Wat een verschrikkelijke lucht.....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

c_alsemgeest

Re: Wat een verschrikkelijke lucht.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 15:53

Ik vind Angel dust en Workaholic echt heerlijk, maar wel meer een "mannelijke" geur imo.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 17:30

Workaholic vind ik niet lekker, teveel koffie. Angel Dust is heerlijk, Santa Monica vind ik mweh. Orange Crush is ook mweh.
Van de Zotte is ook een mooi merk, ook Nederlands. Mills is heerlijk, Wild ook, Polder vind ik vies want te groen. De nieuwste, Wad is het niet op mijn huid. Maar die is bij mijn vent weer heerlijk

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 17:34

Interdit vind ik echt om te kotsen zo vies en sterk als dat is!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 19:18

Hier ken ik alleen de oude Guilty, de nieuwe heb ik nooit geprobeerd.

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-24 20:31

Daphne__ schreef:
Ik heb Scandal voor volgende maand in m'n parfumado kalender staan, maar door dit topic twijfel ik :+

:')

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 08:59

Ik ben fan van de Scandal... Ik had hem als een tester een keer opgedaan en kreeg van meerdere mensen te horen in mijn omgeving dat ik een erg lekker parfum op had.

Het is wel iets voor een avondje uit of een date night ofzo, niet voor boodschappen te doen. Daar vind ik hem te heftig voor

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 09:09

Siers83 schreef:
Workaholic vind ik niet lekker, teveel koffie. Angel Dust is heerlijk, Santa Monica vind ik mweh. Orange Crush is ook mweh.
Van de Zotte is ook een mooi merk, ook Nederlands. Mills is heerlijk, Wild ook, Polder vind ik vies want te groen. De nieuwste, Wad is het niet op mijn huid. Maar die is bij mijn vent weer heerlijk

Ik heb een sample box besteld van Van de Zotte! Dat zou wel eens de hit van deze kerst kunnen zijn :D

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 20:51

Siers83 schreef:

Klopt workaholic heeft inderdaad veel koffie :P
Maar ik ben ook fan van rare gourmands :+

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 21:17

Memories schreef:
Dior Sauvage := ook een populair geurtje maar ik vind het vreselijk ruiken.
Verder houd ik wel van parfums, ik ruik liever een veel te sterk parfum dan iemands lichaamsgeur.

Oud collega van mij had die. Je kon na 5 minuten nog ruiken als die over de gang had gelopen. Heb t ook gezegd. Antwoord: "dat is de kracht van Dior" :+

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 21:20

Ik ben tegenwoordig ook gek op Ellie Saab

En dan vooral deze:
Afbeelding

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 13:51

Ik denk dat het met pre menopauze te maken heeft, maar heel veel geurtjes die ik voorheen lekker vond ruiken ruiken nu alsof ze met oud zweet vermengd zijn. Mijn man is heel schoon dus ik weet zeker dat ik geen oud zweet ruik en toch.

Keizerinnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 15:15

Oh bedenk er nog een na aanleiding van mijn bezoek aan Disneyland.
Calvin Klein Obsession, heb deze keer gekocht vanwege het feit dat er Calvin Klein op stond en ik herkende dat (ik was jong oke :') ) Maar pfoah stinken... en rook deze 2x in het Disneyland in de rij en dacht gelijk terug aan die tijd. Vreselijke geur (voor mij)

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 13:00

Oh mensen ik hem een geur voor mijn man besteld die waarschijnlijk zo dit topic in kan _O- maar voor de parfum liefhebbende space-nerd in hem moest ik hem bestellen voor kerst :')
Eau de luna, een samenwerking met nasa en geur componisten die de werkelijke geur van de maan hebben nagemaakt.
Om astronauten er vooraf aan te laten wennen omdat de geur van de ruimte (die hebben ze ook) en die van de maan overweldigend werd ervaren.
Aan de hand van beschrijvingen die de astronauten roken op hun ruimtepakken nadat ze weer binnen kwamen. Maar ook naar moluculaire content van de maanstenen die meegenomen zijn en de gassen die zich rond de maan bevinden.
De maan klonk wat draagbaarder dan de space variant. Daar kwamen nog meer gas achtige tonen en bacon in voor :+

Het schijnt een vreselijke gunpowder achtige geur te zijn. Totaal niet draagbaar... maar ik weet dat hij zou willen ruiken hoe de maan ruikt _O-

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 13:14

Ik ben benieuwd. De varianten van Van de Zotte getest en de Wild en Mills waren lekker!
Alleen bij Wad kreeg ik bij het opspuiten toch een viswalm binnen. Heel apart. Daarna mijn vriend hem eens laten dragen en mijn maag keerde ook om. Echt een zoute visgeur (deed me aan haring denken). In de loop van de dag ebde het visgedeelte wat weg maar oef.. die is niet voor herhaling vatbaar

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 13:40

Ja ik ben wel voor de aparte geuren. Heb er ook een die echt naar mos en wierook ruikt :') vaak niet eens om te dragen maar gewoon om te hebben.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 14:52

Ik moet denk ik op zoek naar een nieuw luchtje :(

Gebruik al eeuwen White Musk van the Body Shop en dat wordt wel lastig om nog aan te komen.

