WTF cadeautjes, wat heb jij gekregen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 14:22

gerlindie schreef:
Valerie93 schreef:
Bij mij in de familie gaat al jaren hetzelfde flesje douchegel rond!
Mijn oma geeft het werkelijk aan iedereen..
Hoe ik weet dat het hetzelfde flesje is? Elke keer als mijn vader het heeft gekregen zetten we er met marker een stipje op!

Maar hoe komt het dan weer bij oma terecht? :')

Wij geven het iedere verjaardag weer terug en de rest van de familie doet blijkbaar hetzelfde :')

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 14:44

Phonix schreef:
Oh ik heb eentje die heel erg is.

Mijn beste vriendin probeert al meerderen jaren zwanger te raken. Als vriendengroep weten wij dit al te wel.

Op haar vejardaagsfeest kreeg ze een doos van een andere goede vriendin. Met erin een positive zwangerschapstest(vriendin was dus zwanger). Ze hebt haar hele feest huilend doorgebracht. Vriendin dacht omdat ze zo blij voor haar was…

Hier ook een variant op meegemaakt.
Kerst met familie.
Voor het diner maken de oudste zus en haar man bekend dat ze na jaren proberen helaas niet zwanger konden worden met echt tranen, gebroken stem en het hele emotionele pakket. Vervolgens tijdens het openmaken van de kado's ontvangen de ouders een echo foto van hun jongste zoon die een paar maanden met zijn vriendin samen was, met wij zijn zwanger. Oudste zus en man zijn natuurlijk in huilen uitgebarsten en weggelopen. Klote excuus, was sorry we konden het kado niet meer onder de boom vandaan halen.

1,5 jaar verder nog een soort familievete.

Anoniem

Re: WTF cadeautjes, wat heb jij gekregen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 15:01

Tja… Ik snap wel dat ze niet zo maar een cadeau onder de boom vandaan kunnen trekken. Ik snap beide kanten wel. Als ze opeens een cadeau weg halen na zo een gesprek weet iedereen natuurlijk ook hoe laat het is.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 15:09

Citaat:
Hier ook een variant op meegemaakt.
Kerst met familie.
Voor het diner maken de oudste zus en haar man bekend dat ze na jaren proberen helaas niet zwanger konden worden met echt tranen, gebroken stem en het hele emotionele pakket. Vervolgens tijdens het openmaken van de kado's ontvangen de ouders een echo foto van hun jongste zoon die een paar maanden met zijn vriendin samen was, met wij zijn zwanger. Oudste zus en man zijn natuurlijk in huilen uitgebarsten en weggelopen. Klote excuus, was sorry we konden het kado niet meer onder de boom vandaan halen.

Ongelukkige timing is dit inderdaad wel, maar vind het eerlijk gezegd vooral egoïstisch van die zus dat ze dan wegloopt en een ander het geluk niet gunt. Moeders word net zo goed oma voor het kindje van haar zoon en dat is wel iets om te vieren dan toch. In onze familie zou dit juist echt omarmt worden en zouden we die oudste zus er dan graag extra bij betrekken, zodat ze het gevoel heeft er toch bij te horen en geliefd is ook al kan zij geen kinderen krijgen.
Nee ik had het cadeau ook niet onder de boom vandaan gehaald, dat valt natuurlijk ook op, en als ik die oudste zus was had ik ook niet gewild dat iemand anders dat zou doen.

Walkure

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 15:09

Een t-shirt van intieme trollen toen mn ouders op vakantie naar Noorwegen waren geweest. Op zich wel grappig maar genant om van je ouders te krijgen? :') (Gewoon zomaar als vakantiegift, geen verjaardag ofzo)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 15:12

Nee ik snap dat niet. Er zijn 1000 manieren om deze situatie voorzichtig en respectvol op te lossen. Het cadeau laten liggen hoor daar niet bij.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 15:13

Moestuin schreef:
Tja… Ik snap wel dat ze niet zo maar een cadeau onder de boom vandaan kunnen trekken. Ik snap beide kanten wel. Als ze opeens een cadeau weg halen na zo een gesprek weet iedereen natuurlijk ook hoe laat het is.

Maar dat kun je dan toch gewoon zeggen? Neem dan als zwanger stel het andere stel even apart, zeg 'joh we vinden het superkut voor jullie, wij wilden vanavond vertellen dat we zwanger zijn, maar we halen dan zo het cadeau onder de boom vandaan en sorry voor de slechte timing'.

Dat komt al heel anders over dan de boel maar zn beloop te laten terwijl je weet dat mensen niet gaan reageren zoals je verwacht had.

