Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Babootje schreef:luxx schreef:De Telegraaf kopt met 'Frankrijk komt terug op nieuwe corona regels, verwarring compleet' het is een premium artikel en ik kan het niet lezen en ik kan er in de Franse kranten (nog) niks over vinden dus ik ben nu erg nieuwsgierig
De aanvankelijke eis was dat iedereen vanaf 12 jaar alleen naar binnen kon met een vaccinatiebewijs of negatieve test. Omdat lang niet alle Nederlanders en vooral hun kinderen zijn geprikt, zou een tripje naar la douce France aardig in de papieren lopen. Dinsdagavond kwam de Franse regering daar plots op terug: voor 12-17 jarigen gaat de gezondheidspas eind augustus in.
bigone schreef:Werkgevers in Nederland mogen geen druk uitoefenen om te laten vaccineren, vragen mogen ze wel, eisen niet.en ontslaan ook niet, wel ander werk aanbieden. Er zit nog een andere kant aan het verhaal en dat is dat elke werkgever verplicht voor een veilige werkomgeving moet zorgen dus het zal mij benieuwen waar dit heen gaat in de toekomst. En dan vooral wanneer er een variant op zou kunnen duiken die vervelender is.
. Janneke2 schreef:Verder heb ik begrepen dat om één of andere reden het inenten in Frankrijk niet zo vlot verloopt.
TS, Pien of iemand anders : weten jullie hoe of het zit?

Pandora2 schreef:Oh echt ? Ik hoor net op de radio nog een keer dat, wie zich in de zorg in Frankrijk niet laat vaccineren, geen loon meer krijgt.
Hier bij ons ( BE ) komen de ministers blijkbaar straks vervroegd samen om te bespreken of vaccinatie in de zorg ook verplicht wordt...
waar zitten nu de mensen die iedereen die zei dat zit er van ging komen wappies waren? Ayasha schreef:Pandora2 schreef:Oh echt ? Ik hoor net op de radio nog een keer dat, wie zich in de zorg in Frankrijk niet laat vaccineren, geen loon meer krijgt.
Hier bij ons ( BE ) komen de ministers blijkbaar straks vervroegd samen om te bespreken of vaccinatie in de zorg ook verplicht wordt...
waar zitten nu de mensen die iedereen die zei dat zit er van ging komen wappies waren?
Pandora2 schreef:Ayasha schreef:waar zitten nu de mensen die iedereen die zei dat zit er van ging komen wappies waren?
Ik moest deze zin echt even ontcijferen![]()
Ze krijgen Brussel en de franstalige kant niet echt volledig mee op de kar van de vaccinaties. Dus dan maar Frankrijk copiëren, misschien helpt dat.
Zoiets ?
Slecht geslapen, mijn hoofd is een beetje duf. 
xxxmh schreef:luxx schreef:De Telegraaf kopt met 'Frankrijk komt terug op nieuwe corona regels, verwarring compleet' het is een premium artikel en ik kan het niet lezen en ik kan er in de Franse kranten (nog) niks over vinden dus ik ben nu erg nieuwsgierig
Op rtl nieuws vertelde ze net dat de nieuwe regels niet voor kinderen gelden. Misschien dat dit erin staat. Trouwes belachelijk dat dit een premium artikel is. Is wel belangrijk dat iedereen dat kan lezen.

waar zitten nu de mensen die iedereen die zei dat zit er van ging komen wappies waren?[/quote]Janneke2 schreef:We hebben vandaag quatorze juilliet.
'Liberté, egalité, fraternité'.
Verder heb ik begrepen dat om één of andere reden het inenten in Frankrijk niet zo vlot verloopt.
TS, Pien of iemand anders : weten jullie hoe of het zit?
In de VS laat een deel van de black community zich liever niet inenten, omdat tot een jaar of veertig geleden 'de medische stand' zich niet hield aan de Eed van Hippocrates.
(Om racistische redenen werden patiënten zonder hun medeweten gebruikt voor experimenten, terwijl ze werden voorgelogen over hun diagnose en behandeling...)
