Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
chanicha

Berichten: 12232
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 12:32

Sterkte Hagelslag!

saskiaojan

Berichten: 7274
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 12:36

Sterkte Hagelslag, wel fijn dat je zo snel mag komen.

Ik erger me aan dat hele black friday gedoe… mailbox vol met spam, overal op social media de aanbiedingen, hele principe van black friday is weg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 12:37

hahahatsjoe schreef:
Fly_high schreef:
Ik erger me aan bovenstaand bericht.

Je mag je feest vieren zoals je dat wilt, tenzij het toevallig zonder racistische karikatuur van een onderdanig negertje is, dan is het feest toch ineens verpest :+

------------------------------------------------------

En mijn idioot van een paard heeft gat gemaakt in zijn gloednieuwe dure deken :') iemand op zoek naar een tweedehandse Henk?


Gek toch want er is niets racistisch aan. Sinterklaas had Moren vrij gekocht en die werkten voor hem, waarom is dat racistisch ? Racistisch is kort door de bocht iemand ver- of beoordelen op zijn kleur, heeft hier niets mee te maken.


Zwarte mensen die voor witte mensen werken ligt gewoon enorm gevoelig, terugkijkend naar de slavernij. Blanken weten gewoon niet hoe dat is. Ik snap iig steeds beter dat en waardoor Zwarte piet gevoelig ligt bij heel veel groepen. En 'hEt Is TRaDitIe' vind ik echt een slap argument. Vrouwen aan het aanrecht was ook traditie..

Op Curacao en Bonaire is de discussie net zo hard aanwezig, ook al wordt hier gezegd dat het feest daar wel gezellig is. Ook daar zijn problemen met Zwarte Piet.

En verder zeg ik er niks meer over, niet in dit topic iig :')

Telpeva

Berichten: 14923
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 12:43

Die witte sinterklaas van die foto vind ik trouwens hilarisch, die zou ook zo voor halloween kunnen, die is vet creepy _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 12:49

saskiaojan schreef:
Sterkte Hagelslag, wel fijn dat je zo snel mag komen.

Ik erger me aan dat hele black friday gedoe… mailbox vol met spam, overal op social media de aanbiedingen, hele principe van black friday is weg.


Altijd wel een goed moment om weer alle nieuwsbrieven af te melden :')

marleen_88

Berichten: 14166
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 12:49

Mijn werkgever maakt een potje van mijn reiskosten #eentaak.

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 12:50

Relaxed schreef:
...En 'hEt Is TRaDitIe' vind ik echt een slap argument. Vrouwen aan het aanrecht was ook traditie..

Grappig dat je die aanhaalt. Dat is in Staphorst toch ook nog steeds traditie?
Waar het probleem hier zit is niet bij het feit dat ze daar conservatief of in de jaren '50 achtergebleven zijn, maar bij het feit dat ánderen, van buiten die gemeenschap vinden dat ze dat niet meer zouden mogen zijn.

Als hun eigen vrouwen massaal uit protest achter het aanrecht vandaan zouden komen of ineens broekdraagdemonstraties organiseren, dan was het wat anders, maar het is nu de buitenwereld die hen een ongewilde niet-achterlijkheid oplegt. Net zoals de buitenwereld een mening heeft over hoe ze daar moeten omgaan met karikaturen van minderheden die vrijwel niet in die gemeenschap voorkomen.

Urbanus

Berichten: 44992
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 12:51

hahahatsjoe schreef:
chanicha schreef:
Mijn neef woont met zijn gezin op Curacao en die stuurde een filmpje van de aankomst van Sinterklaas, was een donkere Sinterklaas met een paar donkere pieten en verder alle kleuren van de regenboog pieten en het was een feest.
Hier zeiken ze nu weer over de pruiken :n


Niet best... wij zeuren toch ook niet als er blanke pieten tussen zitten ?


En dat is nu precies 'white privilege'

Ik ga het niet verder uitleggen hier maar ik vond het een mooie zin!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 12:53

oomens schreef:
Relaxed schreef:
...En 'hEt Is TRaDitIe' vind ik echt een slap argument. Vrouwen aan het aanrecht was ook traditie..

