[HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 23:27

Please doe mee aan Lang Leve de Liefde. Please.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 23:27

Urbanus schreef:

... I'd watch that...

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 23:28

Vjestagirl schreef:
Urbanus schreef:

... I'd watch that...

Ik betaal er voor.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 23:33

Er zijn vast wel bokkers die daar voor jou aan mee willen doen. _O-

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 23:42

Ik kom even binnenvallen met een vraag die mij heel erg bezig houd de laatste tijd. Hoe kijken/denken jullie dan aan jullie oude dag? Als je partner weg valt, zijn jullie dan niet 'bang' om alleen achter te blijven? Even los van alle ouderen waar dus niet naar omgekeken wordt. Wie regelt eigenlijk alles na het overlijden waneer er niemand meer overblijft?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 23:45

daffie1986 schreef:
Ik kom even binnenvallen met een vraag die mij heel erg bezig houd de laatste tijd. Hoe kijken/denken jullie dan aan jullie oude dag? Als je partner weg valt, zijn jullie dan niet 'bang' om alleen achter te blijven? Even los van alle ouderen waar dus niet naar omgekeken wordt. Wie regelt eigenlijk alles na het overlijden waneer er niemand meer overblijft?

Familie / vrienden? :?

Je kan ook kinderen hebben die jong overlijden of niks meer met je te maken willen hebben. Ken voorbeelden zat. Je neemt toch geen kinderen zodat ze je kunnen vermaken als je oud bent? Daarbij heb ik dan lekker veel geld om zorg in te kopen. Wat anderen aan hun blagen uitgeven.

Vind dit altijd zo’n storend argument van moeders. :n

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 23:47

daffie1986 schreef:

Nee, ben ik niet bang voor.
Ik ga me niet voortplanten zodat ik later niet "alleen" ben.
Niks is zeker. Je kind kan ook eerder dan jij overlijden en dan ben je ook alleen.

Edit: en op je laatste vraag... Bedoel je dan wanneer zowel mijn partner als ik overleden zijn en er dus niemand meer is?
Want dat zou me niet zoveel uit maken. Dan ben ik toch dood.
Laatst bijgewerkt door Esaqar op 31-01-22 23:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 23:47

Ik heb ook nog een sociaal leven naast mijn relatie. En als ik als laatste doodga zal het me een rotzorg zijn wie alles afhandelt. Ik hoop alles zo duidelijk mogelijk op papier te zetten en iemand zal het vast doen.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 23:48

MarlindeRooz schreef:
daffie1986 schreef:

Familie / vrienden? :?

Je kan ook kinderen hebben die jong overlijden of niks meer met je te maken willen hebben. Ken voorbeelden zat. Je neemt toch geen kinderen zodat ze je kunnen vermaken als je oud bent? Daarbij heb ik dan lekker veel geld om zorg in te kopen. Wat anderen aan hun blagen uitgeven.

Vind dit altijd zo’n storend argument van moeders. :n

Juist de mensen die er vanuit gaan dat hun kinderen voor hun klaar staan op hun oude dagen staan er uiteindelijk alleen voor :))

Ik zou er totaal geen moeite mee hebben. Ik hoop dan alleen voor de buren dat ik snel gevonden word als ik dan overlijd.
Laatst bijgewerkt door Niobe op 31-01-22 23:48, in het totaal 1 keer bewerkt

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 23:48

daffie1986 schreef:

Geloof mij... ik heb 3 jaar als manager gewerkt in een verpleeghuis voor mensen met dementie in de laatste fase.
Denk dat bij 20% nog kinderen langs kwamen en echt iets deden voor of met de ouderen. Verder was het verplegend personeel aan zet.
Dus nee... die hoop op zorg zou ik ook niet met kinderen hebben :')
Ik zorg gewoon dat ik later genoeg geld heb, en het netjes laat vast leggen hoe en wat en in welk luxe verpleeghuis ik eil zitten. Je kan je bij zulke zaken namelijk inkopen, en dat regel ik nu ongeveer al :+

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 23:50

Mijn oudtante had geen kinderen. Gelukkig had ze wel 7 broers en zussen, allemaal met kinderen, dus er waren 13 neefjes en nichtjes (allemaal ook al goed 60).

