Morgen met trailer op pad? Think twice

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 13:59

Ik wacht af wat er morgen gaat gebeuren. Zou in principe wel naar de pony's toe moeten gaan ivm mijn eigen pony sinds gisteren dagelijks medicijnen krijgt voor maagzweer en dan wil ik er niet ineens een dag tussen hebben zitten dat die even niks krijgt.
In ergste geval ga ik er om 8uur 's ochtends al heen wanneer de wind nog niet op zijn sterkst is.
En als het echt te heftig is. Dan zij het maar zo en krijgt die een dagje geen medicijnen. Dan kan ik er ook niks aan doen en is het overmacht door het weer.

Zou volgens buienradar straks ook windkracht 5/6 moeten hebben (net als morgen rond deze tijd in mijn omgeving) wanneer ik naar mijn pony ga. Dus dan kan ik gelijk testen of het te doen is.
Net met de elektrische fiets op weg naar huis met de 2de ondersteuning met gemak 23km per uur gehaald. Zelfs wanneer ik niet aan het trappen was. Had de wind mee/in de rug.
Op de heenweg had ik naar mijn afspraak wind tegen. Ondersteuning op zijn max en dan was het prima te doen. Een keer af moeten stappen omdat het echt even heftig was, maar totaal niet uitgeput aangekomen. Met een gewone fiets had ik na 20 minuten geen energie meer over gehad.

_Anneruth

Re: Morgen met trailer op pad? Think twice

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 14:08

Volgens buienradar is het morgenmiddag in Drenthe ook windkracht 5/6. Dat zou wel gunstig zijn zeg!

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 14:19

Voor de mensen die zo beroerd slapen van de wind, misschien zijn oordoppen een optie? Ik slaap tien keer beter sinds ik oordoppen in heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 14:19

Dan ben ik benieuwd waar je bedoelt? Hier staat gewoon nog 7 vanaf 14 uur trekt de wind weer enorm aan en rond 16 het hoogtepunt. Met zware rukwinden. Voor morgen in drenthe

Volgensmij spreekt echt geen enkele weersite over het valt wel mee ga lekker met een aanhanger op pad.

RanjaRietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 14:24

Cayenne schreef:
En die stal :oo Ik zit echt te kijken hoe dat in elkaar heeft gezeten!
Gelukkig niemand gewond!

Het zijn eigenlijk 2 stallen aan elkaar van 3 bij 3 m Goed vast gemaakt maar toch kapot gemaakt door de wind

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 14:28

Er is zojuist code oranje afgegeven voor morgen. Dus degene die hier nog steeds overwoog met de trailer naar drenthe te gaan.

Vanaf 16:00 is daar code oranje.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 14:29

Knmi geeft code oranje op voor morgen, zie website van de knmi voor meer info per provincie.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 14:31

Spenk schreef:
Er is zojuist code oranje afgegeven voor morgen. Dus degene die hier nog steeds overwoog met de trailer naar drenthe te gaan.

Vanaf 16:00 is daar code oranje.

Kampioenschappen daarom verplaatst

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 14:32

Hartstikke oranje! :oo

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 14:36

SusanH schreef:
Volgens mij lassen die alleen af met code rood en oranje.

In Belgie is het voor voor morgen in 3 provincies code oranje dus ik denk dat Nederland wel volgt.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 14:38

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... elingstorm
Citaat:
Storm Eunice morgenmiddag heftiger dan Dudley: code oranje in heel het land
Landelijk gezien komt de storm rond 16.00 uur op z'n hoogtepunt. "Als je morgen de weg op moet, voor je werk bijvoorbeeld, zou ik toch overwegen dat niet te doen. Rond die tijd trekken er ook felle buien over, dus voor automobilisten is dat echt niet fijn."

