Trouwen in 2023

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 21:20

Gefeliciteerd Laughterline!! Hoop dat je een mooie dag hebt gehad :D

@sidera Ja dit is 3 dagen 20 man :)

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 16:29

Dank jullie wel! <3

Zijn de trouwkaarten verstuurd Captain? :) Lekker Mallorca! Wij zijn net 2 daagjes weggeweest, even er tussenuit. Hij had een surprise mini get away geregeld in the middle of nowhere, een klein hutje tussen de bomen bij een rivier, en het kleine hobbit huisje was in Lord of the rings style, echt heerlijk bijgetankt en niks gedaan! Nu weer thuis en proberen alles op orde te krijgen hiero. En lekker nagenieten natuurlijk! Als honeymoon gaan we in juni ergens naartoe, waar weten we nog niet precies. We zitten aan Mozambique te denken. Familie van Jono heeft een complete 4x4 jeep met keukentje, tent en alles, dan kunnen we vanuit het noorden van Zuid Afrika daar naartoe rijden. Zo sparen we geld ipv een vliegreis, zijn we flexibel en kunnen we misschien de wat luxere verblijven boeken :) Maar we hebben al aan zo veel gedacht.. mauritius, griekenland, nu mozambique haha. We zien het dan wel :D

Captain

Re: Trouwen in 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-23 16:41

We hebben gisteren een batch door de brievenbussen gegooid en ik denk dat we de rest dit weekend wegbrengen/versturen.
Ook gaan we deze zaterdag wederom kijken voor trouwringen, we waren er nog niet uit. _O-

Super gaaf zeg, en handig zoveel leuke adresjes! :))

Jenara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 16:46

oh wat een leuk topic!
Heb nog niet alles gelezen ..

Ik trouw ook in 2023, op 13 mei, dus redelijk binnenkort ook!
We hebben alles zelf in elkaar gestoken, vertrekkend van een lege weide, maar ik denk dat nu wel bijna alles geregeld is.

Ik ga even bijlezen!

Tucktuck

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 16:53

Wat een leuk en handig topic!

Mag ik mij hier ook melden? Mijn vriend heeft mij met valentijnsdag ten huwelijk gevraagd. En hoewel dit topic over trouwen in 2023 gaat gaan wij op 02-02-2024 trouwen.

Escada wow wat een mooie planning 3 dagen feest in Italie. Is er een specifieke reden waarom jullie daar trouwen?

Captain lekker bezig met de trouwkaarten.

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 19:10

Leuk Tuck! Gefeliciteerd!

We willen in Italië trouwen om het mooie weer :+

Jenara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 22:55

Even bijgelezen!

Eerst en vooral, proficiat met jullie huwelijk Laughterline!! Wat een leuke foto's alvast, ziet er echt superleuk uit :D

Escada, wat cool om in Italië te trouwen, dat lijkt me ook wel heerlijk! Ik zit er een beetje bij weg te dromen, bij al je plannen :D

Captain, ohh jij ook al zo'n originele ideeën, knap ook dat je het zo op budget wil proberen doen, is mij niet gelukt :')

En wat een mooie jurken komen er ook al voorbij!

Ik zal jullie even mijn verhaal tot nu in een notendop meegeven :)

Ik ben ten huwelijk gevraagd vorig jaar op 10 april in Sicilië, op deze prachtige plek
Afbeelding

En we trouwen op 13 mei, over 2,5maand alweer!
We mogen een mooie, groen omringde paardenweide gebruiken en voorzien een grote tent met houten vloer, we krijgen een fantastische live-band cadeau, daarna komt een dj.
Er komt een pizza foodtruck en een desserten foodtruck, drank gaan we zelf halen,
mijn vriend zijn oude jeugdbeweging komt bedienen (in uniform :D)
We moesten dus zelf ook water, elektriciteit en sanitair regelen, behoorlijk wat planningswerk, maar alles ligt ondertusen vast :)
Onze fotograaf is een goede vriendin die zelf regelmatig heeft gewerkt bij een huwelijksfotograaf, dus ze kent de job goed en wou het graag doen voor ons :)

We hebben iets van 130 gasten denk ik, die lijst liep echt zo snel uit de hand :')

Eerst hebben we de officiële ceremonie 's ochtends rond 10u in het stadhuis van Gent, waar ik te paard wil aankomen, dus ik ga binnenkort eens testen hoe mijn paard reageert op de stad :+ heb er wel wat vertrouwen in, ze is meestal superchill en 100% verkeersmak.
Dan gaan we met de dichte familie lunchen (de schoonfamilie klaagde dat ons feest niet sjiek genoeg was, dus gaan we met hen wat sjieker lunchen :+ )

En vanaf de late namiddag hebben we dan het feest, met eerst een receptie, dan de foodtrucks, de liveband en de dj. We dansen onze openingsdans net voor de DJ begint op "I wanna be yours" van the arctic monkeys, waar mijn vriend (heel toevallig :+ ) een t-shirt van aan had toen we voor het eerst kusten, alweer 8,5j geleden.
We volgen hiervoor nu ook privé danslessen, wat echt superleuk is om te doen! Aanrader dus :D

Ik heb mijn jurk einde van de zomer al gekocht, ook bij wed2be, ik zou die winkel ook bij iedereen aanraden, ik denk dat ik voor 600€ geslaagd ben. Ergens half maart mag ik hem bij de naaister gaan ophalen, want hij is ondertussen ook helemaal aangepast :D

Spoiler:
Afbeelding

Binnenkort bekijken we nog de details wat, zoals waar wat exact komt op de weide enzo. De aankleding etc.

En in juli gaan we op huwelijksreis naar Sri Lanka, die is ondertussen ook geboekt :D

Het is wel wat stress geweest om alles geregeld te krijgen, maar nu begin ik er echt naar uit te kijken!
Het financiële plaatje is wel wat uit de hand gelopen.. Hoewel ik mezelf op voorhand een budget van ongeveer 10 000€ had gegeven, dus zo ver zijn we er eigenlijk niet over gegaan :)
Ceremonie + feest: 11 000€
huwelijksreis: 5000€

Tucktuck

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 08:44

Wow wat een prachtige jurk Jenara!
En jullie bruiloft klinkt erg leuk. Dansen is leuk he :D Wij zitten al op dansen, Niels deed het al jaren en ik heb afgelopen zomer een spoedcurses gehad zodat we niet van 0 hoefden te beginnen. Wij willen dan ook een leuke openings dans doen.

Escada aa ja in Italie is de kans op mooi weer inderdaad groter. Wel een heel mooi en fijn land ook!

Hier hadden we woensdag de 4de locatie bekeken. En eigenlijk vanaf het eerste moment was vooral ik maar ook mijn vriend verliefd op kasteel Radboud. Dus woensdag nadat we thuiskwamen van de 4de locatie bezoek Radboud laten weten dat we toch echt bij hun willen trouwen. Daar gaan we dan de ceremonie, receptie en diner doen. Om vervolgens bij de kroeg om de hoek het feest te geven. Wij kunnen dus rollend naar huis!

Over twee weken ga ik trouwjurken passen dus de belangrijkste dingen met haast lopen.

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 16:39

Wat heerlijk al die verhalen en voorbereidingen! Laughterline had een prachtige dag zag ik!

Mijn vriend heeft gisteren een pak gescoord. Ben super nieuwsgierig.
Ik ga 7 maart voor de eerste pas en de aanpassingen voor de bovenkant doorvoeren. 2 en 19 mei nog een keer. Trouwringen vorige week besteld. Ook de trouwauto geregeld en loveshoot vorige week gehad.
De Save the date kaart is verstuurd en we zijn druk met de invulling van de dag ceremonie Kerkdienst en decoratie. Opzet van trouwkaart liturgie menukaart naamkaartjes, gastenboek, draaiboek zijn klaar. Maar de lijst is ook nog lang maar het gaat gestaag. Eind april verwachten we het meeste rond te hebben. 2 juni is de dag!

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 18:27

Jenara schreef:
Even bijgelezen!

Eerst en vooral, proficiat met jullie huwelijk Laughterline!! Wat een leuke foto's alvast, ziet er echt superleuk uit :D

Escada, wat cool om in Italië te trouwen, dat lijkt me ook wel heerlijk! Ik zit er een beetje bij weg te dromen, bij al je plannen :D

Captain, ohh jij ook al zo'n originele ideeën, knap ook dat je het zo op budget wil proberen doen, is mij niet gelukt :')

En wat een mooie jurken komen er ook al voorbij!

Ik zal jullie even mijn verhaal tot nu in een notendop meegeven :)

Ik ben ten huwelijk gevraagd vorig jaar op 10 april in Sicilië, op deze prachtige plek
[ [url=m/qm3Dfl.jpg]Afbeelding[/url] ]

En we trouwen op 13 mei, over 2,5maand alweer!
We mogen een mooie, groen omringde paardenweide gebruiken en voorzien een grote tent met houten vloer, we krijgen een fantastische live-band cadeau, daarna komt een dj.
Er komt een pizza foodtruck en een desserten foodtruck, drank gaan we zelf halen,
mijn vriend zijn oude jeugdbeweging komt bedienen (in uniform :D)
We moesten dus zelf ook water, elektriciteit en sanitair regelen, behoorlijk wat planningswerk, maar alles ligt ondertusen vast :)
Onze fotograaf is een goede vriendin die zelf regelmatig heeft gewerkt bij een huwelijksfotograaf, dus ze kent de job goed en wou het graag doen voor ons :)

We hebben iets van 130 gasten denk ik, die lijst liep echt zo snel uit de hand :')

Eerst hebben we de officiële ceremonie 's ochtends rond 10u in het stadhuis van Gent, waar ik te paard wil aankomen, dus ik ga binnenkort eens testen hoe mijn paard reageert op de stad :+ heb er wel wat vertrouwen in, ze is meestal superchill en 100% verkeersmak.
Dan gaan we met de dichte familie lunchen (de schoonfamilie klaagde dat ons feest niet sjiek genoeg was, dus gaan we met hen wat sjieker lunchen :+ )

En vanaf de late namiddag hebben we dan het feest, met eerst een receptie, dan de foodtrucks, de liveband en de dj. We dansen onze openingsdans net voor de DJ begint op "I wanna be yours" van the arctic monkeys, waar mijn vriend (heel toevallig :+ ) een t-shirt van aan had toen we voor het eerst kusten, alweer 8,5j geleden.
We volgen hiervoor nu ook privé danslessen, wat echt superleuk is om te doen! Aanrader dus :D

Ik heb mijn jurk einde van de zomer al gekocht, ook bij wed2be, ik zou die winkel ook bij iedereen aanraden, ik denk dat ik voor 600€ geslaagd ben. Ergens half maart mag ik hem bij de naaister gaan ophalen, want hij is ondertussen ook helemaal aangepast :D

Spoiler:
[ [url=m/FbsHqs.jpg]Afbeelding[/url] ]

Binnenkort bekijken we nog de details wat, zoals waar wat exact komt op de weide enzo. De aankleding etc.

En in juli gaan we op huwelijksreis naar Sri Lanka, die is ondertussen ook geboekt :D

Het is wel wat stress geweest om alles geregeld te krijgen, maar nu begin ik er echt naar uit te kijken!
Het financiële plaatje is wel wat uit de hand gelopen.. Hoewel ik mezelf op voorhand een budget van ongeveer 10 000€ had gegeven, dus zo ver zijn we er eigenlijk niet over gegaan :)
Ceremonie + feest: 11 000€
huwelijksreis: 5000€

Super mooi en leuk allemaal zeg! Hoe kwam je aan dat lege weiland?
Wij willen echt vergelijkbaar veel gasten maar lage kosten :P Dus inspiratie is zeer welkom.
Vind in ieder geval de jurk al helemaal top.

Jenara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 16:02

Sidera schreef:
Super mooi en leuk allemaal zeg! Hoe kwam je aan dat lege weiland?
Wij willen echt vergelijkbaar veel gasten maar lage kosten :P Dus inspiratie is zeer welkom.
Vind in ieder geval de jurk al helemaal top.

Dankje! Ik begin er echt naar uit te kijken :D

Ik dacht ook alles op budget te kunnen houden door alles zelf te doen, maar de prijzen vallen gewoon echt wel dik tegen :/ Zal hier alvast wat dingen en budgetten meegeven:

Het weiland is via via geregeld, vrienden die mensen kennen en daaraan gevraagd, dus hoeven we zelfs niet voor te betalen!
we huren een tent via een lokale jeugdbeweging voor 500€, dus die is wel lekker goedkoop!
De vloer is wel behoorlijk duur, maar we laten hem leggen, moesten we hem zelf gaan ophalen en zelf leggen, was het maar de helft geweest, ik denk dat die rond de 1300€ zit.

Drank halen we op bij de lokale drankencentrale en die nemen de ongeopende overschot gewoon weer terug, dus dat scheelt ook! Daarnaast krijgen we daar, zonder meerkosten, ook gewoon tafels, stoelen, glazen, spoelbakken en frigo's van mee! Was bij andere drankencentrales niet zo, daar moest je extra huur betalen. Dus loont serieus de moeite om wat bedrijven te vergelijken.

Ik heb daarnaast ook veel foodtrucks en formules vergeleken en ik denk dat we nu op ongeveer 11€ per persoon zitten aan pizza a volonte.
We hebben dan beslist om ook nog een dessertenfoodtruck te laten komen, valt ietsjes duurder uit dan het dessert afnemen bij de pizza foodtruck, maar we zaten met klagende (schoon)ouders :')
aperitiefhapjes gaan we gewoon zelf in de supermarkt halen en gaan we ook heel eenvoudig houden; wat chips, nootjes, olijven enz. dat scheelt ook al veel budget.

elektriciteit regelen we via twee generators die we mogen gebruiken van het bouwbedrijf van mijn schoonvader, water tappen we af van een nonkel die heel toevallig langs dat weiland woont, dus daarmee echt geluk gehad!

WC-wagen is via een bedrijf, ik denk dat we 200€ betalen voor hem daar van vrijdag t.e.m. zondag te hebben staan.

decoratie van de tent gaan we zelf voorzien, acties in de gaten houden bij winkels zoals de action etc. voor theelichtjes, ballonnen, ... We hebben ook wel via de jeugdbeweging 100m aan lampjes kunnen regelen die we willen ophangen.

Ook kennen we via familie iemand die verlichting en podia en zelfs geluid doet, dus ook daar een voordelige prijs voor gekregen. De band die komt spelen krijgen we dan weer cadeau van mijn ouders, aangezien het een neef is van mijn stiefvader.

Ik denk dat mijn belangrijkste tip is: hoor rond in je omgeving of mensen iemand kennen! Als je veel via via kan regelen, kan dat serieus besparen op je totaalbudget! Bedenk ook goed waar je wel en waar je geen geld aan wil geven. Zo doe ik geen bruidsboeket, geen bruidstaart en laat ik ook niemand professioneel komen voor make-up en haar, omdat ik die dingen niet belangrijk genoeg vond om geld aan te geven. Maar dat is uiteraard voor iedereen persoonlijk.
Daarnaast gewoon veel vergelijken en dingen tegenover elkaar afwegen.

En als je het in een tent wil doen, zorg dat je geen eten of zo voorziet waarvoor veel bestek en borden nodig zijn, want dan zit je met afwas! of zorg dat je vuile afwas terug kan meegeven met het cateringbedrijf.
En let ook op met wat je zelf allemaal wil doen in voorbereiding, kan serieus kosten besparen (zelf tent opzetten, vloer leggen, koken, ...) maar kan ook al je tijd opslorpen.

Dit weekend zijn ook onze uitnodigingen gedrukt en zijn we de eerste gaan uitdelen! 2 maanden aan gewerkt en veel discussies over gehad, maar we zijn beiden erg blij met het resultaat :D
Ter info, we hebben ze dus zelf ontworpen, maar ook zelf met camera en statief erop uitgetrokken om de foto te maken :p (ik ben zelf ook fotograaf)

Afbeelding

Afbeelding

Tucktuck

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 16:18

Mooi overzicht Jenara!

Leuke kaart hebben jullie ook ontworpen! De QR code, leidt die de genodigde naar een bestand of iets waarop je de antwoorden verzamelt? Ziet er slim uit en wellicht een leuke en handig idee voor een overzicht.

hannelot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 17:14

(Ik ga zelf niet trouwen hoor) Leuke kaart Jenara! Gaaf ontworpen!

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 21:56

Vandaag trouwschoenen passen! Ik wil wel graag hakken en dan een dikke hak omdat een groot deel grind is. Wil niet als een lompe Bambi door dat grind baggeren :')

Donderdag even de jurk aan en dan met schoenen passen. Daarna afspraak maken bij de naaister *\o/*

MareVeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 22:24

Escada schreef:
Vandaag trouwschoenen passen! Ik wil wel graag hakken en dan een dikke hak omdat een groot deel grind is. Wil niet als een lompe Bambi door dat grind baggeren :')

Donderdag even de jurk aan en dan met schoenen passen. Daarna afspraak maken bij de naaister *\o/*

Ik kom ff binnenvallen, wil jullie 'n tip geven qua trouwschoenen.
Ik had voor onze bruiloft afgelopen september 'echte trouwschoenen' van een trouwmerk, met 'n minimale hak want ging voor comfort en ben van mezelf lang genoeg maar omdat die typische trouwschoenen satijn van binnen hebben en de mijne een dichte neus hadden, schoven mijn voeten naar voren waardoor de nagels van beide grote tenen teveel druk kregen (dansen/transpireren) Op de dag/nacht zelf niks van gemerkt maar ben nu dus 1 nagel kwijt en die andere verwacht ik ook binnenkort te verliezen. Ik zou een open neus aanraden of je nagels heeel kort knippen van te voren :')

Ze liepen als slofjes, geen blaar of wat, maar enkel dus twee nagels kwijt :))

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 22:51

Wat een leuk topic! Ik meld mij ook…
Ga 23 mei trouwen in Italië.

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 23:32

Ooh thanks voor de tip :')
Alle schoenen die ik heb om uit te kiezen zijn open :))

Leuk Fiore! Waar ga je trouwen?

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 12:32

Aiiii die tip over schoenen. Ben benieuwd naar de mijne, heb zoiets vergelijkbaars gekocht.

Ik ga trouwen in Asciano, in de buurt van Arezzo, regio Siena, Toscane.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Jenara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 13:20

@MareVeer, oeps, ik heb ook wel gesloten schoenen gekocht ... maar ik neem zowieso een reservepaar mee, kan daar niet de hele dag op lopen.

@stal_Fiore, wauww, wat prachtig! echt een droomlocatie!

@Tucktuck, ja de QR code leidt naar een google forms, waar mensen dat invullen of ze komen of niet en dan linkt automatisch aan een excellijst :)

Love2sk8

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 13:22

@Jenara, wat tof!! Heb je een artikel of filmpje dat laat zien hoe je zo'n QR aan Excel lijst linkt? Dat hebben wij ook nodig haha

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 13:25

Toffe kaart Jenara!

Wij hebben ook een qr code op onze kaart. Als mensen die scannen, komen ze op onze website met allerlei informatie. En daar kunnen ze ook aangeven of ze komen.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 14:02

Wat een prachtige kaart en trouwlocatie komen er voorbij <3. Plaatje hoor!

Over de schoenen gesproken:
Afbeelding
De enige foto waar mijn trouwschoenen op staan is genomen op het moment dat ik ze verwisselde voor mijn afgetrapte sneakers, die ik op het laatste moment nog in de kofferbak gooide. Leek me op de heide wel zo praktisch. Op de trouwvideo zijn ze ook vol in beeld en iedereen zei dat ze het zo tof vonden dat ik sneakers droeg op mijn trouwdag. Hilarisch toch :D

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-23 14:15

Oooh dat verhaal van die teennagels eeew! :') Eigenlijk martelen we onzelf ook maar he. :')

Prachtige locatie stal_fiore! Kan niet anders dan dat daar prachtige herinneringen gemaakt worden! <3

Hoe doen jullie dat met fotografen als je in het buitenland trouwt? Huur je dan daar iemand in of neem je iemand uit NL waarvan je de reis betaald?

Dit is onze trouwkaart, al super leuke reacties op gehad. <3

Afbeelding

Afbeelding

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 16:37

Oh super mooi jullie kaart!
10 mei komt ook al dichtbij <3

Wij hebben een fotograaf uit Italië.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 16:48

Gaaf, mooie kaarten. En handig zo'n QR code.

en @stal_fiore, wat heerlijk om in Toscane te kunnen trouwen <3 .

Ik wacht nog steeds op mijn aanzoek :+ En mijn vriend op de ring. Het voelt zo omslachtig. Maar mijn vriend wil per se een aanzoek doen. En ik vind het een nog grotere poppenkast als we de bruiloft al geregeld hebben. Dus dat wil ik pas er na doen (al hebben we de trouwringen wel al laten maken en ze zijn klaar <3 ).

Vriend wilde iets speciaals, dus die heeft een ring uit Oekraiene besteld als verlovingsring. Zijn wat problemen met de post (joh :D ) dus hij heeft besloten om het me toch maar te vertellen :') .
Nouja....

We wachten vrolijk verder _O- . Gelukkig maar dat we wel al besloten hebben "de bruiloft" in het najaar te doen :)) .