Faelynn, dat ben ik niet met je eens. Die oudste zus zal haar broertje best het geluk wel gunnen, maar op zo'n moment even niet en dat vind ik niet meer dan logisch.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 15:15

MarcoBorsato schreef:
Nee ik snap dat niet. Er zijn 1000 manieren om deze situatie voorzichtig en respectvol op te lossen. Het cadeau laten liggen hoor daar niet bij.

Poeh, dit idd.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 15:16

Foaly schreef:
Moestuin schreef:

Maar dat kun je dan toch gewoon zeggen? Neem dan als zwanger stel het andere stel even apart, zeg 'joh we vinden het superkut voor jullie, wij wilden vanavond vertellen dat we zwanger zijn, maar we halen dan zo het cadeau onder de boom vandaan en sorryt voor de slechte timing'.

Dat komt al heel anders over dan de boel maar zn beloop te laten terwijl je weet dat mensen niet gaan reageren zoals je verwacht had.

Faelynn, dat ben ik niet met je eens. Die oudste zus zal haar broertje best het geluk wel gunnen, maar op zo'n moment even niet en dat vind ik niet meer dan logisch.

Echt zo. Goh jammer dat ik geen kinderen kan krijgen maar hey ik word wel tante? Nee, zo werkt het niet.

Ongewenst kinderloos zijn is iets verschrikkelijks, als je niet weet hoe dat voelt mag je je best iets bescheidener opstellen in het vertellen van je zwangerschap.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 15:17

fierefluiter schreef:
Van mijn vriend voor mijn verjaardag. Namelijk niks. Hij is een week voor mij jarig en ik had mijn best gedaan en gespaard voor een mooi cadeau, zijn lievelingseten en een taart voor hem gemaakt. Hij wist wat ik wilde hebben en zou het voor mij kopen. Ik moest steeds nog even wachten omdat hij geen geld had, en uiteindelijk is het er niet meer van gekomen. Ik heb er niks van gezegd maar het deed wel een beetje pijn toen hij een keer vertelde dat hij een duur sieraad voor zijn ex had gekocht toen zij nog samen waren. Ik hoef echt niets duurs, met een bosje bloemen van de albert heijn was ik net zo goed blij geweest. Deze maand zijn we weer jarig en heb ik voor zijn verjaardag een nachtje een hotel geboekt, en een leuke activiteit. Ik ben benieuwd of ik dit jaar wel een cadeautje krijg want hij is wel begonnen aan een goede baan naast zijn studie.
Dat jij nog zo je best doet! Ik had er allang al geen energie meer ingestopt, dan maar geen kado of feest :evaw:

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 15:34

noviceh schreef:
fierefluiter schreef:
Van mijn vriend voor mijn verjaardag. Namelijk niks. Hij is een week voor mij jarig en ik had mijn best gedaan en gespaard voor een mooi cadeau, zijn lievelingseten en een taart voor hem gemaakt. Hij wist wat ik wilde hebben en zou het voor mij kopen. Ik moest steeds nog even wachten omdat hij geen geld had, en uiteindelijk is het er niet meer van gekomen. Ik heb er niks van gezegd maar het deed wel een beetje pijn toen hij een keer vertelde dat hij een duur sieraad voor zijn ex had gekocht toen zij nog samen waren. Ik hoef echt niets duurs, met een bosje bloemen van de albert heijn was ik net zo goed blij geweest. Deze maand zijn we weer jarig en heb ik voor zijn verjaardag een nachtje een hotel geboekt, en een leuke activiteit. Ik ben benieuwd of ik dit jaar wel een cadeautje krijg want hij is wel begonnen aan een goede baan naast zijn studie.
Dat jij nog zo je best doet! Ik had er allang al geen energie meer ingestopt, dan maar geen kado of feest :evaw:

Ik zou dus in plaats van afwachten wat je vriend doet, nog een duidelijk gesprek voeren dat je erg teleurgesteld was vorig jaar, en dat je hoopt dat hij dit jaar iets meer zijn best doet, aangezien jij dat ook weer hebt gedaan. Eigenlijk zou dat niet nodig moeten zijn, maar als je vriend gewoon een vergeetachtige ietwat lompe man is voorkom je op die manier wel een hoop teleurstelling en geef je hem de kans nu alsnog iets moois te regelen, als hij dat niet al gedaan heeft. Of hij heeft dan alsnog geen cadeau, in dat geval zou ik voor mezelf sterke conclusies trekken over de relatie :+ .

