Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
nikkel schreef:Ik denk dat de kinderwens indien door gezet, het einde van de relatie inhoudt met alleen maar ongelukkigen.
NathalietjeB schreef:Heel eerlijk in t hele verhaal lijkt het te draaien op ik wil ik wil ik wil, en luisteren naar je man doe je totaal niet.
Wees blij dat jullie al een gezond kindje hebben en mocht er een tweede komen dan is zo, maar ik vind je best wel drammerig in je verhaal naar je man toe.
Ik zou zeggen geniet van wat je heb en laat je verdere kinderwens voor wat het is
Citaat:Want niet alleen jij zult hiermee in de knoop zitten, ook je man zal zich nu waarschijnlijk niet zo lekker voelen.
NathalietjeB schreef:Heel eerlijk in t hele verhaal lijkt het te draaien op ik wil ik wil ik wil, en luisteren naar je man doe je totaal niet.
Wees blij dat jullie al een gezond kindje hebben en mocht er een tweede komen dan is zo, maar ik vind je best wel drammerig in je verhaal naar je man toe.
Ik zou zeggen geniet van wat je heb en laat je verdere kinderwens voor wat het is
Mias schreef:Ik heb alleen de openingspost gelezen:
Wij hebben 2 gezonde kinderen waar wij heel erg blij mee zijn. Ik heb het gevoel dat ons gezin nog niet kompleet is, mijn grote wens is om er een 3e kindje bij te krijgen mocht dat lukken. Alleen zo groot dat die wens bij mij is, deze is helemaal niet aanwezig bij mijn man.
Mijn man vindt zich namelijk te oud om nog aan kinderen te beginnen. Onze kinderen zijn op dit moment 4 en 6 en zijn redelijk zelfstandig, het idee om weer van voren af aan te beginnen met luiers en gebroken nachten, houd mijn man ook erg tegen.
Ik heb geaccepteerd dat er geen 3e komt, ondanks dat ik dat echt graag zou willen. Het is dan ook erg moeilijk als ik hoor dat zussen, collega's en vrienden zwanger zijn/worden. En als ik dit soort nieuws hoor dan kan ik ook wel verdrietig worden, niet dat ik dit uit, maar het gevoel is er wel.
Ik heb geaccepteerd dat ik 2 hele gezonde en blije kinderen heb en hou mij ook vast aan die gedachte. Wanneer de gevoelens weer opspelen dat ik toch graag een 3e wil, dan denk ik bij mezelf van wat als.... Wat als we besluiten om een 3e kindje te nemen en dit kindje is een zorgenkindje, het kindje is niet gezond. Dan hou je natuurlijk wel alsnog van het kindje, maar het zou wel een flinke belasting zijn voor het gezin. Als het gezin dit al trekt, want ook hier zouden dan verwijten kunnen ontstaan vanuit mijn man naar mij toe. Dan zou mijn man mij kunnen gaan verwijten dat ik teveel heb doorgedramd en dat hij toch niet 100% achter deze keuze staat maar zou doen om mij te plezieren.
Welke gevolgen zouden dit dat voor mij kunnen hebben, zou het het einde voor onze relatie kunnen betekenen? En dan, dan zou ik alleen komen te staan met 3 kinderen waaronder een baby. Hoe blij zou ik dan zijn, zou ik dan niet achteraf spijt hebben gehad.
Ik heb er ook wel eens aan gedacht om het stiekem te doen, mijn man weet dat als ik zwanger wordt ik het kindje niet weg zou halen. Maar ik weet ook dat dit het einde van onze relatie zou betekenen. En hoe groot mijn wens voor een 3e ook is, het feit dat ik 2 gezonde kinderen heb en een hele lieve man is mij ontzettend dierbaar en zou ik niet kwijt willen!
elnienjo schreef:Wat is de reden dat jouw man zich nog niet heeft laten steriliseren?
Balko schreef:Want Nee is Nee. Waarom is de Nee sterker dan de Ja?
Ceffyl schreef:Balko schreef:Want Nee is Nee. Waarom is de Nee sterker dan de Ja?
Is dit echt een vraag? Lijkt me toch logisch dat niemand ongewenst een kind opgedrongen krijgt? En het kind daarmee een onwillige ouder. Mijn inziens heb je 2 ja's en maar 1 nee nodig.
Het is een beladen onderwerp en ik snap beide kanten heel goed. Maar het is toch iets waar je ten eerste samen uit moet zien komen. En als dat niet lukt je moet kijken wat zwaarder weegt voor je eigen geluk. En dat is zo persoonlijk, die knoop moet TS voor zichzelf dan doorhakken.
Balko schreef:Ben beetje aan het terug lezen maar toch vind ik het bijzonder om te lezen dat de TS zo word ‘aangevallen’ op het doordrammen.
Want Nee is Nee. Waarom is de Nee sterker dan de Ja?
Je moet samen tot een oplossing komen. Ik vind het dan ook gemeen van je man om het bij jou neer te leggen.
Je moet er samen over praten om samen tot een goed besluit te komen, wat dit dan ook mag zijn.
Het niet praten van je man en star nee roepen is ook geen oplossing.