Belevenissen van een Herderwiecker...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 10:20

rien10 schreef:
MarlindeRooz schreef:
Dus dan moeten de dieren die er nu zitten tot aan hun dood maar kunstjes doen en in een klein bassin leven? Zodat jij naar de shows kan kijken?

Ze willen trouwens wel fokken maar dat schijnt niet te mogen / afgeraden te worden (bron: eigen website).

Ik zie dat de laatste dolfijn (denk ik) geboren is in 2017. In gevangenschap worden ze makkelijk 35-45 jaar oud geloof ik. Mag hij nog 30/40 jaar kleine rondjes zwemmen en kunstjes doen. :n

Nee. Maar Coon kan daar niets aan veranderen.

Het niet sponsoren en promoten helpt al een heel eind.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-25 10:22

Goof schreef:
mysa schreef:
Mee eens. Maar ik denk dat Ts er nooit zo naar gekeken heeft. Dus misschien zijn deze dingen nieuw voor hem maar gaat hij er dankzij dit topic op een andere manier naar kijken.

Als ik het me correct herinner is TS juist een hele tijd lang ontzettend anti-dolfinaria geweest.

Gék hè? En sinds 2,5 jaar kom ik er wekelijks, ben een bekend gezicht daar, en al ruim 5 dikke folders vol foto's op mijn HDD....... :D

Life is good! :D

Afbeelding

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 10:28

rien10 schreef:
MarlindeRooz schreef:
Dus dan moeten de dieren die er nu zitten tot aan hun dood maar kunstjes doen en in een klein bassin leven? Zodat jij naar de shows kan kijken?

Ze willen trouwens wel fokken maar dat schijnt niet te mogen / afgeraden te worden (bron: eigen website).

Ik zie dat de laatste dolfijn (denk ik) geboren is in 2017. In gevangenschap worden ze makkelijk 35-45 jaar oud geloof ik. Mag hij nog 30/40 jaar kleine rondjes zwemmen en kunstjes doen. :n

Nee. Maar Coon kan daar niets aan veranderen.

Jawel, niet promoten en niet meer gaan. :)

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-25 10:29

Captain schreef:

Heb een ABO en die laat ik gewoon verlengen! *\o/* WEL promoten en WEL gaan! 8-)

Lekkâh pûh ÛH! :P

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 10:34

Waarom zou je het willen promoten? Het is onderzocht en deze dieren hebben stress. Ze moeten onnatuurlijke dingen doen zodat jij plezier hebt. Vind je het in het algemeen leuk om naar dierenmishandeling te kijken? Of vind je het alleen leuk bij dolfijnen?

En het bedrijf dat deze dieren uitbuit sponsor jij ook nog eens. :n

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 10:35

MarlindeRooz schreef:
Waarom zou je het willen promoten? Het is onderzocht en deze dieren hebben stress. Ze moeten onnatuurlijke dingen doen zodat jij plezier hebt. En het bedrijf dat deze dieren uitbuit sponsor jij ook nog eens. :n

Waar zie jij promoten? Als in; ga daar heen. Ik zie iemand die van dolfijnen geniet.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 10:37

rien10 schreef:
MarlindeRooz schreef:
Waarom zou je het willen promoten? Het is onderzocht en deze dieren hebben stress. Ze moeten onnatuurlijke dingen doen zodat jij plezier hebt. En het bedrijf dat deze dieren uitbuit sponsor jij ook nog eens. :n

Waar zie jij promoten? Als in; ga daar heen. Ik zie iemand die van dolfijnen geniet.

Hoe moet ik het plaatsen van een letterlijke reclame / promotie video van het dolfinarium anders zien?

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-25 10:38

MarlindeRooz schreef:
Waarom zou je het willen promoten? Het is onderzocht en deze dieren hebben stress. Ze moeten onnatuurlijke dingen doen zodat jij plezier hebt. Vind je het in het algemeen leuk om naar dierenmishandeling te kijken? Of vind je het alleen leuk bij dolfijnen?

En het bedrijf dat deze dieren uitbuit sponsor jij ook nog eens. :n

AH COME ON, ''stress''.... ja tuuuuuuuurlijk........ Als ze echt stress hadden, had ik het ALLANG gezien natuurlijk! Goed, soms bakkelijen en gerotzooi in het water maar dat is gewoon een klein ruzietje in de groep! Maar echt STRESS?!?!?! Nou zit je echt compleet uit je nekje te zaniken!

Yup, ze konden wel een sponsor gebruiken vond ik! :')

rien10

Re: Belevenissen van een Herderwiecker...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 10:39

Dat denk ik niet Coon, dat ze zanikt.
Maar ik de k ook dat jij geen invloed hebt op de levensstijl van die dieren.

En hier laat ik het bij.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 10:40

Ah je bent opeens ook gedragswetenschapper voor dolfijnen? Dus alle mensen die er wel voor gestudeerd hebben die zien dit fout?

Ja een sponsor kunnen ze wel gebruiken. Omdat hun cijfers enorm afnemen omdat mensen inzien dat het een fout bedrijf is.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-25 10:41

rien10 schreef:
Dat denk ik niet Coon, dat ze zanikt.
Maar ik de k ook dat jij geen invloed hebt op de levensstijl van die dieren.

