Wie houdt zijn mondkapje nog op?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Houd jij je mondkapje nog op vanaf 26 juni?

Ja
201 (21%)
Nee
672 (72%)
Anders ..
51 (5%)

Totaal aantal stemmen: 924


lenaa_tje

Berichten: 10352
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 13:08

DuoPenotti schreef:
Ik ben net bij de action en de welkoop geweest en en heb nul mensen met een kapje gezien.
Action bestond 1,5 meter niet meer. Al helemaal niet bij een groep scholieren (wat de daar doen om half 11 vraag ik me sowieso af)

Waarschijnlijk hebben ze pauze of een tussenuur.
Scholieren hoeven sowieso al geen 1,5 meter van elkaar te houden :')

DuoPenotti

Berichten: 30606
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Wie houdt zijn mondkapje nog op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 13:09

maar toch wel van de andere klanten?

lenaa_tje

Berichten: 10352
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 13:12

DuoPenotti schreef:
maar toch wel van de andere klanten?

Ja alleen van die maar niet van elkaar.

Maar goed zijn wel meer mensen die moeite hebben met afstand houden

purny

Berichten: 27663
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 13:14

Ik betrapte mezelf er gister ook op dat ik even de afstand was vergeten. Als jij een mondkapje op hebt en een ander proest in je gezicht heb je in feite ook niks aan het kapje.

DuoPenotti

Berichten: 30606
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 13:34

lenaa_tje schreef:
DuoPenotti schreef:
maar toch wel van de andere klanten?

Ja alleen van die maar niet van elkaar.

Maar goed zijn wel meer mensen die moeite hebben met afstand houden

heb nog geen andere mensen gezien die een hele gangpad breedte bezet houden en als een ander er door wil ze amper aan de kant gaan.
Was echt aso puber gedrag, meer niet.

Ik zag het bij een klant voor mij, ik ben omgedraaid, hou daar echt niet van. Nooit niet, nu helemaal niet.

Anoniem

Re: Wie houdt zijn mondkapje nog op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 15:56

Nee hoor, weer lekker zonder :D Moest wel ff wennen weer zonder, steeds gevoel dat ik iets was vergeten.. Best bizar hoe snel dingen toch ook wel normaal worden :j

Vriendin werkt in de supermarkt en moet ook zelfscan controle doen, zij gaf aan hem nog wel bij zich te houden voor klanten die er zelf ook 1 op hebben. Omdat ze dan dichtbij staat, vond ik wel netjes :j

Bloodymary
Berichten: 4569
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 16:08

Yv_ schreef:
Ik vond het gister met boodschappen doen juist een vreemd gezicht _O-. Gek hoe snel ik er eigenlijk aan gewend was, ook aan het zicht dat iedereen er gewoon eentje heeft.

Ik heb 'm af, maar heb er wel eentje in mijn jaszak gestopt. Ik was vanmiddag even in de boekhandel en daar was het volgens mij echt gelijk lang leve de vrijheid ofzo. Ik stond in een pad bij wat boeken te neuzen en er komt een verkoopster met een klant heel dicht bij me staan om een paar boeken aan te raden. Ik ben opzij gegaan, maar vervolgens kwamen ze weer mijn kant op. Ik merkte goed aan mezelf dat ik dát dus (nog?) niet zo fijn vond. Ben maar naar een ander pad gelopen totdat zij weer weg waren en ik weer verder kon neuzen. Toen ik thuis was heb ik dus meteen maar een kapje in mijn jaszak gedaan :').

Maar wat heeft dat dan voor nut? Je bent beschermd door afstand te houden, niet door zo'n kapje.

Loei

Berichten: 1308
Geregistreerd: 12-11-09
Woonplaats: Nijverdal

Re: Wie houdt zijn mondkapje nog op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 16:25

Hier af en alles ritueel verbrand.

Gekheid. Maar wat ben ik blij dat we weer lekker normaal kunnen doen met elkaar.

ElCid

Berichten: 9257
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 18:12

Loei schreef:
Hier af en alles ritueel verbrand.

Gekheid. Maar wat ben ik blij dat we weer lekker normaal kunnen doen met elkaar.



Voor zolang als het duurt............en dat normaal is ook maar betrekkelijk gezien de testsamenleving waar we nu in rollen......

Dammie

Berichten: 3331
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Ja.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 18:18

Loei schreef:
Hier af en alles ritueel verbrand.

Gekheid. Maar wat ben ik blij dat we weer lekker normaal kunnen doen met elkaar.

Ik bewaar ze voor de ypsilon variant.

Sheran

Berichten: 17269
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Wie houdt zijn mondkapje nog op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 18:35

Als docente oud-Grieks ben ik wel blij met de varianten :#
Als mens niet :')

Blue_Eyes

Berichten: 20358
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 18:37

AmyII schreef:
In de supermarkt of andere drukke binnenruimtes waarbij ik ervan uit kan gaan dat 1,5m niet altijd gehandhaaft kan worden (al dan niet vanwege drukte of eigenwijze Gerda’s) zal ik hem blijven dragen tot ik en mijn directe omgeving op zijn minst volledig gevaccineerd (en beschermd) ben/ zijn. Ik zie het niet zitten om nu, in het zicht van de haven, nog corona op te lopen of (en dat vind in belangrijker) anderen te besmetten.

