Menino schreef:Noppes schreef:Het was voor mijn gevoel toch anders geweest als we hier zelf een keuze in hadden kunnen maken.
Als we met de familie een weekendje weg gaan dan blijven de jongens er ook bij zolang het leuk voor ze is en ze gezellig zijn. In die zin weten ze hoe wij er in staan.
En het voelt gewoon dubbel. De familie is compleet. Ook de volgende ochtend. Maar onze jongens mogen er niet bij zijn.
Overigens is er dus geen feest na het eten. En is het voor ons überhaupt de vraag tot hoe lang we kunnen blijven ivm jonge baby.
Het is absoluut niet de bedoeling om hier een familie ruzie over te krijgen. Ik vind het ook geen raar verzoek. Maar het gevoel dat ze niet gewenst zijn doet wel wat met me. Ik weet van andere schoonzus bijv. dat ze juist haar neefjes er graag bij zou willen hebben. Die horen er volgens haar gewoon bij. Natuurlijk begrijp ik dat niet iedereen er zo instaat, ik respecteer die keuze. Maar het maakt mijn gevoel niet anders.
Jeetje, je eerste berichtje kon ik nog wel respect opbrengen maar dit vind ik toch wel egoïstisch berederneerd “ik heb het gevoel dat…” “de familie zou compleet moeten zijn…” Die kids doe je er zelf wsl ook niet eens een plezier mee.
Nee hoor, het enige wat moet is dat jouw broer een topdag heeft. Die geeft er een vermogen aan uit en die wil er geen kinderen bij. Soit. Jij had een andere keuze gemaakt en da’s prima.
Ik ben stapelgek op mijn neefjes en nichtjes, maar wordt horensdol dat ze al-tijd overal bij zijn inclusief overspannen ouders die als de dood zijn dat ze tegen een hete vuurkorf, in de bloembak of waar dan ook eindigen. Daarentegen organiseren mijn vriend en ik juist wel altijd kindvriendelijke feestjes (met een speeltuin ofzo) zodat iedereen de tijd van zijn leven heeft. Maat dat ze overal bij moeten zijn vind ik zo’n onzin. Ik moet ook geregeld oppas voor mijn honden regelen en daar doet niemand dramatisch over.
Ik vind het echt suf dat je kids over mee heen slepen wel als een grondrecht wordt gezien. Helemaal op zo’n groots belangrijk moment voor iemand.
Ik val over de opmerking 'zolang het leuk voor ze (de kinderen) is'. Totaal er aan voorbij gaand dat het voor de volwassenen wel ns helemaal niet leuk kan zijn, kinderen die druk zijn en continu de aandacht opeisen. Ze doorstaan dat waarschijnlijk voor de lieve vrede op allerlei familie feestdagen maar op hun eigen trouwdag waar ze ongetwijfeld een flinke smak geld voor kwijt zijn kiezen ze anders.