Gedoe met de buren

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Muronia

Re: Gedoe met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-22 07:03

Haha nou jullie komen wel met ideeën zeg! Ik heb geen ambities om naakt rond te flaneren, maar ik zie helemaal voor me hoe geschokt ze zouden zijn.

Ik ga maandag de gemeente nog maar eens de kans geven om het op te lossen en als er daar weer niks gebeurt, dan ga ik me verder verdiepen in een aangifte wegens laster. Gisteren kwam de tweede melding van augustus alweer binnen. Ik maak braaf overal print screens van.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 07:27

Muronia schreef:
Haha nou jullie komen wel met ideeën zeg! Ik heb geen ambities om naakt rond te flaneren, maar ik zie helemaal voor me hoe geschokt ze zouden zijn.

Ik ga maandag de gemeente nog maar eens de kans geven om het op te lossen en als er daar weer niks gebeurt, dan ga ik me verder verdiepen in een aangifte wegens laster. Gisteren kwam de tweede melding van augustus alweer binnen. Ik maak braaf overal print screens van.

Je tuin aanbieden voor mensen die wel "naakt willen rond flaneren" t id er heerlijk weer voor mits de pielemuis goed ingesmeerd wordt :')

LuckyLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 07:57

Gewoon volledig uit nieuwsgierigheid. Wat voor meldingen maken ze momenteel dan?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 08:30

Ik vind het nog best een leuk idee eigenlijk, 1 of andere tuinposter opzoeken met een wulpse dame in bikini op een palmenstrand ofzo...onder het mom van je tuintje een beetje aankleden....en dat de buurman dan op zijn flikker krijgt elke keer als hij jouw kant op kijkt _O-

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 08:33

Ik kom een week logeren en neem mijn (helaas super brave, zachtaardige en stille) hondje mee. Ik ga zonder BH, in laag uitgesneden naveltruitjes, voorover gebukt onkruid trekken. Iedere keer als ik ze zie roep ik “kijk Muronia, daar heb je weer zo’n kreng”. Onkruid dus hè? }:) Dan eet ik luid smekend iets. Ik boer, krab als een tokkie af en toe in mijn kruis en als de wind hun kant op staat blow ik me helemaal suf.
Verder iemand nog ideeën ?

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 09:04

LuckyLuna schreef:
Gewoon volledig uit nieuwsgierigheid. Wat voor meldingen maken ze momenteel dan?

Daar ben ik ook benieuwd naar

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 09:31

rien10 schreef:
Ik kom een week logeren en neem mijn (helaas super brave, zachtaardige en stille) hondje mee. Ik ga zonder BH, in laag uitgesneden naveltruitjes, voorover gebukt onkruid trekken. Iedere keer als ik ze zie roep ik “kijk Muronia, daar heb je weer zo’n kreng”. Onkruid dus hè? }:) Dan eet ik luid smekend iets. Ik boer, krab als een tokkie af en toe in mijn kruis en als de wind hun kant op staat blow ik me helemaal suf.

Je komt op een motor en telefoneert heel hard over pakketjes

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 10:22

En om zes uur moet ik met de motor naar mijn werk. Oh, iets vergeten, weer even naar binnen. Daag, tot vanavond. Vroem vroem.

Sam_I_Am

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 10:48

Rien mag ik mee als de asociale geblondeerde dochter die de hele dag in een te kleine bikini in de tuin ligt te zonnen, wijn drinkt en op speaker facetimed met vriendinnen? Af en toe komt mijn vriendje in z’n Golfje voor bij scheuren waar ik wel luidkeels ruzie mee maak. Ik gooi dan wel water in z’n gezicht, want wijn is zonde.

Zonder dollen, ik lees al een tijd mee maar heb weinig advies. Lijkt me een klote situatie, ik weet volgens mij waar je ongeveer woont want ik heb je paarden en huis wel eens herkend door je volgtopic. Als het klopt hebben je buren echt niks te zeiken want je hebt alles onwijs goed voor elkaar.

Zat net even op marktplaats te kijken en ik denk dat je, als je het financieel trekt natuurlijk, daar nog wel windbreak gaas en palen zou kunnen halen. Als er een Bokt gaat een schutting plaatsen actie komt, kom ik helpen.

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 10:54

rien10 schreef:

Een sexytoys party houden met een groep :j

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 11:00

Even alle gekheid op een stokje, dit begint aardig op een ander topic te lijken met al deze (maffe) ideeën. Toch denk ik dat TS er meer aan heeft om de eer aan zichzelf te houden. Zeker als ze straks weer in gesprek gaat met de gemeente en een boa. De buren kunnen dan niets anders zeggen dan de nep klachten die ze indienen en er niet nog meer bij gaan halen. Het is moeilijk, weet er alles van, leef ook al ruim 10 jaar met buren die denken dat de hele wereld van hun is en om hun draait en waar de woorden rekening houden met niet voorkomen in hun opvoeding.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 11:25

Je hebt gelijk. Ik zal ermee stoppen.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 11:41

LuckyLuna schreef:

Dat vraag ik me ook af??

Zijn het steeds dezelfde meldingen of verzinnen ze steeds iets nieuws?

En als zij bijv veel last hebben van vliegen, kan ik ergens begrijpen dat ze de paarden en mest de schuld geven.
Maar zoals met de haag verlagen, maken ze het alleen erger voor zichzelf.

En vroeg me ook af hoe jij die meldingen binnen krijgt? Ik lees ze niet. Misschien moet je stoppen met naar de meldingen kijken? Als niemand er wat mee doet, is het hun hobby.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-22 12:41

De afgelopen maanden gaan de meldingen alleen over de mestcontainer. Daarvoor ook over allerlei andere dingen. De dingen die ze aanhalen:
- hij staat op een voetpad (is er niet)
- hij staat op een fietspad (is er niet)
- hij staat op gemeentegrond (stond hij inderdaad op, maar met toestemming. Sinds een maand staat hij op mijn eigen grond)
- hij is levensgevaarlijk voor kinderen (hoe dan? Het enige gevaar is dat ze in de mest springen en dan stinken, maar er speelt daar ook helemaal geen kind)
- het stinkt verschrikkelijk (nah, als je de mesthoop op loopt ruik je wel wat, maar daar buiten eigenlijk niks)
- de mest stroomt uit de container (ligt niks naast of voor en hij wordt iedere maand geleegd)
- het barst van de ongedierte daar, met name ratten (ik zie wel eens een rat bij de kippenren, maar nog nooit 1 bij de mesthoop gezien)
- het is milieuvandalisme
- ik maak er een steeds grotere bende van
- ik ben onderontwikkeld, daarom kan ik er niks aan doen dat ik er zo'n bende van heb
- ik ben asociaal

Dit is een samenvatting van de afgelopen 2 a 3 maanden.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 12:45

Wat een zwaktebod die laatste 2. Ik snap niet dat de gemeente niet uit zichzelf in gesprek gaat. Dit elke keer controleren is sneu gemeenschapsgeld

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 13:08

Vraag waar lees jij de meldingen? In mijn gemeente kan iedereen de meldingen lezen. Maar of de gemeente er ook wat mee doet is een 2e.

Wat wil je eigenlijk van de gemeente. Die kunnen bv niets doen aan z’n heg die ze kort zetten? Ze kunnen buurtbemiddeling daarvoor adviseren of de politie maar zelf hebben ze geen juridische grondslag om er wat aan te doen.

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 16:11

Ik zou met name vasthouden aan het punt dat je onderontwikkeld bent. Ikke niet begrijpen....en ga dus gewoon door met mn leven!

Iedere zin die je erover typt, iedere gedachten die je er over hebt is er een teveel. Dat betekend dat ze controle hebben over je. Over je gedachten, je tijd, je doen en laten. Tel maar eens hoeveel tijd ze je kosten per week in ieder opzicht.

Laat het gaan, beperk je zakelijk tot wat echt noodzakelijk is. Ban het uit je systeem, alleen zo krijg je je leven terug. Bij iedere gedachten aan hen zeg je tegen jezelf, nee ze pikken mn tijd!!!!

