Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Westerntrail schreef:Bij de Kirby
Oke dit is alweer meer dan 26 jaar terug hoor![]()
Hier ging ik werken als telefoniste hierbij moest ik het hele telefoonboek af om mensen te bellen voor een afspraak voor demonstratie van de Kirby.
De kirby is een stofzuiger van toen 4000 gulden jaa![]()
Dan moest ik dus een soort van verkooppraatje maken via telefoon![]()
Niet mijn specialiteit, je moest dan ook ongeveer 4 afspraken maken in de week haalde je dit niet dan mocht je het nog 1 week proberen en haalde je die volgende weeks ook geen afspraken meer tja dan ws het gebeurd.
Zo heb ik daar maar 3 weken gewerkt, de sfeer was daar ook niet echt, zge maar appart maandags dan zongen ze voor het werken gaan het Kirbylied en je mocht ook geen jeans aan het liefst een rok.
Dat die stofzuiger wel zo,n 30 cm diep kon zuigen dat ging er bij mij ook niet in.
Al met al mijn vreemdste ervaring op werkgebied.
Charlottemv schreef:Ik ben vorige week begonnen bij potentieel mijn kortste baan.. even peilen wat jullie hiervan vinden.
Ik ben vorige week dus begonnen op deze nieuwe werkplek, ik ben hiervoor opgeleid en ik heb relevante werkervaring dus ik zou met 2-4 weken inwerken prima mee kunnen draaien. Nu is het zo dat de werkgever mij van de week vroeg om dingen te installeren op mijn laptop thuis zodat ik daar ook e-learnings kon doen. Dit is dus in eigen tijd en buiten dat zijn het ook dezelfde e-learnings die ik bij mijn vorige werkgever heb gedaan. Daarnaast wordt van mij verwacht allerlei dingen uit te werken, ik verwacht daar zo minimaal rond de 40 uur aan kwijt te zijn.
Als ik dit had geweten had ik direct vriendelijk kunnen bedanken, maar dit kreeg ik te horen op mijn eerste werkdag.
Wat zouden jullie doen?
Foaly schreef:Westerntrail schreef:Bij de Kirby
Hier ging ik werken als telefoniste hierbij moest ik het hele telefoonboek af om mensen te bellen voor een afspraak voor demonstratie van de Kirby.
Niet mijn specialiteit, je moest dan ook ongeveer 4 afspraken maken in de week haalde je dit niet dan mocht je het nog 1 week proberen en haalde je die volgende weeks ook geen afspraken meer tja dan ws het gebeurd.
Zo heb ik daar maar 3 weken gewerkt, de sfeer was daar ook niet echt, zge maar appart maandags dan zongen ze voor het werken gaan het Kirbylied en je mocht ook geen jeans aan het liefst een rok.
Dat die stofzuiger wel zo,n 30 cm diep kon zuigen dat ging er bij mij ook niet in.
Nu wil ik het Kirbylied horen
Westerntrail schreef:Bij de Kirby
verootjoo schreef:Charlottemv schreef:Ik ben vorige week begonnen bij potentieel mijn kortste baan.. even peilen wat jullie hiervan vinden.
Ik ben vorige week dus begonnen op deze nieuwe werkplek, ik ben hiervoor opgeleid en ik heb relevante werkervaring dus ik zou met 2-4 weken inwerken prima mee kunnen draaien. Nu is het zo dat de werkgever mij van de week vroeg om dingen te installeren op mijn laptop thuis zodat ik daar ook e-learnings kon doen. Dit is dus in eigen tijd en buiten dat zijn het ook dezelfde e-learnings die ik bij mijn vorige werkgever heb gedaan. Daarnaast wordt van mij verwacht allerlei dingen uit te werken, ik verwacht daar zo minimaal rond de 40 uur aan kwijt te zijn.
Als ik dit had geweten had ik direct vriendelijk kunnen bedanken, maar dit kreeg ik te horen op mijn eerste werkdag.
Wat zouden jullie doen?
Wat moet je uitwerken en waarom is dat niet in je werkuren?
Elearnings kan erbij horen, meestal worden die uren wel geschreven en uitbetaald.
Maar als je dezelfde al hebt gedaan zou ik dan kenbaar maken, dan is het niet nodig lijkt me?
Heb je dit besproken?
Charlottemv schreef:verootjoo schreef:
Wat moet je uitwerken en waarom is dat niet in je werkuren?
Elearnings kan erbij horen, meestal worden die uren wel geschreven en uitbetaald.
Maar als je dezelfde al hebt gedaan zou ik dan kenbaar maken, dan is het niet nodig lijkt me?
Heb je dit besproken?
Een lijst aan ziektebeelden en operaties. Ik heb uiteraard aangegeven dat ik het wat vreemd vond aangezien ik niet op een leerplek heb gesolliciteerd maar zij vonden het wel nuttig als in “het is altijd goed om je te verdiepen en je leert er vast wel iets van”.
Dit zijn echt een soort huiswerk opdrachten. Prima als je een opleiding doet, maar dat is nu niet aan de orde en dat is een bewuste keuze even.
Celebi schreef:@proudmama Wat mensen toch al niet meemaken op hun werk..![]()
@charlottemv Als de e learnings inderdaad niet zo lang is en ze niet zo stipt op de klok zijn zou ik me er niet zo druk om maken. Dan komt die tijd wel weer op een andere manier een keertje terug. Of proberen toch in werktijd te doen in van die half uurtjes dat je normaal op iemand moet wachten en even niet verder kunt. Ideaal om dan alvast dit op te pakken ipv uit je neus eten of nog maar een keer koffie halen.![]()
Maar ja, eigenlijk hoor je voor die tijd wel betaald te worden of gecompenseerd. Had je het al gevraagd of dat mogelijk was?