Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
anjali schreef:Wat ik ervan gehoord heb is dat als de huiseigenaar een ander officieel bij de bank laat tekenen voor het betalen van (een deel van) de hypotheek, dat deze andere persoon daar dan aan vast zit en ook als de relatie zou zijn verbroken en zij uit het huis gezet zou zijn,toch moet doorgaan met het aflossen van de hypotheek waarvoor ze getekend heeft. Ik zou erg uitkijken met het zetten van handtekeningen.
Rennie89 schreef:anjali schreef:Wat ik ervan gehoord heb is dat als de huiseigenaar een ander officieel bij de bank laat tekenen voor het betalen van (een deel van) de hypotheek, dat deze andere persoon daar dan aan vast zit en ook als de relatie zou zijn verbroken en zij uit het huis gezet zou zijn,toch moet doorgaan met het aflossen van de hypotheek waarvoor ze getekend heeft. Ik zou erg uitkijken met het zetten van handtekeningen.
Nee dan zou degene die in het huis blijft de ander moeten uitkopenof het huis word verkocht.
Petpa schreef:Rennie89 schreef:Nee dan zou degene die in het huis blijft de ander moeten uitkopenof het huis word verkocht.
Nee hoor.
Als partner 1 eigenaar van het huis is en beiden tekenen voor de hypotheek dan is partner 2 hoofdelijk aansprakelijk voor de hypotheek
Gooiske schreef:Idd pas op, mijn man had ooit ook getekend voor een hypotheek samen met broer, maar hypotheek maakt je nog GEEN eigenaar.
Gelukkig na een hoop gedoe is het hier uiteindelijk goed gekomen.
Rennie89 schreef:anjali schreef:Wat ik ervan gehoord heb is dat als de huiseigenaar een ander officieel bij de bank laat tekenen voor het betalen van (een deel van) de hypotheek, dat deze andere persoon daar dan aan vast zit en ook als de relatie zou zijn verbroken en zij uit het huis gezet zou zijn,toch moet doorgaan met het aflossen van de hypotheek waarvoor ze getekend heeft. Ik zou erg uitkijken met het zetten van handtekeningen.
Nee dan zou degene die in het huis blijft de ander moeten uitkopenof het huis word verkocht.
Iinge_ schreef:Als ze ook mede eigenaar wordt is er weinig aan de hand. Ik vraag me alleen sterk af of dit het geval is.
Flower033 schreef:Ik neem toch aan dat de bank ook voorwaarden stelt voor het op naam zetten van een hypotheek. Als TS geen eigenaar zou worden, heeft de bank geen onderpand voor haar.
Sansevieria schreef:Gooiske schreef:Idd pas op, mijn man had ooit ook getekend voor een hypotheek samen met broer, maar hypotheek maakt je nog GEEN eigenaar.
Gelukkig na een hoop gedoe is het hier uiteindelijk goed gekomen.
Dat dus, mag ik eerlijk zeggen dat ik behoorlijk de kriebels krijg van dit topic?
Lees deze maar eens goed door, en mn het stukje over bijschrijven op de hypotheek:
https://finzie.nl/blog/jezelf-inkopen-i ... werkt-het/
Dus TS, zorg dat je ook mede-eigenaar wordt, anders zou je wel eens met alleen een berg schulden kunnen eindigen als dit foutloopt.
chevax schreef:Maar TS, vergeet niet dat het niet alleen gaat over jou met een schuld achterlaten als jullie uit elkaar mochten gaan. Het gaat erom dat jij dat recht krijgt op een deel van de overwaarde, als jij hebt meebetaald aan het totstandkomen daarvan.
Wees ajb wijs en ga niet overstag omdat hij iets zegt wat lief klinkt, maar je nog steeds met lege handen en zonder spaargeld achterlaat.