Sociale uitsluiting collateral damage?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Re: Sociale uitsluiting collateral damage?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 15:54

Dan lekker 1 drankje op het terras en thuis pissen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 15:58

Twiggy2008 schreef:
IHN schreef:
o, en dat rokers worden buitengesloten is bullshit. Rokers mogen gewoon de kroeg in. Er word alleen gevraagd of ze het roken ff buiten willen doen.

Precies. Die kunnen gewoon ergens pissen of naar binnen, het restaurant in. Was gisteren op het strand op een terras in een strandtent. Zit ik daar als ongevaccineerde in de rook (ik haat sigaretten) op één drankje te teren, anders trekt mijn blaas het niet, omdat je op de plee een QR code moest laten zien. Koekoek!!!!!

Ik ben kerngezond, hou dat graag zo zonder onzinvaccinatie. Angst? Ik knuffel iedereen, die dat wil en nodig heeft. Twee weken geleden een kennis verloren aan C, die een half jaar geleden volledig gevaccineerd was. Rara, hoe kan dat?

Open je ogen, zou ik zeggen tegen iedereen. Zie hoe je gebrainwashed wordt of bent in de media. Of niet. Eigen keuze.

Omdat vijf % van mensen die gevaccineerd zijn geen of te weinig antistoffen aanmaken misschien?

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 15:59

Oscar schreef:
Citaat:
Dan moet je thuis lekker zelf aan je covid met je immuunsysteem werken.

Misschien is het je ontgaan, maar er zijn ook mensen die 'lekker thuis' zitten omdat er iets mis is met hun immuunsysteem en dat je daar niets aan kunt doen.
En ja, social distancing kan zeker daarin bijdragen, zo probeer ik het ook te doen.
Maar ik zal toch een keer of 3 a 4 keer per week naar het ziekenhuis moeten om behandeld te worden en daarbij zal ik contacten (bijv. met verpleging) aan moeten gaan. Niks restaurant, niks kroeg, niks bioscoop: gewoon moeten omdat je wilt overleven.
't Is jammer dat je je mening zo formuleert zonder ook maar enig idee te hebben hoe het werkt.

Oscar, ik heb het over de mensen die niks willen doen en wel alles willen mogen. Uiteraard heb ik begrip voor mensen die de prik niet kunnen nemen en die wel naar noodzakelijke dingen moeten zoals ziekenhuizen.
Mijn post ging over mensen die geen prik willen of kunnen en dat je optie dan social distancing is. Natuurlijk kan dat niet als je naar een doktersafspraak moet, dat is noodzakelijk. Bier drinken in de kroeg is dat niet.

En ik moet zeggen, zelfs met mijn vaccins ga ik niet in een volle kroeg of restaurant zitten nu alles weer boven op elkaar mag. Mijn schoonmoeder is hoog risico en ik zou het mezelf nooit vergeven als ik haar ziek zou maken. Natuurlijk heeft zij ook zin om weer eens uit te gaan, maar voorlopig maken wij er thuis een feestje van voor haar. Puur uit voorzorg en niet omdat we haar een uitje misgunnen. Maar omdat zij haar prikken niet heeft kunnen nemen passen wij allemaal op waar we komen. Dat stukje gezonde verstand mis ik gewoon bij sommige mensen. Die denken aan hun eigen pleziertjes, niet het leed dat ze ermee kunnen veroorzaken.

Kinke

Re: Sociale uitsluiting collateral damage?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 16:10

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 16:14

Citaat:
''Zweistra, in Delft gepromoveerd in de techniekfilosofie, gaat uitgebreid in op de rol van techniek bij het ontstaan van een ‘absurde’ wereld. Mensen raken minder op elkaar betrokken, maar al meer op zichzelf. Complotdenken legt volgens hem maatschappelijke weeffouten bloot, namelijk ‘een verlies aan zingeving en sociale vervreemding’. “Het huidige complotdenken is een zelfgerichte en via technologie vormgegeven verhouding tot een absurd gemaakt bestaan.”

verlies van zingeving en sociale vervreemding. Vind je het gek als je mensen gaat oplsuiten -O-

