Anders tegen mensen aankijken door standpunt m.b.t. COVID

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 20:13

bigone schreef:
Een van mijn vriendinnen is niet gevaccineerd, reden is dat ze bang is omdat het nog in de testfase zit. Ik ga daar niet op in want helpt toch niet. Toen we een feestje hadden begin september ging ik naast haar zitten (buiten, terras) waarbij ze de opmerking maakte dat ze niet geprikt was. Mijn enige reactie, pech voor je, jij loopt dan het risico, ik niet. Ik hoop dat ze het alsnog doet (vaccineren) want ze heeft hoge bloeddruk, veel te zwaar, een zware bronchitis.

Maar wat ik dan niet snap, jij bent zo fel hier tegen iedereen die niet gevaccineerd is of wil worden.
En als het een vriendin is met een hoog risico maakt het ineens niet uit?
Waar ligt dan het verschil?

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 20:18

pinto_1 schreef:
bigone schreef:
Een van mijn vriendinnen is niet gevaccineerd, reden is dat ze bang is omdat het nog in de testfase zit. Ik ga daar niet op in want helpt toch niet. Toen we een feestje hadden begin september ging ik naast haar zitten (buiten, terras) waarbij ze de opmerking maakte dat ze niet geprikt was. Mijn enige reactie, pech voor je, jij loopt dan het risico, ik niet. Ik hoop dat ze het alsnog doet (vaccineren) want ze heeft hoge bloeddruk, veel te zwaar, een zware bronchitis.

Maar wat ik dan niet snap, jij bent zo fel hier tegen iedereen die niet gevaccineerd is of wil worden.

Nog een keer lezen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 20:29

pinto_1 schreef:
bigone schreef:

Ik ben fel op mensen die met oogkleppen rondlopen en denken dat ze alleen op de wereld zijn. Ik kom uit een tijd dat besmettelijke en vervelende ziektes volop aanwezig waren en vind het egoïsme hoogtij vieren in de huidige maatschappij.
We hebben verdorie een pandemie te stoppen. Ik heb zeker tegen die vriendin gezegd dat ze er toch nog maar eens goed over moet nadenken. Dat zou ze doen en nu denk ik helemaal want het is ook nog eens een carnavalsbeest.

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 20:41

Askja schreef:
pinto_1 schreef:

Nog een keer lezen.

Volgens mij stelde ik de vraag niet aan jou...

Bedankt voor de toelichting bigone.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-21 20:44

Mijn zus is gisteren gevaccineerd met Janssen. Ze belde mij er ‘s avonds over. Ze wilde niet vaccineren ivm de onbekende langeretermijn effecten. Tot nog toe liet zij zich standaard 1 of 2 keer per week testen.

Maar inmiddels voelde zij zich onder druk gezet, haar werkgever had aangegeven dat, zodra de wet erdoor is, QR code’s op het werk verplicht zouden worden, elke dag testen is niet te doen voor haar. Ze baalde zo, maar zag geen andere uitweg dan een vaccinatie.

Ze belde mij, omdat ik één van de weinige was die nooit tegen haar heeft gezegd heb dat ze moest vaccineren, nooit druk uitgeoefend of geïmpliceerd heb dat zij als ongevaccineerde minder zou zijn, minder rechten zou (moeten) hebben.

Ze was ook “bang” voor de reacties van de fanatiekelingen die tegen vaccineren zijn. Dat ze nu ingegeven had, dat ze daarom gezeur zou krijgen.

Echt de hele wereld is gek geworden! Laat je je niet vaccineren, is het niet goed… laat iemand zich wel vaccineren, ook weer niet goed!

Maar goed, zus wilde absoluut geen RNA vaccin en had na veel onderzoek vrede met het Janssen vaccin. Over 4 weken heeft ze een (voorlopig) definitieve QR code, dus we hebben al gezellig een etentje met vrienden gepland voor 2e kerstdag, aangezien we nu allemaal gechipte gloeilampen zijn. De traditie van 2e kerstdag etentje is vorig jaar voor het eerst in jaren niet doorgegaan, maar hopelijk kan het dit jaar gewoon door gaan.

