Welke “unpopular opinions” heb jij? Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 14:41

Cer schreef:
denisesilver schreef:
Vind het sowieso nogal gortig om heel het verhaal openbaar op een forum te publiceren :o

Dan mis je heel wat topics hier op bokt denk.. :')
er staat nogal wat zo hier en daar :D

Dat heet leedvermaak toch? Daar hangt de halve programmering op tv ook van in elkaar. Heb ik mijn steentje weer bijgedragen :D

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 14:42

S8903N schreef:
Dat heet leedvermaak toch? Daar hangt de halve programmering op tv ook van in elkaar. Heb ik mijn steentje weer bijgedragen :D

naaah ik lees toch ook wel vaak medeleven hoor :j Het ligt helemaal aan het onderwerp :)

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 14:43

Kan de zelfspot dan wel weer waarderen :Y)

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 14:44

S8903N schreef:
Dat denk ik niet want moeders moet nieuwe merklaarzen.
Maar is dan natuurlijk om de een of andere bijzondere reden ook onze schuld?

Denk dat het voor die kinderen niet bepaald uitmaakt wie wat betaalde in hun jeugd, het klinkt allemaal niet ideaal.

Gescheiden ruziënde ouders, blijkbaar verwaarloosd door moeder, vader hertrouwd met een vrouw die moeder haat, vader en stiefma die moeder lui trekzeug noemen, met kapotte kleren naar school gestuurd worden, stief/halfbroertjes- en zusjes aan alle kanten... Een kind krijgt van minder een trauma.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 14:44

Xanne schreef:
Nee, dat komt door de bankencrisis. Die is betaald door de zwaksten in onze samenleving. Graag voortaan eerst inlezen voor je dit soort uitspraken doet.

Bankencrisis? Heel bijzonder, nog nooit van gehoord. Ik wacht graag op uitleg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 14:46

BaileyMix schreef:
Ik vind het vooral hilarisch dat het nieuwe vriendinnetje van die vent alles schuift op de ex.

Was ze voorheen een ambitieuze, actieve, leuke vrouw? Uit je posts maak ik uit van niet.

Waarom heeft je vent dan een kind met zo'n vrouw gemaakt? Jij hebt het over 'dat slag vrouwen', maar mannen die op zulke vrouwen vallen en er kinderen mee maken zijn ook een bepaald 'slag' mannen hoor. Dus krab je nog maar eens achter de oren of die vent van jou zo'n leuke is en of alles daadwerkelijk aan die ex ligt.

Dat vind ik dan ook wel weer kortzichtig. Genoeg van die dames die het eerste jaar wél leuk zijn. Trappen echt veel kerels in. Van een vrouw ga je meestal ook niet zeggen als 'ie bij een (abusive :D ) kerel terecht komt "Ja, had je er maar niet in moeten trappen, doos" .

Maarja.

Ook dit verhaal had wel wat meer sympathievotes getrokken, als de bewoording niet onnodig kwetsend voor grote groepen mensen en extreem generaliserend was geweest :+ . Ik kan best wat hebben en snap de frustratie ook heel goed, maar dit roept zelfs bij mij wat weerstand op ....

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 14:46

BaileyMix schreef:
Gescheiden ruziënde ouders, blijkbaar verwaarloosd door moeder, vader hertrouwd met een vrouw die moeder haat, vader en stiefma die moeder lui trekzeug noemen, met kapotte kleren naar school gestuurd worden, stief/halfbroertjes- en zusjes aan alle kanten... Een kind krijgt van minder een trauma.

Stiefma mag moeder prima een lui trekzeug noemen, als de kinderen er maar niet bij zijn. (nou goed, schelden en mopperen is in het algemeen niet goed, maar soms gebeurt dat)

En wie stuurt de kinderen met kapotte kleren naar school? Dat las ik nergens eigenlijk :)

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 14:47

Hoe dan ook, ex van je vent haten is echt allesbehalve unpopular :=

BaileyMix schreef:
S8903N schreef:

Denk dat het voor die kinderen niet bepaald uitmaakt wie wat betaalde in hun jeugd, het klinkt allemaal niet ideaal.

Echt he, zo op het internet is het lekker leedvermaak maar eigenlijk diep triest voor die kinderen :\ moet je maar opgroeien met van alle kanten ruzie en drama.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 14:47

Sizzle schreef:
BaileyMix schreef:
Bijzonder allemaal. Hoop dat het spaarpotje voor therapie voor de kindjes ook alvast gevuld wordt.

Dat is mijn standaard antwoord als er iemand commentaar heeft over de keuze dat je slechts 1 kind hebt. Dan zeg ik standaard: we sparen iedere maand zodat ze dadelijk de therapie kan betalen.