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 16:15

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 16:16

996981 schreef:
Citaat:
''Zweistra, in Delft gepromoveerd in de techniekfilosofie, gaat uitgebreid in op de rol van techniek bij het ontstaan van een ‘absurde’ wereld. Mensen raken minder op elkaar betrokken, maar al meer op zichzelf. Complotdenken legt volgens hem maatschappelijke weeffouten bloot, namelijk ‘een verlies aan zingeving en sociale vervreemding’. “Het huidige complotdenken is een zelfgerichte en via technologie vormgegeven verhouding tot een absurd gemaakt bestaan.”

verlies van zingeving en sociale vervreemding. Vind je het gek als je mensen gaat oplsuiten -O-

Is niet iets van Corona tijd hoor.
Kijk maar naar de hele flat-earth beweging en meer van dat soort complot groepjes. Die bestonden daarvoor ook al.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 16:16

Ik vind het jammer dat Caligula nu weer zwart gemaakt wordt.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 16:19

Monchou schreef:
Is niet iets van Corona tijd hoor.
Kijk maar naar de hele flat-earth beweging en meer van dat soort complot groepjes. Die bestonden daarvoor ook al.

Natuurlijk. Het is nu echter wel excessief gegroeid

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 16:20

996981 schreef:

Deze reactie is dus een prachtig voorbeeld :D

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 16:22

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 16:24

Tallie1979 schreef:
karuna schreef:
Paria nee hoor. :n Testen is een optie, je laten besmetten dat door de ggd laten bevestigen en dan een half jaar met een genezen qr code rondlopen. Dat mag ook hoor. :))

Nou, alle respect, maar als ik dit topic lees, zie ik mensen toch echt de ongevaccineerden buitensluiten en overal de schuld van krijgen.

De definitie van Paria:

Een paria, verschoppeling of verstoteling is iemand die uit de samenleving of maatschappij is verstoten of op een bepaalde manier wordt uitgesloten of genegeerd. De persoon past niet in de normale maatschappij en bevindt zich in een sociaal isolement.

Je vergeet alleen dat die persoon er zelf voor kiest. Die persoon sluit zichzelf uit. Net zoals Wilders zichzelf uitsluit door zijn Marokkanen opmerking.

En ja, ongevaccineerden en ook niet willen testen zijn inderdaad schuldig. Als je niet wilt bijdragen aan de oplossing van een probleem dan ben je dus onderdeel van het probleem. En dat is precies zoals het nu is. Alle maatregelen die er nu nog zijn komt omdat er mensen zijn die wel kunnen, maar niet willen vaccineren.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 16:35

MarcoBorsato schreef:
Ik vind het jammer dat Caligula nu weer zwart gemaakt wordt.
En hij leeft niet eens meer en kan dus geen weerwoord geven.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 16:37

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 16:40

Telpeva schreef:
Ik ook, ik heb van de week juist expres gekeken op die ene site waar men zich kan registreren als bedrijf wat niet zal controleren, om te kijken of mijn favoriete plekken er bij staan of niet. Dat (restaurants en dergelijke waar ze niet controleren) zijn juist de plekken waar ik niet naartoe wil. Fijn dat daar een website voor is zodat ik daar ver vandaan kan blijven

Dat lijkt me een hele handige website voor de handhaving... :7

Twiggy2008 schreef:
Precies. Die kunnen gewoon ergens pissen of naar binnen, het restaurant in. Was gisteren op het strand op een terras in een strandtent. Zit ik daar als ongevaccineerde in de rook (ik haat sigaretten) op één drankje te teren, anders trekt mijn blaas het niet, omdat je op de plee een QR code moest laten zien. Koekoek!!!!!

Ik ben kerngezond, hou dat graag zo zonder onzinvaccinatie. Angst? Ik knuffel iedereen, die dat wil en nodig heeft. Twee weken geleden een kennis verloren aan C, die een half jaar geleden volledig gevaccineerd was. Rara, hoe kan dat?

Open je ogen, zou ik zeggen tegen iedereen. Zie hoe je gebrainwashed wordt of bent in de media. Of niet. Eigen keuze.

- Jij kan ook gewoon testen, of gewoon een vaccinatie nemen.

- Je kiest er zelf voor om dan in de rook op één drankje te teren.

- De vaccinatie is niet "onzin" en dat jij nu gezond bent is geen garantie dat Corona ook mild verloopt zonder consequenties.