Eigenlijk hou ik niet zo van luchtjes en ik vind deze echt lekker. Alles wat kado krijg geef ik altijd door.

Mijn man ruikt van zichzelf niet snel. Ik koop de deo en goedkope luchtjes voor doordeweeks en werk. We hebben een hele andere smaak en beleving van luchtjes, dus als ik iets heel lekker vind ruiken bij hem, vind hij het juist niks. En andersom vind ik wat hij lekker vindt, echt niks.

Hij had nu ook de blauwe Bruno Banani, die onze zoon ook naar het werk draagt. Ondanks vader en zoon, ruiken ze totaal niet hetzelfde met exact hetzelfde luchtje op.

Vroeger kocht ik Joop voor mijn man, maar werd echt Joop moe en vond het een tijd echt niet lekker.

Mijn broer had altijd Cool Water en als ik dat ruik, heb ik altijd even een "momentje". Maar ook die ruikt bij mijn man heel anders. Mijn man en zoon zullen hem nu nooit dragen, maar toen mn broer nog leefde, werd die weleens gebruikt.

Ik vind dat veel mensen teveel spuiten, maar denk ook dat teveel mensen dingen maskeren. Als je zweet, gedragen/vieze kleding draagt rookt etc, is daar overheen spuiten echt niet lekker.
Zelf spuit ik na het douchen en hou het flesje wel op afstand. Ze zeiden ooit tegen mij dat de lucht dan het beste tot zijn recht komt.
Als je bijv een sjaal draagt, gaat het daar ook wel in zitten. Maar als mijn man me vasthoudt, ruik ik hem ook nog uren.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 15:02

c_alsemgeest schreef:
Oh mensen ik hem een geur voor mijn man besteld die waarschijnlijk zo dit topic in kan _O- maar voor de parfum liefhebbende space-nerd in hem moest ik hem bestellen voor kerst :')
Eau de luna, een samenwerking met nasa en geur componisten die de werkelijke geur van de maan hebben nagemaakt.
Om astronauten er vooraf aan te laten wennen omdat de geur van de ruimte (die hebben ze ook) en die van de maan overweldigend werd ervaren.
Aan de hand van beschrijvingen die de astronauten roken op hun ruimtepakken nadat ze weer binnen kwamen. Maar ook naar moluculaire content van de maanstenen die meegenomen zijn en de gassen die zich rond de maan bevinden.
De maan klonk wat draagbaarder dan de space variant. Daar kwamen nog meer gas achtige tonen en bacon in voor :+

Het schijnt een vreselijke gunpowder achtige geur te zijn. Totaal niet draagbaar... maar ik weet dat hij zou willen ruiken hoe de maan ruikt _O-

klinkt bijzonder hahaha..
hoe kunnen ze uberhoupt weten hoe de maan geurt? er is nooit iemand zonder zuurstof masker geweest.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 10:51

Door de stof die op de pakken zat als ze terug waren in the spacestation, dan roken ze het. Die schijnen echt een penetrante lucht te hebben gehad die alle astronauten ongeveer hetzelfde beschreven. Ook door de gassen en de stof en stenen te analyseren die zijn meegenomen om te testen.

@superpony
Er zijn veel pure white musk geuren.
Bv het merk julliette has a gun. Heeft er een aantal die heel erg dicht bij de bodyshop in de buurt komen omdat ze ook vrijwel pure witte musk zijn.
Die is vrij duur, maar daar zijn dan wel weer vaak dupes van te vinden.
Julliette has a gun heeft wel veel sample pakketten en flesjes met weinig ml die je kan proberen om te testen. Of in de bijenkorf, de meeste hebben ze allemaal wel staan.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 13:11

Therme heeft White Lotus parfum die er ook veel op lijkt.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 20:06

superpony schreef:
Ik moet denk ik op zoek naar een nieuw luchtje :(

Gebruik al eeuwen White Musk van the Body Shop en dat wordt wel lastig om nog aan te komen.