En hier laat ik het bij.

Ik ook, geen speld tussen te krijgen bij die actiVISJEs.

Laten we het leuk houden bij deze warmte

Afbeelding

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 10:46

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-25 10:48

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 10:50

CoonArt schreef:
Captain schreef:

Heb een ABO en die laat ik gewoon verlengen! *\o/* WEL promoten en WEL gaan! 8-)

Lekkâh pûh ÛH! :P

En kinderachtig PB-tjes naar me gaan sturen. Joe.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 10:55

CoonArt schreef:
MarlindeRooz schreef:
Ja het dolfinarium heeft echt het beste voor met z’n dieren!!! Daarom overtreden ze ook regels en gemaakte afspraken. En stopen daar pas mee als ze vervolgd worden.
https://www.worldanimalprotection.nl/ni ... nstateerd/

:Z :evaw:

Lees het eens, dan weet je tenminste waar je aan bijdraagt. Als je het dan nog prima vindt om dierenleed te steunen dan ben je gewoon een egoïstisch persoon die niks om dierenwelzijn geeft.

Maar de wereld zit voor met deze personen. Dat scheelt.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 11:05

Zullen we het op de inhoud houden en niet op de persoon spelen?

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-25 11:12

rien10 schreef:
Zullen we het op de inhoud houden en niet op de persoon spelen?

Strak plan! :)

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 13:31

Coon, het is misschien niet wat je wilt horen maar ze hebben wel gelijk. Je bent geen dierwetenschapper en hebt dus geen kennis van zaken.

Je bent wellicht teleurgesteld maar zo kinderachtig reageren naar de mensen die je proberen te wijzen op iets dat echt fout is, is echt niet okay.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-25 13:50

Laat me gewoon MIJN DING doen en jullie JULLIE ding. OK?

Afbeelding

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 14:14

Als jouw ding dierenleed is, dan is dat prima. Veel plezier.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 14:34

Nou zeg, op de man blijven spelen is niet echt aardig he. :n Voor diegenen die het niet weten en lekker door blijven beuken, Coon heeft een beperking, daar rekening mee houden is denk ik wel zo lief. :j

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 15:40

Niemand beukt toch in op Coonart?

Mensen proberen hem bewust te maken van het feit dat deze dieren niet thuis horen in het dolfinarium. Er zijn programma's voor om deze dieren weer uit te zetten in hun natuurlijke habitat.

Hoe je het ook wendt of keert, het dolfinarium is niet oké. Het is dierenmishandeling.

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 15:49

Ik denk niet dat het echt zoden aan de dijk zet om deze discussie te voeren in dit topic. Coon geniet op zijn manier van de dieren en dat mag hij doen. Hij geeft aan dat hij niets zal doen met de meningen en ook dat is zijn goed recht.

Wil je een bijdrage leveren aan deze discussie dan denk ik dat je beter contact kunt opnemen met instanties die hier invloed op hebben, die zijn er ook genoeg. Blijven doorgaan in het topic van een jongen met een verstandelijke beperking (hopelijk zeg ik dit niet te hard Coon) is niet de plek voor deze discussie. Een keer aanhalen lijkt me prima, maar voor de rest van de discussie zijn andere plaatsen.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-25 15:55

Butterfly schreef:
Ik denk niet dat het echt zoden aan de dijk zet om deze discussie te voeren in dit topic. Coon geniet op zijn manier van de dieren en dat mag hij doen. Hij geeft aan dat hij niets zal doen met de meningen en ook dat is zijn goed recht.

Wil je een bijdrage leveren aan deze discussie dan denk ik dat je beter contact kunt opnemen met instanties die hier invloed op hebben, die zijn er ook genoeg. Blijven doorgaan in het topic van een jongen met een verstandelijke beperking (hopelijk zeg ik dit niet te hard Coon) is niet de plek voor deze discussie. Een keer aanhalen lijkt me prima, maar voor de rest van de discussie zijn andere plaatsen.

Is OK, onderwijl laat ik het uit mijn hoofd om mijn abo door de shredder zien te verdwijnen! En gisteravond heb ik wel gemerkt dat er tig meer abohouders zijn bij de opening van de expo! Was hartstikke gezellig! (en oeps, ik pakte per ongelijk de ROSÉ terwijl ik nooit een alcoholische drank op had! Maar ik leef nog!) Ze hadden ook non-alcohol maar ik greep het verkeerde glaasje!

H!PSZ!

Maar de dames weten wel dat het park een uitsterfbeleid heeft? Dat er geen nieuwe dieren meer bij komen?

En Butterfly heeft imho helemaal gelijk, niet over doorzagen......

Zooooooo................. en nu weer tijd voor ANDER Harderwijks nieuws!

Afbeelding

HET WATERFRONT heeft nieuwe bewoners, jajaja! De wijk is nog niet eens klaar of we hebben alweer nieuwe Harderwijkers erbij! *\o/*

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 16:53

Wat is “het waterfront” ? Is dat een wijk?