Grappig dat je die aanhaalt. Dat is in Staphorst toch ook nog steeds traditie?
Waar het probleem hier zit is niet bij het feit dat ze daar conservatief of in de jaren '50 achtergebleven zijn, maar bij het feit dat ánderen, van buiten die gemeenschap vinden dat ze dat niet meer zouden mogen zijn.

Als hun eigen vrouwen massaal uit protest achter het aanrecht vandaan zouden komen of ineens broekdraagdemonstraties organiseren, dan was het wat anders, maar het is nu de buitenwereld die hen een ongewilde niet-achterlijkheid oplegt. Net zoals de buitenwereld een mening heeft over hoe ze daar moeten omgaan met karikaturen van minderheden die vrijwel niet in die gemeenschap voorkomen.


Ik heb het niet over Staphorst :? En het zal je verbazen, maar ook in Staphorst werken vrouwen gewoon ;)

taartjee
Berichten: 2599
Geregistreerd: 10-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 12:56

taartjee schreef:
En mn ouders zijn met spoed naar mn oma vertrokken, het lijkt er nu echt op dat ze binnen een paar uur komt te overlijden ;(



Ineens is het heel snel gegaan, oma is net overleden. Aan de ene kant heel verdrietig, maar aan de andere kant ook opgelucht dat ze geen pijn meer heeft en de alzheimer haar niet verder kan afpakken, dat ze nu ergens mag zijn waar al haar herinneringen aan ons weer terug zijn en waar ze geen pijn meer heeft...

Urbanus

Berichten: 44992
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 12:57

taartjee schreef:
taartjee schreef:
En mn ouders zijn met spoed naar mn oma vertrokken, het lijkt er nu echt op dat ze binnen een paar uur komt te overlijden ;(



Ineens is het heel snel gegaan, oma is net overleden. Aan de ene kant heel verdrietig, maar aan de andere kant ook opgelucht dat ze geen pijn meer heeft en de alzheimer haar niet verder kan afpakken, dat ze nu ergens mag zijn waar al haar herinneringen aan ons weer terug zijn en waar ze geen pijn meer heeft...


Gecondoleerd :(:)

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 12:58

Relaxed schreef:
Ik heb het niet over Staphorst :?

Sorry, ik dacht even dat jij dit was.
Relaxed schreef:
ME in Staphorst vandaag bij de intocht, genieten :n

meggiemeg

Berichten: 12269
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 12:59

Ik heb me geërgerd aan het feit dat er ouders zijn die het gedrag van hun kids goed blijven praten terwijl het kind het gedrag toe heeft gegeven. Dit vergt enige uitleg als ik het zo lees. Mijn werk bestaat onder andere uit het aannemen van de binnenkomende telefoontjes. Er belt dus een meisje op, ik zeg netjes goedemorgen en dan de bedrijfsnaam, zij begint een heel verhaal af te steken dus ik zeg verder niets en luister gewoon, vervolgens zegt ze ben je er nog? Ja ik ben er nog, reactie terug was o je zegt helemaal niets, ik terug: nee klopt jij was continu aan het woord. Haar reactie: krijg de paasei tyus en krijg kanker enzovoorts.... Toen verbrak ze de verbinding. Nu heb ik helaas al 2 zussen op veel te jonge leeftijd aan kanker verloren dus ik kan er erg slecht tegen als iemand een ander dat toewenst. Dus ik belde haar terug en vroeg of ze enig idee had wat ze allemaal zegt, dat ik dus 2 zussen aan die ziekte had verloren, haar reactie: nou en... kwam nog meer onzin uit voordat ze wederom de verbinding verbrak. Heb haar 's avonds rond etenstijd gebeld in de hoop één van de ouders te treffen, gelukt, aan haar vader uitgelegd wat zijn dochter dus doet, hij vroeg het en ze bevestigde inderdaad dat ze dat had gedaan, zijn reactie terug naar mij: ach ja het zijn kinderen hé.... Dan valt je mond toch open.