- Die angst zit hem in de 'angst' voor het vaccin, wat die bij jou aan zou richten (niks, maar die angst heerst er bij anti-vaxxers wel). Want als je er niet bang voor bent en je begrijpt dat de vaccinatie geen kwaad doet, waarom dan niet gewoon nemen zodat je zonder al te veel moeite je favo restaurantjes etc in kan?

- Ik neem even aan dat jouw kennis een medische indicatie had? Daardoor kan het goed zijn dat de vaccinatie niet aan is geslagen en dat het voor die kennis juist goed zou zijn geweest om in zo'n "QR-samenleving" te leven zoals jij het zegt, zodat jouw kennis beter beschermd was geweest. Gezien er voor zover ik weet nog geen mensen mét werkende vaccinatie zijn overleden aan Corona.

- 'open je ogen'... misschien moet jij je ogen openen en eens verder lezen dan je neus lang is. Al die misinformatie op internet, daar zijn genoeg tegenhangers voor. Maar dan moet je wel verder kijken dan wat jou wordt voorgeschoteld, verder dan die 'brainwashing' door schady bronnen die alleen maar broodje aap verhalen de wereld in helpen (bewust dan wel onbewust) ;)

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 16:54

MarcoBorsato schreef:

Dit dus, ik drink daar geen drankje minder om..

Ik vind het inderdaad wel rot voor de mensen die om medische redenen geen vaccin mogen hebben, hopelijk wordt daar wat voor bedacht zodat ze toch , iets veiliger. tussen gevaccineerde mensen kunnen zitten.

IMANDRA schreef:
Telpeva schreef:
Ik ook, ik heb van de week juist expres gekeken op die ene site waar men zich kan registreren als bedrijf wat niet zal controleren, om te kijken of mijn favoriete plekken er bij staan of niet. Dat (restaurants en dergelijke waar ze niet controleren) zijn juist de plekken waar ik niet naartoe wil. Fijn dat daar een website voor is zodat ik daar ver vandaan kan blijven

Dat lijkt me een hele handige website voor de handhaving... :7

Twiggy2008 schreef:

- Jij kan ook gewoon testen, of gewoon een vaccinatie nemen.

- Je kiest er zelf voor om dan in de rook op één drankje te teren.

- De vaccinatie is niet "onzin" en dat jij nu gezond bent is geen garantie dat Corona ook mild verloopt zonder consequenties.

- Die angst zit hem in de 'angst' voor het vaccin, wat die bij jou aan zou richten (niks, maar die angst heerst er bij anti-vaxxers wel). Want als je er niet bang voor bent en je begrijpt dat de vaccinatie geen kwaad doet, waarom dan niet gewoon nemen zodat je zonder al te veel moeite je favo restaurantjes etc in kan?

- Ik neem even aan dat jouw kennis een medische indicatie had? Daardoor kan het goed zijn dat de vaccinatie niet aan is geslagen en dat het voor die kennis juist goed zou zijn geweest om in zo'n "QR-samenleving" te leven zoals jij het zegt, zodat jouw kennis beter beschermd was geweest. Gezien er voor zover ik weet nog geen mensen mét werkende vaccinatie zijn overleden aan Corona.

- 'open je ogen'... misschien moet jij je ogen openen en eens verder lezen dan je neus lang is. Al die misinformatie op internet, daar zijn genoeg tegenhangers voor. Maar dan moet je wel verder kijken dan wat jou wordt voorgeschoteld, verder dan die 'brainwashing' door schady bronnen die alleen maar broodje aap verhalen de wereld in helpen (bewust dan wel onbewust) ;)

Och.. hier sluit ik me graag volledig bij aan..

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 16:57

IMJ schreef:
MarcoBorsato schreef:

Dit dus, ik drink daar geen drankje minder om..

Ik vind het inderdaad wel rot voor de mensen die om medische redenen geen vaccin mogen hebben, hopelijk wordt daar wat voor bedacht zodat ze toch , iets veiliger. tussen gevaccineerde mensen kunnen zitten.

Maar dat is er toch al bedacht?

Met die QR code (dus gevaccineerd of getest) kunnen ze veiliger in zo'n groep zitten. Dan moeten ze zelf wel de afstand bewaken, maar het is veiliger dan momenteel alles loslaten en niks controleren.

Als ze heel kwetsbaar zijn... dan kan dat niet. Heel sneu en jammer in dat geval..

