Kinderen niet welkom bij bruiloft broer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 19:23

Menino schreef:
Noppes schreef:
Het was voor mijn gevoel toch anders geweest als we hier zelf een keuze in hadden kunnen maken.

Als we met de familie een weekendje weg gaan dan blijven de jongens er ook bij zolang het leuk voor ze is en ze gezellig zijn. In die zin weten ze hoe wij er in staan.

En het voelt gewoon dubbel. De familie is compleet. Ook de volgende ochtend. Maar onze jongens mogen er niet bij zijn.

Overigens is er dus geen feest na het eten. En is het voor ons überhaupt de vraag tot hoe lang we kunnen blijven ivm jonge baby.

Het is absoluut niet de bedoeling om hier een familie ruzie over te krijgen. Ik vind het ook geen raar verzoek. Maar het gevoel dat ze niet gewenst zijn doet wel wat met me. Ik weet van andere schoonzus bijv. dat ze juist haar neefjes er graag bij zou willen hebben. Die horen er volgens haar gewoon bij. Natuurlijk begrijp ik dat niet iedereen er zo instaat, ik respecteer die keuze. Maar het maakt mijn gevoel niet anders.

Jeetje, je eerste berichtje kon ik nog wel respect opbrengen maar dit vind ik toch wel egoïstisch berederneerd “ik heb het gevoel dat…” “de familie zou compleet moeten zijn…” Die kids doe je er zelf wsl ook niet eens een plezier mee.

Nee hoor, het enige wat moet is dat jouw broer een topdag heeft. Die geeft er een vermogen aan uit en die wil er geen kinderen bij. Soit. Jij had een andere keuze gemaakt en da’s prima.

Ik ben stapelgek op mijn neefjes en nichtjes, maar wordt horensdol dat ze al-tijd overal bij zijn inclusief overspannen ouders die als de dood zijn dat ze tegen een hete vuurkorf, in de bloembak of waar dan ook eindigen. Daarentegen organiseren mijn vriend en ik juist wel altijd kindvriendelijke feestjes (met een speeltuin ofzo) zodat iedereen de tijd van zijn leven heeft. Maat dat ze overal bij moeten zijn vind ik zo’n onzin. Ik moet ook geregeld oppas voor mijn honden regelen en daar doet niemand dramatisch over.

Ik vind het echt suf dat je kids over mee heen slepen wel als een grondrecht wordt gezien. Helemaal op zo’n groots belangrijk moment voor iemand :roll: .

Ik val over de opmerking 'zolang het leuk voor ze (de kinderen) is'. Totaal er aan voorbij gaand dat het voor de volwassenen wel ns helemaal niet leuk kan zijn, kinderen die druk zijn en continu de aandacht opeisen. Ze doorstaan dat waarschijnlijk voor de lieve vrede op allerlei familie feestdagen maar op hun eigen trouwdag waar ze ongetwijfeld een flinke smak geld voor kwijt zijn kiezen ze anders.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 19:23

Ja onderdeel van de maatschappij en bij sommige onderdelen hoor je niet bij.
Of ga jij ook bij de directie vergadering van het ziekenhuis zitten want ziekenzorg gaat ook over mij...?

En zelf ook kind geweest.
Wat had ik dat graag over geslagen... Dus voor mij een hele foute opmerking...

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 19:25

Roosch schreef:
Ik snap dat argument echt nooit. "Je bent zelf een kind geweest." Nou en?

Dat zal best zo zijn, maar als ik geen kinderen wil bij *insert wat dan ook* dan ben ik daar vrij in. Voor mij horen kinderen er absoluut niet bij in m'n leven. Wel in dat van m'n vrienden maar daar proberen we gewoon rekening te houden met elkaar.
Het drukt een vreselijke stempel op een moment/feest en als ik daar niet op zit te wachten tijdens de bruiloft, de enige dag die 100% om jou en je partner draait, dan is dat mijn goed recht.

En zeker met een bruiloft snap ik dat iemand een no kids policy heeft. Hun groot recht, want de rest van de wereld lijkt alleen maar om kinderen te draaien. Dat begint al voor de geboorte met baby showers en dat soort meuk (met bijbehorende cadeaus), tot aan etentjes en uitjes daarna waar kinderen per se mee moeten. Is het een keer jouw dag, dan moet je alsnog rekening houden met kinderen als die wel welkom zijn.

Eens.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 19:30

Roosch schreef:
En zeker met een bruiloft snap ik dat iemand een no kids policy heeft. Hun groot recht, want de rest van de wereld lijkt alleen maar om kinderen te draaien.

Dat lijkt me wat overdreven, maar daarnaast... dat gaat twee kanten op. We ontnemen kinderen namelijk ook de ruimte om op een andere manier deel te nemen aan het leven. Het evenwicht lijkt een beetje verstoord te raken. En dat gaat zowel om hysterisch irritante kinderanimatie waarbij alles luid en vervelend moet zijn, maar ook om de totale antipathie tegen kinderen in andere settings. De ruimte om als kind gewoon deel te zijn van het leven lijkt te verdwijnen. (En volgens mij wordt echt niemand daar gelukkiger van, en raken mensen alleen maar meer geirriteerd en boos.)

(Want waarom raakt iedereen zo van slag als een kind geluid maakt? Waarom 'verstoort' het een feest in plaats van dat het gewoon een onderdeel is van het feest? Waarom moet alles zo krampachtig gecontroleerd en geperfectioneerd? Ik denk wel dat we iets verliezen aan de kunst van het plezier maken en samen beleven.
Dit is een serieuze vraag, maar er is bijvoorbeeld een trend waarbij men ook alle gasten of in elk geval de bruidjonkers en -dames helemaal exact in model wil boetseren met matching outfits en kapsels en perfecte choreografieen... maar waarom? Waarom wil je andere mensen als je hun eigenheid niet wilt maar alleen maar figuranten?)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 19:32

DuoPenotti schreef:
Of ga jij ook bij de directie vergadering van het ziekenhuis zitten want ziekenzorg gaat ook over mij...?

JA! Ja, ja, ja, 100x ja! Patienten horen bij hun eigen zorg, en patienten zouden ook bij de directievergaderingen aanwezig moeten zijn. Wordt het vele malen beter van.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 19:32

Hoezo nogal afgedwaald van het onderwerp :=

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 19:33

Boras schreef:

My thoughts exactly.. :')

Ik dacht ik kom even bijlezen hoe het nu verder gaat.. Maar niet echt dus.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 19:37

Shadow0 schreef:
DuoPenotti schreef:

JA! Ja, ja, ja, 100x ja! Patienten horen bij hun eigen zorg, en patienten zouden ook bij de directievergaderingen aanwezig moeten zijn. Wordt het vele malen beter van.

Denk toch dat je niet toegelaten word.
En je door de beveiliging buiten word gezet.
Tot zover je hoort bij de maatschappij.

Dus nee dat kind hoort ook niet overal bij.
Zoals ook wij volwassenen niet overal bij horen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 19:39

_Nancy schreef:
Boras schreef:

My thoughts exactly.. :')

Ik dacht ik kom even bijlezen hoe het nu verder gaat.. Maar niet echt dus.

Maar dit echt :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 19:40

Shadow0 schreef:
Roosch schreef:
En zeker met een bruiloft snap ik dat iemand een no kids policy heeft. Hun groot recht, want de rest van de wereld lijkt alleen maar om kinderen te draaien.

