Ik kan me ook bijna niet voorstellen dat mensen helemaal niet naar de prijzen kijken. Het is toch sowieso prettig om wat geld over te houden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Menino schreef:mijn ervaringen met de service van AH zijn juist erg matig.
Ik kon ooit mijn bestelling nog aanpassen, en heb toen echt een half uur gezocht hoe ik hem helemaal kon annuleren ipv. aanpassen, want ik ging last-minute op vakantie en we zaten binnen de termijn. Dat lukte niet, dus ik dacht. Dan gooi ik mijn mandje leeg, dan hoeven ze niet te komen. Als ze dan nog de bezorgkosten rekenen a la. Later zag ik hoe je moest annuleren, maar toen was die termijn al voorbij en heb ik een bericht gestuurd naar de klantenservice.
Toen heeft albert heijn zonder bericht mijn mandje vol gegooid met willekeurige producten en zijn ze dus wel gekomen met willekeurige boodschappen. En omdat we niet thuis waren kregen we een boete van 50 euro. Die werd dan wel in mindering gebracht op de volgende bestelling. Dus we hebben simpelweg nooit meer besteld
.
Nu we zijn verhuisd (3 jaar later) is de boete eindelijk opgeheven. Maar wtf. Misschien niet mijn handigste actie. Maar een mandje met willekeurige artikelen volgooien om toch langs te komen en dan een boete geven als je niet thuis bent ?
Sheran schreef:Ik hoef gelukkig niet bewust erg te bezuinigen, maar ik let altijd sowieso op wat ik koop qua eten. Heel vaak denk ik gewoon: zonde van het geld. Dat heb ik er niet voor over.
Fitzroy schreef:Is dat laatste zo? Want wat betaal je aan onderhoud en stageld? Dat loopt toch vaak ook al gauw richting de 3000,- of valt dat mee bij jullie?
karrij schreef:Gelukkig hoeven wij (nog ) niet te bezuinigen en daar voor zijn wij heel dankbaar (ben niet gelovig hoor)
Wij geven al wekelijks een flinke tas vol met boodschappen aan een gezin bij ons uit het dorp die werkelijk niks te besteden hebben en beiden hard werken, zo triest.
Door deze crisis komen deze mensen nog verder in de problemen. Wij hebben nu met ze afgesproken dat ze aankomend winter bij ons kunnen douchen en als wij niet thuis zijn lekker bij ons mogen komen in de avond uren. Hopelijk valt dan ook voor hen de jaarafrekening mee volgend jaar
KimD schreef:Menino schreef:mijn ervaringen met de service van AH zijn juist erg matig.
Ik kon ooit mijn bestelling nog aanpassen, en heb toen echt een half uur gezocht hoe ik hem helemaal kon annuleren ipv. aanpassen, want ik ging last-minute op vakantie en we zaten binnen de termijn. Dat lukte niet, dus ik dacht. Dan gooi ik mijn mandje leeg, dan hoeven ze niet te komen. Als ze dan nog de bezorgkosten rekenen a la. Later zag ik hoe je moest annuleren, maar toen was die termijn al voorbij en heb ik een bericht gestuurd naar de klantenservice.
Toen heeft albert heijn zonder bericht mijn mandje vol gegooid met willekeurige producten en zijn ze dus wel gekomen met willekeurige boodschappen. En omdat we niet thuis waren kregen we een boete van 50 euro. Die werd dan wel in mindering gebracht op de volgende bestelling. Dus we hebben simpelweg nooit meer besteld
.
Nu we zijn verhuisd (3 jaar later) is de boete eindelijk opgeheven. Maar wtf. Misschien niet mijn handigste actie. Maar een mandje met willekeurige artikelen volgooien om toch langs te komen en dan een boete geven als je niet thuis bent ?
Dat vind ik eerlijk gezegd een gevalletje eigen schuld...
Het is super simpel, je moet het alleen even weten. Een kwestie van een minuutje Google of een berichtje vóór je gehannes naar AH was zoveel makkelijker geweest.
Dat het een matige ervaring was, heb je dus aan jezelf te danken.
cursebreaker schreef:Oef, ja dat is niet echt een heel klantvriendelijke manier waarop ze er mee om zijn gegaan toen bij AH. Zomaar random producten toe sturen vind ik wel bijzonder.
Denk wel dat dit een gevalletje heel erg rotte pech is waarbij je 1 individuele klantenservice medewerker hebt getroffen die gewoon heel fout ermee om is gegaan. Dat soort situaties kun je echt met elk bedrijf en klantenservice tegen komen natuurlijk, ook een jumbo of welke andere bezorg leverancier of bedrijf waar je met klanten service te maken krijgt, en waarin je dan iemand kunt treffen wie eigenlijk niet in zo'n functie zou moeten zitten.
Ik heb so far in ieder geval elke keer alles netjes opgelost gehad - en wij bestellen al sinds dat je online kunt bestellen bij AH ook bv.
Heel rot dat het zo gelopen is, maar ik ja zoals gezegd; ik denk tegelijkertijd dus wel ook dat zo'n ervaring niet 100% representatief is natuurlijk en dat het bedrijf en hun klantenservice ook wel wat vooruit groeien door de jaren heen. Al snap ik dat het je mening vormt als je zelf zo'n ervaring hebt gehad. Mijn ervaringen vormen juist ook mijn mening waardoor die voornamelijk positief is geweest altijd weer. 2 kanten van de munt dus zo met onze ervaringen naast elkaar gelegd.
Annuleren heb ik toevallig vorige week nog een keer gedaan en dat is altijd zo gepiept wel.
Ik kan me niet herinneren dat dat vroeger zo moeilijk/problematisch was - los even van het feit dat het wel heel jammer gelopen is zo.
Sheran schreef:Ik hoef gelukkig niet bewust erg te bezuinigen, maar ik let altijd sowieso op wat ik koop qua eten. Heel vaak denk ik gewoon: zonde van het geld. Dat heb ik er niet voor over.
Ik kan me ook bijna niet voorstellen dat mensen helemaal niet naar de prijzen kijken. Het is toch sowieso prettig om wat geld over te houden
xLaraaj schreef:Hier letten we veel meer op de boodschappen. Echt kijken naar huismerken en de prijzen. Ik ga wel niet winkel met winkel vergelijken. Al gaan we al iets vaker naar de Aldi.
Maar tov sommigen anderen in dit topic geven we echt nog veel uit aan boodschappen voor 2![]()
We hadden ook nog een weekendje weg willen gaan in oktober maar de prijzen zijn voor de zotten![]()
Verwarming zal waarschijnlijk niet hoger als 19 gaan en de rest met open haard
xLaraaj schreef:Hier letten we veel meer op de boodschappen. Echt kijken naar huismerken en de prijzen. Ik ga wel niet winkel met winkel vergelijken. Al gaan we al iets vaker naar de Aldi.
Maar tov sommigen anderen in dit topic geven we echt nog veel uit aan boodschappen voor 2![]()
We hadden ook nog een weekendje weg willen gaan in oktober maar de prijzen zijn voor de zotten![]()
Verwarming zal waarschijnlijk niet hoger als 19 gaan en de rest met open haard