_O-

Heerlijk antwoord :D

En dan kijk ik naar mijn neefje, de enige die in de familie geen broertje of zusje heeft.
De enige die van kleins af aan een erg leuk kind was en nu een erg leuke jonge man is.
En ik die zegt dat iemand een leuk kind is... }> dat zegt genoeg toch :P

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 14:48

S8903N schreef:
Xanne schreef:
Nee, dat komt door de bankencrisis. Die is betaald door de zwaksten in onze samenleving. Graag voortaan eerst inlezen voor je dit soort uitspraken doet.

Bankencrisis? Heel bijzonder, nog nooit van gehoord. Ik wacht graag op uitleg.

2008. Je kunt je ook gewoon zelf inlezen natuurlijk.

BaileyMix schreef:

Dit...... je brengt de kinderen in een enorm loyaliteitsconflict. Moet je niet willen voor ze.

Plus dat ik de manier waarop er over de ex gesproken wordt, ronduit misselijkmakend vind.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 14:48

BaileyMix schreef:
S8903N schreef:

Nou het is toch zo’n aardige mevrouw ondanks haar streken! Geloof je het zelf? Hiermee maak je jezelf niet geliefd. Ik daag je uit in dezelfde situatie te gaan zitten en die ‘aardige mevrouw’ dan nog goed te praten.
Oja en wij zijn het pinautomaat, dus hou op te doen alsof het alleen aan deze kant gebeurt.
Of ze met kapotte kleren naar school gaan weet ik niet, ze zijn hier alleen de weekenden.

Overigens worden er nooit bijnamen genoemd waar de kinderen bij zijn, sterker nog dan wordt dit helemaal niet besproken. Niet zo snel oordelen dus.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 14:49

S8903N schreef:
Nooit een dag in haar leven fatsoenlijk gewerkt, dus in mijn ogen gewoon een luie trekzeug.

maar waarom begin je met zo iemand aan kinderen?

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 14:50

S8903N schreef:
Nou het is toch zo’n aardige mevrouw ondanks haar streken!

Dat zegt niemand. Hou eens op te verdraaien wat iedereen zegt.

S8903N schreef:
Hiermee maak je jezelf niet geliefd.

Bij wie? Want ik lees vooral mensen die het ermee eens zijn.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 14:51

Menino schreef:
Ook dit verhaal had wel wat meer sympathievotes getrokken, als de bewoording niet onnodig kwetsend voor grote groepen mensen en extreem generaliserend was geweest :+ . Ik kan best wat hebben en snap de frustratie ook heel goed, maar dit roept zelfs bij mij wat weerstand op ....

mee eens, maar goed, uiteindelijk komt iemand erop terug (iets van 'verkeerd verwoord' ofzo) maar alsnog kan iemand dan geen goed meer doen ...
volgende keer moet iemand naakt over straat terwijl mensen "SHAME" roepen? :+

Citaat:
Plus dat ik de manier waarop er over de ex gesproken wordt, ronduit misselijkmakend vind.
ach, het kan erger..
Niet iedereen is altijd heel zenn.. vooral niet als het bloed onder iemans nagels vandaan wordt gehaald denk.. ? En sommige mensen zoeken eerst hun innerlijke rust, doen wat ademhalingsoefeningen ofzo, drinken een theetje en zeggen "he, wat onprettig" en dat is het dan :')

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 14:52

Cer schreef:
Stiefma mag moeder prima een lui trekzeug noemen, als de kinderen er maar niet bij zijn. (nou goed, schelden en mopperen is in het algemeen niet goed, maar soms gebeurt dat)

En wie stuurt de kinderen met kapotte kleren naar school? Dat las ik nergens eigenlijk :)

Ga ik vanuit omdat ze zegt dat ze daar alleen kapotte kleren hebben en moeders het geld voor kleren aan andere dingen uitgeeft. En dat eerste, kinderen hebben vaak meer door dan je denkt.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 14:52

fokfanaat schreef:
S8903N schreef:
Nooit een dag in haar leven fatsoenlijk gewerkt, dus in mijn ogen gewoon een luie trekzeug.

Dat is nog altijd de maatschappelijke klassieker toch?
Pa lekker zijn eigen ding doen, carriere maken en voetballen. Ma zorgt voor het eten en de kinderen.
Nooit geen gezeik met kinderopvang. Perfect!
(Totdat je uit elkaar gaat….)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 14:53

fokfanaat schreef:
S8903N schreef:

Omdat ze in het begin wel lief was? Ze had namelijk geld nodig voor de andere kinderen die ze al had :+

Maar de samenvatting:
Wij moeten een compleet nieuwe garderobe aanschaffen voor de kinderen, desnoods beide twee banen als we dat niet kunnen betalen.
Geef haar gelijk even die 3k netto want daar heeft ze ongeacht redenen of wat dan ook recht op en verder vooral zeggen dat het zo’n aardige mevrouw is.
Top dit +:)+

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 14:53

S8903N schreef:
Nou het is toch zo’n aardige mevrouw ondanks haar streken! Geloof je het zelf? Hiermee maak je jezelf niet geliefd. Ik daag je uit in dezelfde situatie te gaan zitten en die ‘aardige mevrouw’ dan nog goed te praten.
Oja en wij zijn het pinautomaat, dus hou op te doen alsof het alleen aan deze kant gebeurt.
Of ze met kapotte kleren naar school gaan weet ik niet, ze zijn hier alleen de weekenden.

