Sneu volk. Pride vlag gejat.

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Saintelette

Berichten: 3190
Geregistreerd: 12-08-11
Woonplaats: Waalwijk

Re: Sneu volk. Pride vlag gejat.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 20:50

Bedankt voor de mooie inzichten in dit topic. Ik herken bepaalde reacties die hier gegeven worden ook uit mijn eigen omgeving, maar wist me dan nooit goed te verwoorden. Hopelijk kan ik dat nu beter en hierdoor mijn steentje bijdragen aan meer acceptatie. *\o/*

Fitzroy

Berichten: 25233
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 21:04

Shiloh schreef:
Roze in blauw heeft trouwens laten weten ervoor te zorgen dat de aangifte juist meegenomen wordt in de cijfers. +:)+


Top +:)+

FernandoO
Berichten: 104
Geregistreerd: 21-03-20

Re: Sneu volk. Pride vlag gejat.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 22:12

Weet je, het enigste probleem wat ik heb met de pride-vlag is dat niemand die dingen strijkt en je alle vouwen er nog in ziet :') Irriteert me mateloos. Mijn vlag hangt dan ook netjes gestreken (zónder vouwen) voor mijn raam :+

Ik kan mij heel goed voorstellen dat het voor veel mensen nog als extreem voelt. Dat het lijkt alsof de lhbti+ mensen door je strot worden geduwd. Hoewel ik dat gevoel snap, denk ik dat het juist ontzettend goed is dat we er steeds meer aandacht aan gaan besteden. We zijn allemaal anders, of dat nou betrekt op je geaardheid, je gender, je hobby’s, je uiterlijk, je werk, etc. We zijn allemaal anders.

Helaas is mijn ervaring dat dat nog steeds niet het normaal is geworden: anders mogen zijn. Dat we verschillen zien en erkennen, maar er niet om buiten sluiten of haatdragend naar te worden. Bepaalde aspecten van mij houd ik verborgen voor werk/school, omdat er angst is dat ik daarom niet geaccepteerd wordt. Dat vind echt van de zotte en ik hoop dat het ooit anders wordt.

Ondertussen lijkt het mij een heel goed idee om, net zoals Poekkie en Urbiziera, respectvol het gesprek aan te gaan. Waar het doel niet is om queer-zijn door de strot te duwen en eisen dat het geaccepteerd wordt, maar juist om dingen te verhelderen en ruimte te geven om een ander perspectief te bekijken. Iedereen stap voor stap mee nemen, om ervoor te zorgen dat onze (klein-)kinderen zichzelf mogen zijn wanneer ze er aantoe zijn.

Ookal ben ik soms wel eens van de mening dat als we gewoon wat vaker lief tegen elkaar doen, de wereld een heel wat leukere plek wordt.

TS: ontzettend jammer van je vlag. Fijn dat er een (al dan mindere) vervanging is. Strijk je m nog wel even? :+ :+

Zeeuwsemeid

Berichten: 1681
Geregistreerd: 28-01-11
Woonplaats: Walcheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 23:19

Laurora schreef:
Liefde voor de "wokeism" van disney <3

En met heteropropaganda bedoel ik al die honderden jaren aan media waar de heteronorm de overhand had, waar bijna alle standaard liefdes bestonden uit man vrouw, met slechts hier en daar een uitzondering (die dan uiteraard heel generaliserend of als slecht neergezet word)
Het narratief was dat je hetero moest zijn om geaccepteerd te worden. Dat noem ik opdringen.
En nu de representatie langzaamaan gelijk getrokken word, om te laten zien dat hetero en cis niet de enige geaardheid en gender zijn, is het opeens "woke".


Ik ben juist niet zo'n fan van de ''wokeism'' van Disney, omdat ze nog steeds benauwd zijn een open gay personage op het doek te zetten. Ik wil graag een lesbische prinses, of een gay prins. Of misschien een prins/prinses die er achter komt dat ze trans is? Dan is Disney pas woke imo.. De enige woke-ness die Disney tot nu toe laat zien is dat ze hun klassiekers een andere huidskleur durven te geven. Maar dat is een andere discussie.

