Niet veilig voelen in eigen huis

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 08:23

Maartje1990 schreef:
Ik zou contact opnemen met de wijkagent, die kunnen een "stop gesprek" met mw houden.

Dit idd.

En wat vond je vriend van de laatste ontwikkelingen?

BigOne

Re: Niet veilig voelen in eigen huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 08:51

Ts, moment om de wijkagent in te schakelen is daar, ze probeert nu ook andere mensen voor haar karretje te spannen en er lopen meer van dit soort buren rond, er zijn meer topics over. Onthoud één ding, los van je ptss , dit ligt niet aan jou.
Dit soort mensen vinden altijd wel iets om te zeiken, te terroriseren en pas wanneer je overal mee instemt en dus zelf geen eigen leven meer hebt heb je kans dat het stopt.
Niet meer proberen lief gevonden te worden voor de lieve vrede maar gewoon heel erg duidelijk worden . Spreekt ze je aan? Sorry geen tijd en zin en weglopen. Want wat je ook probeert, ze zal niet stoppen. Zet er een zwembad neer, geniet van je honden en negeer haar.
Overal blokken, desnoods in die buurt app ook aangeven waarom.
Gewoon zeggen dat je haar blokkeert wegens treiteren en valse beschuldigingen en je geduld op is.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 10:38

Poeh hee...heeft die controleur een foto gemaakt van je ontbijt...? Je collega controleurs piesen toch in hun broek van het lachen als je laat zien dat je dit aantrof op een adres waar dieren verwaarloosd zouden worden :))

Hopelijk is vriend nu ook op het punt dat er wat moet gebeuren. Wel echt SUPER fijn dat directe buren er niet in mee gaan +:)+

savieralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 11:00

Ik geloof dat ik bij jou kom eten je honden krijgen een beter ontbijt dan ik zelf :') maar inderdaad wat de rest al zegt schakel de wijkagent in en kijk wat die hier in kan betekenen want dit slaat natuurlijk nergens op

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 12:03

pmarena schreef:
Poeh hee...heeft die controleur een foto gemaakt van je ontbijt...? Je collega controleurs piesen toch in hun broek van het lachen als je laat zien dat je dit aantrof op een adres waar dieren verwaarloosd zouden worden :))

Hopelijk is vriend nu ook op het punt dat er wat moet gebeuren. Wel echt SUPER fijn dat directe buren er niet in mee gaan +:)+

echt dit ja... heel verwaarloosd ontbijt... dat zou mooi zijn als hij daar een foto van gemaakt heeft.

ik laat het maar niet aan mijn honden zien, dan gaan ze zelf 144 bellen omdat ze maar gewoon brokjes hebben gehad :+ :')

Wijkagent lijkt me ook de enige optie nu.
En die kan ook bij de buren langs die geen last ervaren, sta je meteen sterker :j

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 14:09

Jeetje TS , zo naar dit. Zit met zelfde soort probleem, zou zomaar mijn verhaal kunnen zijn :(:)

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-22 16:20

Kunnen we niet alle vervelende buren in 1 straat zetten en kijken wie wie weg jaagt?
Pfff het vreet energie. Mijn vriend blijft een beetje onder de radar hij zegt wel van alles maar wilt niet naar haar toe of spreekt haar niet op haar gedrag aan. Ik moest van hem ook geen brief schrijven maar ik ben degene die steeds aangesproken wordt door haar. Ik wil de andere buren wel laten weten dat wij echt balen van het feit dat hun erbij worden betrokken en dat we willen dat zij stopt maar het zal nooit veranderen want al zouden er geen honden zijn is het de bbq en anders het zwembad alleen over de honden probeert ze wel een standpunt te creëren.
Ik ga morgen toch even onderzoeken wat ik kan doen omtrent haar gedrag want het wordt echt steeds gekker…

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 16:23

Aangifte doen bij de politie, stalking, smaad, laster, ... Dossier maken en volhouden.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 16:25

Zitten jullie in een app waar alle buren inzitten? Gewoon eruit gaan met als boodschap dat je het geroddel en valse aangiftes zat bent. En wanneer iemand je wil spreken dan bellen ze maar even aan. Behalve ….

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 17:02

candalisa schreef:
Kunnen we niet alle vervelende buren in 1 straat zetten en kijken wie wie weg jaagt?
Pfff het vreet energie. Mijn vriend blijft een beetje onder de radar hij zegt wel van alles maar wilt niet naar haar toe of spreekt haar niet op haar gedrag aan. Ik moest van hem ook geen brief schrijven maar ik ben degene die steeds aangesproken wordt door haar. Ik wil de andere buren wel laten weten dat wij echt balen van het feit dat hun erbij worden betrokken en dat we willen dat zij stopt maar het zal nooit veranderen want al zouden er geen honden zijn is het de bbq en anders het zwembad alleen over de honden probeert ze wel een standpunt te creëren.
Ik ga morgen toch even onderzoeken wat ik kan doen omtrent haar gedrag want het wordt echt steeds gekker…

Ik heb ook een partner die de lieve vrede graag bewaard, maar als hij merkt dat bepaald gedrag schadelijk is voor mij of b.v. onze dieren dan is hij heel duidelijk. Gelukkig want als ik het zo lees geeft jouw vriend onbedoeld de buurvrouw vrij spel wat jou betreft en jij hebt wat meer steun echt nodig.
Ik denk dat eens informeren bij de wijkagent wel goed is. Die hoeft niet meteen in te grijpen, maar je kan wel vragen wat er voor mogelijkheden zijn om de buurvrouw duidelijk te maken wat haar plek is en dat ze zich met haar eigen leven heeft te bemoeien in plaats van dat van jou.

