiest op het podium te kunnen zien.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 10:27

Cer schreef:
Onali schreef:
Want?

Achterlijk?

Nou, dit soort reacties bijvoorbeeld..
Wat zuur :')

Ik zie hier verder niet zoveel debiele of asociale reacties .. meestal staat er “feestje, dansen, leuk, enthousiast , niet in de gaten hebben..”
En eigenlijk nooit “ik ga eens lekker met mn dikke reet in iemands gezicht zwaaien puur om ze te irriteren! “

Jij voelt je blijkbaar aangesproken.

Zittend publiek is hier ook al beledigd; doen niet mee, saai, genieten niet.

Wie ben jij om te bepalen dat zittend publiek niet geniet, niet mee doen aan de beleving.

Iedereen geniet op zijn manier, maar wil jij dansen op een zittribune dan ben JIJ het probleem, niet de zitters.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 10:31

Gini schreef:
pmarena schreef:

En dat vind ik erg voor hen. Want je zit natuurlijk met een paar duizend man op elkaar geprakt. De kans dat iemand wel iets doet wat ergerlijk is, is dan best wel groot. En dan is het fijn als je die tijdelijke ergernis sneller van je af kan schudden en niet je hele avond erdoor laat verpesten.

Heb je ook gelijk in :j

Maar aan de andere kant: hoe tijdelijk is die ergernis? Het zal vast niet 1 nummertje zijn dat iemand voor een ander, besluit om "lekker te gaan dansen".

Bij andere uitjes is het natuurlijk ook dat andermans gedrag een flink domper kan geven. Ik kan me nog goed een vakantie herinneren waarbij we een huisje hadden in het bos, ver uit elkaar staande huisjes, verderop een camping. Dan ga je expres daar uit de buurt, iets in het bos huren. Zat er in 1 van de dichtstbijzijnde huisjes een gezin met een bijna constant jankend kind..... dat word je ook wel zat hoor. Is toch ook een flinke domper want je boekt geen huisje in het bos om halve dagen naar een urenlang jankend, krijsend kind te luisteren.... maarja dat is het risico helaas van een plek waar je met andere mensen te maken hebt.

Maar dat maakt het niet minder vervelend als iemand jouw beleving / uitje dan toch zeg maar op zo'n manier, door een te grote aanwezigheid, verpest.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 11:40

In het verleden heb ik weleens zitplaatsen gehad en dan bleef ik gewoon zitten. Nu al jaren eigenlijk altijd staanplaatsen, maar eind dit jaar heb ik 2 concerten gepland staan waarbij mijn dochter mee gaat. Nu expres gekozen voor zitplaatsen zodat ze wat kan zien. Als mensen voor ons het dan nodig vinden om te gaan staan zullen ze daar wel wat over horen.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 12:46

Weet je, als iemand voor me heel even enthousiast uit zijn plaat gaat, dan stoor ik me daar echt niet aan. Kan daar oprecht ook lol aan hebben, als iemand zoveel plezier heeft. Ga er dan ook nog vanuit dat iemand dat echt niet bewust doet en er gewoon niet aan denkt dat anderen er last van hebben.
Maar als iemand dan blijft staan en dansen en ik ze er vriendelijk op attendeer dat ik niets meer zie, en daar dan ronduit agressief op gereageerd wordt ( is me helaas élke keer als ik iemand gewoon vriendelijk er op attendeerde dat ik er last van had gebeurd), dan is mijn avond echt wel verkloot ja.

Niet omdat iemand éven staat
Maar omdat iemand er voor kiest om het feit van een 'zitplaats' en het feit dat ik aangeef er last van te hebben dat ze voor me staan te dansen gewoon te negeren. DAT vind ik vervelend

Dus ik zou het fijn vinden dat deze nuance meegenomen wordt. Het gaat dan niet om "een tijdelijke ergenis" die ik van me af kan laten glijden. Het is dan een duúrbetaalde avond tegen een kont aan kijken..

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 13:24

Urbanus schreef:
Oh, per ongeluk asociaal!

Jup, t gebeurt :j

Pek en veren!!!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 13:32

Onali schreef:
Jij voelt je blijkbaar aangesproken.

Zittend publiek is hier ook al beledigd; doen niet mee, saai, genieten niet.

Wie ben jij om te bepalen dat zittend publiek niet geniet, niet mee doen aan de beleving.

Iedereen geniet op zijn manier, maar wil jij dansen op een zittribune dan ben JIJ het probleem, niet de zitters.

Iemand schrijft “dan denk ik dat die het niet naar hun zin hebben”. Is dat dan “bepalen dat iemand niet geniet”’of is het iemand die zich gewoon wat afvraagt, namelijk “oh, zou die het wel leuk vinden?”

Ik voel me niet aangesproken, ik probeer alleen wat nuances te vinden.. maar, die zijn er overduidelijk niet :)

Ik heb zelf ook nergens geschreven dat ik het een probleem vind om te blijven zitten, want dat vind ik nl geen probleem.

