Bijzondere prijsstijgingsargument, gekocht voor lagere prijs

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Re: Bijzondere prijsstijgingsargument, gekocht voor lagere prijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-22 16:06

Hier kom ik wel overheen hoor. Het is jammer, maar ook gewoon niet netjes. Dat mag je zeker melden.
Bij andere echte tegenslagen kom ik veel harder uit de hoek hoor. Want ik ben ook een vechter, ik weet wat ik wil. Haha.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 16:08

Moderatoropmerking:
Bericht leeggehaald omdat het niet aan de regels voldoet.
Laatst bijgewerkt door Dani op 19-08-22 09:43, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht leeggehaald.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 16:13

Zooooo jongens, zullen we ff niet de psycholoog uit hangen en Germie hier door de mangel halen.

Ik vind de manier van omgaan met dit soort situaties ook bijzonder.

Maar om dan te gaan pushen op diagnoses, 'iets' mankeren, of ze kijkt naar haar issues ed gaat echt veel te ver.

Ja ze wijkt af van de 'standaard' qua communicatie en misschien ook wel qua gedachtes. Maar dat betekend toch niet dat daar een label aan hoeft of dat ze daar wat aan moet veranderen.
Laat Germie lekker anders zijn, zolang zij daar gelukkig mee is zeg.

Germie, mijn soulmate zul je nooit worden, maar je bent uniek en jezelf en zo te lezen prima gelukkig met jezelf. Lekker zo houden :D

@littlegift, je kan haar ook op FOEI zetten he, hoeft je het niet meer te lezen.
Heb overigens getemd op je post, vind dit veel en veel te ver gaan.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 16:26

Moderatoropmerking:
Ik wil jullie dringend verzoeken om de discussie op de inhoud te houden in plaats van tegen medegebruikers of TS persoonlijk gericht

Evi84

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 19:31

CharleyT schreef:
Ok dan, dat is dan jouw interpretatie en niets meer. Ik lees de berichten van Muurp heel wat positiever.
Zeker niet! ongepast en/of kleinerend.

Dat mag. Ik vind de toon van haar berichten later in het topic ook véél fijner. Het gaat uiteraard over de berichten waarbij ze ts gelijkzet met een puppy die ook opgevoed moet worden en waarin aangegeven wordt dat er op 'ongepast' gedrag ( in wiens ogen is het dan ongepast) moet aangesproken worden.

Later in het topic is die toon dan ook volledig verdwenen na de paar opmerkingen toen. Wat erg fijn is trouwens, want dan komt het respect voor elkaar terug boven wat toen even verloren was.

Evi84

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 19:34

Urbanus schreef:
Dat zijn foutjes nooit. Als ze je uit coulance voor die 15 euro hadden laten komen dan had je mazzel gehad en zij een topservice

Dat is het net. Het zou geen coulance zijn ts voor die 25 euro te laten komen, maar haar recht.

Nu neemt die organisatie recht in eigen handen en denken dat zij boven de wet staan door zich niet aan hun eigen communicatie te moeten houden! Louche, onbetrouwbare organisatie/ medewerkers dus.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 19:48

Telpeva schreef:
9 pagina's over een volwassene die de teleurstelling van 30 euro niet kan handelen. I'm out

Het is zeker vakantie O:) :D

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 20:49

Evi84 schreef:
Urbanus schreef:
Dat zijn foutjes nooit. Als ze je uit coulance voor die 15 euro hadden laten komen dan had je mazzel gehad en zij een topservice

Dat is het net. Het zou geen coulance zijn ts voor die 25 euro te laten komen, maar haar recht.

Nu neemt die organisatie recht in eigen handen en denken dat zij boven de wet staan door zich niet aan hun eigen communicatie te moeten houden! Louche, onbetrouwbare organisatie/ medewerkers dus.

Is dat zo? Is het haar recht? Ik zou dat niet zo durven te beweren. Ik vind het ook wel pittig om ze direct louche en onbetrouwbaar te noemen trouwens.

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 22:11

Het is inderdaad haar recht:

Citaat:
Is een product dat je in de winkel wilt kopen of online hebt besteld volgens de verkoper fout geprijsd? En wil de verkoper je het product alleen voor een hogere prijs verkopen? Als je niet kon weten dat de prijs onjuist was dan is de koop rechtsgeldig en moet je het product voor die lagere prijs krijgen. https://www.consumentenbond.nl/juridisc ... %20krijgen.

Het gaat hier om een aannemelijk bedrag, omdat anderen dit bedrag ook hebben betaald. Germie kon niet weten dat de prijs onjuist was. De organisatie hoort dan het toegangsbewijs te leveren voor die prijs. Er is immers sprake van een koopovereenkomst.
Laatst bijgewerkt door Niqui op 18-08-22 22:16, in het totaal 2 keer bewerkt

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 22:13

Boras schreef:
Telpeva schreef:
9 pagina's over een volwassene die de teleurstelling van 30 euro niet kan handelen. I'm out

Het is zeker vakantie O:) :D

Er bestaan mensen voor wie 30 euro te veel geld is om maar zo over de balk te smijten. Geen idee of dat ook voor Germie geldt overigens. Ik zou ook behoorlijk chagrijnig zijn als iets aangeboden werd voor een leuk bedrag maar wat daarna verdriedubbeld wordt in prijs.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 22:26

Niqui schreef:
Het is inderdaad haar recht:

Citaat:
Is een product dat je in de winkel wilt kopen of online hebt besteld volgens de verkoper fout geprijsd? En wil de verkoper je het product alleen voor een hogere prijs verkopen? Als je niet kon weten dat de prijs onjuist was dan is de koop rechtsgeldig en moet je het product voor die lagere prijs krijgen. https://www.consumentenbond.nl/juridisc ... %20krijgen.

Het gaat hier om een aannemelijk bedrag, omdat anderen dit bedrag ook hebben betaald. Germie kon niet weten dat de prijs onjuist was. De organisatie hoort dan het toegangsbewijs te leveren voor die prijs. Er is immers sprake van een koopovereenkomst.

Is er niet pas sprake van een koopovereenkomst wanneer het is betaald? En voor zover ik weet was de activiteit nog niet betaald of voor een deel aanbetaald

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 22:37

Nee, ook als er nog niet is betaald.

Citaat:
Verplichtingen bij een koopovereenkomst
Bij een koopcontract heeft u ook verplichtingen. Is het contract eenmaal gesloten, dan zitten beide partijen eraan vast. Bij ontvangst van het product moet u dan de koopprijs betalen. Behalve als u anders heeft afgesproken. https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... ereenkomst

herr_balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 23:27

Er is geen koopovereenkomst. Germie heeft slechts te kennen gegeven naar het symposium te willen komen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-22 08:12

Esther schreef:
Boras schreef:

Er bestaan mensen voor wie 30 euro te veel geld is om maar zo over de balk te smijten. Geen idee of dat ook voor Germie geldt overigens. Ik zou ook behoorlijk chagrijnig zijn als iets aangeboden werd voor een leuk bedrag maar wat daarna verdriedubbeld wordt in prijs.

Ja, dat smijt ik inderdaad niet weg. Ik ben absoluut niet rijk. En had gewoon al berekend dat zo'n avondje 'uit' duur zou worden met die 15 euro entree en bijna 400km diesel. Komt er nog eens 30 euro bij, dan zeg ik laat maar. Dus ik heb al besloten niet te gaan. En meerderen niet.

Evi84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 08:29

purny schreef:
Is er niet pas sprake van een koopovereenkomst wanneer het is betaald? En voor zover ik weet was de activiteit nog niet betaald of voor een deel aanbetaald

Betaling staat los van een overeenkomst.
Germie ging op hun aanbod in en de organisatie gaf aan daarmee akkoord te zijn door haar een betalingsverzoek te sturen.

herr_balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 09:16

Evi84 schreef:
purny schreef:

Germie ging op hun aanbod in en de organisatie gaf aan daarmee akkoord te zijn door haar een betalingsverzoek te sturen.

Betalingsverzoek?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 09:41

Evi84 schreef:
purny schreef:

Dat is niet wat ik uit de openingspost haal?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 09:43

Idd het gaat hier alleen om een aanmelding. Dus er is geen overeenkomst tot stand gekomen

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 11:24

purny schreef:
Idd het gaat hier alleen om een aanmelding. Dus er is geen overeenkomst tot stand gekomen

Dat is niet correct,

De organisatie heeft een aanbod gedaan, Germie heeft geaccepteerd en dan heb je een overeenkomst. Zo simpel is het.

Betaling of verzoek hiertoe staat daar compleet los van. Dat is iets wat je daarnaast regelt.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 11:35

ingvdh schreef:
Dat is niet correct,

De organisatie heeft een aanbod gedaan, Germie heeft geaccepteerd en dan heb je een overeenkomst. Zo simpel is het.

Betaling of verzoek hiertoe staat daar compleet los van. Dat is iets wat je daarnaast regelt.

Dat dus.

Bezopen trouwens om iemand weg te zetten als onvolwassen of onopgevoede pup (of zelfs met een mentale stoornis) als diegene gewoon in haar recht staat. Er wordt iets aangeboden voor een bepaalde prijs, ts meldt zich aan en krijgt een bevestiging. Daarmee is een overeenkomst aangegaan.

Stel je voor dat je reageert op een advertentie voor een stal, je krijgt bericht dat je welkom bent, en daarná krijg je bericht dat de stal drie (!) keer zo duur is. Dan zou heel bokt de staleigenaar lynchen.

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 11:37

ingvdh schreef:
purny schreef:

Dat is niet correct,

Klopt.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 12:31

Een overeenkomst komt tot stand door aanbod en aanvaarding daarvan, artikel 6:217 lid 1 BW.

Ook weer opgelost.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 12:38

Dan zou ik het juridisch loket bellen en vragen om advies.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 12:43

Wat jammer. Ik zou er zelf ook de energie niet in willen steken maar volgens mij is de organisatie toch fout. Helaas komen bedrijven en organisaties er vaak mee weg omdat de mensen geen gedoe willen en het vaak is de aanhouder wint en als het bedrijf/organisatie niet toegeeft gaan de meeste mensen ook geen zaak of iets beginnen. Alleen als je dan echt grote bedrijven hebt en het dus in de media komt kan een bedrijf er vaak niet onderuit.
Maar ik zou ook zeker die 30 euro extra niet betalen en ik hoop ook dat heel veel mensen ook zo verstandig zijn en dit niet belonen door toch maar extra te betalen. Of het nu per ongeluk is of gewoon een lokkertje.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 13:05

Niqui schreef:
Nee, ook als er nog niet is betaald.

Citaat:
Verplichtingen bij een koopovereenkomst
Bij een koopcontract heeft u ook verplichtingen. Is het contract eenmaal gesloten, dan zitten beide partijen eraan vast. Bij ontvangst van het product moet u dan de koopprijs betalen. Behalve als u anders heeft afgesproken. https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... ereenkomst

Belangrijk verschil in dit geval is dat het niet gaat om een product, maar om een dienst/evenement. Een product heeft een van te voren vaststaande prijs, een dienst is daar wat fluider in, zodat ik niet zonder meer aan zou nemen dat dat dan ook geldt. Daarnaast, áls die bepaling op diensten ook van toepassing is, zou dat betekenen dat een organisatie ook die dienst moet verlenen terwijl het evenement al vol is. Als je je aanmeldt voor een wedstrijd, heb je ook niet het recht om op die wedstrijd te starten. Hoe het juridisch zit, zou ik moeten uitzoeken, maar er zitten wat haken en ogen aan.

Heeft de organisatie onhandig gecommuniceerd? Ja, maar of hieruit een recht ontstaat, staat toch wel ter discussie.