Anders dan dat, ik ga niet kunnen begrijpen hoe een vlag zo offensive kan zijn voor iemand. Ik heb veel vrienden in de community, en helaas heb ik ook genoeg haat acties meegemaakt. O.a. een trans vriendin van mij die constant ''meneer'' werd genoemd door het bouwbedrijf dat haar woning moest onderhouden. Ben flink boos geworden en een formele klacht ingediend, maar niks meer over gehoord helaas. Maar het was voor mij wel het bewijs dat de vlag gewoon nodig is. Want de acceptatie is er gewoon nog niet genoeg.

TurdusMerula

Berichten: 23919
Geregistreerd: 09-04-05

Re: Sneu volk. Pride vlag gejat.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 23:28

Het is wel iets wat je moet liggen (want ik kan me voorstellen dat je niets hebt met het theater van Claudia de Breij) maar ik vind dit wel een duidelijk liedje. :j (Over representatie) 15 jaar geleden...

https://www.youtube.com/watch?v=TxX9DvO1mrA

Ilse_123

Berichten: 3792
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 23:34

rien10 schreef:
Mentaliteitsverandering. Laat ik een voorbeeld noemen buiten dit topic om. De slaven ellende. Ik vind het mensonterend wat er in het verleden door mensen gedaan is om anderen te vangen, verkopen, etc. Ik noemde die mensen (de slachtoffers) slaven. Totdat ik zag/hoorde dat veel mensen ze Tot slaaf gemaakten noemden. In het begin vond ik dat overdreven en niet nodig. Later ging ik wel een punt er van inzien. Ze zijn niet als slaaf geboren, ze zijn als mens geboren. Zoon van, dochter van ..... en ze werden slaaf gemaakt. Door barbaren. Nu snap ik het beter. Waarom snap ik het beter? Omdat ik er over ging nadenken doordat er veel over gepraat werd. Anders zou ik daar dus niet zo over hebben nagedacht. In my face dus. En dat bracht mij dan weer op een ander denkbeeld. Het is goed om over zaken die toch redelijk ver van je bed liggen eens goed na te denken. En wellicht je standpunt of mening te herzien.


Dit is een mooie post _/-\o_

princequillo
Fotograaf

Berichten: 2475
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 23:52

FernandoO schreef:
Weet je, het enigste probleem wat ik heb met de pride-vlag is dat niemand die dingen strijkt en je alle vouwen er nog in ziet :') Irriteert me mateloos. Mijn vlag hangt dan ook netjes gestreken (zónder vouwen) voor mijn raam :+

Sorry, ik zal het niet meer doen :')

OleJon
Berichten: 2533
Geregistreerd: 04-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 00:50

rien10 schreef:
OleJon, is het gezwaai van de Friese vlag dan ook overdreven? (Wij wonen in Zuid Holland).


Als je een Fries bent niet nee, maar waarom zou je anders een Friese vlag op hangen?

princequillo
Fotograaf

Berichten: 2475
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Sneu volk. Pride vlag gejat.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 01:02

Ok, dus als iemand deel uitmaakt van de LHBTI+ is het oké?

pmarena

Berichten: 48503
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 05:44

Over Disney: er gaan al jaren geruchten dat Elsa in de volgende Frozen film wellicht een relatie krijgt met een Northuldra dame <<)
Het is sowieso wel een leuke ontwikkeling natuurlijk dat de laatste jaren meer andere dan liefdes-relaties in tekenfilms centraal staan +:)+

Paardjes83
Berichten: 216
Geregistreerd: 20-04-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 06:41

OleJon schreef:
rien10 schreef:
OleJon, is het gezwaai van de Friese vlag dan ook overdreven? (Wij wonen in Zuid Holland).


Als je een Fries bent niet nee, maar waarom zou je anders een Friese vlag op hangen?


Maakt dat wat uit? Hetzelfde voor de regenboogvlag.

Ik vraag het me niet eens af misschien zit daar het verschil we hoeven niet overal wat van te vinden.

