Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Silvia schreef:Wat ik nog al eens meemaak is dat ik in wil voegen, meestal is dat voor een vrachtwagen, en dat iemand die op de linkerbaan net de vrachtwagen heeft ingehaald, naar rechts gaat. En dan dus net op de vrije plek gaat rijden waar ik wilde invoegen. Wie is er dan eigenlijk fout?
Silvia schreef:Wat ik nog al eens meemaak is dat ik in wil voegen, meestal is dat voor een vrachtwagen, en dat iemand die op de linkerbaan net de vrachtwagen heeft ingehaald, naar rechts gaat. En dan dus net op de vrije plek gaat rijden waar ik wilde invoegen. Wie is er dan eigenlijk fout?
Lara_Silver schreef:Unpopular opinion maar: nee. Niet meer althans.
Sinds ik 40'000 km per jaar voor mijn werk rijd denk ik aan mezelf op de autobaan. Heb altijd mijn tempomaat aanstaan en rijd langzaam op de meest langzame baan. (Hoe sneller = meer stress + meer diesel)
En na de 100ste keer dat ik iemand liet invoegen, je zelf een stoot gas moest geven (rijd immers zelf al langzaam) of nog erger de persoon vergeet spontaan dat je hem een gunst deed 2 seconden geleden en blijft in je dode hoek gas geven totdat je 20 km/u over het snelheidslimiet moet gaan om weer rechts te kunnen invoegen, óf moet gaan remmen om weer rechts in te voegen en daarmee iedereen in gevaar brengt, nope doe ik niet meer aan mee.
Ik rijd 100 km/u rechts op de langzame baan en de rest zoekt het zich maar uit. Dat leert er ook een paar op hardhandige wijze dat ze géén voorrang hebben als ze schrikken omdat ze proberen in te voegen ín mijn SUV, en zelfs dan goed voor mij is mijn auto betaald. Ze leren maar goed gas te geven bij het invoegen en voegen vóor mij in, of achter mij.
Verkeersregels zijn er om structuur te geven en meer dan de helft van de keren zorgt (over)beleefdheid die de verkeersregels ondermijnt voor onnodige verwarring.
Mijn post gaat trouwens natuurlijk enkel om het laten invoegen op de autobaan in rijdend verkeer. Niet over ritsen bij een wegversmalling of file, dat is vanzelfsprekend.
Mindim schreef:Maar wie ben jij dan om dat anderen hardhandig te leren? Klinkt mij als super asociaal in de oren, een beetje holier than thou houding. Ik heb altijd geleerd dat je beter een beetje kan buigen dan barsten, ook in het verkeer.
Lara_Silver schreef:Mindim schreef:Maar wie ben jij dan om dat anderen hardhandig te leren? Klinkt mij als super asociaal in de oren, een beetje holier than thou houding. Ik heb altijd geleerd dat je beter een beetje kan buigen dan barsten, ook in het verkeer.
Fout gelezen geloof ik.
Ik ben niemand 'om iemand iets te leren'. Maar ik weiger van baan te wisselen en dat heeft als logisch bijgevolg dat sommige mensen op hardhandige manier (weer) leren dat ze geen voorrang hebben bij het invoegen.
Vooral diegen die niet goed kijken voordat ze invoegen omdat ze verwachten dat iedereen maar aan de kant gaat. Dikke pil voor hun als dit niet het geval is.
Memories schreef:Ik vind het vooral bijzonder dat je denkt dat het een logisch bijgevolg is dat een ander een lesje leert door jouw handelen? Dan heb je wel een hele hoge verwachting van de gemiddelde bestuurder
Daarom dat ik ook schrijf sommigen. Neemt niet weg dat het niks veranderd aan de rest van mijn werkweg. 
Lara_Silver schreef:Mindim schreef:Maar wie ben jij dan om dat anderen hardhandig te leren? Klinkt mij als super asociaal in de oren, een beetje holier than thou houding. Ik heb altijd geleerd dat je beter een beetje kan buigen dan barsten, ook in het verkeer.
Fout gelezen geloof ik.
Ik ben niemand 'om iemand iets te leren'. Maar ik weiger van baan te wisselen en dat heeft als logisch bijgevolg dat sommige mensen op hardhandige manier (weer) leren dat ze geen voorrang hebben bij het invoegen.
Vooral diegen die niet goed kijken voordat ze invoegen omdat ze verwachten dat iedereen maar aan de kant gaat. Dikke pil voor hun als dit niet het geval is.
little_birdy schreef:Ik had dus vandaag weer een lekkere harry .
Reed 120 op de rechterbaan en er kwam net een auto mij inhalen,
Tegelijkertijd komt er iemand de invoegstrook oprijden die duidelijk zag dat ik er reed en er 1 naast me zat met 2kmpu verschil,
Toch besloot diegene dat het handig was om precies naast me te gaan rijden en door me heen in te willen voegen.
Tsja dan heb je ook een gebrek aan inzicht in je donder.
Voor mijn verdediging voor en na mij reed niemand![]()
Uiteindelijk ben ik meteen opgeschoven zodra de inhaler voorbij was.
Maar echt bijdehand was het niet van de invoeger
Lara_Silver schreef:Dat moet jij dan vooral doen. Verschil is dat mijn gedrag niet tegen de wet in gaat, een brake-check wel. Gelukkig ook een camera voor en achter voor dat soort gebruikers. En ik heb horen zeggen dat een wiplash geen prettige blessure is en dat verzekeringen best heel vervelend kunnen doen als op de beelden te zien is dat het ging om uitremmen.
Poekkie schreef:Lara_Silver schreef:Dat moet jij dan vooral doen. Verschil is dat mijn gedrag niet tegen de wet in gaat, een brake-check wel. Gelukkig ook een camera voor en achter voor dat soort gebruikers. En ik heb horen zeggen dat een wiplash geen prettige blessure is en dat verzekeringen best heel vervelend kunnen doen als op de beelden te zien is dat het ging om uitremmen.
Tot nu toe konden ze allemaal remmen met wat gevloek en geknipper (en nee ik smijt niet ineens alles dicht, 80 is al irritant genoeg als je niet voorbij kan). Maar misschien tot ooit
Bij mij moeten de mensen of iets meer gas geven of moeten achter mij invoegen en that's it. Bij jou komen ze direct in hun eigen persoonlijke file terecht. Creatief.
Lara_Silver schreef:Dat moet jij dan vooral doen. Verschil is dat mijn gedrag niet tegen de wet in gaat, een brake-check wel. Gelukkig ook een camera voor en achter voor dat soort gebruikers. En ik heb horen zeggen dat een wiplash geen prettige blessure is en dat verzekeringen best heel vervelend kunnen doen als op de beelden te zien is dat het ging om uitremmen.
janderegelaa schreef:Lara_Silver schreef:Dat moet jij dan vooral doen. Verschil is dat mijn gedrag niet tegen de wet in gaat, een brake-check wel. Gelukkig ook een camera voor en achter voor dat soort gebruikers. En ik heb horen zeggen dat een wiplash geen prettige blessure is en dat verzekeringen best heel vervelend kunnen doen als op de beelden te zien is dat het ging om uitremmen.
Tot er een keer eentje tegen je aangaat. En dan gaat die SUV van jou net zo hard op zijn dak. En dan is een whiplash inderdaad een vervelende blessure en zo ongeveer de lichtste die je eraan overhoudt. Je hebt de wet, dat is basis, en je hebt rijprocedure en daar staat in hoe je de wet moet interpreteren en uitvoeren. En dan moet je gewoon ruimte geven als dat kan en de invoegende in de problemen zit. Mensen zoals jij zijn vaak de veroorzaker van de grootste ongelukken. Mensen die langzaam rijden op hun eigen eilandje.
Lara_Silver schreef:janderegelaa schreef:
Tot er een keer eentje tegen je aangaat. En dan gaat die SUV van jou net zo hard op zijn dak. En dan is een whiplash inderdaad een vervelende blessure en zo ongeveer de lichtste die je eraan overhoudt. Je hebt de wet, dat is basis, en je hebt rijprocedure en daar staat in hoe je de wet moet interpreteren en uitvoeren. En dan moet je gewoon ruimte geven als dat kan en de invoegende in de problemen zit. Mensen zoals jij zijn vaak de veroorzaker van de grootste ongelukken. Mensen die langzaam rijden op hun eigen eilandje.
Dan doe ik toch iets goed. In mijn 13 jaar rijbewijs nog geen ongeluk gehad, noch veroorzaakt. Dat ik in mijn laan blijf, wil niet zeggen dat ik insukkel of passief autorijd. Ik ben ook niet degene die uitremt, noch diegene die iemand zou gaan rammen omdat hij me uitremt.