Favoriete meisjesnaam...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 15:31

Mijn initialen zijn M.A.N. Dat was vroeger best stom :=

Maar mijn broer is vernoemd naar mijn vader. Alleen vader heeft een andere roepnaam, maar wel dezelfde initialen dus. Ik kreeg ook een dubbele naam en paar jaar later kreeg nichtje dezelfde naam. Moet zeggen dat ik maar 1 ander meisje kende met dezelfde voornaam, dat viel vroeger dus wel heel erg mee.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 16:32

Kana schreef:
_Mir schreef:
Wat vinden jullie van ouders die hun kind bijv vernoemen naar een actrice/acteur of überhaupt een bekende

Denk dat veel Khaleesi ouders best ff baalden na het einde van Game of Thrones. :D

_O- :')

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 17:26

Mijn ouders hebben dit dus ook meegemaakt met een collega die een maand voor mijn moeder beviel.

Zelf heb ik ook altijd 2 namen in mn hoofd gehad. Nooit tegen iemand gezegd.
Nu heeft de oude verzorger van 1 van mijn paarden zijn beide kinderen zo genoemd.
Met 1 naam had ik nog niet zo'n moeite, maar beide....
Gelukkig ben ik erover uit dat ik geen kinderen wil en ze toch niet nodig heb :') :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 17:47

Sizzle schreef:
Op zich vind ik er altijd wel wat voor te zeggen om je kind niet dezelfde initialen te geven.
Als ze dan op puber leeftijd bijv. post krijgen dan kun je makkelijk weten voor wie het is. Als kind wil je immers niet perse dat je ouders of broer/zus jou post openmaakt.
'R.V. de derde' is nog steeds de bijnaam van een van mijn neven. _O-

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 17:59

Wij hadden vroeger op de gymclub dikke jan springjan en koeienjan :+

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 20:49

marley93 schreef:
Ik heb op mijn werk wel eens iemand ontmoet die zichzelf voorstelde als Lucifer. Ik moest toch vragen of hij zich wilde herhalen, want ik volgde op dat moment precies de gelijknamige serie. :)) Ook wel eens een Elmo langsgehad. Dan hebben je ouders het toch ook niet goed met je voor.

Maar ja, zo is er ook Splinter (Chabot). Dat is ook zo'n gekke naam als je het voor het eerst hoort. En toch heb ik daar dan wel weer aan kunnen wennen.

Ik vond Splinter zo tof voor een jongetje! Maar man vond het helemaal niets dus dat werd hem niet.
Vrienden van ons hebben 3 maanden na ons een dochter gekregen en dezelfde naam gegeven (niet veel voorkomend) vond ik toen ook niet heel tof. Maar ja zij hadden hem al bedacht voor hun eerste en lang getwijfeld dus snap het ook wel weer.
"mijn" jongensnaam deel ik niet om dit soort dingen te voorkomen. Wij hadden Olivier en Pepijn hoog staan maar die zijn vergeven. En ik wil niet dezelfde naam als vrienden en familie.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 07:22

AMCM schreef:
Ik vind Jantje een leuke naam voor een meisje :) grappig verhaal wel trouwens. Je hoorde het wel vaker vroeger, dat mannen nogal aangeschoten waren bij het aangeven :+

Mijn vader was niet aangeschoten maar overspannen. Nu begint mijn naam met de V in plaats van de F. Ach… Blij toe, in eerste instantie had hij gepoogd mij mijn jongensnaam te geven (heb ik van horen zeggen), dan had ik Lars geheten :').
Nu ben ik een V.olksW.agen, vind hem wel grappig zo, al heeft de ‘verkeerde’ spelling flink wat gedoe opgeleverd toen ik mijn naam eigenwijs als oorspronkelijk bedoeld spelde, met diploma’s die niet rechtsgeldig waren tot gevolg.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 08:04

AmyII schreef:
AMCM schreef:
Ik vind Jantje een leuke naam voor een meisje :) grappig verhaal wel trouwens. Je hoorde het wel vaker vroeger, dat mannen nogal aangeschoten waren bij het aangeven :+

Mijn vader was niet aangeschoten maar overspannen. Nu begint mijn naam met de V in plaats van de F. Ach… Blij toe, in eerste instantie had hij gepoogd mij mijn jongensnaam te geven (heb ik van horen zeggen), dan had ik Lars geheten :').
Nu ben ik een V.olksW.agen, vind hem wel grappig zo, al heeft de ‘verkeerde’ spelling flink wat gedoe opgeleverd toen ik mijn naam eigenwijs als oorspronkelijk bedoeld spelde, met diploma’s die niet rechtsgeldig waren tot gevolg.