Werk echt! Succes..

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-22 16:17

De meldingen worden gedaan via de fixi-app. Dat is een app waarin je bij heel veel gemeentes meldingen kunt maken van dingen en in principe pakt de gemeente die meldingen allemaal op. Bijv. Een lantaarnpaal die kapot is, eikenprocessierups gezien in een boom, groenonderhoud dat niet is gepleegd, een put die overstroomt enz. Alle gemaakte meldingen kun je ook terugvinden op de plattegrond.

Wat ik van de gemeente "wil" is dat ze zich aan de afspraak houden en dat is contact opnemen met de app beheerder om te zorgen dat de meldingen vanaf dat adres stoppen of anders stappen ondernemen wegens de waslijst aan onterechte meldingen. Dat de heg mijn zorg is snap ik, maar het zou me al een stuk rust brengen als die meldingen zouden stoppen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 16:44

Wat een bijzondere app.
Hier geen melding in de buurt.
Maar zie bijvoorbeeld als ik op een willekeurige stad klik alle meldingen staan. Dat iedereen dat in kan zien zeg...

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 17:57

De laatste 2 meldingen zijn inderdaad op de persoon gespeeld en kwetsend, de rest zou ik proberen om te lachen, zeker als de klacht compleet onterecht is zoals met het voetpad en fietspad e.d. zij zetten zich hier zelf mee voor paal en het kan een gevolg hebben dat daardoor juist hun meldingen niet of veel minder serieus worden genomen. Probeer het te laten gaan. Bij deze mensen kan je het nooit goed genoeg doen.

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 18:04

Muronia is het niet gewoon een idee om die app niet meer te bekijken?
of 1 x in de maand met een glas wijn en een vriendin om de screenshots te maken en een avondje te lachen
Ik denk gezien de aard van hun klachten dat het je namelijk alleen maar stress en minder woongenot geeft.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 18:15

Dat denk ik ook, de gemeente doet er niets mee, als jij er ook gewoon niet naar kijkt, hebben de buren er veel werk mee maar nul impact.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-22 18:36

Ik ben het wel met jullie eens hoor, het liefste zou ik die app ook gewoon verwijderen en klaar. Maar de gemeente doet er in die zin wel wat mee dat ik al tig keer de omgevingsdienst hier op de stoep heb gehad om me door te lichten en altijd is alles in orde, maar ik schrik me een hoepeltje als ze hier opeens zomaar staan. Ik ben eerder te braaf dan een boef denk ik, maar juist daardoor ben ik dan even helemaal van de leg zeg maar. Dan ben ik er liever een beetje op voorbereidt.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 21:29

Ik begrijp je redenering maar als jij weet dat alles altijd in orde is dan hoef je je toch niet een hoepeltje te schrikken als ze ineens weer op de stoep staan? Zo te lezen maak je het jezelf nu iets te moeilijk.
Alles wat aandacht krijgt groeit. Als jij niet meer of veel minder op de app kijkt, heeft het misschien veel minder invloed op je dagelijks leven.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 22:01

Maflinger_S schreef:
Ik begrijp je redenering maar als jij weet dat alles altijd in orde is dan hoef je je toch niet een hoepeltje te schrikken als ze ineens weer op de stoep staan? Zo te lezen maak je het jezelf nu iets te moeilijk.
Alles wat aandacht krijgt groeit. Als jij niet meer of veel minder op de app kijkt, heeft het misschien veel minder invloed op je dagelijks leven.

Je hebt gelijk maar helaas werken emoties niet altijd zo logisch mee. Ik zou waarschijnlijk hetzelfde hebben gehad als ts, ookal volg ik netjes de regels. Ik zou waarschijnlijk zelfs bang zijn dat ik toch nog ergens iets fout doe en daarvoor gesnapt ga worden, ookal doe ik alles perfect volgens de regels. Helaas gaat her niet bij iedereen vanzelf om je er niks van aan te trekken. Hoe graag je het dan ook zou willen