Loretta

Re: Anders tegen mensen aankijken door standpunt m.b.t. COVID

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 21:40

Anders tegen mensen aan kijken ik heb het in het verleden wel gedaan. Ben zelf gevaccineerd maar ken heel wat mensen die dat niet zijn en daardoor moet ik toch wel toegeven dat ik moeite begin te krijgen met de tweedeling. Vooral wanneer er om QR codes gevraagd wordt op plaatsen waar het risico op besmetting gigantisch klein is.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 23:25

Daphara, ik denk dat je zus zeker negatieve reacties zal krijgen van de echte antivaxxers. Op Twitter maken ze elkaar nog net niet af wanneer er zelfs eentje gaat testen omdat die er echt niet onderuit kan omdat ze bvb wat aan hun kinderen hebben beloofd. Pro vaxxers mogen dan drammers zijn wat de anti QR antivaxxers betreft ,die zijn soms echt compleet gestoord.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 09:27

rensju schreef:
Wauw, ik ben echt verbaasd over bepaalde reacties hier.

Waarom worden mensen wappies genoemd? Of schapen? Beide is toch even erg? Waarom moet een ander een mondkap op, omdat jij dat hebt? Waarom moet iemand voor jou 'een goede reden' hebben om wel of niet te vaccineren? We hoeven elkaar toch nergens van te overtuigen?

Volgens mij mag nog altijd iedereen hierin een eigen keuze maken en hoeft niemand zich tegenover elkaar te verantwoorden? Als jij geen ongevaccineerden in je buurt wilt hebben, moet een ander dat accepteren. Dan kun je relaties verbreken, maar je kunt er ook voor kiezen om bv te bellen oid? Of buiten dingen te doen waarbij je afstand kunt houden? Bij ziekte is dat anders, dat is van korte duur meestal.

Gelukkig accepteert iedereen om mij heen dat van beide kanten wel en veranderen relaties hierdoor niet.

Amen!

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 09:32

Joanne1987 schreef:
Uiteindelijk niet alles gelezen hoor

Ik vind heel covid heel lastig, vervelend zelfs. Ik heb me wel laten vaccineren, maar heel eerlijk won bij mij de gedachte dat ik dan weer 'vrijer' werd het van de gedachte dat het echt zou helpen. Is ook wel gebleken, ondanks alles je wordt minder ziek ken ik er genoeg die nog kei en kei ziek werden. Maar dat is een andere discussie...

Ik kijk niet anders naar mensen die niet vaccineren, ivm zwangerschap is mijn eigen schoonzusje niet gevaccineerd. Mij boeit het echt niet als je je niet laat vaccineren, zal er ook geen discussie over aan gaan.

Ik zou als niet gevaccineerde ook geen moeite hebben met testen voor toegang, daar kies je immers zelf voor. Ik als gevaccineerde heb overigens wel moeite met het feit dat dat hele mondkapjes circus weer begint

Kijk en deze reactie hoor ik volop.
Mensen vaccineren niet voor een ander maar voor de vrijheid en dat vind ik zelf gekkenwerk omdat je ook heel veel dingen niet mocht die weinig tot geen ellende bracht.

Neem onze paardensport in de zomer waar we meters uit elkaar zijn en 1 op 1 met onze paarden. Afgeschaft voor tijden!

Iedereen moet doen wat hij of zij wilt!

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 10:19

Ik ben niet anders tegen mensen gaan aankijken. De groep niet gevaccineerden om mij heen volgen wel vaker populistische meningen.. die berichten negeer ik gewoon.

Waar ik mij wel aan erger zijn de mensen die uit principe zich niet laten vaccineren en vervolgens met een vervalste QR code overal naar binnen gaan.

En wat ik mis in het regeringsbeleid is de mogelijkheid voor mensen die zich medisch bewezen niet mogen vaccineren om “normaal” te leven.
Zij zijn het slachtoffer van al die whappies.

De rest mag wat mij betreft mooi thuisblijven.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-21 22:27

Mijn foei lijstje op Bokt wordt ondertussen ook steeds langer en ik moet zeggen, het wordt zo heerlijk rustig. Ook privé merk ik dat het rust geeft door mensen uit te sluiten op social media. Op Facebook ontvolg ik niet familie en niet echte vrienden gewoon en de rest zet ik de berichtgeving van uit, wanneer hun berichten mij irriteren.

