Bedrijfsbus in woonwijk

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Needje

Re: Bedrijfsbus in woonwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 13:00

Iemand die invalide is kan gelukkig een parkeerplaats aanvragen.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 13:02

rien10 schreef:
Needje schreef:
In praktijk betekent dat dat mensen die de hele dag geen reet doen en gewoon een auto hebben staan die ze af en toe pakken deze op alle parkeerplekken dicht bij huis staan en de hardwerkende mensen die de auto's daadwerkelijk veel gebruiken/nodig hebben ver weg moeten parkeren.
Terwijl ik denk, als je je auto toch amper gebruikt kan je m ook wel iets verder weg zetten.

Wat een aanname. Hoe weet jij dit?

Da's toch logisch. Als je werkt gaat de auto (gemiddeld genomen) 's ochtends vroeg weg en komt 'ie vlak voor etenstijd weer terug. Dan hebben mensen die thuis zitten en overdag eventjes op pad zijn weer fijn voor de deur kunnen parkeren.

@TS: Hier ook met regelmaat een bestelbus voor de deur. Ik vind dat ook rete irritant. Staan we tijdens het koken naar die bus te kijken (die dus het volledige raam blokkeert) en de lichtinval aan de voorkant ben je kwijt.
Oplossing zou zijn als mensen de werkbus niet mee naar huis nemen, maar op het werk laten.

Ik zou all for 1 plekje dichtbij per huishouden zijn. Zou mij een hoop gezeul en gesleur schelen.
Laatst bijgewerkt door Doubtless op 22-06-22 13:04, in het totaal 1 keer bewerkt

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 13:03

Zo simpel is dat niet hoor. Er zijn zat mensen niet slecht genoeg voor een kaart, want daar zijn ze erg streng mee, die wel te slecht zijn om telkens een stuk te lopen naar de auto.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 13:07

Zo gemiddeld is dat in de huidige tijd niet meer. :)
Of bij Julie bestaat thuiswerken niet? Of ploegen diensten?

En gelukkig geen ervaring met aanvraag voor een invalidekaart. Maar denk dat veel mensen erbuiten vallen.
Zoals met zoveel regels bij (arbeids) gehandicapten.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 13:09

Ik werk. Mijn man werkt. Hier staat de auto meestal de hele dag voor de deur.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 13:09

Ik zette er speciaal voor jou al gemiddeld bij DP :z
Als ik kijk naar de dynamiek in de straat hier gaat dat nog steeds op. En de nieuwsberichten geven aan dat de drukte op de weg weer gelijk (of groter) is dan voor Corona. Dus het gaat niet op dat mensen gemiddeld voortaan thuiswerken.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 13:10

Ik merk het als thuiszorg zijnde al.
Een tijd geleden moest ik in een nieuwbouwwijk zijn.
Ik werk 's nachts, dus als het goed is is iedereen thuis incl auto.
Heb 3 rondjes gereden, nergens plek.
Uiteindelijk op bijna een km afstand mn auto neergezet en lopend, in het donker door het bos, teruggewandeld naar waar ik moest zijn.

Voelde echt top +:)+
Enige wat beschikbaar was waren de 2 laadpalen.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 13:12

Speciaal voor mij. Voel me bijna vereerd. :D
Maar vind het bijna sneu voor Rien.

Als ik van een nachtdienst af kwam om 7 reed ik ook in de spits..
En ik denk dat ik daarin niet de enige was. :D

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 13:13

Je staat normaal onder de negeerknop, maar ik kon het niet laten toch te spieken. Had ik ook niet moeten doen.

Je begrijpt zelf toch ook wel dat er geen spits ontstaat omdat iedereen klaar is met z'n nachtdienst? Dus dat dat, gemiddeld genomen, niet opgaat?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 13:15

Ik heb mijn auto weggedaan. Ik fiets alles.
Mijn dochter wilde een auto kopen. Ze heeft die van mij over genomen , scheelt toch weer een auto. Zij gaat om 07:00 de deur uit en is om 19:00 uur terug. Klein autootje past op de oprit, dus geen parkeer gedoe gelukkig.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 13:21

Needje schreef:

Iemand die niet ver kan lopen is niet per definitie invalide.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 13:22

Nee maar iedereen samen maakt wel die file.

Ik vind het te kort door de bocht om te zeggen dat die mensen geen reet doen en daarom maar een plekje verder weg moeten nemen.

En gewoon niet meer op klikken dan. Is verstandiger voor je :j

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 13:23

Met alle fietsparkeerterreur in Den Haag loop ik bijna alles tegenwoordig _O- Had laatst mn fiets netjes in het toegewezen parkeervak geplaatst, had iemand hem opgetild, ernaast gezet en zn eigen fiets op mijn plek gezet. Gevolg: gemeente heeft mijn fiets afgevoerd, want die stond niet in het vak.

Moraal van het verhaal: mensen zijn beesten als het op parkeren aankomt, om welk voertuig het ook gaat -O-

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 13:26

:oo
Dat is ook schandalig zeg.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 13:28

Needje schreef:

Heb je je eigen weleens daarin verdiept dan, weet je wat de kosten daarvan zijn?
Zo makkelijk oordelen vanaf je pc :n

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 13:29

Is in dit verhaal diegene met de bestelbus (werkbus) ook diegene die niet ver kan lopen/invalide is?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 13:30

Ceffyl schreef:
Met alle fietsparkeerterreur in Den Haag loop ik bijna alles tegenwoordig _O- Had laatst mn fiets netjes in het toegewezen parkeervak geplaatst, had iemand hem opgetild, ernaast gezet en zn eigen fiets op mijn plek gezet. Gevolg: gemeente heeft mijn fiets afgevoerd, want die stond niet in het vak.

Moraal van het verhaal: mensen zijn beesten als het op parkeren aankomt, om welk voertuig het ook gaat -O-

Op dit soort plekken gaat mijn fiets aan een zeer korte ketting. Kan je hem niet wegzetten.
Wat een eikels zeg.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 13:32

chanicha schreef:
Needje schreef:

Heb je je eigen weleens daarin verdiept dan, weet je wat de kosten daarvan zijn?
Zo makkelijk oordelen vanaf je pc :n

Of niet slecht genoeg zijn voor een invalide parkeerplek. Zoals mijn zeer oude buurvrouw. Ze is niet invalide, ze is gewoon heel oud. En wij lieten de eerste parkeerplek op het pleintje voor haar vrij. Dat is precies voor haar deur. Hoefde ze maar 10 meter te lopen. Nu rijd ze geen auto meer.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 13:40

Netjes Rien, zo hoort het!
Het groepje ‘oude buren’ die er net zo lang of langer dan ik woonden deden ook zulke dingen maar met de komst van een aantal nieuwe mensen werd dat moeilijker.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 13:42

En van mij mogen de oude buren hun auto heel de dag in de straat parkeren, zonder dagelijks te gebruiken. Dat hoeft niet een straat verderop. Beetje respect en mededogen met ouderen wordt je niet minder van.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 13:45

rien10 schreef:
En van mij mogen de oude buren hun auto heel de dag in de straat parkeren, zonder dagelijks te gebruiken. Dat hoeft niet een straat verderop. Beetje respect en mededogen met ouderen wordt je niet minder van.

Ja maar ja maar...

Die zit op haar luie reet... Heeft de hele dag de tijd om daar naartoe te lopen hoor....

Inderdaad zo hoort het! :j

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 14:39

Gemeenten zijn ook niet altijd handig.
Bouwen nieuwe wijken met veel te weinig parkeerplaatsen. En dan krijg je overlast.

Mijn moeder woont in een seniorencomplex. Een enkele oudere heeft een autootje.
Er waren net genoeg parkeerplaatsen.
Gemeente maakt 2 parkeerplaatsen voor elektrische voertuigen. Ouderen mogen er dus niet staan.
Voor hun is geen andere parakeerplaats. Geen van de ouderen heeft een elektrische auto.
Die elektrische oplaadplaatsen zijn vaak leeg.

Kwalijke zaak.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 14:45

Needje schreef:

Ja, en die wordt gewoon ergens voor de deur uitgekozen. Had al geschreven dat die van ons voor de ovenburen was, de eerste plek vanaf ons. Doe je niks tegen en niemand die ooit klaagde.

Ik vraag me ook af hoe mensen dat zien met het ov? Alle gereedschap en onderdelen mee op de bus en in de trein??

Of mensen die de hele dag naar klanten rijden.......dat gaat gewoon teveel kosten.

Als jij je bus ergens buitenaf en achteraf zet en er is 3x ingebroken, zegt de verzekering ook; toedeledokie.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 14:48

Exitium schreef:
Needje schreef:

Iemand die niet ver kan lopen is niet per definitie invalide.

Als er redenen zijn dat jij niet ver kan lopen, kan je wel degelijk recht hebben op een invalide kaart en evt een eigen plek.

Hebben die altijd gehad en ik heb er zelf gelukkig (nog) geen recht op en heb het niet nodig, maar dat kan wel komen in de toekomst.

En net als met de plekken bij laadpalen bijv, is het allemaal ruimte die wordt ingenomen.

Wij zouden kunnen zeggen tegen buren toen; we zijn een week weg; parkeer daar maar, maar dat mocht dus niet.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 15:00

Hier hebben we gemiddeld 1 parkeerplaats per 4-5 woningen (1 kant vd straat mag je parkeren en de straat bestaat uit duplex woningen). :+
Er zijn een aantal zonder auto maar ook een aantal met 2 of meer auto's of een werkbus naast hun privé auto.
Hulpverleners moeten geregeld een stuk verderop parkeren en hulpdiensten parkeren midden op straat ivm gebrek aan parkeerplaats.
En ipv dat degene met meer auto's of werkbus deze 1 straat deze verderop op de parkeerplaats vd supermarkt zet (we hebben 3 grote parkeerplaatsen in een straal van 2 minuten lopen) proppen ze ze zoveel mogelijk in de straat zelf. :roll: