Wie gaat er trouwen in 2024?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jojoleinee

Re: Wie gaat er trouwen in 2024?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 21:12

Welke omgeving zoek je? Ik kan me voorstellen dat het spanning geeft.

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 21:32

jojoleinee schreef:
Welke omgeving zoek je? Ik kan me voorstellen dat het spanning geeft.

Op dit moment niks specifiek. We wonen in de buurt van de Maashorst, maar aangezien we eerst in Frankrijk zouden trouwen zijn we niet perse gebonden aan een specifieke regio.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 08:54

Misschien Nederheide in Milheeze? Stoer in Boekel zou misschien ook nog kunnen?

jojoleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 09:10

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 09:19

Wat rot en onzeker dat je toch op zoek moet naar een andere locatie! Heb je inmiddels al ergens je oog op laten vallen?

Hier ook langzaam de voorbereidingen weer aan het oppakken. Afspraak met de coupeuse gemaakt voor februari, en een lijstje voor komende maanden wat nog te regelen. We zijn nog steeds niet in ondertrouw :o maar twijfelden nog steeds wat we wilden qua trouwambtenaar. Wat gesprekken gehad en gister een kennismaking waarbij we allebei JA dachten dus we zijn er wat dat betreft ook uit en gaan voor een zelfstandige BABS. :j

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 20:01

Flygill schreef:
Misschien Nederheide in Milheeze? Stoer in Boekel zou misschien ook nog kunnen?

Bedankt voor de tip! Stoer sprak ons heel erg aan maar helaas een mailtje terug gehad dat ze op zondag niet werken. En helaas valt onze datum op een zondag.

jojoleinee schreef:

Ziet er mooi uit! Maar zo te lezen vooral geadverteerd als een locatie voor foto's? Geen trouwlocatie?

Leo schreef:
Wat rot en onzeker dat je toch op zoek moet naar een andere locatie! Heb je inmiddels al ergens je oog op laten vallen?

Hier ook langzaam de voorbereidingen weer aan het oppakken. Afspraak met de coupeuse gemaakt voor februari, en een lijstje voor komende maanden wat nog te regelen. We zijn nog steeds niet in ondertrouw :o maar twijfelden nog steeds wat we wilden qua trouwambtenaar. Wat gesprekken gehad en gister een kennismaking waarbij we allebei JA dachten dus we zijn er wat dat betreft ook uit en gaan voor een zelfstandige BABS. :j

Toevallig vandaag maar een locatie wezen kijken, had leuke elementen maar was niet precies wat we zochten. Morgen poging twee bij een andere locatie. De moed zakt me wel langzaam in de schoenen...

Fijn dat je een goed gevoel hebt bij beiden trouwambtenaren! Dan kan je niet fout kiezen. :)

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 09:39

Rustig blijven over je locatie, Emelyslaluna, komt wel goed. Locaties zat en tijd genoeg!

Ik heb vorige week yes to the dress gezegd <3
Was een hele leuke afspraak, de verkoopster was geweldig, mijn schoonzussen lekker eerlijk en de eerste jurk die we alledrie op de kapstok al mooi vonden, is het ook geworden. Nog heel wat andere jurken aangehad, maar ik bleef teruggaan naar de eerste.
Is wel gelijk een last die van je schouders valt zo :)
Ondertussen wel al beslist om mijn gouden pumps onder de jurk aan te doen en geen nieuwe te kopen. Het zijn er mooie, ik heb ze al, en doe voor de rest toch nooit hakken aan. Dus om daarvoor nu nieuwe te kopen...
Het enige wat ik wel overweeg is om witte cowboyboots te kopen, als platte schoenen voor het avondfeest. We trouwen op een ranch, dus het zou wel toepasselijk zijn.

Mijn 2 getuigen zijn ondertussen gevraagd en hebben ja gezegd, mijn vriend moet de zijne nog vragen.

Ben nu even niet meer zeker wat de volgende stappen zijn, maar er moet nog wel nog veel. We rusten een beetje op onze lauweren, en ik krijg wat schrik dat ik dingen ga vergeten of voor sommige zaken te laat ga komen, al weet ik niet precies wat.

jojoleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 17:46

Gefeliciteerd met je jurk! Fijn is dat he!
Ken je de app van The perfect wedding? Daarin staat een handige afvinklijst met alles wat er eventueel geregeld "moet" worden.