Ik heb een probleem met mensen die hun mond niet kunnen houden en dronken door een concert heen lallen maar daar doe je helaas niks tegen want praten en gillen mag overal :j

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 20:38

Ik ga zaterdag naar Coldplay en heb zitplaatsen. Net zoals vorig jaar in Frankfurt waar werkelijk het hele vak zo ongeveer het hele concert stond. :D Ik ga nooit als enige staan want dat vind ik ongemakkelijk maar stiekem hoop ik toch wel weer dat er een paar nummers gestaan wordt en bij de encore bijvoorbeeld. Zeker op het eind vind ik dat ook respect naar de artiest / band ofzo.

Ik heb met zitplaatsen in Nederland nog nooit meegemaakt dat er het hele concert gestaan werd. Vaak alleen de encore en eventueel nog een dansbaar nummer of twee. Als je dat al niet trekt moet je invalide plaatsen regelen. Bij heel veel nummers achter elkaar gewoon blijven staan mag je er wat van zeggen vind ik.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 20:52

Ik snap dat dus niet. Je koopt zitplaatsen en hoopt dat er gestaan wordt? Koop dan staplaatsen :+

Ik vind het echt een soort van absurdistische discussie...

Binkie_Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 21:09

Wow, ik ben echt verbaasd over deze reacties.

Ik ben zelf maar 1.59 lang en bij een concert of festival kan ik erg weinig zien. Desondanks wil ik er graag naar toe, dus ik koop kaartjes. Bij de meeste probeer ik staanplaatsen te kopen, en dan ga ik er vroeg heen zodat ik vooraan kan staan. Anders zie ik niks. Ik merk echter dat ik elk concert of festival weer helemaal platgedrukt wordt door alle mensen die ook staan. Dan is de lol er snel af bij een staanplaats.
Daarom koop ik nu liever een zitplaats. Een beetje uit de mensenmassa, maar nog dichtbij genoeg om het leuk te hebben. Ja, ik ben dus ook iemand die dus gaat staan bij een zitplaats. Ik heb nog nooit van iemand commentaar gehad dat ik ga staan (misschien omdat ik zelf dus ook niet zo lang ben).
Zoals eerder gezegd werd, bij Vrienden van Amstel stond iedereen, op wat enkele personen na. Ik ben ook nooit de eerste die gaat staan, ik wacht altijd af wat de rest doet.

Maar niet mogen staan omdat je een zitplaats gekocht hebt (om wat voor reden dan ook)? Nee, daar ben ik het niet mee eens. Ik koop een zitplaats omdat ik met een staanplaats niks kan zien. Als mensen dan gaan staan om te dansen, dan doe ik daar aan mee. Natuurlijk heb ik geen zitplaats om te blijven staan en bij nummers waar ik niet hoef te dansen ga ik ook gewoon zitten. En als iemand vraagt of ik wil blijven zitten zal ik dat ook wel doen, of ruilen van plek. Maar nee, ik vind niet dat je moet blijven zitten omdat je een zitplaats hebt.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-23 21:10

Ik koop een zitplaats omdat ik niks kan zien en ga staan zodat een ander ook niks kan zien.

Logisch.

Binkie_Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 21:11

Urbanus schreef:
Ik koop een zitplaats omdat ik niks kan zien en ga staan zodat een ander ook niks kan zien.

Logisch.

Ik heb nog nooit iemand achter mij gehoord die niks kan zien. Dan lijkt het voor mij geen probleem.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 21:12

Binkie_Eline schreef:
Urbanus schreef:

Logisch.

Ik heb nog nooit iemand achter mij gehoord die niks kan zien. Dan lijkt het voor mij geen probleem.

Hebben ze je dat gezegd, of neem je dat aan?

Binkie_Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 21:14

_San87_ schreef:
Binkie_Eline schreef:

Ze hebben mij niet verteld dat ze niks kunnen zien. Ik ga ervanuit dat als iemand er last van heeft dat ik sta, degene daar wel wat van zegt.
Wel als ik deze berichten zie in ieder geval.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 21:17

Urbanus schreef:

Logisch.

:') ik voel me echt wereldvreemd in de redenaties die langs komen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 21:21

Binkie_Eline schreef:
_San87_ schreef:

Ze hebben mij niet verteld dat ze niks kunnen zien. Ik ga ervanuit dat als iemand er last van heeft dat ik sta, degene daar wel wat van zegt.

Daar zou ik niet vanuit gaan. Niet iedereen is daar assertief genoeg voor/durft dat :).

Daarnaast is je beredenering om een zitplek te kopen nogal wereldvreemd, sorry.

Binkie_Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 21:23

_San87_ schreef:
Binkie_Eline schreef:

Daar zou ik niet vanuit gaan. Niet iedereen is daar assertief genoeg voor/durft dat :).

Daarnaast is je beredenering om een zitplek te kopen nogal wereldvreemd, sorry.

Dus omdat ik met een staplek als ukkie helemaal verdrukt wordt, mag ik geen zitplek kopen en dan gaan staan als de rest ook staat? :?
Dan vinden jullie dat ik dan maar niet naar een concert moet gaan. Lijkt me ook niet helemaal eerlijk.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 21:25

Nee dan vinden we dat je moet zitten op een zitplek :)*