Ik ben gestopt met het kijken van nieuws en talkshows, ik luister overdag gewoon radio op het werk en dat is voldoende om het belangrijkste nieuws te volgen.

Al met al geeft het gewoon rust om niet continu met Corona, wappies, fanatiekelingen en misinformatie bezig te hoeven zijn.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 11:06

Ik nodig alleen nog maar mensen thuis uit waarvan ik weet dat ze gevaccineerd zijn.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 12:09

In het begin heb ik dat wel gedaan. Inmiddels sta ik er zo in dat ik ieder zijn of haar keuze respecteer. Zelf ben ik gevaccineerd maar ik vind de tweedeling iets vreselijks.

lnvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 13:10

nee ik ontvriend mensen niet. Ieder heeft zijn of haar rede om zich wel of niet te laten vaccineren.Ik ben wel gevaccineerd en krijg volgende week de booster, Ik werk al ruim een jaar op de covid afdeling en heb ook in de vorige piek op de IC gestaan, voor mij was de rede van wel vaccineren snel duidelijk.. Als ik me niet vaccineer heb ik ook kans dat ik zo kan komen te liggen en dat wilde ik niet. Dan maar de evt gevolgen van het vaccin dragen want ook ik vond het eng om zo snel ontwikkeld vaccin te nemen. mijn man geloofd gewoon in de kennis van de medische wereld en heeft zich zonder na te denken laten vaccineren.

In mijn omgeving zijn meerdere mensen niet gevaccineerd. Ik heb daar geen moeite mee het is hun keuze. Maar ga me niet belasten met allerlei complot theorieën of " ik doe het niet want ik ben tegen de politiek" etc...Het is jouw keuze dat je hem wel of niet neemt. Neem je hem niet. heb je momenteel helaas beperkingen.. ben je het niet eens met deze regels... dan heb je het recht om te gaan demonstreren.. maar rellen en vandalisme is een no go..... en waar ik ook slecht tegen kan is dat mensen met klachten zich niet laten testen.

Ik ben blij dat ik mijn vrijheid nu heb en heb hem liever nu en dan mss een risico opgelopen door te vaccineren en het onbekende langer termijn effect dan nu alleen maar thuis mogen blijven. Ik leef nu en morgen kan het over zijn.. Maar goed dat is mijn keuze..

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 13:27

Eerlijk is eerlijk, ik kijk altijd een beetje anders naar mensen als ze naar mijn idee een verwerpelijk standpunt hebben.
Ik gooi antivaxxers echter niet op èèn hoop. Een goede vriendin van mij heeft in mijn ogen een goede reden om zich (nog) niet te laten vaccineren. Verder houdt ze zich netjes aan de regels en test ze wanneer ze iets wil ondernemen.
Een andere vriendin echter gelooft dat er chips in de vaccins zitten die het DNA veranderd, en mensen expres onvruchtbaar maakt. Deze persoon probeert mij er ook steeds van de overtuigen dat ìk de verkeerde keuze heb gemaakt. Daar hoef ik dus niet meer mee om te gaan.

Op het internet ben ik een tikkie milder omdat ik buiten discussies om niets met de mensen achter de avatars doe of hoef. Sinds corona (en een zwarte piet discussie hier die iedereen nog vers in het geheugen heeft) zijn er wel een aantal mensen waar ik iets anders tegenaan kijk, maar dat betekent niet dat die persoon geen waardvolle dingen kan toevoegen in andere discussies.
Om zo'n breed mogelijk beeld te krijgen van meningen (en me dus niet blind te staren alleen mijn eigen standpunt) wil ik niemand uitsluiten en maak dan ook geen gebruik van de foeilijst.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 18:12

Loretta schreef:
In het begin heb ik dat wel gedaan. Inmiddels sta ik er zo in dat ik ieder zijn of haar keuze respecteer. Zelf ben ik gevaccineerd maar ik vind de tweedeling iets vreselijks.