Dat lijkt me wat overdreven, maar daarnaast... dat gaat twee kanten op. We ontnemen kinderen namelijk ook de ruimte om op een andere manier deel te nemen aan het leven. Het evenwicht lijkt een beetje verstoord te raken. En dat gaat zowel om hysterisch irritante kinderanimatie waarbij alles luid en vervelend moet zijn, maar ook om de totale antipathie tegen kinderen in andere settings. De ruimte om als kind gewoon deel te zijn van het leven lijkt te verdwijnen. (En volgens mij wordt echt niemand daar gelukkiger van, en raken mensen alleen maar meer geirriteerd en boos.)

(Want waarom raakt iedereen zo van slag als een kind geluid maakt? Waarom 'verstoort' het een feest in plaats van dat het gewoon een onderdeel is van het feest? Waarom moet alles zo krampachtig gecontroleerd en geperfectioneerd? Ik denk wel dat we iets verliezen aan de kunst van het plezier maken en samen beleven.
Dit is een serieuze vraag, maar er is bijvoorbeeld een trend waarbij men ook alle gasten of in elk geval de bruidjonkers en -dames helemaal exact in model wil boetseren met matching outfits en kapsels en perfecte choreografieen... maar waarom? Waarom wil je andere mensen als je hun eigenheid niet wilt maar alleen maar figuranten?)
Nonsense, vroeger waren kinderen op nog veel minder plekken gewenst en hoefde je al helemaal niet in je hoofd te halen iets eigens te geven aan evenementen als bruiloften en begrafenissen. Ik ben nu 30 en ik ging als jong kind ook echt niet mee naar bruiloften. Betekent dat dat ik niet weet hoe ik me moet gedragen en een soort halve holbewoner ben? Nee, want je kunt je kind ook op andere momenten en in andere situaties manieren leren dan op een dag die nou net níet om die kinderen draait.

Bovendien: wie ben jij om te oordelen over hoe anderen plezier maken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 19:41

Shadow0 schreef:
Roosch schreef:

Ik kan me hier voor een groot gedeelte wel in vinden.

Maar als je 15 tot 20.000 euro aan een dag/weekend uitgeeft heb ik toch echt geen zin om me die ene dag te bekommeren over het orthopedagogische standpunt van of kinderen betrekken bij feestelijkheden :o . Dan wil ik dat alles magisch is, en ik mooie gesprekken kan hebben met de mensen die ik liefheb (en die de cognitieve vermogens hebben zulke gesprekken te voeren, zonder gillende kinderen die spekkies willen :D ).

De rest van mijn leven, en kringverjaardagen waarbij ik wild ben als ik voor 80 eu boodschappen doe, wil ik dan wel weer nadenken over de opvoedkundige waarde van wel of geen kids erbij uitnodigen :o .

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 19:42

Lijkt me wat overdreven, Shadow.
Mijn vorig week had bij Sinterklaas een feest voor de werknemers met kinderen. Als kinderloze werd ik daar ook niet op uitgenodigd, so what. Sommige dingen doe je met kinderen, andere dingen zonder. Sommige dingen zijn voor kinderen, andere dingen voor volwassenen. That's life en niemand gaat daar slechter van worden.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 19:45

DuoPenotti schreef:
Denk toch dat je niet toegelaten word.
En je door de beveiliging buiten word gezet.
Tot zover je hoort bij de maatschappij.

Dat betekent nog niet dat dat de goede manier is. In de zorg is het buitensluiten van de patienten daadwerkelijk schadelijk.
(Ja, offtopic, maar patienten horen betrokken te worden bij de zorg. Het is geen voorbeeld van een situatie waar het buitensluiten juist of logisch is.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 19:46

Fink schreef:
Menino schreef:

Zeg je nou dat gezonde kinderen wel zouden mogen komen en zieke kinderen niet? Da’s pas een statement…. :')

Het zou fijn zijn als je goed leest en een inhoudelijk nuttige reactie geeft, ipv iets stellen wat ik overduidelijk niet zeg :)

‘T is niet wat je letterlijk zegt, maar wel waar je op uitkomt als je jouw redenering doortrekt. Het argument dat het logisch is dat opa met alzheimer niet mag komen omdat hij ziek is en jouw kinderen wel omdat ze gezond zijn is dus volstrekt irrelevant :) .

