Wat is het raarste dat een ex ooit zei of deed?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 16:56

Luckystory schreef:
Nu schoonpapa komt, worden we opeens gedwongen en logeerbed aan te kopen etc. (terwijl we zelf op de grond slapen) en de logeerkamer in allerijl orde te brengen.

Ik haal deze er even uit:
Aangezien jullie ook op de grond slapen lijkt een matras of luchtbed op de grond prima voor de zichzelf uitnodigende schoonpappa. Met een lampje van de kringloop en een plastic tuinstoel in een hoek van de kamer.
En anders weten de heren waar het gat van de deur is. Wat Suzanne F. zegt: ga op je strepen staan: jouw huis, jouw regels.

Lieffiefi schreef:
En mijn 1e ex:
Hoezo geen seks als je ongesteld bent? Je bloed toch niet uit je muil?
Oh ja, die van mij zei "dat vind ik niet erg hoor". Nee, maar ik wel >;) .

Maar goed, luisteren naar mij en mijn wensen was sowieso niet zijn sterkste punt (understatement).

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 16:56

Hij mag al blij zijn dat hij in jouw huis mag verblijven voor zo’n lange tijd. Hij kan ook naar een B&b als het hem niet zint. Jouw huis, jouw regels.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 16:57

Storm schreef:
Verschil is dan wel dat jullie wakker schrokken, dus je droomde.

Mijn ex, die ook straalbezopen was en in de wasmachine stond te pissen, kon niet eens meer wakker worden, hij was wakker en zo dronken was hij. Hij zei nog wel dat hij de wc bril omhoog had gedaan. Hij dacht dat de wasmachine klep (ook rond en wit met een glazen gat in het midden) de wcbril was...

Hij heeft ook een keer in de linnenkast over het schone opgevouwen beddengoed staan pissen.

Vreselijk goor, brrrr.... :r

Ik denk dat het ook wel een verschilletje is, of je zelf voelt dat het misgaat (dat je zelf nat wordt) en daardoor wakker wordt, of dat je met een handig slangetje van je af plast zeg maar, want dan kan je gewoon lekker verder slapen :=

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 17:05

Ibbel schreef:
Realiseert schoonpapa zich wel dat het jouw huis is? Ik vermoed dat dat kwartje ook (nog) niet bij 'm gevallen is eigenlijk :=

Ik denk het niet.
Schoonmama weet dat zeker wel. Want die heeft mij nog gefeliciteerd met de aankoop.

Qimm

Re: Wat is het raarste dat een ex ooit zei of deed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 17:05

Zijn die gescheiden dan of zo?

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 17:09

Gelukkig getrouwd :D
En blijkbaar top communicatie...

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 17:12

:') :')
Mijn vrienden hebben het er hier nog steeds over.
Hij deed zijn pik in de stofzuiger en stuurde die video naar mij _O-
Ik heb zo gelachen omdat het zo raar was. Video was trouwens niet door gestuurd maar heb het gewoon een keer vertelt.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 17:54

Luckystory, waarom zeg je niet gewoon tegen je vriend dat je dit niet wil. Iedereen is het nu jóúw probleem aan het maken en dat moet je niet toestaan.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 18:05

Het is lang niet in alle culturen geaccepteerd om tegen de oudere generatie in te gaan, en al helemaal niet als vrouw, van de 'koude kant', en dan ook nog eens ongetrouwd dus niet officieel familie.
Typisch Nederlands om te denken dat je zomaar tegen iedereen bot op je strepen kunt gaan staan.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 18:07

Jeetje.... ik denk dat ik toch even met vriend zou overleggen om schoonvader even te informeren dat het een "kampeerhuis" is. Wat foto's of een filmpje maken? Dat jullie op de grond slapen en er dus geen bed voor hem is.

En / of even overleggen met zijn andere kinderen of die een beter plekje te bieden hebben?

Kijk als vriend het heel graag wil dan kan je natuurlijk wel snel-snel iets in orde maken voor zijn vader, daar niet van. Maar het lijkt me wel goed om even duidelijk te maken (desnoods in excuus-vorm, van besef wat je hier aan gaat treffen, wil je dan nog wel...?) hoe jullie nu wonen. En dat je wel je eigen grenzen bewaakt.

Het idee om vriend weg te laten gaan en jou alleen met schoonvader op te zadelen vind ik helemáál van de pot gerukt, dan wordt het pas echt super ongemakkelijk....dat was een grapje toch zeker...? :=

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 18:09

oomens schreef:
Het is lang niet in alle culturen geaccepteerd om tegen de oudere generatie in te gaan, en al helemaal niet als vrouw, van de 'koude kant', en dan ook nog eens ongetrouwd dus niet officieel familie.
Typisch Nederlands om te denken dat je zomaar tegen iedereen bot op je strepen kunt gaan staan.

Ze hoeft ook niet tegen de 'oudere generatie' in te gaan, maar gewoon tegen 'eigen generatie' aka vriendje.