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 15:41

Mijn vriend geeft me ook niet altijd een cadeau met mijn verjaardag, maar dat is omdat ie dat soort dingen simpelweg niet echt onthoud.
Als ik er niet was geweest zouden zijn ouders nooit een bloemetje ofzo op hun verjaardag krijgen, het zit er gewoon niet in.
(en als ie het wel onthoud pakt ie ook geweldig uit hoor, en krijg ik precies wat ik wil!)

Shae

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 16:18

Faelynn schreef:
Ongelukkige timing is dit inderdaad wel, maar vind het eerlijk gezegd vooral egoïstisch van die zus dat ze dan wegloopt en een ander het geluk niet gunt. Moeders word net zo goed oma voor het kindje van haar zoon en dat is wel iets om te vieren dan toch. In onze familie zou dit juist echt omarmt worden en zouden we die oudste zus er dan graag extra bij betrekken, zodat ze het gevoel heeft er toch bij te horen en geliefd is ook al kan zij geen kinderen krijgen.
Nee ik had het cadeau ook niet onder de boom vandaan gehaald, dat valt natuurlijk ook op, en als ik die oudste zus was had ik ook niet gewild dat iemand anders dat zou doen.

:wow: Nee joh, je ziet toch eerder op de avond al dat ze het er onwijs moeilijk mee heeft. Ik zou me echt doodschamen als ik dat cadeautje had laten liggen. Nog een beetje zout in de wonden strooien is niet nodig lijkt me.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-21 16:23

Andersom weet ik niet of een gezellig kerstdiner nou het moment is om met onwijs slecht en emotioneel nieuws te komen. Was misschien ook beter om dat even in andere setting te delen.
Cadeau laten liggen en de boel op beloop laten is van de andere partij dan weer erg ondoordacht/egoïstisch.

lrm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 16:35

Toen ik was bevallen van mijn schoonmoeder een soort ijzeren plaat met een kip erop.
die vond ze ergens en dacht dat ik hem leuk vond #ik ben echt anti troep, lelijk ding.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 16:46

Laurora schreef:
Mijn vriend geeft me ook niet altijd een cadeau met mijn verjaardag, maar dat is omdat ie dat soort dingen simpelweg niet echt onthoud.
Als ik er niet was geweest zouden zijn ouders nooit een bloemetje ofzo op hun verjaardag krijgen, het zit er gewoon niet in.
(en als ie het wel onthoud pakt ie ook geweldig uit hoor, en krijg ik precies wat ik wil!)

Mijn man vroeg onlangs waarom ik mensen aan het uitnodigen was voor 2 januari. Terwijl hij het vroeg zag ik het heel langzaam doordringen dat het dan mijn verjaardag is :+

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 17:19

Ik heb twee relaties verbroken nadat de exen mijn verjaardag vergeten waren. En niet zomaar losse vriendjes hoor, de ene na 3 jaar en de andere na 5 jaar. Het vergeten van mijn verjaardag was niet de hoofdreden, maar liet mij wel nog wat beter inzien dat ik niet echt hoog op het prioriteitenlijstje stond (ze wisten best dat ik waarde aan verjaardagen hecht). Nu plaag ik mijn man dus weleens dat als ie van me af wil hij gewoon alleen maar mijn verjaardag hoeft te vergeten. :+
Maar goed, dat het me twee keer gebeurde, vond ik toch best een wtf moment. Al was het zonder cadeautje.

De peettante van mijn man heb ik ooit per ongeluk een wtf cadeau gegeven. Ik kocht een leuke tuinkabouter (ding deed haar hobby en ze hebben een immense tuin). Wist toen nog niet dat ze daar echt allergisch voor is. Laatste keer dat we haar zagen kreeg ik een miniatuur tuinkabouter. Die ligt nu klaar om bij een leuke gelegenheid ook weer de familie in te laten gaan.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 17:24

Dreamybol schreef:
Ik heb twee relaties verbroken nadat de exen mijn verjaardag vergeten waren. En niet zomaar losse vriendjes hoor, de ene na 3 jaar en de andere na 5 jaar. Het vergeten van mijn verjaardag was niet de hoofdreden, maar liet mij wel nog wat beter inzien dat ik niet echt hoog op het prioriteitenlijstje stond (ze wisten best dat ik waarde aan verjaardagen hecht). Nu plaag ik mijn man dus weleens dat als ie van me af wil hij gewoon alleen maar mijn verjaardag hoeft te vergeten. :+
Maar goed, dat het me twee keer gebeurde, vond ik toch best een wtf moment. Al was het zonder cadeautje.

Als mijn (denkbeeldige) vriend mijn verjaardag zou vergeten dan zou ik ook wel vraagtekens krijgen hoor. Komt misschien ook omdat ik de dagen naar mijn verjaardag echt aftel, dus dat ik heel teleurgesteld zou zijn als hij het dan nog zou vergeten.