Nicje87

Berichten: 9870
Geregistreerd: 26-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 13:00

taartjee schreef:
taartjee schreef:
En mn ouders zijn met spoed naar mn oma vertrokken, het lijkt er nu echt op dat ze binnen een paar uur komt te overlijden ;(



Ineens is het heel snel gegaan, oma is net overleden. Aan de ene kant heel verdrietig, maar aan de andere kant ook opgelucht dat ze geen pijn meer heeft en de alzheimer haar niet verder kan afpakken, dat ze nu ergens mag zijn waar al haar herinneringen aan ons weer terug zijn en waar ze geen pijn meer heeft...


Gecondoleerd en heel veel sterkte

Telpeva

Berichten: 14923
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 13:02

Ach Taartje, gecondoleerd! Y;(

meggiemeg

Berichten: 12269
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 13:02

Gecondoleerd taartjee.

chanicha

Berichten: 12232
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 13:02

taartjee schreef:
taartjee schreef:
En mn ouders zijn met spoed naar mn oma vertrokken, het lijkt er nu echt op dat ze binnen een paar uur komt te overlijden ;(



Ineens is het heel snel gegaan, oma is net overleden. Aan de ene kant heel verdrietig, maar aan de andere kant ook opgelucht dat ze geen pijn meer heeft en de alzheimer haar niet verder kan afpakken, dat ze nu ergens mag zijn waar al haar herinneringen aan ons weer terug zijn en waar ze geen pijn meer heeft...


Taartje gecondoleerd :(:)

Keizerinnnn

Berichten: 1225
Geregistreerd: 09-09-15

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 13:04

Gecondoleerd en sterkte taartje!! Y;(

Kabayo

Berichten: 14238
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 13:05

Sterkte taartje


Ik erger mij aan de kou. Vorige dagen geen last van gehad, maar kan mij vandaag echt niet ertoe zetten om te gaan uitmesten >;)

PineApple

Berichten: 3405
Geregistreerd: 25-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 13:07

Gecondoleerd Taartjee..

Meggiemeg, het zijn kinderen vind ik zo’n slap excuus. Ja kinderen moeten dingen ondervinden en leren, maar het is wel aan de ouder in dit geval om dat gedrag te corrigeren. Snap je ergernis helemaal.

Mijn ergernis slaat vooral op de pieten discussie in dit topic. Er zijn vast al zat topics op bokt over, zo niet open er een. Maar kunnen we hier de discussie stoppen alsjeblieft?

KSHancox
Berichten: 1272
Geregistreerd: 02-06-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 13:11

Gecondoleerd :knuffel:

Mando

Berichten: 15776
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 13:17

Gecondoleerd Taartje

JustMe8484
Berichten: 1949
Geregistreerd: 22-11-10
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 13:21

PineApple schreef:
Meggiemeg, het zijn kinderen vind ik zo’n slap excuus. Ja kinderen moeten dingen ondervinden en leren, maar het is wel aan de ouder in dit geval om dat gedrag te corrigeren. Snap je ergernis helemaal.


Als je je kinderen dan wel ergens op aanspreekt of bv excuses laat maken als ze iets 'verkeerd' doen dan krijg je vaak een 'ah joh, laat toch zitten, het is nog maar een kind' van de ander terug. Ja precies, en nu moet hij leren dat dit niet kan, dat je sorry zegt etc... ga dus niet mijn opvoeding baggetaliseren...

Gecondoleerd taartje
Laatst bijgewerkt door JustMe8484 op 21-11-22 13:22, in het totaal 1 keer bewerkt

_evelien_

Berichten: 1583
Geregistreerd: 25-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 13:21

Gecondoleerd taartje

black_kelpie

Berichten: 7906
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 13:24

Gecondoleerd taartje :knuffel:

Ik heb echt 0 energie vandaag, zo gruwelijk irritant. Enorm druk weekend gehad en gelukkig moet ik vandaag ook helemaal niks, maar dat enorme dweil-gevoel ben ik wel klaar mee..