Algemeen Coronatopic #9 - Geen maatregelen meer, wat een zegen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 15:20

Sizzle schreef:
SusanH schreef:
Cliënten in isolatie vind ik echt het meest vreselijke aan deze hele pandemie. Mensen aan wie je niet goed uit kunt leggen het waarom, en mensen die juist jouw nabijheid als begeleiding zo hard nodig hebben.

Mee eens, en eigenlijk ook zinloos in dit stadium.
Laat de mensen die dagelijk met elkaar in contact zijn toch gewoon bij elkaar komen (mits de familie het daar ook mee eens is).

Dat is het dus vaak ouders die dat toestemming moeten geven. Maar goed binnen deze organisatie zijn er ook mensen aan overleden dus ik snap de angst wel.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 17:19

Zebrastreep schreef:
Dat is het dus vaak ouders die dat toestemming moeten geven. Maar goed binnen deze organisatie zijn er ook mensen aan overleden dus ik snap de angst wel.

Wacht even, er was toch geen angst of geldt dat alleen als ík dat woord gebruik?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 17:45

Huertecilla schreef:
Zebrastreep schreef:

Wacht even, er was toch geen angst of geldt dat alleen als ík dat woord gebruik?

Wees blij dat jij geen hulpbehoevende zoon hebt die in een instelling woont en denk eerst eens één keer na voor je je sarcastische zooi op internet plempt. Ongelooflijk hoe een 65 + er zo kinderachtig kan zijn.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 17:47

Twee nieuwe varianten laaien op, hopelijk op dezelfde voet als de huidige variant. Dan gaan we gewoon een vrije zomer tegemoet :)

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 18:53

Hannanas schreef:
Twee nieuwe varianten laaien op, hopelijk op dezelfde voet als de huidige variant. Dan gaan we gewoon een vrije zomer tegemoet :)

Bedoel je ba5 en nog een andere? Heb ik even gemist dan

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 20:27

bigone schreef:
Huertecilla schreef:

Wees blij dat jij geen hulpbehoevende zoon hebt die in een instelling woont en denk eerst eens één keer na voor je je sarcastische zooi op internet plempt. Ongelooflijk hoe een 65 + er zo kinderachtig kan zijn.

Bokt regel #27: indien mógelijk zal het geschreven woord opgetild worden om de lange tenen onder te schuiven.

MoniqueT

Re: Algemeen Coronatopic #9 - Geen maatregelen meer, wat een zegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 09:44

Je mag hier niet persoonlijk worden, maar heb je nou echt niks anders te doen als mensen op hun woorden pakken, HC? Ga buiten spelen, het pas prachtig weer om een rondje toeristen te pesten of zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 10:27

Doe het dan ook niet, als iedereen er zijn zegje over moet doen dan gaat het weer eeuwig door.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 14:08

Ach Monique dat doet bigone toch precies zo?! :')
En zolang jullie happen…

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 17:48

Soms floept het er uit. Foei-lijst dan maar.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 22:03

Hier inmiddels voor het eerst positief. Hoest, spierpijn en hoofdpijn. Hopen maar dat het daar bij gaat blijven. Heb vanaf koningsnacht regelmatig getest (festival) en 5 mei naar het bevrijdingsfestival geweest. Na het festival klachten gekregen. Maar 3 dagen en positief is wel heel snel toch?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 22:25

Nee hoor, hier een aantal positieven meegemaakt, allemaal op de derde dag positief . Delta was bijna 5 dagen , Omikron tussen de 3 en 3,5 .

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 22:29

Dan kan ik wel met zekerheid concluderen dat ik het 5 mei heb opgelopen. Zat ook een meisje ontzettend in mijn nek te hoesten, dus zal mij niet verbazen :')

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 23:00

Bah wel vervelend dat je positief getest bent , maar fijn dat de klachten tot nu toe meevallen.

Vindt het alleen niet raar met Bevrijdingsdag , het festival was hier zelfs tot 2 x toe tijdelijk afgesloten voor publiek omdat er zoveel mensen op afkomen. In Groningen hadden ze heel slim geld gevraagd voor het festival. Gevolg was dat iedereen naar Drenthe kwam en het terrein te klein was voor het aantal bezoekers. Ik zei nog tegen de mensen waar ik was , het virus heeft hier wel de tijd van zijn leven op deze manier :') Ik ben ook maar heel even geweest maar toen vond ik de drukte wel meevallen. Vriendin van mij was nog bij een ander optreden geweest maar door de drukte was het eigenlijk niet te doen je werd constant omver geduwd. Al met al met of zonder corona , in Drenthe was het veelte druk....

Je zal vast niet de enige zijn..... Maar het is wel even vervelend met name als je je wel redelijk oké voel maar binnen moet blijven. Ik hoop dat je wel iets van een tuin hebt en in ieder geval de komende dagen van het lekkere weer kunt genieten.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 23:03

1 keer raden waar ik ben geweest. Maargoed, is ook mn thuislocatie daar en heb er jaren ook hardlooptraining gegeven. Ben vast niet de enige besmette van daar..

En ik heb gelukkig een hele fijne tuin. En kan thuiswerken dus dat valt mee. Kan alleen niet naar de fysio en daar baal ik wel van.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 23:14

Winged schreef:
1 keer raden waar ik ben geweest. Maargoed, is ook mn thuislocatie daar en heb er jaren ook hardlooptraining gegeven. Ben vast niet de enige besmette van daar..

En ik heb gelukkig een hele fijne tuin. En kan thuiswerken dus dat valt mee. Kan alleen niet naar de fysio en daar baal ik wel van.

Het was ook wel heel erg chaos hoor... ik was er pas rond 8 uur en toen gingen er heel veel weer naar huis en kon je best heel ruim staan. Maar de rest van de dag was echt niet normaal druk.

Nou ja ik wil geen geklaag meer over ons stadje dat er geen leuke evenementen zijn :') aan het aantal mensen te zien doen we niks verkeerds.

Maar zelfs de tt festival in de stad is beter geregeld dan dit ze hadden zoveel mensen echt kunnen verwachten dit jaar.

Ben wel benieuwd hoe mijn vast mtb route rond de plas er bij ligt ik denk aardig vertrapt in ieder geval.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 08:57

Winged schreef:
Dan kan ik wel met zekerheid concluderen dat ik het 5 mei heb opgelopen. Zat ook een meisje ontzettend in mijn nek te hoesten, dus zal mij niet verbazen :')

Irritant is dat he!?
Ik had dat in Italie, liep iemand ons luid hoestend dichtbij voorbij. Ik zei nog ,,grazie,,
En ja hoor, 2 dagen later enorme pijn in mn strot en tront verkouden.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 09:09

Er zijn ook nog mensen die hoesten om wat anders he?!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 09:18

Needje schreef:
Er zijn ook nog mensen die hoesten om wat anders he?!

Ik maakte ook de grap 'Hooikoorts?' :+

Maargoed, net mijn fysio afgebeld. Die is al lang blij dat ik nog getest heb en mij afmeld. Op vermoeidheid en een zere strot na valt het hier nu aardig mee. Hopelijk houd ik het hierbij. Merk wel dat mijn hartslag enorm hoog is en dat het lijf hard aan het werk is. Dus komt vast helemaal goed :Y)

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 09:32

Hopelijk niet teveel last en net als ik er snel weer vanaf!!

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 11:26

Het is ook lastig nu in deze periode met hooikoorts hoor! Ik moet ook om de haverklap niezen maar het verschilt dan ook weer per dag.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 12:03

Stelt toch allemaal niks meer voor. Paar dagen uitzieken en weer vooruit!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 10:14

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 10:21

Bloodymary schreef:
Stelt toch allemaal niks meer voor. Paar dagen uitzieken en weer vooruit!

Nou, die paar dagen had ik graag gewild :+ Inmiddels heb ik de 38,5 graden koorts een paar dagen gehad, zit mijn neus nu nog steeds ramvol en is mijn keel zo gezwollen als wat :+

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 10:34

3 a 4 dagen is toch redelijk normaal voor de koorts? :o