Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Laurora schreef:Liefde voor de "wokeism" van disney
En met heteropropaganda bedoel ik al die honderden jaren aan media waar de heteronorm de overhand had, waar bijna alle standaard liefdes bestonden uit man vrouw, met slechts hier en daar een uitzondering (die dan uiteraard heel generaliserend of als slecht neergezet word)
Het narratief was dat je hetero moest zijn om geaccepteerd te worden. Dat noem ik opdringen.
En nu de representatie langzaamaan gelijk getrokken word, om te laten zien dat hetero en cis niet de enige geaardheid en gender zijn, is het opeens "woke".
rien10 schreef:Mentaliteitsverandering. Laat ik een voorbeeld noemen buiten dit topic om. De slaven ellende. Ik vind het mensonterend wat er in het verleden door mensen gedaan is om anderen te vangen, verkopen, etc. Ik noemde die mensen (de slachtoffers) slaven. Totdat ik zag/hoorde dat veel mensen ze Tot slaaf gemaakten noemden. In het begin vond ik dat overdreven en niet nodig. Later ging ik wel een punt er van inzien. Ze zijn niet als slaaf geboren, ze zijn als mens geboren. Zoon van, dochter van ..... en ze werden slaaf gemaakt. Door barbaren. Nu snap ik het beter. Waarom snap ik het beter? Omdat ik er over ging nadenken doordat er veel over gepraat werd. Anders zou ik daar dus niet zo over hebben nagedacht. In my face dus. En dat bracht mij dan weer op een ander denkbeeld. Het is goed om over zaken die toch redelijk ver van je bed liggen eens goed na te denken. En wellicht je standpunt of mening te herzien.
OleJon schreef:rien10 schreef:OleJon, is het gezwaai van de Friese vlag dan ook overdreven? (Wij wonen in Zuid Holland).
Als je een Fries bent niet nee, maar waarom zou je anders een Friese vlag op hangen?
OleJon schreef:rien10 schreef:OleJon, is het gezwaai van de Friese vlag dan ook overdreven? (Wij wonen in Zuid Holland).
Als je een Fries bent niet nee, maar waarom zou je anders een Friese vlag op hangen?
Mallow schreef:Mijn zoontje van 6 zei ‘kijk mam dat zijn de kleuren van je mag jezelf zijn’ en ik denk dat dat precies is waar het om gaat.
Ik heb er net ook 1 besteld. Speciaal voor een aantal mensen hierZolang deze gesprekken nog plaats vinden zijn de vlaggen nog nodig. Of je het er nou mee eens bent of niet.
Zeeuwsemeid schreef:Laurora schreef:Liefde voor de "wokeism" van disney
En met heteropropaganda bedoel ik al die honderden jaren aan media waar de heteronorm de overhand had, waar bijna alle standaard liefdes bestonden uit man vrouw, met slechts hier en daar een uitzondering (die dan uiteraard heel generaliserend of als slecht neergezet word)
Het narratief was dat je hetero moest zijn om geaccepteerd te worden. Dat noem ik opdringen.
En nu de representatie langzaamaan gelijk getrokken word, om te laten zien dat hetero en cis niet de enige geaardheid en gender zijn, is het opeens "woke".
Ik ben juist niet zo'n fan van de ''wokeism'' van Disney, omdat ze nog steeds benauwd zijn een open gay personage op het doek te zetten. Ik wil graag een lesbische prinses, of een gay prins. Of misschien een prins/prinses die er achter komt dat ze trans is? Dan is Disney pas woke imo.. De enige woke-ness die Disney tot nu toe laat zien is dat ze hun klassiekers een andere huidskleur durven te geven. Maar dat is een andere discussie.