Ik snap de discussie heel goed het feit dat een vlag al zoveel stof doet opwaaien zegt eigenlijk al hoe we ervoor staan. Treurig anno 2023.

senna21

Berichten: 11999
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 07:21

{:}
OleJon schreef:
rien10 schreef:
OleJon, is het gezwaai van de Friese vlag dan ook overdreven? (Wij wonen in Zuid Holland).


Als je een Fries bent niet nee, maar waarom zou je anders een Friese vlag op hangen?


Een vlag is geen indentificatiemiddel, maar om je sympathie, steun of vreugde te uiten.
We waren deze week in Bratislava. Mooi om te zien dat daar ook pride hangen.

Mallow

Berichten: 4696
Geregistreerd: 15-04-06
Woonplaats: Nijmegen

Re: Sneu volk. Pride vlag gejat.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 07:51

Mijn zoontje van 6 zei ‘kijk mam dat zijn de kleuren van je mag jezelf zijn’ en ik denk dat dat precies is waar het om gaat.
Ik heb er net ook 1 besteld. Speciaal voor een aantal mensen hier ;) Zolang deze gesprekken nog plaats vinden zijn de vlaggen nog nodig. Of je het er nou mee eens bent of niet.

Shiloh

Berichten: 19807
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-23 08:11

Mallow schreef:
Mijn zoontje van 6 zei ‘kijk mam dat zijn de kleuren van je mag jezelf zijn’ en ik denk dat dat precies is waar het om gaat.
Ik heb er net ook 1 besteld. Speciaal voor een aantal mensen hier ;) Zolang deze gesprekken nog plaats vinden zijn de vlaggen nog nodig. Of je het er nou mee eens bent of niet.


<3 <3 <3

Heerlijk dat zo’n kleine dat al snapt! En tof dat je hem ook gaat hangen!

Laurora

Berichten: 2661
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 15:28

Zeeuwsemeid schreef:
Laurora schreef:
Liefde voor de "wokeism" van disney <3

En met heteropropaganda bedoel ik al die honderden jaren aan media waar de heteronorm de overhand had, waar bijna alle standaard liefdes bestonden uit man vrouw, met slechts hier en daar een uitzondering (die dan uiteraard heel generaliserend of als slecht neergezet word)
Het narratief was dat je hetero moest zijn om geaccepteerd te worden. Dat noem ik opdringen.
En nu de representatie langzaamaan gelijk getrokken word, om te laten zien dat hetero en cis niet de enige geaardheid en gender zijn, is het opeens "woke".


Ik ben juist niet zo'n fan van de ''wokeism'' van Disney, omdat ze nog steeds benauwd zijn een open gay personage op het doek te zetten. Ik wil graag een lesbische prinses, of een gay prins. Of misschien een prins/prinses die er achter komt dat ze trans is? Dan is Disney pas woke imo.. De enige woke-ness die Disney tot nu toe laat zien is dat ze hun klassiekers een andere huidskleur durven te geven. Maar dat is een andere discussie.


Diney mag wat mij betreft inderdaad nog wel flink investeren in de andere LGBTQ+ letters naast alleen de G, (ik wil een trans of non binaire hoofdpersoon!)
Maar ik vond de nieuwe Strange World wel echt een verademing, waar de hoofdpersoon casually laat vallen dat hij verliefd is op een jongen en de vader niet blikt of bloost en gewoon verder gaat met het gesprek zonder nadruk te leggen op het feit dat z'n zoon gay is. Zoals het imo gewoon zou moeten zijn!
Maar verder heb je gelijk, al denk ik ook dat dit wel dé strategie is om mensen "om" te krijgen.
Je ziet het hier in dit topic, dat mensen hun hielen in het zand steken als het ze "te snel" gaat of het idee krijgen dat het "opgedrongen" word. Er vol in gaan zou tot gevolg kunnen hebben dat mensen gaan boycotten, Disney niet genoeg inkomsten krijgt en de boel kan opdoeken, of dat ze eieren voor hun geld kiezen en de representatie helemaal omdonderd.
Wat natuurlijk niet wegneemt dat het super poedersuiker is voor de minderheden die representatie zo verdienen dat het niet gewoon snel kan gaan.