Mijn vader heeft zich om haar bekommerd en is executeur testamentair geworden. Het leeghalen van het huis is een familiebezigheid geworden, alle neefjes en nichtjes hebben geholpen, alle aanhang heeft geholpen, ladingen achter neefjes en nichtjes hebben geholpen.

Wie er naar mij omgaat kijken? Mijn partner. De betaalde zorg. De betaalde poets. Al dat geld wat ik niet in een schreeuwerd steek kan ik uitgeven aan mezelf...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 00:07

Als je ziet hoe eenzaam sommige ouderen ook met kinderen zijn en het geruzie om de erfenis waar ze nog bij staan... nee dan mis je helemaal niks als kindvrij persoon. Gewoon de boel op papier regelen en klaar.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 00:18

Mijn vriend is 6 jaar ouder en ik neem gewoon een pil van zwartemarktplaats.nl samen met hem. Kunnen ze onze uitvaarten samen doen. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 00:20

Je kind kan ook naar Nieuw Zeeland verhuizen, dan staan ze ook niet wekelijks bij je op de stoep met de boodschappen. ;) Ik maak me daar totaal geen zorgen om - komt tijd, komt raad. Ik had een oudtante die ook geen kinderen had en al haar broers en zussen woonden of in Canada of in Australië en mijn opa woonde op Curaçao, maar die was geenszins eenzaam of aan het wegkwijnen hoor.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 00:21

Alleen zijn hoeft ook helemaal niet erg te zijn

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 00:23

Ik kan je uit recente ervaring vertellen dat alleen zijn wel heel naar wordt op het moment dat jij je eigen broek niet meer goed kan aandoen na het plassen. _O-

Inmiddels lukt dat wel dus ik ga morgen weer lekker naar mijn eigen studiootje. Alleen. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 00:24

MarlindeRooz schreef:
Ik kan je uit recente ervaring vertellen dat alleen zijn wel heel naar wordt op het moment dat jij je eigen broek niet meer goed kan aandoen na het plassen. _O-

Inmiddels lukt dat wel dus ik ga morgen weer lekker naar mijn eigen studiootje. Alleen. :=
Daarom moet je ook gewoon je knie vern**ken in plaats van je schouder. :+ Kun je iig je haar nog wassen.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 00:25

Een collega van mij was een paar jaar geleden executeur testamentair van een oud collega /kameraad. Je kan daarvoor altijd iemand vragen die je vertrouwd.

Ik vind het juist ontzettend egoïstisch en een dooddoener om te verwachten dat je kind(eren) later voor je zullen zorgen. Wat nou als die een relatie krijgt met iemand op een ander continent? Ga je dat dan verbieden?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 00:25

… of je haar zelf vast doen. En mijn autistenbrein kan niet eten met los haar. Dus elke keer als ik wat eet moet ik op de kop hangen en mezelf enorme pijn doen om m’n haar vast te doen. Wat zo weer uitzakt. _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 00:27

MarlindeRooz schreef:
… of je haar zelf vast doen. En mijn autistenbrein kan niet eten met los haar. Dus elke keer als ik wat eet moet ik op de kop hangen en mezelf enorme pijn doen om m’n haar vast te doen. Wat zo weer uitzakt. _O-
Als je nu op tijd begonnen was met jezelf voorplanten, had je een 6-jarige gehad die dat voor je had kunnen doen. :j

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 00:28

Had er als ik beter m’n best deed ook wel 1 van 12 kunnen hebben. Kan die ook koken en schoonmaken.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 00:31

MarlindeRooz schreef:

Oké, maar ik bedoel meer over het algemeen en niet in bijzondere situaties.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 00:33

Ja maar als je oud wordt dan kan je minder dingen zelf. Zoals fietsen, autorijden etc. Dan is het wel lastig zonder groot sociaal netwerk.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 00:34

MarlindeRooz schreef:
Ja maar als je oud wordt dan kan je minder dingen zelf. Zoals fietsen, autorijden etc. Dan is het wel lastig zonder groot sociaal netwerk.

Er zijn toch taxi’s, bussen, etc. Er zijn instanties om je met dingen te helpen qua verzorging. Overal is een oplossing voor.

En als je vrienden hebt die je even brengen of halen of wat dan ook, die gaan weer naar huis en dan ben je weer alleen. Is niet zo erg toch?

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 00:37

En anders kan je nog altijd je manke lijf het kanaal in slepen :+