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 17:01

IMANDRA schreef:

Met die QR code (dus gevaccineerd of getest) kunnen ze veiliger in zo'n groep zitten. Dan moeten ze zelf wel de afstand bewaken, maar het is veiliger dan momenteel alles loslaten en niks controleren.

Als ze heel kwetsbaar zijn... dan kan dat niet. Heel sneu en jammer in dat geval..

Dat klopt, dan moeten ze testen, maar ik kan me zo voorstellen dat mensen met een immuniteitsprobleem niet steeds hoeven te testen als de vaccinatiegraad straks hoog genoeg is.
Juist hen willen we beschermen. Maar dat bedoel je zelf ook

Pumpkinbroes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 18:04

karuna schreef:
Voorbeeld de posbank gaat mogelijk gesloten worden voor alle verkeer behalve fietsers en voetgangers, pech voor diegene die niet ver kunnen lopen. Die kunnen dan nooit meer boven komen, tenzij er een oplossing voor gevonden wordt.

Dus ja uitsluiting is er eigenlijk altijd wel.

Er komt een pendelbusje voor de posbank, met een electrische snorbrommer en een scootmobiel oid. mag je ook gewoon nog naar boven.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 18:47

IMJ schreef:
IMANDRA schreef:

Dat klopt, dan moeten ze testen, maar ik kan me zo voorstellen dat mensen met een immuniteitsprobleem niet steeds hoeven te testen als de vaccinatiegraad straks hoog genoeg is.
Juist hen willen we beschermen. Maar dat bedoel je zelf ook

Ah zo. Ik snap je.

Maar mensen met immuniteitsproblemen hebben natuurlijk alsnog een hogere kans om Corona krijgen (afhankelijk van hoe heftig die medische indicatie is) en in de pre- of start van symptomatische periode mensen te besmetten. Dus weet niet of ik er voor zou zijn om die mensen ongetest ergens binnen te laten?

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 19:02

IMANDRA schreef:
Ah zo. Ik snap je.

Maar mensen met immuniteitsproblemen hebben natuurlijk alsnog een hogere kans om Corona krijgen (afhankelijk van hoe heftig die medische indicatie is) en in de pre- of start van symptomatische periode mensen te besmetten. Dus weet niet of ik er voor zou zijn om die mensen ongetest ergens binnen te laten?

Ik denk dat het helemaal niet handig is om ergens heen te gaan in zo'n geval..
Maar de keuze om thuis te blijven is juist voor deze groep lastig. Zoals mijn vader zei.. ik heb die tijd misschien niet om jullie niet te zien..(die is overigens wel gevaccineerd hoor! )

Juist voor deze groep hoop je op zoveel mogelijk groepsimmuniteit.

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 19:14

Thuis blijven geheel al 1,5 jaar lukt ook niet. Het leven gaat door, in het begin van corona wilde iemand anders nog wel eens een boodschapje voor ons halen, maar dat houd niemand zo lang vol. Ik functioneer prima, maar door mijn medicatie val ik in deze groep. Het leven gaat door, dus ook werk, boodschappen (hier komt geen bezorgdienst helaas), ziekenhuisbezoeken, werk man en school kinderen. Ik kan mij niet al die tijd verstoppen..

Imandra je draait het een beetje om als ik je reactie zo lees, nu zou ik met een immuunziekte nergens naar binnen mogen omdat een gezond persoon dan bang voor mij moet zijn dat ik hen corona door kan geven? Volgens de artsen en vereniging van mijn ziektebeeld, heb ik niet meer kans om corona op te lopen dan iemand met een goed immuunsysteem. Alleen als ik het krijg, wordt ik er zelf wellicht erg ziek van. Ik stap overigens nu geen restaurant binnen, maar vind het een bijzondere reactie dat jij dan bang voor mij zou moeten zijn. Of je kiest er voor gevaccineerd te zijn als jij al in dat restaurant zit, of je hebt je laten testen en kiest er zelf voor ongevaccineerd tussen andere mensen aanwezig te zijn. Bijzonder dat je de vinger nu wijst naar een groep met slechte immuniteit die jou wellicht dan gaan besmetten, alsof jij daar zieker van zou worden. Ik ben met immuunziekte wel gevaccineerd, dus waar ben je dan bang voor? Je maakt van een persoon uit die groep helemaal niet meer kans om zelf ziek te worden dan alle andere mensen die in het restaurant zitten. Die groep moet aan zichzelf denken wat betreft gezondheid, ik houd wel afstand en kom bijna nergens. Misschien lees ik je reactie verkeerd, maar komt over alsof jij bang voor die groep zou zijn.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 19:24

Ik ben inmiddels de betekenis van het woord discriminatie weer even helemaal kwijt , dat ik dacht goh ik ga het weer eens even opzoeken.

