Boodschappen doen in Duitsland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Christina

Re: Boodschappen doen in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 20:24

Bij Fressnapf? Volgende keer vooruit bestellen, daar ophalen. Meen dat ze het één of zelfs twee weken voor je bewaren alvorens het retour gaat.

Renee1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 21:12

Ja dat las ik eerder ook in dit topic, maar ik kan in de app nergens vinden dat ik het bij het afrekenen bij een filiaal wil laten bezorgen :?
Iemand een idee?

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 21:33

Beetje offtopic, maar omdat we het net over zooplus hadden ter vergelijk in prijs. Zooplus heeft momenteel best wel een goede actie. Helaas wel alleen voor nieuwe klanten, op alles 15% korting, dan kom je met oa de animonda nog best voordelig uit en gratis verzenden boven de €9 Dus voor wie nog niet eerder besteld heeft en geen zin heeft om naar Duitsland te rijden, kan ik evt een link sturen, krijg ik weer wat bonuspunten, haha, alleen jammer dat ik zelf de korting niet krijg :+ Zouden ze eigenlijk voor vaste klanten moeten doen ook.

Ik ga morgen ochtend maar even kijken bij Fressnapf, hoef in de middag pas te werken dus rij na stal snel even door.

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 02:10

Renee1991 schreef:
Ja dat las ik eerder ook in dit topic, maar ik kan in de app nergens vinden dat ik het bij het afrekenen bij een filiaal wil laten bezorgen :?
Iemand een idee?

Je moet zelf het adres van de winkel invullen, geen idee waarom ze geen filiaalkiezer hebben ingebouwd, maar het moet dus handmatig.

D_akota

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 03:05

onpaard schreef:
Wij vinden de Duitse verse broden ook heerlijk.

Weet iemand waar je het beste Whiskas kattenvoer kunt kopen in Duitsland? En is het goedkoper dan in Nederland? Onze ene kat is nogal fan van Whiskas.

Whiskas was onze kat eerst ook fan van. Toen bestelde ik het via Amazon, was nog goedkoper dan in Duitsland.

Renee1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 09:00

Ah dat is het. Thanks, ga ik dat proberen.

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 15:43

Voor de gewone boodschappen hoef je écht niet meer naar Duitsland.
Gisteren eens goed gekeken bij mijn rondje in de Lidl. Normaal haal ik alleen brood en beleg in NL, maar ik geloof dat ik nu de hele weekboodschappen weer in NL ga doen.

Een paar verschillen een rijtje
Melk bio: 1,29 (DE 1,59 was in voorjaar nog 1,19)
Griekse Yoghurt: 2,09 (DE 2,39, was 1,99)
Komkommer: 0,89 (DE 1,09)
Spruitjes: 0,99 (DE 1,99)
Broccoli 1,09 (DE 1,69)
Gerookte zalm XXL 4,49 (DE 4,99 beide in de speciale weekaanbieding)

Hier gaat het trouwens om exact dezelfde verpakkingen/zelfde hoeveelheid/zelfde merk

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 09:16

De Lidl in Duitsland is echt duur geworden, eigenlijk al sinds ze die helemaal vernieuwd hebben. En nu met de stijgende prijzen helemaal. Je kunt beter naar de Netto, daar haal je nog wel een komkommer voor 75 cent en hebben ook goede aanbiedingen. Ik was bij de Kaufland van de week 80 cent kwijt voor een komkommer geloof ik en die waren niet in de aanbieding. Zalm is inderdaad ook duur geworden, dat zijn die pakjes van 200gr denk ik? Daar betaalde ik bij de Kaufland van de week 4,89€ voor. Ik weet nog dat ze 2,99€ waren :(

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 09:33

Siesjuh schreef:
De Lidl in Duitsland is echt duur geworden, eigenlijk al sinds ze die helemaal vernieuwd hebben. En nu met de stijgende prijzen helemaal. Je kunt beter naar de Netto, daar haal je nog wel een komkommer voor 75 cent en hebben ook goede aanbiedingen. Ik was bij de Kaufland van de week 80 cent kwijt voor een komkommer geloof ik en die waren niet in de aanbieding. Zalm is inderdaad ook duur geworden, dat zijn die pakjes van 200gr denk ik? Daar betaalde ik bij de Kaufland van de week 4,89€ voor. Ik weet nog dat ze 2,99€ waren :(

