De storm zijn er voor jou consequenties of neem je maatregelen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 14:37

Hier staan de paarden binnen, zijn de kwetsbare spullen uit mijn tuinhuis (tiny house) gehaald en ben ik zelf ook maar even terug de boerderij in gegaan.We gaan er vanuit dat het dak er niet vanaf waait, maar 100% zeker ben ik er niet van dus vond ik even overhuizen verstandiger. Heel hard hopen dat de coniferen niet om gaan, want die duiken dan regelrecht de schuur in (ze zijn flink hoger dan de schuur. Meter of 20?). De andere bomen verwachten we dat wel goed gaan omdat ze nog niet in blad staan.

De rest van de dieren zitten sowieso veilig en hebben, indien van toepassing, wel toegang tot hun ren. De tunnelkas was zijn plastic bij de vorige storm al kwijt geraakt, dus die zit nu met rondom gaas (i.v.m. de vogelgriep is het een kippenren) en blijft verwacht ik nu ook wel staan.

Appeltje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 14:38

BloemBloem schreef:
Waar ik stiekem nog het meeste om moet lachen is dat we eindelijk
weer wat langer van de horeca kunnen genieten en de corona en soort van aan zijn
einde is we meerdere stormen om onze oren krijgen :+

Hahahha ja :+
Mogen we eindelijk wat, moeten we weer allemaal naar binnen.

fotolijstje

Hier nog geen wind

Sabri

Woon in Den Haag dus vlakbij de kust. In hoekappartement waar de wind vol opstaat. Uur geleden werd de lucht ineens donkerder. Al aardige windvlagen..Heb mijn balkon leeggeruimd. Buitenplanten in portiek gezet.

Maar duimen dat er geen nare dingen gebeuren.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 14:39

Appeltje_1 schreef:
BloemBloem schreef:
Waar ik stiekem nog het meeste om moet lachen is dat we eindelijk
weer wat langer van de horeca kunnen genieten en de corona en soort van aan zijn
einde is we meerdere stormen om onze oren krijgen :+

Hahahha ja :+
Mogen we eindelijk wat, moeten we weer allemaal naar binnen.

:D :D
En ik heb voor vanavond een reservering staan, zal mij benieuwen. Al zeggen
ze wel dat het in de loop van de avond minder wordt hier.

Appeltje_1

Re: De storm zijn er voor jou consequenties of neem je maatregelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 14:41

Ik ga morgen de verjaardag van iemand vieren. Hopelijk rijden de trams etc dan wel en ligt de wind dan al zo goed als stil...
Ben benieuwd.

amber15

Re: De storm zijn er voor jou consequenties of neem je maatregelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 14:42

Hier trekt de wind nu flink aan.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 14:43

xYaartje schreef:
Hier voorspellen ze windkracht 7 waar ik woon. Daar kan ik mee leven, maar alsnog pittig. Denk dat de echte echte storm vooral aan de kust is?

Hier aan de kust, hemelsbreed zit ik zo'n 500 meter van de haven, en 1700 meter van het strand vandaan. Hier begon het vanaf 07:00 vanochtend windkracht 6, vanaf 10:00 vanochtend windkracht 7, momenteel zitten we hier nog nèt onder windkracht 8.
Windstoten begonnen hier vanochtend met windkracht 7, Na 10 uur windstoten van windkracht 8, na 12:00 windstoten met windkracht 9 en nu momenteel windstoten met windkracht 10.

En het is nog geen 14:00 :+ dus ik ben benieuwd. Ik heb net nog een laatste rondje door de tuin gelopen om te controleren, heel de ochtend heb ik timmergeluiden gehoord van andere locals die hun spullen nog verstevigden. Nu zit iedereen inmiddels wel binnen geloof ik, ik hoor tenminste niks meer.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 14:43

Hier net een flinke hagel en onweersbui..

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-22 14:44

Ik vraag me steeds af waar hier is :')

Appeltje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 14:44

Hier ook. (Den Haag :+ )

Kat loopt nog buiten. Dat was niet de bedoeling hoor. Maar die was tijdens het opruimen buiten naar buiten geglipt :=
Ik hoop dat hij zo weer binnenkomt

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 14:44

moonsparkle schreef:
Ik vraag me steeds af waar hier is :')

hier hoek van holland aan de kust :+ zuid holland vlakbij rotterdam
Laatst bijgewerkt door Telpeva op 18-02-22 14:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 14:45

Haaren, NB :D

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 14:46

Ik heb net de stallen gedaan en kan de paarden op stal zetten zodra het erger gaat worden (staat al een flinke wind), maar ze wilde nog niet naar binnen dus blijven ze lekker buiten staan (ze staan wel redelijk uit de wind voor de stal).
Ik zet ze zelf ook liever zo laat mogelijk op stal, want mijn oudje krijgt stalbenen als hij langer dan een uur of 10 op stal staat.

Appeltje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 14:46

Appeltje_1 schreef:

Kat loopt nog buiten. Dat was niet de bedoeling hoor. Maar die was tijdens het opruimen buiten naar buiten geglipt :=

Ah misschien nog extra duidelijk zijn.