Betekenis van het woord discriminatie: Discriminatie betekend dat er onterecht verschil wordt gemaakt in de behandeling van mensen. Bijvoorbeeld op basis van geslacht of godsdienst.

Dit in combinatie met de QR-Code en niet gevaccineerde past in mijn ogen niet in het straatje van discriminatie. Het is niet onterecht , we zitten immers in een pandemie. Ik vindt dat er zwaar misbruik wordt gemaakt van dit woord. Net als dat mensen denken dat ze het recht hebben om joden sterren aan hun shirt te hangen ( dat is overigens nog wel heel wat stapjes erger).

Vond dit ook wel interessant discriminatieachtergronden ( deze verdelingen zijn er in Nederland ik vindt het QR-code gedeelte nergens onder vallen als ik deze kopjes zo lees

- Leeftijd: mag geen rol spelen bij werk , als iemand werkt zoekt of als iemand een beroepsopleiding volgt. Voorbeeld iemand wordt afgewezen omdat hij of zij te oud is.
- Seksuele gerichtheid: Het feit dat iemand hetero , homo of biseksueel is mag geen reden zijn voor een andere behandeling.
- Godsdienst en levensovertuiging: In Nederland mag iedereen geloven wat hij of zij wil. Maar ook geen geloof hebben. Een voorbeeld kan zijn dat een Moslima geen hoofddoek mag dragen op het werk.
- Ras: Met ras wordt bedoeld huidskleur , afkomst , nationale of etnische achtergrond. Voorbeeld een vrouw die geen verzekering mag afsluiten omdat ze Roma is.
- Nationaliteit: Iemand die een andere nationaliteit heeft of een verblijfsvergunning maar bijvoorbeeld wordt afgewezen voor een baan vanwege een andere nationaliteit.
- Handicap of chronische ziekte: In Nederland mag je geen nadeel ondervinden van je handicap of chronische ziekte. Dit geld onder meer voor wonen ,werken , onderwijs , openbaar vervoer , winkelen , uitgaan en goederen en diensten.
- Politieke overtuiging: Een politieke overtuiging mag geen reden zijn voor een ongelijke behandeling op bijvoorbeeld het werk. Maar ook voor het kopen van goederen en diensten.
- Burgerlijke staat: Dit gaat over je levenssituatie bijvoorbeeld getrouwd of geregistreerd partnerschap. Bijvoorbeeld een alleenstaande moet meer lidmaatschap geld betalen voor een vereniging dan iemand die getrouwd is.
- Soort arbeidscontract ( vast of tijdelijk): Een vast of tijdelijk contract is geen reden voor verschillende behandeling bij afspraken.
Arbeidsduur ( full of partime): Een part of fulltime arbeidscontract is geen reden voor verschillende arbeidsvoorwaarden of beloningen.

Verschil in behandeling is NIET altijd discriminatie:
Het is soms lastig te bepalen of iemand wordt gediscrimineerd. Bij discriminatie wordt verschil gemaakt op basis van kenmerken die er niet toe doen. Wordt iemand afgewezen voor een baan als vrachtwagenchauffeur, omdat hij geen rijbewijs heeft? Dan is dat geen discriminatie. Het is wel discriminatie als deze persoon de baan bijvoorbeeld niet krijgt wegens zijn of haar godsdienst. Of omdat zij lesbisch is.

Bron: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... criminatie

Kijk , tuurlijk kun je het schuiven op het stukje van Barry. Barry heeft een handicap , en is chronisch ziek waardoor Barry geen vaccinatie kan krijgen. Voor Anna geld ook dat ze een chronische ziekte heeft waardoor ze niet gevaccineerd zou kunnen worden. Als ik dan dit stukje lees zouden hun daar vrijstelling van kunnen krijgen ( denk aan doktersverklaring). Maar gezonde mensen die geen handicap hebben of chronische ziekte en daardoor geen vaccinatie hebben wordt dus volgens het wetboek NIET gezien als discriminatie.

Soms is het even goed om terug te gaan naar de basis.

