Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
purny schreef:Het huis van mijn ouders is dus ruim 2 keer zoveel waard en zij betalen maar iets van 40 euro meer.
Oneerlijke zaak
Tiggs schreef:Dan woon jij waarschijnlijk in een duurdere gemeente? Bovendien gaat alleen OZB over de waarde van de woning en dat betaal je als huurder niet.
purny schreef:Tiggs schreef:Dan woon jij waarschijnlijk in een duurdere gemeente? Bovendien gaat alleen OZB over de waarde van de woning en dat betaal je als huurder niet.
Zelfde gemeente wel andere wijk
Oo chips... ik zie nu pas dat het gaat over de afvalheffing.
Waarom zetten ze dat dan ook op het biljet als dat er helemaal niks mee te maken heeft...
purny schreef:Maar het gaat toch puur alleen om de woz waarde niet om de inkomens?
Ik ben maar in mijn eentje, heb wel een minder hoge huur.
WOZ waarde mijn huis is 149.000
WOZ waarde ouders huis is 320.000
germie schreef:purny schreef:Maar het gaat toch puur alleen om de woz waarde niet om de inkomens?
Ik ben maar in mijn eentje, heb wel een minder hoge huur.
WOZ waarde mijn huis is 149.000
WOZ waarde ouders huis is 320.000
In de regio Den Haag? Want dat staat er op je profiel.
Waar koop je daar een huis voor 149.000?
Ik zit in een dorpje in Groningen en heb gewoon een tussenwoning en die staat al op 167.000. Ik denk dat ik weer een bezwaarschrift ga indienen, want dat is een stuk hoger dan de woningen hier voor verkocht worden. Een paar jaar geleden heb ik gereageerd met: bij deze is de woning verkocht. En dan nog krijg je geen gelijk. Dus het is eigenlijk weer verspilde moeite.
wyoming schreef:Ik krijg hem einde van de maand binnen maar heb even de prijzen opgezocht op de website van de gemeente.
Afval: €271 (meerpersoonshuishouden)
Riool: €211
En daar komt ook de hond nog bij €80
Totaal is het €21 duurder dan vorig jaar.
Waterschap was vorig jaar €225
miccamaaike schreef:Bel de afdelingen belastingen van je gemeente eens op, voordat je bezwaar gaat maken. Geregeld kun je het met een woz taxateur ook prima regelen. Zeker als je net een huis hebt aangekocht heb je een goed verhaal.
Die bedrijfjes klinken allemaal zo leuk, maar dat kost de gemeente ook klauwen met geld. Dat geld kan de gemeente voor nuttigere dingen gebruiken. Uiteindelijk is het allemaal gemeenschapsgeld dus je hebt er jezelf mee.
Dat de WOZ flink is gestegen is niet gek gezien de belachelijke stijgingen van de huizenprijzen. Een ton erbij kan dus zomaar kloppen.