Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 09:07

Wat je me nu dus zegt is dat op elk potje wel een een dekseltje past, maar niet bij elk dekseltje een potje hoort? :oo :oo :\ :\ :\

Ik kan best veel, maar sokken kwijt raken in de was (of waar dan ook) is mij nog nooit gelukt. Hoe doen jullie dat?

Prrrr

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 11:11

In beddegoed. Maanden later komt dat er weer uit. Maar meestal komt het omdat ik niet oplet met wat ik in de was gooi, en wat er niet in gaat, komt er ook niet uit. Proefondervindelijk: lief raakt nooit sokken kwijt. En ik doe de was. Het ligt dus allemaal aan mij.

ReadTheRulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 11:13

Ik heb alleen enkelsokjes en paardrijsokken en die gaan bij mij in een ruime waszak mee in de was, ideaal :j

APCIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 11:46

Lalidan schreef:
Wat je me nu dus zegt is dat op elk potje wel een een dekseltje past, maar niet bij elk dekseltje een potje hoort? :oo :oo : : :

Ik kan best veel, maar sokken kwijt raken in de was (of waar dan ook) is mij nog nooit gelukt. Hoe doen jullie dat?

Maar ligt dat dan aan de potjes, of juist aan de dekseltjes? :?
:+

Ik heb vrijwel altijd een oneven aantal sokken in de kast. :o
Ik koop een paar pakjes met exact dezelfde, en die verslijten niet allemaal even snel. Dus af en toe gaat er een de vuilnisbak in :P

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 11:49

ReadTheRulez schreef:
Ik heb alleen enkelsokjes en paardrijsokken en die gaan bij mij in een ruime waszak mee in de was, ideaal :j

Dat is wel de veiligste oplossing, denk ik. Misschien een mooi goed voornemen voor 2022 :))

Jacquel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 12:37

Hoeveel procent van prooidieren (zal per prooidier verschillen) gaat dood van ouderdom, en dus niet door roofdier, ziekte of ongeluk?

Jacquel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 12:39

Hoe vindt de voedseldistributie plaats in een mieren- of termietenkolonie, die vaak gigantisch zijn?

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 13:45

Jacquel schreef:
Hoeveel procent van prooidieren (zal per prooidier verschillen) gaat dood van ouderdom, en dus niet door roofdier, ziekte of ongeluk?

Zoiets vraag ik me ook af.

Spoiler:
Ivm een veganist die zelfs een door ernstig vergroeide tanden ten dode opgeschreven muisje, niet wilde euthanaseren want ging tegen principes in, en net zo lang rondvroeg bij alle dierenartsen, tot het diertje vanzelf crepeerde.. eh, stierf. -O- Wie kan die persoon vertellen hoeveel prooidieren er ongeveer gedood worden in de natuur?

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 16:58

Bestaat het Vivaforum nog? Omdat ik ergens las dat het ophield met bestaan? Ik vraag mij dit af omdat ik Bokt steeds meer een Vivaforum vind lijken en heb het idee dat de oudVivalezers nu naar Bokt komen. :+

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 17:46

Die heeft een doorstart gemaakt dacht ik.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 17:46

fohadie schreef:
Bestaat het Vivaforum nog? Omdat ik ergens las dat het ophield met bestaan? Ik vraag mij dit af omdat ik Bokt steeds meer een Vivaforum vind lijken en heb het idee dat de oudVivalezers nu naar Bokt komen. :+

Check, is er nog: https://forum.viva.nl/index.php

In welke Boktbubbel zit jij? In mijn bubbel gaat het over de Top2000 en kouwe voeten :))

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 18:06

Prrrr schreef:
fohadie schreef:

Check, is er nog: https://forum.viva.nl/index.php

In welke Boktbubbel zit jij? In mijn bubbel gaat het over de Top2000 en kouwe voeten :))

Boktbubbel?

Nou ja, ik zie steeds meer pubermeisjes met puberproblemen en helemaal niets over paarden posten. Nu post ik ook weinig meer over paarden, maar ik ben nog wel op dit forum vanwege paarden. Gelukkig bestaan er kruisjes zodat ik geen puberdingetjes hoef te lezen. :+ ( En nee, dit staat niet op Young ridertalk zoals je zou verwachten.)