Lidl is idd duurder geworden met sommige dingen als de "merkwinkel"
Ook bijvoorbeeld met plannen kaas.
Bij de lidl 2.79
Bij de Edeka 2.69

Bij de lidl was de prei per stuk te koop en bij de Edeka per kilo. En de kilo prijs was 10 Cent duurder dan de stukprijs. Dus uiteindelijk weer goedkoper

Ik denk dat de lidl er een voordeel van probeerd te nemen dat ze normaal goedkoper waren

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 10:12

Ik koop meestal psyllium bij Marktkauf, maar die is van 2,59 gestegen naar 3,29 per pakje. Terwijl ik ze in de aanbieding tot voor kort nog voor 2,29 kocht. Het is dat de pony's het er zo goed op doen...

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 22:26

Ik ben van de week in Duitsland geweest voor boodschappen. Het is dat ik vooral ga voor de beleving en producten die ze in Nederland niet hebben, want voor de prijs hoef je niet te gaan. Alleen shampoo enzo is nog wel goedkoper.
Andere producten vond ik juist ontzettend duur. Bonen in blik, rijst, pasta + saus, bakpapier, uien, diepvriesgroenten, pizza, vleeswaren (behalve rauwe ham) zijn goedkoper in Nederland. Ik liep met de AH app door de winkel, dus kon het mooi vergelijken. Ik was bij de Rewe, Kaufland en DM. In Nederland doe ik boodschappen bij de AH. Benzine was ongeveer dezelfde prijs als in NL (rond €1,88/L)

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 22:41

Siesjuh schreef:
Ik vind juist de groente en fruit helemaal niet duurder als in Nederland, maar dan moet ik ook eerlijk zeggen dat ik daar alleen bij de Jumbo of AH kom vanwege het assortiment. Maar ik betaal hier echt geen 3€ voor een kleine bloemkool.

Een bloemkool kost €1,69 bij de AH, net gekeken. Van de zomer waren ze vaak in de aanbieding voor €0,99.
Een kilo netje uien voor €2+ (bij de Kaufland afgelopen week) vind ik ook niet goedkoop.

Renee1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 16:20

Gelukt met de Fressnapf bezorging! +:)+
Adres van de winkel opgegeven en daar kon ik het vandaag ophalen.
Erg blij, ze hadden korting op de site, dus voor mezelf 2 zakken gekocht wat 18 euro per zak scheelde, en voor m'n ouders ook maar meteen een zak meebesteld, scheelde ook 15 euro. :):)

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 16:43

Net terug van vakantie en veel boodschappen gedaan bij Edeka. Had niet het idee dat ik er voor het voordeel heen hoefde. Houd van de typisch Duitse producten: bier, bepaalde worstsoorten, spätzle etc
Zag wel de Penny en de Norma. Volg dit topic vanaf het begin en kan me niet herinneren dat die hier al aan bod gekomen zijn.
Ben er niet geweest, is er niet van gekomen.

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 19:02

Fijn dat het gelukt is Renee!

Voor de supermarktboodschappen neem ik m'n eerder berichten terug, het loont echt niet meer (zoals Picopico ook opmerkte). Ik moest toevallig naar de garage in D, dus ik ben ook maar even langs de supermarkt. En klaarblijkelijk zijn de prijzen in de laatste weken behoorlijk gestegen tot of zelfs over Nederlandse prijzen heen :n

Over de garage gesproken, dat is nog wel iets dat érg veel kan schelen met NL, bij atu.de (beetje de Duitse kwikfit zeg maar) kun je veel online checken qua prijs, die zijn niet per se de allergoedkoopste in D, maar wel goed digitaal bereikbaar/contacteerbaar. Ik vergelijk altijd want dat is echt de moeite waard, het ene is in D goedkoper, het andere in NL. Zo is bijvoorbeeld een oliewissel voor mijn auto in D half zo veel als in NL en een remvloeistofwissel juist andersom.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 20:47

Vandaag voor het eerst bij Kaufland geweest (eerder al wel een paar keer rewe)
Prijzen verschilde voor de meeste artikelen inderdaad niet zo met Nederland. Maar ik ben vegetarisch en eet zo veel mogelijk vegan, en wat dat betreft was hun assortiment wel een stuk uitgebreider en op een aantal vlakken flink voordeliger dan NL.

