Niet mijn ex, maar dit is wel echt materiaal om dat te worden.
(Gelukkig was hij even verrast als ik en zit hij er ook echt mee... Want anders

)
Boyfriend is afkomstig van een ander land. (en andere cultuur)
Hij woont al 5 jaar hier en heeft oa. ook 2 broers hier en ook nog een zus.
Wij zijn 3 jaar een koppel en wonen al zeker 2,5 jaar samen.
Zijn vader is recent op reis vertrokken naar de USA, op bezoek bij de oudste broer van de boyfriend die daar woont.
Nu kregen we doodleuk de melding dat vader op weg naar huis "langs Europa gaat passeren".
En dat hij zichzelf eind deze maand een week of 2 bij ons thuis uitnodigt. (Zonder te vragen bij welke van zijn kinderen dat best zou passen.)
Ik voelde mij al aardig gepasseerd. Maar ik gun mijn vriend uiteraard zijn familiebezoek.
Dubbel lastig omdat het huis waar we sinds een klein jaar wonen, nog toe is aan renovatie. En dat we sinds we hier wonen nog redelijk 'kamperen'. We slapen oa. op de grond en hebben amper kasten etc.
Maar we willen de dingen deftig doen, dus geen probleem voor ons. Eerst sparen.
Nu schoonpapa komt, worden we opeens gedwongen en logeerbed aan te kopen etc. (terwijl we zelf op de grond slapen) en de logeerkamer in allerijl orde te brengen.
Aangezien ik veel van thuis werk, ben ik ook promoveerd tot 'taxichauffeur' en 'entertainer' van schoonpapa. Want mijn vriend werkt gewoon. (Want die wist ook niet van tevoren dat zijn pa ging komen)
Nu probeer ik dat allemaal relax op te nemen. Maar vorige week brak toch echt mijn klomp.
Vriend was met zijn vader aan de telefoon om wat dingen te bespreken.
En schoonpapa informeerde langs zijn neus weg of boyfriend mij soms nog zag. "Bij de paarden ofzo".
Say what???
Klein detail ook: het huis waar we wonen en waar hij zichzelf heeft uitgenodigd is van mij
Moet je weten dat we zeker wekelijks schoonmama aan de telefoon horen en dat we haar oa. bellen wanneer ik aan het koken ben en wil weten welke kruiden erin moeten ofzo.
Dus die weet heel goed dat we samen wonen. Ze vraagt ook waar ik ben, als ik er niet ben etc.
Maw: die man staat hier binnen een week ofzo voor de deur en heeft geen benul.
Boyfriend krijgt het hem ook niet aan zijn verstand. (Want is 'not done' in hun cultuur om samen te wonen zonder getrouwd te zijn)
Vriend zit er nu zelf ook erg mee. Maar vond het nu oa. geen goed idee dat we samen zouden slapen als zijn pa hier is.
Ik denk dat ik dringend een reisje moet boeken ofzo... alleen

en toevallig eind deze maand