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 19:46

Afbeelding

Mijn innerlijke kind kijkt hoe de discussie de bocht uitvliegt.

Majolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 19:47

Wij hebben hetzelfde gedaan, geen kinderen.

Tuurlijk kwamen mensen met vragen, en dat zei ik: Inderdaad je kinderen zijn niet welkom. Niet omdat ik ze niet mag, niet omdat ik kinderen haat. Maar ik heb er gewoon geen zin in.

Ik heb zelf geen kinderen en ik hoef er ook geen, niet nu, niet in die toekomst en niet op mijn bruiloft.

Alle uitgenodigden zijn geweest, zonder kinderen en het was geweldig. :D

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 19:48

Hey TS,

Inmiddels bijna heel bokt over je heen gekregen. En is het inderdaad duidelijk.

Ook mijn visie maar even:
1. De kiss zijn welkom.
2. Het is hun dag
3. Er is vast nog wel e.e.a. mogelijk.

Ze kunnen niet bij het eten en de avond. Ik weet niet helemaal hoe het nu zit met de huisjes. Te weinig plek of wordt het te duur voor het bruidspaar?

Ik zou overleggen en het aangeven en dat je graag je schhoonmoeder mee wilt nemen die zou ook op de baby nog kunnen passen s avonds en zo ben je er allebei helemaal bii.

Dus of zelf bij brtalen voor het huisje. Of zelf wat huren in de buurt inderdaad. Met airbnb ben je vaak een heel eind

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 19:50

Shadow0 schreef:

Omdat niet iedereen dit koddig vindt

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 19:52

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 20:00

Mkango schreef:
Nonsense, vroeger waren kinderen op nog veel minder plekken gewenst en hoefde je al helemaal niet in je hoofd te halen iets eigens te geven aan evenementen als bruiloften en begrafenissen.
Ik ben nu 30 en ik ging als jong kind ook echt niet mee naar bruiloften.

'Mijn' vroeger bestond uit veel plekken waar het heel normaal was dat er kinderen waren, en dat er volwassenen waren. Op bruiloften en feesten en begrafenissen, maar ook in restaurants. En het was heel normaal dat er verwacht werd dat je je gedroeg, maar bijvoorbeeld niet dat je totaal onzichtbaar was. En ik had ook niet de indruk dat dat alleen voor mij gold - ook in mijn familie en bij klasgenoten en dergelijke was dat destijds heel normaal.
Misschien realiseer ik me ook wel niet genoeg hoe anders dat op andere plekken was...

... maar het valt me in dit topic wel op dat mensen er echt boos over lijken. Dat kan ik me al helemaal niet herinneren, ik heb goede herinneringen aan veel van die feesten en zelfs de begrafenissen. Kinderen waren daar een deel van en voegden ook iets toe. Ik vind het misschien ook gewoon jammer als mensen het nooit op die manier ervaren hebben, omdat ik denk dat het mooi en waardevol kan zijn en irritatie helemaal niet hoeft.

Citaat:
Betekent dat dat ik niet weet hoe ik me moet gedragen en een soort halve holbewoner ben? Nee, want je kunt je kind ook op andere momenten en in andere situaties manieren leren dan op een dag die nou net níet om die kinderen draait.

Het gaat niet om het leren 'gedragen' - het gaat om het leren om samen te zijn, het samen beleven en dat delen.

Citaat:
Bovendien: wie ben jij om te oordelen over hoe anderen plezier maken?