Ik denk dat een ongevaccineerd iemand een mogelijke besmettingsbron kan zijn en daarom nodig ik ze niet bij mij thuis uit.Tenzij dat iemand zich om medische redenen niet kan laten vaccineren,die kan er dan niets aan doen.Overigens komt andersom ook voor,dat iemand die op bezoek wil komen eerst vraagt of ik wel gevaccineerd ben.We moeten toch van het virus af en daarom is het verstandig om besmettingen zo veel mogelijk te voorkomen.Anders blijft het rondgaan.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 20:53

anjali schreef:
Loretta schreef:

Ik denk dat een ongevaccineerd iemand een mogelijke besmettingsbron kan zijn en daarom nodig ik ze niet bij mij thuis uit.Tenzij dat iemand zich om medische redenen niet kan laten vaccineren,die kan er dan niets aan doen.Overigens komt andersom ook voor,dat iemand die op bezoek wil komen eerst vraagt of ik wel gevaccineerd ben.We moeten toch van het virus af en daarom is het verstandig om besmettingen zo veel mogelijk te voorkomen.Anders blijft het rondgaan.

Maar een ongevaccineerd persoon die zich heeft laten testen zal wel veiliger zijn dan een random ongevaccineerd persoon. Vaccins van astra zijn na 6 maanden bijna al hun werking kwijt zelfs.

Bentuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 21:15

anjali schreef:
Loretta schreef:

ja ik ben dan ook wel benieuwd hoe je dan omgaat met een persoon die zich heeft laten testen.

Zelf ben ik niet gevaccineerd, maar laat mezelf wel altijd testen als ik ergens heen ga. Geeft wel zo fijn gevoel. Ook vind ik het fijn als de mensen waarmee ik omga die gevaccineerd zijn, zichzelf ook wel eens laten testen. Al is het middels een zelftest. Je kan het altijd nog overdragen aan iemand anders.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 21:23

Ach joh volgende week de hele ellende en discussie voorbij, ze drukken gewoon 2g erdoor

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 21:29

Of we zitten in een lockdown, 2 G lost het probleem niet snel genoeg op.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 21:38

Beide zou me niks verbazen...
Ben wel echt klaar met die ellende... Ik ben niet perse pro vax, ook geen wappie, hang er beetje tussenin
Vind de besluiten nou niet echt goed (genoeg). Zou ik het beter doen? Waarschijnlijk niet, maar momenteel vind ik de cijfers dubieus moet ik eerlijk bekennen
Laatst bijgewerkt door Joanne1987 op 23-11-21 21:41, in het totaal 1 keer bewerkt

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 21:41

Ik vrees ook dat we weer in Lockdown gaan, vreselijk.

Ik werk ook in de zorg en er is werkelijk veel aan de hand, maar veel mensen willen je gewoonweg niet geloven als je ze verteld wat jij ziet.
Het enige waar ze mee komen dat het de schuld vanuit Den Haag is, in basis ben ik het met ze eens hoor en er moet weet veel, heel veel geld naar de zorg, maar daar redden we het nu niet meer mee.

Boa en politie die nu al aangeven dat ze die 1,5 niet kunnen controleren, nou dan kan je nu al op 5 vingers nagaan dat het niet nageleefd wordt.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 21:52

anjali schreef:
Loretta schreef:

Je weet dat een gevaccineerde net zo goed een besmettingsbron kan zijn als een niet gevaccineerde?
En misschien nog wel linker omdat de kans groot is dat de gevaccineerde geen klachten heeft en zich ook niet test?

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 21:54

bigone schreef:
Of we zitten in een lockdown, 2 G lost het probleem niet snel genoeg op.

Lockdown ook niet. Mensen gaan toch wel bij elkaar in de woonkamer zitten. De rek is de uit, mensen hebben geen zin meer.

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 21:57

Ik ben momenteel echt van mening dat de zorg enorm opgeschaald moet worden. Veel meer IC bedden in normale situaties en personeel moet gewoon beter betaald worden.
Dat de zorg nu op code zwart staat is gewoonweg de schuld van het kabinet en hun bezuinigingen binnen de zorg. Ik snap waarom ze uiteindelijk wel weer een lockdown doen maar eerlijk, die polarisatie is er toch wel dus ik vind wel dat gevaccineerden gewoon meer vrijheid zouden moeten hebben.