Dreamybol schreef:
De peettante van mijn man heb ik ooit per ongeluk een wtf cadeau gegeven. Ik kocht een leuke tuinkabouter (ding deed haar hobby en ze hebben een immense tuin). Wist toen nog niet dat ze daar echt allergisch voor is. Laatste keer dat we haar zagen kreeg ik een miniatuur tuinkabouter. Die ligt nu klaar om bij een leuke gelegenheid ook weer de familie in te laten gaan.

Haha maar het was in ieder geval goed bedoeld, dat is al heel wat :P

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 17:26

Ik vergeet zelf regelmatig mijn verjaardag :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 17:29

Ik weet die van mijn vriend ook niet eigenlijk. :=

Edit: staat wel in mijn agenda hoor

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 17:31

Ik heb van mijn oma wel eens clip on oorbellen gekregen met goud kleur en bijpassende ketting en ring.
Laat de ring nou in kindermaat zijn, ik nooit goud draag en gewoon gaatjes heb.

Ik heb de ketting wel eens omgedaan bij bezoek omdat ik wist dat het uit een goed hart kwam. maar het was zo vreselijk _O-

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 17:40

Van mijn schoonzusje destijds , wat werd ik, 25 ofzo?
een schilderijtje van een paard (je weet wel zo'n canvasding van de action waarvan je je afvraagt wie dat ophangt elders dan in de kinderkamer )

Ik krijg van vriendinnen standaard geurstokjes, kaarsjes etc heel lief maar totaal niet passend in mijn interieur. En 1 x is dat leuk ,maar niet elk jaar hetzelfde

Ach het idee telt laten we maar zeggen!

Ik ben zelf meestal wel redelijk creatief met cadeaus.
Al was mijn broertje afgelopen maand jarig en wisten we het echt niet. en de rest van mijn broers ook niet, ja iets voor inde auto of drank.
Dus hebben we (omdat hij ondanks dat ie 27 werd altijd de jongste blijft) een grabbelton gemaakt met 27 kleine cadeautjes. Uiteraard met Disney inpakpapier
Hij vond het oprecht super leuk! haha

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 17:56

Ach ja... mijn man en ik waren afgelopen oktober beide ons 11 jarig huwelijksjubileum vergeten :')
Het is dat we beide op makkelijk te onthouden dagen jarig zijn, anders zou dat denk ik ook weleens mis gaan...
(Ik 2e kerstdag en hij een dag voor beide ouders)

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 21:34

Vjestagirl schreef:
Ik zou dat apparaat op marktplaats gezet hebben. Dit was geen cadeautje voor Jessica, dit was een cadeautje voor zichzelf voor als ze bij haar thuis is.

Klopt!

Ik heb mijn broer mijn oud Senseo apparaat gegeven voor als ik en/of mijn mama daar zijn, hij drinkt zelf nooit koffie. Maar dat was niet eens een cadeau, dat was echt gewoon "hier, dan kunnen wij bij jou ook koffie drinken en moet jij geen apparaat kopen" :')

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 21:46

Mars schreef:
Andersom weet ik niet of een gezellig kerstdiner nou het moment is om met onwijs slecht en emotioneel nieuws te komen. Was misschien ook beter om dat even in andere setting te delen.
Cadeau laten liggen en de boel op beloop laten is van de andere partij dan weer erg ondoordacht/egoïstisch.

Hmmm.

Ik ben volledig akkoord met je eerste stelling - dat een gezellig kerstdiner niet het moment is om met onwijs slecht nieuws te komen, en dat je dat soort nieuws idd beter in een andere setting deelt.

Met het tweede deel ben ik het niet helemaal eens.. Ja, het is voor degenen die geen kinderen kunnen krijgen niet zo fijn natuurlijk om te horen dat dat bij een ander wel lukt, maar moeten de blije ouders-to-be hun blijdschap dan wegcijferen omwille het verdriet van degene die niet zwanger kan worden? Dat is ook niet echt fair tegenover hen, toch?

Het cadeau was tenslotte voor oma&opa-to-be, die dit vast ook echt als een cadeau hebben ervaren. Op dat moment gaat het even niet om degenen die niét zwanger kunnen worden - het gaat op dat moment om de ouders-to-be, om hun blijdschap, en daar moet je dan gewoon echt even blij voor kunne zijn, vind ik...

Beetje een ongelukkige samenloop, dat zeker wel, maar dat de ene nou niet blij mag zijn omdat de andere dat niet is...