En ik denk dat de inspecteur van de dierenbescherming zelden zulke goed verzorgde honden heeft gezien. Als er weer een melding komt gaat er bij hem vast wel een belletje rinkelen dat het deze keer heel onterecht was.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 17:18

Is het geen idee om een brief te sturen dat je geen enkel contact met haar wil, niet aangesproken wil worden, niet via telefoon app etc. Dat je haar gedrag als smaad, laster en stalking ervaart en dat je aangifte gaat doen als dit doorgaat.

Mochten er zaken zijn die ze toch wil bespreken dat ze dit uitsluitend per post mag doen. En daarna zelf ook volledig in de negeermodus gaan.

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 18:22

BrankaZ schreef:
Ik heb ook een partner die de lieve vrede graag bewaard, maar als hij merkt dat bepaald gedrag schadelijk is voor mij of b.v. onze dieren dan is hij heel duidelijk. Gelukkig want als ik het zo lees geeft jouw vriend onbedoeld de buurvrouw vrij spel wat jou betreft en jij hebt wat meer steun echt nodig.
Ik denk dat eens informeren bij de wijkagent wel goed is. Die hoeft niet meteen in te grijpen, maar je kan wel vragen wat er voor mogelijkheden zijn om de buurvrouw duidelijk te maken wat haar plek is en dat ze zich met haar eigen leven heeft te bemoeien in plaats van dat van jou.

En ik denk dat de inspecteur van de dierenbescherming zelden zulke goed verzorgde honden heeft gezien. Als er weer een melding komt gaat er bij hem vast wel een belletje rinkelen dat het deze keer heel onterecht was.

Ik zie dat anders. Ik zie dat haar vriend zo ongeïntresseerd is en niet onder de indruk is dat de buurvrouw in kwestie hem gerust laat. Ik vind dat op zich geen verkeerde houding. Door te antwoorden en op haar gedrag in te gaan is TS blijkbaar een ideale prooi.

Ik zie ook niet in hoe een brief meer duidelijkheid kan geven als een duidelijke "dooooeeeeiiiii" en blok op whatsapp. Indien je echt stappen wilt ondernemen is enkel een aangetekende brief rechtsgeldig. Dan moet je vind ik ook wel bereid zijn om eventueel klacht neer te leggen voor laster en dan riskeer je ook dat de ruzie gerechtelijk doorgaat. Negeren is ook een sterk signaal en is al snel niet leuk meer voor de tegenpartij.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 18:30

Ik zou geen brief aan de andere buren gaan schrijven. Het is aan hun om er zelf uit te blijven. Focus op jezelf en je beestjes. Negeer haar oliebol, verwijs naar je vriend als ze wat heeft en lat haar in der eigen sop gaar koken.

Oordopjes/koptelefoon in en lekker muziek op zetten. Hoor je der ook niet.

Alles wat je aandacht geeft groeit. Zo ook onkruid en negatieve gedachtes in je hoofd.

Stop met bewijzen dat je het goed doet. Dat kost enkel energie. Je weet voor jezelf wat je doet, hoe je dieren zich gedragen, laat dat. Genoeg zijn. Op een gegeven moment zij. Instanties er ook wel klaar mee.

En als je iets wil inschakelen, dan zou ik de wijkagent vragen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 18:36

Ik zou niks schrijven...
Niet naar de vervelende buurvrouw. Niet naar de rest.
Wijk agent en daar eens kijken wat er uit gaat komen.
Voor de rest goededag knikken en meer niet.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 19:38

Was de controleur met een herkenbare auto, dat buren hebben gezien dat de dierenbescherming bij je is geweest...?

Als je in een groepje zit zou je een korte opmerking kunnen maken over dat er een inspecteur van de dierenbescherming bij je is geweest en deze heeft gezegd dat eventuele volgende meldingen niet opgepakt gaan worden omdat je honden het helemaal prima hebben. Kleine uitleg voor ieder die zich eventueel zorgen maakt, net zoals hier in een paar zinnen wat je allemaal doet met die dieren. En aangeven dat je goed in de gaten houdt dat ze geen overlast geven maar sporadisch even blaffen kan gebeuren wanneer er iets bijzonders gebeurt zoals een boom wordt gesnoeid ofzo.

Precies zo kort en duidelijk als je het hier zet :)

Met het verzoek aan alle buren dat als ze toch overlast ervaren, ze het even komen melden en afsluitend dat je hoopt dat de vervelende buuf stopt met andere buren er in te betrekken, dat je het vervelend voor ze vindt en hoopt dat het snel stopt.

Dan is iedereen op de hoogte van wat er speelt, misschien wel fijn als je je daar zorgen over maakt dat het verhaal een eigen leven gaat lijden door de buuf...? Want die kan nu ook nog eens gaan rondbazuinen dat de dierenbescherming bij je is geweest -O-

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 21:58

Meester frank Visser kan misschien helpen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 07:53

DuoPenotti schreef:
Ik zou niks schrijven...
Niet naar de vervelende buurvrouw. Niet naar de rest.
Wijk agent en daar eens kijken wat er uit gaat komen.
Voor de rest goededag knikken en meer niet.

Exact dit

marleen_usar schreef:

Weet je, dat is leuk om mensen te kakken te zetten maar daar ga je toch niet vrijwillig aan mee doen of serieus adviseren?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 07:56

marleen_usar schreef:

Nee. Een wijkagent of een mediator kan helpen. Daarna kan je ook andere stappen zetten.
Overigens vind ik net wat Urbanus zegt, meester Frank Visser iets om mensen te kakken te zetten.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 08:09

Ik zou ook de wijkagent bellen, dit loopt straks de spuigaten uit. Jij bent misschien te lief maar dat hoeft niet te betekenen dat je buurvrouw een kreng mag zijn.

Verder geef je vriend een schop onder z’n hol dat hij het voor je op neemt. Mijn vriend en ik zijn ook enorm verschillend, hij is veel politieker ingesteld waar ik soms als een botte bijl er doorheen ram :+ toch staan we altijd voor elkaar klaar als er ergens iets is. In mijn ogen is dat ook het minste wat je kan doen.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-22 14:59

Een mediator zal niks gaan doen want zelfs na een gesprek waarbij ze aangaf dat het klaar is blijft ze doorgaan.
De buurt app ga ik wel even doen al zit zij er niet in maar idd foto van de hondjes in onze verschrikkelijke tuin met de mededeling dat de dierberscheeming heeft geconstateerd dat het verwende hondjes waren en niemand zich meer zorgen hoef te maken.
Ik heb de wijk agent gemaild en die zou mij in de loop van de week wss gaan bellen. Vriendelijk zijn heeft dus geen nut gehad en ze dwingt de buren mee te gaan in haar verhaal terwijl er geen sprake is van overlast. Ik heb aan andere buren ook uitgelegd dat het niet alleen om de honden gaat maar dat ze begint over het stofzuigen, parkeren, en dat zij veel overlast zou krijgen van het feit dat wij gras willen leggen want dan moet dat gemaaid worden en dat stinkt

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 15:04

Niks uitleggen aan andere buren en niks in de groepsapp. Dan doe je net zoals zij doet immers en de buren gaven al aan er niet tussen te willen zitten en geen boodschap mee te hebben dus als jij ze nu ook dingen gaat uitleggen en zelfs de groepsapp ervoor aanwendt waar iedereen het wel moet lezen, dan doe je net zoals zij en gaan de andere buren ook jou lastig beginnen vinden.

Sta erboven.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 15:22

En als je wat plaatst zou ik het doen in de trant van:

Wellicht hebben jullie de auto van de dierenbescherming zien staan. De beste man gaf aan dat hij zelden zulke goed verzorgde honden tegen komt. De melding is dan ook gelijk afgedaan en er wordt ook niet meer ingegaan op nieuwe meldingen. Helaas hebben wij wat last van pesterijen, mochten jullie vragen hebben, dan horen we het graag!

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 15:36

Ik denk dat wanneer je die foto met dat hondenontbijt gaat delen in de buurtapp met daarbij verwijzing naar klachten over hoe ze verzorgd worden....

Je dan voortaan echt door het leven gaat als de buurtgek.

Ik moest zelf al gniffelen om dat kleurige voer, want... das toch niet helemaal gewoon, zullen we maar zeggen.
En dan ook nog de hele buurt lastig vallen met jouw persoonlijke buurt-besonges.... koek-koek.

Ga er toch gewoon boven staan. Kaf dat mens een keer de huid vol als je het echt niet houden kan, maar hou er verder over op. Je laat dit met jezelf gebeuren.

Leestip: Stephen Covey, the circle of influence.
Laatst bijgewerkt door Dees op 22-08-22 15:39, in het totaal 1 keer bewerkt

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 15:37

MarjanB haar bericht is mooi, kort en duidelijk.
Je hieft jezelf niet te bewijzen.

Dus parkeer waar het voor jou handig is.
Laat de honden lekker zwemmen en zich uitschudden.
En neem gras als je daar zin in hebt.

Jullie huis, tuin en dieren.
Voor de rest, tefallaag, laat het gezeur van je afglijden.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 16:02

Ga naar je directe buren, geef aan dat je het prettig vindt dat ze direct met jou contact zoeken als ze overlast ervaren, geef dan je 06. Dan geef je bij de buren aan dat je er alles aan wilt doen om overlast te voorkomen of er in elk geval wat aan te doen. Hier schakel je de vervelende buurvrouw uit en heb jij een positieve zet gedaan bij de buren.