Dat ben ik niet, maar veel reacties hier stralen in elk geval geen plezier uit, ook geen plezier over een feest eigenlijk. En naar de vraag ben ik wel echt benieuwd: waarom wil je anderen controleren in plaats van verwelkomen met hun eigenheid? Niet alleen aan jou gericht maar ik ben wel echt benieuwd hoe mensen dat zien. Mijn ervaring is gewoon zo anders. De enige bruiloft waar ik geweest ben waar iemand echt nadrukkelijk iets wilde zeggen over kleding was de gastheer die tegen een gast zei: 'kom alsjeblieft niet in een of ander pak, maar kom alsjeblieft gewoon zoals je bent, in je normale kleding (dwz skaterbroek en band-shirt) want het is bedoeld als feest waar je vrij kunt zijn, niet als opgedirkte gelegenheid.' En nee, mensen hoefden dus ook niet veprlicht in skaterbroek, maar de boodschap was: maak het niet te strak want veelkleurigheid is leuk.)
Ik ken die strakke wereld gewoon niet. Hoe is dat? Wat brengt dat?

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 20:02

[***] schreef:
Shadow0 schreef:

Omdat niet iedereen dit koddig vindt

[ Video ]

Dit.
Dit soort dingen zijn niet leuk, niet cute, en was het de mijne geweest had ie echt een heel heel groot probleem gehad.......

Maar ook het gekrijs van kinderen is niet leuk, en dat gaat niet om een beetje geluid, want een driftbui verstoort wel degelijk een feest. En de ouders kunnen dan ook echt niet genieten.

Fink

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 20:03

Menino schreef:
Fink schreef:

Het zou fijn zijn als je goed leest en een inhoudelijk nuttige reactie geeft, ipv iets stellen wat ik overduidelijk niet zeg :)

‘T is niet wat je letterlijk zegt, maar wel waar je op uitkomt als je jouw redenering doortrekt. Het argument dat het logisch is dat opa met alzheimer niet mag komen omdat hij ziek is en jouw kinderen wel omdat ze gezond zijn is dus volstrekt irrelevant :) .

Het is inderdaad niet wat ik zeg en ik weet ook niet hoe je daar op komt. Ik heb nooit gezegd dat het logisch is dat een dementerende opa niet mag komen. Ik heb juist aangegeven dat ik het heel waardevol zou vinden als die wél kon komen.

Ik reageerde op een bericht waarin werd gezegd dat 'een dementerende opa ook niet gewenst is'.
Imo is een dementerende opa, net zoals kinderen, óók gewenst. Indien zijn ziekte dat toelaat.

Maar ik zei dat je die twee niet met elkaar kon vergelijken omdat de één mogelijk letterlijk beperkt is door z'n ziekte en bij het andere geval (de kinderen) het enkel gaat om 'niet gewenst' en beperking door ziekte geen rol speelt.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 20:05

Avalanche schreef:
En de ouders kunnen dan ook echt niet genieten.

Maar ja, sommige ouders hebben alleen een leuke tijd als hun kinderen erbij zijn. Dat mag. Dat is oké. Maar dan moeten ze keuzes maken.

Een uitnodiging is precies wat het is. Een uitnodiging. Geen verplichting. En als je je als uitgenodigde niet kunt vinden in wat het bruidspaar wil, dan blijf je thuis.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 20:07

Urbanus schreef:
Een uitnodiging is precies wat het is. Een uitnodiging. Geen verplichting. En als je je als uitgenodigde niet kunt vinden in wat het bruidspaar wil, dan blijf je thuis.

Nou ja, je zou het ook eerst met communicatie kunnen proberen. Waarom beginnen met een zwartwit-houding?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 20:10

Shadow0 schreef:
Urbanus schreef:

Nou ja, je zou het ook eerst met communicatie kunnen proberen. Waarom beginnen met een zwartwit-houding?

Oh jezus, joh. Sorry, DUIZENDMAAL EXCUSES dat ik het wat ongenuanceerd schreef. Ik ga ervanuit dat het eerste wat je in zo'n geval doet communiceren is. Ik zal het volgende keer puntsgewijs voor je uitschrijven.

Nogmaals excuses.