Met dat in mind begrijp ik het wel.
En juich ik Kamala Harris toe, die zich in het openbaar liet prikken.
En om aan te sluiten bij de mooie woorden van de revolutie : bij besmettelijke ziekten leg ik liever de nadruk op de gelijkheid en de menselijke waardigheid. (Mijn vertaling van fraternité.)
Wat een totaal misplaatste vergelijking. Ik ga hier dan ook niet verder op in, maar dit is echt NIET OK!Citaat:De wappies krijgen wel gelijk.
In de wo2 was het eng dat Hitler, zoveel aanhangers had. Die kant gaan we nu weer uit.
) en heb me nog nooit laten vaccineren voor mijn werk. Geen griepprik, geen Hep prik. DezeNaam schreef:Er zijn zoveel dingen verplicht die je kan zien als 'vrijheidsbeperking'. Maar die zaken vinden we de dag van vandaag normaal. Nieuwe problemen brengen nieuwe regels met zich mee, zo vreemd is dat niet.
Ik vraag me af wat de suggesties dan zijn van mensen die tegen het verplichten van het vaccin zijn. Even wachten tot de bevolking bijdraait? Nog een lockdown (wat ik overigens ergere vrijheidsbeperking vind dan een verplicht vaccin)? Het gegeven er maar bijnemen dat we mogelijk nooit meer terug naar 'normaal' kunnen gaan als het virus zich verder blijft ontwikkelen? Dat er nog meer doden en long covid gevallen bij zullen komen? Simpelweg omdat sommige mensen doorgeslagen zijn in complottheorieën...
Misschien is dat hele complotdenken nog wel het gevaarlijkste virus. Veel moeilijker te bestrijden ook. (En nee, ik zeg niet dat alle mensen die hun bedenkingen hebben complotdenkers zijn. Maar er zijn mensen die wel heel ver doordraaien.)
Ik ben wel benieuwd hoe ze dit bijvoorbeeld in Amerika aan gaan pakken. Want als je de bevolking daar gaat verplichten breekt er waarschijnlijk (nog net geen) burgeroorlog uit.
Citaat:Voorlopig geen verplichte vaccinatie voor zorgpersoneel in ons land
Er komt voorlopig geen verplichte vaccinatie voor het zorgpersoneel. Dat hebben de ministers van Volksgezondheid beslist. Er zal wel gewerkt worden met een actieplan om de zorgmedewerkers verder te sensibiliseren, zoals federaal minister van Volksgezondheid Frank Vandenbroucke (Vooruit) al voorstelde.
DezeNaam schreef:Er zijn zoveel dingen verplicht die je kan zien als 'vrijheidsbeperking'. Maar die zaken vinden we de dag van vandaag normaal. Nieuwe problemen brengen nieuwe regels met zich mee, zo vreemd is dat niet.
Ik vraag me af wat de suggesties dan zijn van mensen die tegen het verplichten van het vaccin zijn. Even wachten tot de bevolking bijdraait? Nog een lockdown (wat ik overigens ergere vrijheidsbeperking vind dan een verplicht vaccin)? Het gegeven er maar bijnemen dat we mogelijk nooit meer terug naar 'normaal' kunnen gaan als het virus zich verder blijft ontwikkelen? Dat er nog meer doden en long covid gevallen bij zullen komen? Simpelweg omdat sommige mensen doorgeslagen zijn in complottheorieën...
Misschien is dat hele complotdenken nog wel het gevaarlijkste virus. Veel moeilijker te bestrijden ook. (En nee, ik zeg niet dat alle mensen die hun bedenkingen hebben complotdenkers zijn. Maar er zijn mensen die wel heel ver doordraaien.)
Ik ben wel benieuwd hoe ze dit bijvoorbeeld in Amerika aan gaan pakken. Want als je de bevolking daar gaat verplichten breekt er waarschijnlijk (nog net geen) burgeroorlog uit.