Alpro soja yoghurt in Nederland €2,19 bij Albert heijn. In Duitsland de naturel €0,75 en vanille €1,10 :D Het is jammer dat je nog al datum gebonden bent daarmee, eet maar 1 bakje per week, dus kon er max 2 meenemen anders gaat het al weer over datum, maar dat is nog wel eens een verschil! Verder ook veel meer kook/zuivel alternatieven en spreads, sauzen, dips ook veel meer vegan keuze en heel betaalbaar.
Oohaj en vond zoetigheid ook nog wel goedkoper en veel keus! Maar dat is wel slecht natuurlijk :')

Nederland heeft er momenteel nog wel een handje van om veel dingen waar het label vegan aan hangt veel duurder te maken, wat het soms voor mij echt heel moeilijk maakt om vegan te eten want heb geen groot budget.
Vorige week bijv sla dressing gehaald, 1 vegan optie gevoed in de supermarkt, kostte ruim €2, terwijl een niet vegan optie nog geen 0,89 cent kostte en er 2x zo veel in de fles zat. In DL was daar ook al meer keus in *D

Hier dus nog wel voor herhaling vatbaar, maar wel voor specifieke producten, dat dan maar even opsparen en als ik weer van alles nodig heb halen, het loont niet om al mn boodschappen daar te doen, zeker groente en fruit niet, al doe ik dat meestal sowieso voor een groot deel met tgtg

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 21:14

Zelf vind ik de saladebar bij Marktkauf erg fijn. Bakje vol is meer dan voldoende als avondmaaltijd (of flinke lunch). Zoiets zou ik in Nederland ook wel willen hebben.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 07:13

Weet er iemand hoe het zit met die sodastream vullingen? Ik heb nu 2 originele cilinders en wisselde ze altijd bij de AH maar dat wil ik niet meer. Als ik dan 1x per 2 maanden naar duitsland ga kan ik ze net zo goed daar wisselen (en vlees, DM en alcohol inslaan).

Kan ik mijn originele sodastream cilinders gewoon hier inleveren voor statiegeld en dan nieuwe kopen in duitsland?

hal_lo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 07:46

Ik wissel mijn cilinder altijd om bij de Kaufland en betaal dan 7,99. Dat is een stuk goedkoper dan in nl

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 08:53

Ik ben net terug van vakantie in Duitsland. Vind het een mooi fijn land om er jaarlijks heen te gaan. :)

Viel mij op dat de reguliere boodschappen niet meer zo veel verschillen met Nederland. Wat ik wel vind is dat de kwaliteit van de producten (vlees, groenten etc) wel echt vele malen beter is. Verder ben ik fan van de DM dus daar heb ik weer voor een jaartje ingeslagen aan diverse spullen. :o

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 09:19

Schuur, ik heb gewoon Nederlandse cilinders omgewisseld bij de DM voor hun cilinders. Was geen probleem.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 14:03

Schuur_ schreef:
Weet er iemand hoe het zit met die sodastream vullingen? Ik heb nu 2 originele cilinders en wisselde ze altijd bij de AH maar dat wil ik niet meer. Als ik dan 1x per 2 maanden naar duitsland ga kan ik ze net zo goed daar wisselen (en vlees, DM en alcohol inslaan).

Kan ik mijn originele sodastream cilinders gewoon hier inleveren voor statiegeld en dan nieuwe kopen in duitsland?

Je kan Nederlandse cilinders gewoon inleveren bij bijvoorbeeld REWE en dan krijg je originele Sodastream cilinders terug :) Andere ketens, zoals Lidl en DM hebben hun eigen merk, maar daarmee krijg je dan later problemen als je ze weer wil inleveren in Nederland.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 13:41

Vandaag naar marktkauf en kaufland geweest. Weer mooi kunnen inslaan. Diverse zakken geraspte kaas en druiven voor €1 en toetjes voor mijn zoon. Had weer van alles en kunnen weer weken vooruit. Benzine was duurder dus dat niet meegenomen

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 16:58

Had het al eerder gevraagd, maar probeer het gewoon nog eens. Iemand ervaring met Penny en/of Norma?

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 18:01

Ik ben jaren geleden eens in een Norma geweest. Het zag er vooral heel erg goedkoop uit. Als in: echt het bodem segment van de discount winkels. Geen idee hoe dat nu is.

Zijn er hier mensen die weleens boodschappen doen in Gronau? Zitten daar goede winkels? Ik ben er 1x geweest, maar ben toen na een rondje centrum gauw weg gevlucht. Wát een lelijke plaats :')