Eigenlijk hou ik niet zo van luchtjes en ik vind deze echt lekker. Alles wat kado krijg geef ik altijd door.

Mijn man ruikt van zichzelf niet snel. Ik koop de deo en goedkope luchtjes voor doordeweeks en werk. We hebben een hele andere smaak en beleving van luchtjes, dus als ik iets heel lekker vind ruiken bij hem, vind hij het juist niks. En andersom vind ik wat hij lekker vindt, echt niks.

Hij had nu ook de blauwe Bruno Banani, die onze zoon ook naar het werk draagt. Ondanks vader en zoon, ruiken ze totaal niet hetzelfde met exact hetzelfde luchtje op.

Vroeger kocht ik Joop voor mijn man, maar werd echt Joop moe en vond het een tijd echt niet lekker.

Mijn broer had altijd Cool Water en als ik dat ruik, heb ik altijd even een "momentje". Maar ook die ruikt bij mijn man heel anders. Mijn man en zoon zullen hem nu nooit dragen, maar toen mn broer nog leefde, werd die weleens gebruikt.

Ik vind dat veel mensen teveel spuiten, maar denk ook dat teveel mensen dingen maskeren. Als je zweet, gedragen/vieze kleding draagt rookt etc, is daar overheen spuiten echt niet lekker.
Zelf spuit ik na het douchen en hou het flesje wel op afstand. Ze zeiden ooit tegen mij dat de lucht dan het beste tot zijn recht komt.
Als je bijv een sjaal draagt, gaat het daar ook wel in zitten. Maar als mijn man me vasthoudt, ruik ik hem ook nog uren.

Je kunt gewoon weer bestellen bij Bodyshop. Komt alleen uit Duitsland. En ook White Musk staat gewoon op de site

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 20:30

De nieuwe versie van white musk, ik vind het niet eens lijken op de originele white musk, die ik al tientallen jaren had. Ik heb nog 1 flesje staan, daar ben ik erg zuinig op

Lizenlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 21:11

Veel Black Opium fans hier lees ik.. daar hoor ik ook bij! Heerlijk. Poison Girl van Dior vind ik ook erg lekker, net als Fugazzi Vanilla Haze (vrij nieuw)en Tom Ford Noir Femme. (Helaas uit de handel).
als ik niet te veel wil opvallen (werk) vind ik peach blossom van hilfiger en Christina Aguilera signature lekker.
Verder hou ik ook van Miss Dior en Angel's share van Killian.
Jullie lezen het al, ik ben dol op parfums en heb er dan ook nogal wat :)

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 21:50

Aaah Angel's share :+: cognac en kaneel :Y)
Die heb ik ook.

Ik heb ooit van mijn man een heel bijzonder parfum gekregen. Die heel erg ruikt naar de afrikaantjes bloemen. Heel bijzonder en apart, die kom je niet vaak tegen in een parfum.

Eigenlijk zouden een een parfum fan HK topic moeten openen :')

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 14:53

C_alsemgeest, dank je wel. Had weleens aan wat white musk geurtjes staan ruiken, maar vond ze vaak dan net even anders. Ga die even opzoeken. Ik doe er vrij lang mee, dus iets duurder is niet zo erg.

Suzanne-F, daar kwam ik dus vd week achter. Ging mn moeders spullen verhuizen en zij had daar flesje douche van staan en die rook wel erg gelijk. Zeker een goed alternatief.

Siers83, daar had ik gekeken, maar alle white musk was uitverkocht.

Morrie, ik had altijd de eau de toilette, maar ook de olie gehad. Had de laatste keer ook de body spray. Ik ruik hem zelf al vrij snel niet meer, maar dan later wel in mn sjaal bijv.

Ben bij andere merken die ik niet ken vooral bang dat ze wat vies opdrogen.

Heb nu Signature MontBlanc eau de parfum gekregen. Op zich niet vies, maar spoot 1x en het is mij wel te sterk in het begin. Geef het normaal door aan mn moeder, maar die heeft nog.
Zaterdag waren we op een feestje en toen de 2 vrouwen terug kwamen van het toilet hadden ze waarschijnlijk net nieuwe deo of parfum gespoten, maar wij zijn echt even een stuk opzij gegaan. Later stonden ze weer naast ons en vielen we nog steeds flauw. En dat was toch een vrij grote ruimte met veel mensen waar de deur ook regelmatig open ging.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 15:15

Lizenlotte schreef:
Fugazzi Vanilla Haze

Net of je een coffeeshop menu opnoemt hahaha :')