De quote is een stukje uit het artikel, het artikel is uiteraard langer maar dit zegt imo wel genoeg over of het veilig is om met een trailer op pad te gaan

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 14:45

bummer, ik krijg mijn contactpersoon bij de bank maar niet te spreken. wil mijn afspraak van morgen om 16u verplaatsen naar volgende week. Rij liever niet in die storm met mijn auto in een omgeving met veel bomen.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 15:26

Ineke2 schreef:
Hoop dat het vrijdag ochtend een beetje meevalt. ( Ik ga niet met de trailer weg, maar wel met de auto gewoon)

Afspraak afgezegd. Blijf ik mooi binnen.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 18:15

Mijn les is verplaatst. Wel moet ik morgen fietsen, want ik heb werk. Maar dan spring ik wel van de fiets bij een windvlaag.

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 18:23

Moet je wel heel snel springen :')

Ik ben blij dat ik morgen thuis kan zijn, de voorspellingen zijn niet mals.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 18:37

Ik begin om 6.30 morgen dus ben op tijd klaar. Vanmiddag in de binnenbak gereden wat een herrie nu al, met minder wind. Ik schrik me steeds kapot bij een windvlaag. In de avond zou ik een buitenactiviteit hebben de organisatie heeft al aangegeven dat het waarschijnlijk niet door gaat. Maar zoals het er nu uit ziet ga ik niet.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 18:37

Nu lijkt het even rustig.
Ipv stilte na de storm, stilte tussen de storm :+

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 19:01

Maar goed dus dat ik vanmiddag al heb afgesproken met de fokker van mijn pony dat als het te hard waait ik afbel en dan neemt hij mijn taak van hooi geven over (al word hooi geven dan ook een uitdaging vermoed ik. Dat vloog nu al bijna alle kanten op).
Enige nadeel is dat mijn pony dan waarschijnlijk zijn medicijn niet krijgt. Hij laat zich niet vangen door zijn fokker en ik ben de enige die überhaupt iets in zijn mond krijgt. Bij anderen gaat hij flink in protest.
Iemand die weet of het kwaad kan om twee dagen te geven en dan een dag niet door onverwachte omstantigheden waar je zelf geen invloed op hebt? Want zit daar een beetje mee in mijn maag.
Ga het sowieso proberen om er morgen heen te gaan en anders houd het op en krijgt hij het zaterdag weer.

Dat heb je mooi gezegd Kabayo :D Nou maar hopen dat de drachtige dames niet weg waaien.

Klussers etc. zijn wel gewoon aan het werk morgen weet ik. Werd vanmiddag gebeld of ze morgenochtend al konden komen om een en ander te vervangen.

Edit: Er rijden morgen ook geen treinen meer vanaf 14:00:
https://nos.nl/artikel/2417805-morgen-v ... orm-eunice

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 19:10

Ik heb morgen een afspraak staan met de hoefsmid voor m'n jonkie, denk dat ik die toch maar even ga verplaatsen als het echt zo los gaat. Zie het niet zo zitten om een halfuur in de auto te zitten naar de polder met m'n koekblikje 's middags. :+

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 19:31

Ik heb mij vandaag nog verbaasd over het aantal trailers dat op de weg was vandaag. Waaronder een stalgenoot.. dan heb je ze ook niet helemaal op een rijtje qua prioriteiten.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 19:37

Met een trailer weg, is gewoon niet zo verstandig deze dagen.... Maar zal morgen toch de paarden moeten verzorgen, 3x op en neer dus, onder de bomen door. Het zij zo.... De laatste jaren al zoveel stormen mee gemaakt. Lang leve de klimaatverandering :-(

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 19:47

Zie dat het concours van Tolbert gewoon is doorgegaan…

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 19:48

Tja, het is momenteel windstil, dus op dit moment zou het kunnen.
Maar vanmiddag tot een uur of 5 was het nog best flink aan het waaien.
Tenzij het om een noodgeval gaat, zou ik op dat moment het risico niet nemen.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 19:51

Sorry dat ik dit topic binnen kom vallen, maar iedereen die morgen met de trein wilt: na 14.00 rijden die niet meer. Zie NS.nl

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 19:55

Goede waarschuwing dit topic!

Ik heb gisteren nog een interessante blog geschreven over het Horse Rescue Team, dat brandweer opleidt als er een paard te water raakt, al dan niet met trailer of menkar :)
https://www.equinemarkt.nl/blog/222-eer ... dan-redden

Even een egopost, want ik vond het zo interessant om te schrijven :D