Wij hebben vorige week onze DJ gevraagd! Een bekende van de dansschool, we hebben er nu alle vertrouwen in dat het feest in ieder geval helemaal leuk wordt :D.
We zouden afgelopen week ook onze babs vragen, maar om persoonlijke omstandigheden kon de afspraak niet doorgaan. We vragen hem nu over 2 weken *\o/*. Ik heb er geen stress om, want hij zegt toch wel ja :=
De volgende stap is dan denk ik aangeven bij de gemeente en voor versiering, bloemen en taart op pad.

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 10:41

Dankjewel! Heel fijn gevoel is dat inderdaad.
Heb 'm ondertussen thuis ook nog wel een keer of 2 aangehad := :D

Juist, daar had ik al eens van gehoord, en me volgens mij ook ooit eens op geregistreerd.
Toch maar eens even opsnorren!

Wat is een babs nu juist weer?

jojoleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 11:18

Een babs is de ambtenaar die ons trouwt haha.
Onze foto- en videograaf komt ook uit België en die keek ook wel even haar haha.

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 11:59

Maar dat is dan iemand die je zelf kan kiezen? Vrienden ofzo? En die worden dan tijdelijk beëdigd? Of denk ik nu teveel op z'n Amerikaans? :D

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 12:03

emilyslaluna schreef:
Bedankt! Dan is het blijkbaar toch niet zo gek :') ik ga wel voor de zekerheid even bellen over opties van wijziging van datum. Want aangezien we op zoek moeten naar een nieuwe locatie kan het zomaar toch in NL zijn en misschien willen we het dan toch op de dag van de ceremonie doen.

Heeft iemand tips voor een mooie openlucht locatie, beetje bohemian/rustiek, waarbij er wel mogelijkheid is om bij slecht weer naar binnen te gaan zonder dat het gelijk afgesloten is? Misschien een mooie glazen kas oid?

Ik krijg al veel stress bij het idee dat we opnieuw moeten beginnen met alles dus we willen graag zsm een locatie vastleggen.

Klooster Nieuwkerk in Goirle <3

jojoleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 19:13

Xanthippe schreef:
Maar dat is dan iemand die je zelf kan kiezen? Vrienden ofzo? En die worden dan tijdelijk beëdigd? Of denk ik nu teveel op z'n Amerikaans? :D

Dat kan. Wij vragen een vriend van mijn ouders die al beëdigd is, maar volgens mij kun je in principe iedereen vragen en (tijdelijk) laten beëdigen.
Hoe zit dat dan in België? Moet het echt iemand van de gemeente zijn?

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 21:38

Ik begreep dat in de gemeente waar wij trouwen, de BABS wel beëdigd en werkzaam moet zijn voor een andere gemeente, en eventueel ook een aanbevelingsbrief van die gemeente moet kunnen overleggen aan "mijn" gemeente.
Dus idd goed navragen hoe het werkt in de gemeente waar je trouwt.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-23 21:48

Zo werkt dat hier idd wel.
Wij hebben er nog geen gekozen,hebben ruime keuze in onze gemeente dus is even kijken wie we willen hebben.

Dinsdag avond komt de cateraar langs voor gesprek en offerte.
Deze jongen kan van alles erbij regelen,soort van weddingplanner maar niet officieel zeg maar.

De 24ste komt de fotografe kennis maken.

Dan kunnen we ook dingen op een rijtje zetten kwa kosten.

Denken jullie er ook aan om dingen vast te leggen bij de notaris?
Wij willen zo bijvoorbeeld niet in gemeenschap van goederen trouwen ivm eigen bedrijf van mijn toekomstige man.
Dat willen we gescheiden houden allemaal in geval van nood (als bedrijf failliet zou gaan bijvoorbeeld dan kunnen ze niet bij mij aankloppen voor geld ed.)

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 12:26

Huwelijkse voorwaarden zijn onmisbaar wat mij betreft, tenzij je allebei met niks begint. Ik had al een huis, mijn man was zzp'er. Dat wil je echt niet aan elkaar koppelen...

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 12:40

Wij doen geen huwelijkse voorwaarden, maar hebben alles al 9 jaar gezamenlijk, incl koophuis, en beide gewoon in loondienst. Dus geen noodzaak toe.

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 12:42

In België moet het inderdaad een gemeente-ambtenaar zijn.