Omgekeerd kan je net zo goed zeggen dat het in NL óók niet cultureel geaccepteerd is een onbekende vent in je huis geschoven te krijgen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 18:10

oomens schreef:

Hij komt toch naar Nederland? Nederlandse regels hier. Hij past zich maar aan. Mijn huis mijn regels, anders is daar het gat van de deur.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 18:12

Suzanne F. schreef:
oomens schreef:

Hij komt toch naar Nederland? Nederlandse regels hier. Hij past zich maar aan. Mijn huis mijn regels, anders is daar het gat van de deur.
Het is wel je (schoon)familie :+ Als iemand deze houding had tegenover mijn familie, zou ik er juist snel klaar mee zijn. Zo te lezen is die man zich misschien wel helemaal van geen kwaad bewust. Zou het gewoon even goed met je vriend bespreken ipv het op een forum gooien :o Volgens mij gaat hier heel veel mis in de communicatie. Wil natuurlijk niet zeggen dat jij geen grenzen mag aangeven.

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 18:24

oomens schreef:

Precies...
En dat zijn uiteraard dingen waar je rekening mee te houden hebt, als je iets begint met iemand van een andere cultuur.
Schoonmoeder is trouwens ook helemaal niet happy met de reisplannen van haar man. Die heeft geprobeerd de visumaanvraag voor Europa te saboteren door te weigeren documenten op te sturen naar de US. ( Mijn held! :D ) Die vond het wel welletjes dat haar man al een dikke maand in de USA zat. Helaas heeft haar sabotagepoging gefaald en is het visum goedgekeurd zonder die documenten.
Haar man wist ook dat het verkeerd ging vallen, want die heeft zijn plan verzwegen voor haar en iedereen tot hij niet anders kon. Alleen mijn vriend wist het.
Boyfriend is trouwens ook niet enthousiast over de ongelegen reisplannen. Maar die gaat daar nooit tegen in gaan.
Dat is inderdaad cultureel.
Aan mij is het al helemaal niet. Mijn vriend is een erkende vluchteling. En zolang hij de nationaliteit niet heeft, kan hij zelf zijn familie niet gaan bezoeken.

Op zich was ik best bereid er het beste van te maken. Maar dat dat hij niet van mijn bestaan blijkt af te weten, maakt het wel zeer lastig.

De laatste oplossing volgens vriend: Hij gaat wel in de zetel slapen en als ik dan s'nachts naar het toilet moet, kan ik gezellig met hem in de zetel komen liggen. Merkt schoonpapa niks van zo -O-

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 18:31

Dat gaat sowieso niet werken. Beter gaat hij gewoon open kaart spelen. Als de leugen uit komt ben je verder van huis. Dan woont hij niet alleen samen maar heeft hij er ook nog over gelogen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 18:35

Suzanne F. schreef:
oomens schreef:

Oké, dus als jij volgend jaar zomer naar Griekenland op vakantie gaat voor twee weken, spreek jij vloeiend Grieks en zit je niet met je benen over elkaar? Want ja, aanpassen hè.

Blijf het altijd heerlijk vinden hoe ongastvrij Nederlanders zijn. <3
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 24-10-22 18:43, in het totaal 1 keer bewerkt

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 18:39

@Luckystory,ik hoop voor jou dat je geen problemen krijgt met deze ingewikkelde situatie. Ik had een vriend (geen relatie) in Sri Lanka en die wou dat ik borg ging staan voor enkele familieleden van hem die dat nodig hadden voor een visum of zoiets .Hij zei, dat kost jou helemaal niets. Ik dacht, nee, maar als er iets gebeurt hier met een van die personen dan moet ik alles betalen. En ik kende die mensen (enkele jonge mannen, familie van hem) helemaal niet.Ik heb dat dus geweigerd en nu hoor ik niets meer van hem.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 18:40

anjali schreef:
@Luckystory,ik hoop voor jou dat je geen problemen krijgt met deze ingewikkelde situatie. Ik had een vriend (geen relatie) in Sri Lanka en die wou dat ik borg ging staan voor enkele familieleden van hem die dat nodig hadden voor een visum of zoiets .Hij zei, dat kost jou helemaal niets. Ik dacht, nee, maar als er iets gebeurt hier met een van die personen dan moet ik alles betalen. En ik kende die mensen (enkele jonge mannen, familie van hem) helemaal niet.Ik heb dat dus geweigerd en nu hoor ik niets meer van hem.

Waar kende je die vriend van dan?

Want dit riekt naar oplichting.

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 18:52

@anjali: Dat is inderdaad zo.
Zonder uitnodiging en garantstelling kan je een visum vergeten. Maar voor een vader is dat natuurlijk anders dan voor wildvreemden. Je moet ook een ziekteverzekering etc. voorzien en genoeg cash bij hebben, retourticket geboekt hebben etc...

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 18:54

@luckystory. Als je verder gewoon gelukkig bent met de boyfriend, zou ik met tanden op elkaar maar er het beste van maken ( wel het boyfriend laten oplossen ).
Die vader gaat wel weer weg , en zolang schoonmams er wel blij mee is , zou ik niet proberen in m'n eentje die vader proberen te veranderen.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 18:55

MarlindeRooz schreef:
anjali schreef:

Waar kende je die vriend van dan?