Als je anders heet dan op je paspoort staat is het sowieso lastig.
Ik ken meerdere mensen die bepaalde namen hebben en die anders genoemd worden :? Zo raar vind ik dat. Dan word je baby geboren en zeg je: hij heet Piet Jan Cornelis en we noemen hem Willem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 08:08

verootjoo schreef:
Als je anders heet dan op je paspoort staat is het sowieso lastig.
Ik ken meerdere mensen die bepaalde namen hebben en die anders genoemd worden :? Zo raar vind ik dat. Dan word je baby geboren en zeg je: hij heet Piet Jan Cornelis en we noemen hem Willem.
Ik had een klasgenote bij wie dat het geval was. _O- Haar roepnaam had helemaal niks te maken met haar doopnamen.. Noem je kind dan 'Willem Piet Jan Cornelis.'

Mungbean

Re: Favoriete meisjesnaam...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 08:10

Mijn man heeft dat dus ook, met als gevolg dat hij overal met zo‘n poep ouderwetse naam wordt aangesproken aangezien men dat buiten NL niet kent.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 08:27

Mijn vader heeft ook andere roepnaam idd. Heeft niks met zijn doopnamen te maken, behalve dat het begint met dezelfde letters :+

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 08:48

Soms pakt het handig uit. Mijn vader werd bij aangifte zo'n beetje gedwongen om mijn naam, Monique (hoeveel zijn er uit 1965!) wat meer katholiek te maken en zo werd het Monika. Nu ik in Spanje woon, is het handig, eerste naam op mijn paspoort en het bekt veel makkelijker voor de Spanjaarden. Alleen moet ik altijd weer zeggen dat het met een k is in plaats van de c. Het wordt al snel Mónica :-)

Mijn tweede doopnaam is naar de protestante kant van de grootouders, Stijntje. Drama voor Spanjaarden, zelfs op mijn rijbewijs staat Stijnte. Volgende keer maar laten corrigeren.

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 09:08

AmyII schreef:
AMCM schreef:

Nu ben ik heel benieuwd wat je naam is. Ik kan geen namen bedenken met een F/V en W.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 11:40

Mijn initialen zijn HLP. Help :')

Maar mijn roepnaam is dus de tweede letter, maar idd overal staat de eerste naam en zo wordt ik ook vaak eerst aangesproken. En ik vind dat dus de meest vreselijke naam die bestaat.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 11:59

Ik dacht dat je gewoon Lonneke heette? :+
Maar dat is dus eigenlijk je tweede naam?

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 12:12

Bellatrix schreef:
Ik dacht dat je gewoon Lonneke heette? :+
Maar dat is dus eigenlijk je tweede naam?

Ja op papier wel, maar mijn ouders hebben het bedoeld als eerste naam! Ze hebben alleen mijn doopnaam vooraan gezet -O-

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 12:14

Oh, dat is wel raar dan.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 12:15

verootjoo schreef:
Ik begrijp dat ‘mijn naam’ nooit. Je kan toch alsnog je kind gewoon zo noemen?
Vroeger had je in elke familie ook 5 pieten, jannen, truusen en corries.

Zo is dat

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 12:28

Bellatrix schreef:
Oh, dat is wel raar dan.

Ja, en als het nou Helena was of Hailey ofzo, nee het is Henrike ;(

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 12:31

Ik heb 2 doopnamen en een hele andere roepnaam. Alleen instanties zoals de overheid noemen me bij mijn 1e naam.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 12:35

Niobe schreef:
Bellatrix schreef:
Oh, dat is wel raar dan.

Ja, en als het nou Helena was of Hailey ofzo, nee het is Henrike ;(

Oh. -O-
Jou suggesties zijn veel toffer..

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 12:39

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 13:17

Henrike Gorgelpopje

I like!

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 13:21

Hier ook andere roepnaam dan m’n geboortenaam. Hebben m’n ouders zo’n originele geboortenaam bedacht, gebruiken ze hem niet. (Heb hem nog nooit gehoord)

Nu ik getrouwd ben is het al helemaal verwarrend. Op m’n paspoort heet ik bijv. A B Jansen. En met roepnaam + getrouwde naam heet ik S de Vries. (Niet m’n echte naam, voor het idee)

Dat lijken nu twee totaal verschillende personen :Y)

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 13:28

Ik moet altijd van mijn eigen post afblijven.
A.F. zijn mijn voorletters
AF Janssen, oké, ik blijf er al af.
(Janssen is niet mijn echte achternaam)