Hier ook geen voorwaarden, leven al 12 jaar met alles gemeenschappelijk, dus ook hier geen noodzaak. Mijn (toekomstige) man is sinds maandag wel zelfstandige in bijberoep, maar ook dat doen we samen.

jojoleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 14:16

Wij moeten ons daar nog in verdiepen, maar ik heb inderdaad een eigen zaak, dus we moeten wel eea vastleggen.

Hanneke137

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 12:54

Wij hebben ons huwelijk nu ook bij de gemeente aangemeld!
2 weken geleden zijn we bij de notaris geweest om ons te laten informeren. We hadden nu een samenlevingscontract, en we wilde kijken welke constructies er mogelijk zijn en wat het beste bij ons past.
Dit gesprek was wel heel fijn en heeft ons zeker geholpen. Wij gaan dan ook trouwen in beperkte gemeenschap van goederen.
@Eilinora, je kan je laten informeren hierover, en als het om een bedrijf gaat zijn er ook andere methodes om zakelijk en prive gescheiden te houden. Dit heeft weer te maken met de ondernemingsvorm waar je voor kiest, Eenmanszaak, VOF, BV, NV.

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 21:35

Hoi allemaal!

Inmiddels is de stress over een locatie wat gezakt. We hebben 2 opties die ons beiden wat lijken. Wel twee compleet verschillende, ook qua prijs. Dus we gaan even samen zitten en alle voor en nadelen van beiden plekken langs elkaar leggen.

Verder aangezien we toch in NL trouwen willen we net zo goed de ceremonie en wettelijke zaken op 1 dag doen. Ik lees op de website van de gemeente dat je inderdaad een eigen trouwambtenaar kan aanstellen voor een dag. Kosten zouden 176 euro zijn. Als ik naar bestaande Babsen zoek dan zit je al ruim op 1500 euro. Nou dan weet ik het antwoord wel!

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 11:00

Wat een verschil in prijs Emilyslaluna! Dan snap ik dat je keuze snel gemaakt is.

Mijn toekomstige is gisteren voor het eerst gaan kijken naar een nieuw kostuum. Hij verwachtte er niets van, had eigenlijk zelf nog geen exact idee wat hij wou gaan aandoen, of wat hij wou, maar anderhalf uur later kwam hij heel trots thuis dat hij gekozen en gekocht had.
Weer een to-dotje minder en ik heb er echt vertrouwen in dat het helemaal goed is! *\o/*

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 08:03

Pffff.... Mag ik hier even mijn hart luchten?

Het zit echt allemaal niet mee. Nu hebben we bijna een nieuwe locatie gevonden, kreeg ik gisterenavond een mail van onze fotograven dat ze toch niet meer onze bruiloft kunnen doen.

Ik ben echt stomverbaasd. We hebben een contract en aanbetaling gedaan. We hebben tijdig laten weten dat de bruiloft in Frankrijk niet door gaat en gevraagd of Nederland voor hun zou kunnen (ze reizen wereldwijd). Dat vonden ze geen enkel probleem. Nu beweren ze ineens dat het toch niet kan want dan hebben ze extra reisdagen nodig en dan zijn ze niet op tijd bij de volgende bruiloft.
Ik snap het niet. Van Zuid-Spanje naar Zuid-Frankrijk gingen ze vliegen, en naar Nederland ook. Het is niet ineens een vlucht van een hele dag. Ze zeiden dat ze altijd 2-3 dagen van tevoren er al willen zijn zodat er marge is. Dus wat is er nu aan de hand?

Ik weet het echt allemaal even niet meer. Eerst de locatie dat niet door ging en nu de fotograaf.

Dit kunnen ze toch niet zomaar doen? We hebben een contract voor de datum en plaats. En dan heb ik zwart op wit op email dat ze zeggen dat wijziging naar Nederland geen probleem is.

Hanneke137

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 08:58

emilyslaluna wat vervelend!!!
Ik weet niet zo goed wat je er eventueel mee kan doen. Als je een duo had dan heb ik nog een aanrader. https://www.azconafotografie.nl/
Deze zijn ook geweest op de bruiloft van mn zusje. Ten eerste hele leuke mensen, en super mooie foto's.

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 09:20

Emilyslaluna, wat een pech!
Staat er in het contract iets over afzegging van hun kant?
Maar als het echt niet doorgaat, jullie krijgen toch jullie voorschot wel terug?

Vooral rustig blijven, juli is nog ver weg. Je krijgt het wel rond, gewoon kalm maar gestaag verder zoeken! Komt goed! :knuffel: