Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
prompter schreef:Als ik antwoord op de vraag welke muziek ik leuk vind, en dan zeg ik o.a. Rammstein, dan volgt van jongeren vaak de vraag " ken jij die dan?"
Eh ja, het feit dat ik geboren ben in 1962 wil niet zeggen dat ik de hele dag naar opera's luister of zo, en bovendien scheel ik maar een paar maanden in leeftijd met de zanger volgens mij.
Zwerte schreef:In de zomer krijg ik erg vaak de vraag “heb je het koud?” of “heb je het niet warm?”
Nee joh, ik zit voor de lol zwetend met een rood hoofd volledig bedekt buiten in de zon! Ik ben allergisch voor UV straling dus in deze maanden moet ik volledig bedekt en ingesmeerd naar buiten. Ik heb er speciale kleding voor, meestal heb ik mijn zwarte vest met capuchon aan.
Ik snap dat het weinig voorkomt, maar je kan toch wel logisch bedenken dat ik er niet zo bij loop voor de lol? En dat rode hoofd met zweet verraad toch ook wel dat ik het juist bloedheet heb?
Als je het uitlegt krijg je ook de meest suffe vragen. “Vind je dat niet heel vervelend?” Nee hoor, een levensbepalende intolerantie is dikke lol joh.
Oh en de vraag of ik wel heel zeker weet dat ik niet zwanger ben. Nee, gewoon veel te dik en gezegend met een appelvorm dus alles zit op m’n buik. Schijnt ook bijzonder te zijn.
Shenavallie schreef:MyWishMax schreef:Ja, mee eens. Ik vind de vraag wat doe je voor werk ook ongemakkelijk, want dan moet ik antwoorden dat ik niet werk en daarna bijna verantwoorden waarom niet en hele medische geschiedenis uitleggen. Tenminste, dat wil men dan, want gewoon een nee, ik werk niet of nee, kan ik niet is nooit voldoende en niemand die bedenkt dat het ze eigenlijk niks aan gaat waarom niet. Net als de kinder vraag dus
Je zou ook kunnen antwoorden: "Dat zou ik graag willen, alleen lukt het helaas niet". Misschien helpt dat?
Morrie schreef:Ik ben met 62, na 40 jaar in het onderwijs gewerkt te hebben, met pensioen gegaan. Iedereen vraagt hoe ik dat gedaan heb. Daar zijn regelingen voor in het onderwijs, maar dat weet vrijwel niemand blijkbaar. Ik zeg altijd maar dat ik een rijke man heb. (wat niet zo is, want die is al 22 jaar met pensioen)
Zwerte schreef:In de zomer krijg ik erg vaak de vraag “heb je het koud?” of “heb je het niet warm?”
Nee joh, ik zit voor de lol zwetend met een rood hoofd volledig bedekt buiten in de zon! Ik ben allergisch voor UV straling dus in deze maanden moet ik volledig bedekt en ingesmeerd naar buiten. Ik heb er speciale kleding voor, meestal heb ik mijn zwarte vest met capuchon aan.
Ik snap dat het weinig voorkomt, maar je kan toch wel logisch bedenken dat ik er niet zo bij loop voor de lol? En dat rode hoofd met zweet verraad toch ook wel dat ik het juist bloedheet heb?
Als je het uitlegt krijg je ook de meest suffe vragen. “Vind je dat niet heel vervelend?” Nee hoor, een levensbepalende intolerantie is dikke lol joh.
Oh en de vraag of ik wel heel zeker weet dat ik niet zwanger ben. Nee, gewoon veel te dik en gezegend met een appelvorm dus alles zit op m’n buik. Schijnt ook bijzonder te zijn.
verootjoo schreef:Mijn kinderen lusten geen taart, het meeste snoep niet en drinken het liefst water en eten heel graag bordjes met komkommer, tomaat, paprika en wortels, dat is echt een traktatie en smullen![]()
Iedereen vraagt me waarom ik zo streng voor ze ben en waarom ze geen taart mogen en zo weinig snoep.
Ja joh, je mag ze het best geven maar ze eten het niet en dan moet ik het weer opeten.
Ik vind het zelf overigens ook raar dat ze het niet lusten, maar heb het ze ook nooit actief leren eten. Maar die vragen, alsof ik ze mishandel door ze niet al die suiker te geven
KarenQ schreef:...maar jij kan het toch wel hebben met al dat sporten.
fleurtjeuh schreef:Sinds ik een vriend heb die afgekeurd is ben ik mij ervan bewust geworden dat de vraag 'wat doe je voor werk?' best pijnlijk kan zijn
Dus tegenwoordig vraag ik 'wat doe je in het dagelijks leven?'
En als dat dan overleven is terwijl je het huishouden doet, dan vind ik dat helemaal super. Je hoeft niet te werken of vrijwilliger te zijn om 'nuttig' of 'volwaardig' deel van de samenleving te zijn
Fleurtjeuh schreef:Sinds ik een vriend heb die afgekeurd is ben ik mij ervan bewust geworden dat de vraag 'wat doe je voor werk?' best pijnlijk kan zijn
En als dat dan overleven is terwijl je het huishouden doet, dan vind ik dat helemaal super. Je hoeft niet te werken of vrijwilliger te zijn om 'nuttig' of 'volwaardig' deel van de samenleving te zijn
fleurtjeuh schreef:Sinds ik een vriend heb die afgekeurd is ben ik mij ervan bewust geworden dat de vraag 'wat doe je voor werk?' best pijnlijk kan zijn