Hier: Den Haag, Scheveningen/Statenkwartier
(Ons huis ligt in Statenkwartier maar als je het opzoekt zie je Scheveningen :') )

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 14:48

Onali schreef:
Jessix schreef:
De wind trek hier, Utrechtse heuvelrug, nu wat meer aan. Vanaf 16.00 uur zou het windkracht 8 worden. De paarden staan nog buiten nu. De stallen zijn wel al klaar dus ze kunnen er zo in. Ik sluit ze denk ik wel op.

Hier in Rhenen waait het wat hard, maar daar is ook alles mee gezegd.

Hier in Rhenen regent het pijpenstelen :D.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 14:50

De nos linkt in hun liveblog naar deze youtube stream. Ik denk zo maar dat ik weet wat ik vandaag ga kijken. Lekker met een typisch Brits accent.
https://www.youtube.com/watch?v=vPQh1FrbOc0

Deze piloten zijn echt geweldig dat ze met dit weer die vliegtuigen aan de grond zetten.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 14:50

friezenfan2 schreef:
De nos linkt in hun liveblog naar deze youtube stream. Ik denk zo maar dat ik weet wat ik vandaag ga kijken. Lekker met een typisch Brits accent.
https://www.youtube.com/watch?v=vPQh1FrbOc0

Deze piloten zijn echt geweldig dat ze met dit weer die vliegtuigen aan de grond zetten.

Oh dit zit ik ook al de hele ochtend/middag te kijken :)).

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 14:52

Appeltje_1 schreef:

Ha nog meer mensen in Den Haag!! :Y)
Oei probeer je kat te zoeken voor het echt los gaat! Misschien met brokjes rammelen en kijken of je hem kunt lokken. De dierenambulance krijgt nu veel meer meldingen te verwerken van dieren in problemen. Hopelijk is ie gauw binnen.

@friezemfan2 dank voor de link!
Laatst bijgewerkt door Sabri op 18-02-22 14:53, in het totaal 1 keer bewerkt

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 14:53

Nou wij mogen wel een half uur eerder weg van werk (dus 16.30) :+ :')

Hier in Oldenzaal nog heel erg rustig kwa weer.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 14:54

Een geintje moet kunnen toch?

Deze zag ik op fb langskomen:
Citaat:
Laat u vandaag nog vaccineren tegen stormschade. U wilt toch niet dat uw bloempot wegwaait? U doet dit voor de schutting van een ander. Alleen samen krijgen we windkracht-19 onder controle

Vond hem wel grappig. :D

Ook nog een opmaken van Rutte voor de storm en dan hebben ze hem helemaal voorzien van lippenstift en makeup.

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 14:55

Telpeva schreef:
xYaartje schreef:
Hier voorspellen ze windkracht 7 waar ik woon. Daar kan ik mee leven, maar alsnog pittig. Denk dat de echte echte storm vooral aan de kust is?

Hier aan de kust, hemelsbreed zit ik zo'n 500 meter van de haven, en 1700 meter van het strand vandaan. Hier begon het vanaf 07:00 vanochtend windkracht 6, vanaf 10:00 vanochtend windkracht 7, momenteel zitten we hier nog nèt onder windkracht 8.
Windstoten begonnen hier vanochtend met windkracht 7, Na 10 uur windstoten van windkracht 8, na 12:00 windstoten met windkracht 9 en nu momenteel windstoten met windkracht 10.

En het is nog geen 14:00 :+ dus ik ben benieuwd. Ik heb net nog een laatste rondje door de tuin gelopen om te controleren, heel de ochtend heb ik timmergeluiden gehoord van andere locals die hun spullen nog verstevigden. Nu zit iedereen inmiddels wel binnen geloof ik, ik hoor tenminste niks meer.

Oef, dat klinkt al pittig! Denk aan jullie! En dan komt die nu zo'n beetje aan land.
Hier zit ik in het Oosten van het land (omgeving Doetinchem) en daar leert dat het meestal wel mee valt, maar we hebben toch ook al behoorlijk wat wind gehad in de afgelopen jaren.

Als het kunstschaatsen zo voorbij is ga ik toch even de tuinspullen binnen halen.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 14:55

Nou wat een tegenvaller hierzo :o . Dit is net als sneeuw in Nederland. Van te voren paniek en alle hens aan dek om vervolgens 2 cm sneeuw te krijgen :+

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 14:56

Hier in de Achterhoek flinke wind maar verder nog redelijk rustig. Het heeft vanochtend even geregend maar nu weer droog.

Paarden staan binnen, we gaan ze zo wat hooi geven en de luiken dicht doen.

Appeltje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 14:57

Sabri schreef:
Appeltje_1 schreef:

Ha nog meer mensen in Den Haag!! :Y)
Oei probeer je kat te zoeken voor het echt los gaat! Misschien met brokjes rammelen en kijken of je hem kunt lokken. De dierenambulance krijgt nu veel meer meldingen te verwerken van dieren in problemen. Hopelijk is ie gauw binnen.

@friezemfan2 dank voor de link!

Die komt niet met een bakje brokken hoor.. Die loopt ergens anders, wie weet wel in iemands huis.
Wij geven zo vaak aan mensen aan onze kat aub niet in huis te houden etc.
Mensen die dan niet luisteren geven hem dan wel toch net lekker een hapje :roll:

Hier is het nu code rood. (zie andere bericht voor plaats :+ )
Iedereen moet naar binnen