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 18:09

Wij hebben donderdag wildstoof bereid en nu na de kerst hebben we wat over (in de koelkast bewaard)
Kan ik dat vandaag nog eten? Er zit een behoorlijke vetlaag bovenop, dat zou toch ook wel moeten helpen tegen bederf? Of praat ik mezelf nu wat aan omdat ik er heeeel veel zin in heb?

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 18:52

Moet prima goedkomen :j

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 18:55

Gaar vlees is echt max 4 dagen (luchtdicht verpakt) op 4C houdbaar.
Ligt er ook aan hoe lang het na het bereiden buiten de koelkast is geweest.
Elk uur ongekoeld (< 60C) na het bereiden verminderd de houdbaarheid met 1 dag.

Vet voorkomt geen bederf.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-21 19:12

Macs schreef:
Wij hebben donderdag wildstoof bereid en nu na de kerst hebben we wat over (in de koelkast bewaard)
Kan ik dat vandaag nog eten? Er zit een behoorlijke vetlaag bovenop, dat zou toch ook wel moeten helpen tegen bederf? Of praat ik mezelf nu wat aan omdat ik er heeeel veel zin in heb?

Heb je onze prachtige formule niet gezien in de OP? :7
Vet beschermd trouwens niet tegen bederf, bacteriën gaan daar juist wel lekker op :+

Vraag van mij:
Zijn de snelweg starbucktenten (in shell) open voor afhalen pf helemaal dicht?
Moet morgen even de snelweg op, maar als ze open zijn, pak ik die route :Y)

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 20:06

Zag er vandaag wel een waar t licht aan was. Maar ben er enkel langs gereden, niet naar binnen geweest

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 23:33

c_alsemgeest schreef:
Macs schreef:

Heb je onze prachtige formule niet gezien in de OP? :7
Vet beschermd trouwens niet tegen bederf, bacteriën gaan daar juist wel lekker op :+

Vraag van mij:
Zijn de snelweg starbucktenten (in shell) open voor afhalen pf helemaal dicht?
Moet morgen even de snelweg op, maar als ze open zijn, pak ik die route :Y)

Gewoon open!

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 01:00

Ik zie in mijn lijst van apps op de telefoon ook 'facebook services'. Iemand een idee wat die app doet en of ik hem kan verwijderen zonder dat mijn insta blokkeert?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 01:58

Jacquel schreef:

Hier bestaat geen eenduidig antwoord op. Sommige seizoenen zijn kurkdroog andere niet. Dat heeft ook weer een effect op roofdieren. Veel/weinig voedsel/water/roofdieren?

Daarover gesproken. Het overgrote merendeel van prooidieren in deze wereld leeft in een plek zonder roofdieren. Tenzij je jagers meetelt. Dan mogen mensen ze voor ‘de sport’ ‘humaan’ ‘voor het dierenwelzijn’ afschieten.

Bij lijden laat ik alles afmaken. Maar bovenstaande…. Weinig respect voor.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 02:02

Kookaburra schreef:
Ik zie in mijn lijst van apps op de telefoon ook 'facebook services'. Iemand een idee wat die app doet en of ik hem kan verwijderen zonder dat mijn insta blokkeert?

Die koppelt FB met andere apps (als je er toestemming voor geeft) waaronder FB messenger, Instagram, WhatsApp, maar ook sites waarbij je ervoor gekozen hebt om met FB in te loggen.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 07:34

poes schreef:
Daarover gesproken. Het overgrote merendeel van prooidieren in deze wereld leeft in een plek zonder roofdieren. Tenzij je jagers meetelt. Dan mogen mensen ze voor ‘de sport’ ‘humaan’ ‘voor het dierenwelzijn’ afschieten.

Ik denk dat vrijwel alle insecten, de meeste vissen, zangvogels, kleine zoogdieren, en eigenlijk vrijwel alle dieren in hun jeugd het met jou oneens zijn.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 07:59

Nee das waar. Maar op veel plaatsen hebben we de grote roofdieren eruit gehaald dat bedoelde ik eigenlijk.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 09:34

Brainless schreef:
Kookaburra schreef:

Die koppelt FB met andere apps (als je er toestemming voor geeft) waaronder FB messenger, Instagram, WhatsApp, maar ook sites waarbij je ervoor gekozen hebt om met FB in te loggen.

Dus dan zou verwijderen geen probleem moeten zijn?

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 11:37

Update, het is een app die al standaard op de telefoon staat. Verwijderen lukt helaas niet.