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 19:34

Ik vind de huidige situatie echt bizar.

Ik ben niet gevaccineerd, en ga dat al helemaal niet doen als ze mensen proberen te dwingen door dit soort regels. Want dat is imo het enige doel van deze belemmeringen. Druk op de zorg verminderen of mensen beschermen kan het doel in ieder geval niet zijn.

Waarom geven we horeca en andere ondernemers niet de mogelijkheid te gaan om of de anderhalve meter, of de QR code aan te houden?

Waarom hoor ik nog niks over extra geld wat naar de zorg gaat, of uitbreiding van de IC/zorgcapaciteit? Personeel is het probleem, waarom wordt dat niet aantrekkelijker gemaakt?

Hoe zeker zijn we ervan dat de CoronaCheck app veilig is? De overheid heeft niet echt de beste reputatie als het gaat om IT en security.

Waarom is 'gevaccineerd' een synoniem voor 'veilig' geworden, terwijl je gevaccineerd ook het virus mee kan dragen - sterker nog, gevaccineerden zullen sneller doorlopen met een kriebel in de keel of een hoestje "want ze zijn toch gevaccineerd"

En de kans dat een gevaccineerde hele milde symptomen heeft, of asymptomatisch is, is ook nog eens groter.

Ik overweeg een vaccin, voor mijzelf/mijn omgeving, maar deze inrichting van de samenleving staat me zo tegen dat ik het voorlopig echt niet ga doen. Ik heb mijn bioscoopabonnement op pauze gezet en ga wel even niet uit eten, en voor andere grotere uitjes laat ik me wel testen. (waarbij ik ook betwijfel hoe nauwkeurig die testen zijn, maar vooruit)

Maar de ondernemers die politieagent moeten spelen, de hoge extra kosten van al het testen en controleren, het buitensluiten van mensen op basis van een medische keuze... Getverdemme. Groot respect voor iedere ondernemer en wie dan ook die niet controleert of aangeeft niet te spelen voor een zaal met deze regels.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 19:40

MightyMike schreef:
Thuis blijven geheel al 1,5 jaar lukt ook niet. Het leven gaat door, in het begin van corona wilde iemand anders nog wel eens een boodschapje voor ons halen, maar dat houd niemand zo lang vol. Ik functioneer prima, maar door mijn medicatie val ik in deze groep. Het leven gaat door, dus ook werk, boodschappen (hier komt geen bezorgdienst helaas), ziekenhuisbezoeken, werk man en school kinderen. Ik kan mij niet al die tijd verstoppen..

Imandra je draait het een beetje om als ik je reactie zo lees, nu zou ik met een immuunziekte nergens naar binnen mogen omdat een gezond persoon dan bang voor mij moet zijn dat ik hen corona door kan geven? Volgens de artsen en vereniging van mijn ziektebeeld, heb ik niet meer kans om corona op te lopen dan iemand met een goed immuunsysteem. Alleen als ik het krijg, wordt ik er zelf wellicht erg ziek van. Ik stap overigens nu geen restaurant binnen, maar vind het een bijzondere reactie dat jij dan bang voor mij zou moeten zijn. Of je kiest er voor gevaccineerd te zijn als jij al in dat restaurant zit, of je hebt je laten testen en kiest er zelf voor ongevaccineerd tussen andere mensen aanwezig te zijn. Bijzonder dat je de vinger nu wijst naar een groep met slechte immuniteit die jou wellicht dan gaan besmetten, alsof jij daar zieker van zou worden. Ik ben met immuunziekte wel gevaccineerd, dus waar ben je dan bang voor? Je maakt van een persoon uit die groep helemaal niet meer kans om zelf ziek te worden dan alle andere mensen die in het restaurant zitten. Die groep moet aan zichzelf denken wat betreft gezondheid, ik houd wel afstand en kom bijna nergens. Misschien lees ik je reactie verkeerd, maar komt over alsof jij bang voor die groep zou zijn.

Nee zo bedoel ik het niet! Ik bedoel dat jij bijvoorbeeld wel gewoon zou moeten testen (dus gewoon, staafje in je mond) :D. Dus jij zou je alsnog aan de geldende regels moeten houden, vind ik. Ten opzichte van 'ik heb een immuunziekte dus hoef zowel geen vaccinatie als geen test te doen' zeg maar.

Sorry als dat anders overkwam.