Want dit riekt naar oplichting.

Die vriend heb ik in Sri Lanka zelf leren kennen.Daar trok ik best veel met hem op . Ik kwam daar heel vaak o.a omdat ik geinteresseerd ben in edelstenen die daar gevonden worden en hij is een kleine edelsteenhandelaar. Als ik weer in Nederland was bleven we wel schrijven en bellen en hij wilde ook een relatie maar ik niet.Die neven van hem wilden naar Engeland en daarvoor moesten ze iemand uit Europa hebben die borg stond. Die mannen heb ik zelf nooit gezien en ga beslist niet voor onbekenden tekenen!

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 18:57

Luckystory schreef:
Niet mijn ex, maar dit is wel echt materiaal om dat te worden. :+ -O-
(Gelukkig was hij even verrast als ik en zit hij er ook echt mee... Want anders }> )

Boyfriend is afkomstig van een ander land. (en andere cultuur)
Hij woont al 5 jaar hier en heeft oa. ook 2 broers hier en ook nog een zus.
Wij zijn 3 jaar een koppel en wonen al zeker 2,5 jaar samen.
Zijn vader is recent op reis vertrokken naar de USA, op bezoek bij de oudste broer van de boyfriend die daar woont.
Nu kregen we doodleuk de melding dat vader op weg naar huis "langs Europa gaat passeren".
En dat hij zichzelf eind deze maand een week of 2 bij ons thuis uitnodigt. (Zonder te vragen bij welke van zijn kinderen dat best zou passen.)
Ik voelde mij al aardig gepasseerd. Maar ik gun mijn vriend uiteraard zijn familiebezoek.
Dubbel lastig omdat het huis waar we sinds een klein jaar wonen, nog toe is aan renovatie. En dat we sinds we hier wonen nog redelijk 'kamperen'. We slapen oa. op de grond en hebben amper kasten etc.
Maar we willen de dingen deftig doen, dus geen probleem voor ons. Eerst sparen.
Nu schoonpapa komt, worden we opeens gedwongen en logeerbed aan te kopen etc. (terwijl we zelf op de grond slapen) en de logeerkamer in allerijl orde te brengen.
Aangezien ik veel van thuis werk, ben ik ook promoveerd tot 'taxichauffeur' en 'entertainer' van schoonpapa. Want mijn vriend werkt gewoon. (Want die wist ook niet van tevoren dat zijn pa ging komen)
Nu probeer ik dat allemaal relax op te nemen. Maar vorige week brak toch echt mijn klomp.
Vriend was met zijn vader aan de telefoon om wat dingen te bespreken.
En schoonpapa informeerde langs zijn neus weg of boyfriend mij soms nog zag. "Bij de paarden ofzo".
_-:( :roll: :=
Say what??? :?
Klein detail ook: het huis waar we wonen en waar hij zichzelf heeft uitgenodigd is van mij :+
Moet je weten dat we zeker wekelijks schoonmama aan de telefoon horen en dat we haar oa. bellen wanneer ik aan het koken ben en wil weten welke kruiden erin moeten ofzo.
Dus die weet heel goed dat we samen wonen. Ze vraagt ook waar ik ben, als ik er niet ben etc.
Maw: die man staat hier binnen een week ofzo voor de deur en heeft geen benul.
Boyfriend krijgt het hem ook niet aan zijn verstand. (Want is 'not done' in hun cultuur om samen te wonen zonder getrouwd te zijn)
Vriend zit er nu zelf ook erg mee. Maar vond het nu oa. geen goed idee dat we samen zouden slapen als zijn pa hier is. >;)
Ik denk dat ik dringend een reisje moet boeken ofzo... alleen :+ en toevallig eind deze maand :D

Er zijn heel wat waargebeurde boeken uitgebracht over hoe dit soort ' bezoekjes' gierend uit de hand liepen.
Ik zou hier absoluut niet blij mee zijn.

Jessica_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 18:57

Ik heb nog wel een vreemde. Ik mocht bij mijn ex in bed nooit iets met mijn handen of mond doen bij hem, omdat hij een ex had die ooit is verkracht en die dat nooit bij hem wilde doen. :?

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 18:59

Mkango schreef:
Oké, dus als jij volgend jaar zomer naar Griekenland op vakantie gaat voor twee weken, spreek jij vloeiend Grieks en zit je niet met je benen over elkaar? Want ja, aanpassen hè.

Bijzondere vergelijking :+ Als jij jezelf uitnodigt bij mensen thuis heb je je inderdaad aan te passen aan de gastheer/vrouw. Heeft niks met Nederlandse ongastvrijheid te maken hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 19:00

BaileyMix schreef:
Mkango schreef:

Bijzondere vergelijking :+ Als jij jezelf uitnodigt bij mensen thuis heb je je inderdaad aan te passen aan de gastheer/vrouw. Heeft niks met Nederlandse ongastvrijheid te maken hoor.
Misschien ook even de reactie lezen waarop ik reageerde? Lijkt me wel zo handig, dan hoef je namelijk niet alles uit context te halen.