Overigens worden er nooit bijnamen genoemd waar de kinderen bij zijn, sterker nog dan wordt dit helemaal niet besproken. Niet zo snel oordelen dus.

Zeg ik allemaal niet. Ik zeg dat die kinderen het kind van de rekening zijn, wiens schuld het meer is is irrelevant.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 14:54

Cer: Dat het erger kan wil niet zeggen dat dit oké is.

En er is een groot verschil tussen privé je hart luchten en iets op een openbaar forum zetten, en is er ook nog een groot verschil in de manier waarop.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 14:56

Menino schreef:
Dat vind ik dan ook wel weer kortzichtig. Genoeg van die dames die het eerste jaar wél leuk zijn. Trappen echt veel kerels in. Van een vrouw ga je meestal ook niet zeggen als 'ie bij een (abusive :D ) kerel terecht komt "Ja, had je er maar niet in moeten trappen, doos" .

.

TO zei het zelf al, haar man wilde een lekker afhankelijk iemand. Daar is hij nu op teruggekomen.

Iets zegt me dat een man met zo'n denkbeeld er ook wel wat andere bijzondere denkbeelden op na kan houden. En allicht de dingen zo draait dat alles de schuld is van de dráák van een ex, in plaats van hand in eigen boezem te steken.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 14:56

S8903N schreef:
denisesilver schreef:
Vind het sowieso nogal gortig om heel het verhaal openbaar op een forum te publiceren :o

Ik noem geen namen en ben niet herkenbaar, eerlijk gezegd lucht het wel op :D

Mijn uo is dan dat het open en bloot veel te veel informatie delen over de scheiding en ex van je vent en diens kinderen, vaak in het kader kijk eens hoe slecht we het hebben, ordinair is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 14:57

Niets of niemand is herkenbaar of terug te herleiden dus hou toch op joh. Als ik met naam en toenaam alles hier neer zet heb je gelijk maar dat is niet zo :)

Edit: moet wel zeggen dat ik weer veel geleerd heb over hoe men tegen gescheiden mensen aan kijkt en dan vooral wie het slachtoffer is enzo. Ben benieuwd of de maatschappij hier ooit anders mee om zal gaan.

Verder laat ik het hierbij, ik ga lekker ordinair op de bank hangen :evaw:
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-04-23 15:00, in het totaal 2 keer bewerkt

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 14:58

Avalanche schreef:
Cer: Dat het erger kan wil niet zeggen dat dit oké is.
En er is een groot verschil tussen privé je hart luchten en iets op een openbaar forum zetten, en is er ook nog een groot verschil in de manier waarop.

Ik zeg niet dat het oke is, ik zeg wel dat dit niet de enige plek op dit forum is waar dit gebeurt en dat het nu lijkt alsof het oh zo erg is want jeetje wat een schande, maar dat vind ik dan wel een beetje naief..
Er staat hier echt wel heel veel en niet alles is rozegeur en manenschijn :P

Er zijn zelfs aparte topics voor ergernissen aan familie en over teleurstellingen enzovoorts.. dacht ik..

En er zijn echt heel veel verschillende mensen die van alles vinden over hoe ze dingen moeten doen enzo... en als je het zo lijkt te lezen doet niemand het ooit echt fout, het ligt altijd aan de ander.. of het nu op werk is, of prive, of op een forum etc... iemand de les lezen is echt de supermakkelijkste oplossing (in het algemeen dan, niet nu specifiek op dit onderwerp)

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 15:00

Daarom ook een uo. Of waren we vergeten waar dit topic om draait?

Overigens vind ik leedvermaakprogramma's ook ordinair.

Edit: ik heb geen probleem met gescheiden ouders zolang de kinderen er niet de dupe van worden. En uit jouw uitgebreide verhaal vermeen ik dat ze dat langs twee (of drie) kanten zijn.

Kunnen we weer teruggaan op de orde van de dag?
Laatst bijgewerkt door denisesilver op 14-04-23 15:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 15:00

denisesilver schreef:
Mijn uo is dan dat het open en bloot veel te veel informatie delen over de scheiding en ex van je vent en diens kinderen, vaak in het kader kijk eens hoe slecht we het hebben, ordinair is.

Volkomen mee eens.

S8903N schreef:
Niets of niemand is herkenbaar of terug te herleiden dus hou toch op joh. Als ik met naam en toenaam alles hier neer zet heb je gelijk maar dat is niet zo :)

Of het herkenbaar is of niet maakt niet uit. Je hoort de vuile was niet buiten te hangen.