Voor mij dus een ‘op’.

Dit ja :j

purny

Berichten: 27663
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Wie houdt zijn mondkapje nog op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 18:52

De tweede winkel waar er veel meer ruimte was. Kapje afgehouden maar wat was dat vreemd zeg... je kon gewoon weer normaal communiceren

xYaartje
Berichten: 1486
Geregistreerd: 25-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 19:01

Hoewel ik risico patiënt ben (aangeboren hartafwijking) doe ik hem wel af. Werd altijd benauwd van die dingen en kon ze ook niet langer dan 10 minuten op. Heb de eerste vaccinatie ook al gehad en de 2de krijg ik zondag.
Vanmiddag voor het eerst gewinkeld (moest hooi halen) en het voelde nog best raar om zonder mondkapje naar binnen te gaan omdat ik het toch nog zo gewend ben, maar tegelijkertijd ook weer zo fijn! Het was ook echt zo fijn ook om gewoon weer het gezicht van je medemens en de kassamedewerkster te kunnen zien.
Hier ben ik er blij mee dat ze weer af mogen. Wel netjes 1.5 meter afstand gehouden. Dat blijf ik ook gewoon doen.

veneri
Berichten: 922
Geregistreerd: 08-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 19:36

Ik heb anders gestemd.
Voel me nog niet beschermd genoeg met maar 1 vaccin. Bij drukte, of waar slecht afstand kan worden gehouden binnen doe ik m nog wel op.
Moest vandaag naar de fysio. Met 4 man in een klein wachtkamertje. Was de enige met mondkapje op.
Bij de fysio in de behandelkamer mocht ie af, maar dan zit je op 10cm afstand van elkaar tijdens de behandeling, en er komt zoveel volk. Fysio heeft zelf ook het mondkapje niet meer op...tsja... ik vind het gewoon nog niet verstandig. Ondanks het benauwde weer heb ik m toch maar opgehouden. Maar je voelt je toch wel een beetje bezwaard of aanstellerig dan.

_Mir
Berichten: 1376
Geregistreerd: 01-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 20:21

MarliesV schreef:
_Mir schreef:
Mag die weer af dan?
Ik draag dat ding sinds dit jaar al niet meer


Wil je daar een sticker voor?

Graag, ik ben nl een van de weinige die voor zich zelf op durft te komen :')

Anoniem

Re: Wie houdt zijn mondkapje nog op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 20:27

Af! Ze zijn nooit met degelijk bewijs gekomen dat die dingen helpen, en je zit toch met zijn allen (1,5m of niet) in een ruimte waar de lucht lekker blijft hangen. Wát een vrijheid was dat vandaag tijdens het boodschappen doen :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42096
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 20:48

_Mir schreef:
MarliesV schreef:


Wil je daar een sticker voor?

Graag, ik ben nl een van de weinige die voor zich zelf op durft te komen :')

Voor jezelf opkomen door geen mondkapje te dragen, die kende ik nog niet :D.

Blue_Eyes

Berichten: 20358
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 21:51

_Mir schreef:
Graag, ik ben nl een van de weinige die voor zich zelf op durft te komen :')

Voor zichzelf op durft te komen :') Net alsof je levenskwaliteit er verschrikkelijk op achteruit gaat met mondkapje en je bedreigd moet worden om hem op te zetten. Stel je niet aan.

Lotte_Wessel

Berichten: 3587
Geregistreerd: 12-05-08
Woonplaats: Amsterdam

Re: Wie houdt zijn mondkapje nog op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 22:04

Hier hou ik hem nog op. Ben nog niet gevaccineerd (eerste aanstaande donderdag) en daarnaast zou ik niet nu alsnog besmet/ ziek willen worden. Ook al zijn steeds meer mensen gevaccineerd, het is niet zo dat het virus opeens weg is dus ik hou hem voorlopig op. :)

Anoniem

Re: Wie houdt zijn mondkapje nog op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 22:15

Het mondkapje beschermt jou niet tenzij het chirurgisch is.

Ik doe hem af, heb het altijd onzin gevonden. Mocht ik nu echt ziek worden en hoesten, niezen en de slijmen in het rond laten vliegen zou ik het wel ophouden. Maar in dat geval is het wenselijk om je niet in het openbaar te begeven.

Dus nee, hier geen mondkapje meer.

BigOne
Berichten: 38698
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Wie houdt zijn mondkapje nog op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 22:21

Wanneer iedereen die snotterig en vooral hoest en niest gewoon thuisblijft valt het wel mee. Maar hoe ik tegen een deel van de bevolking aankijk , wat hier op bokt ook gewoon bevestigd word, heb ik daar een hard hoofd in.

OleJon
Berichten: 2533
Geregistreerd: 04-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 22:33

ElCid schreef:
Loei schreef:
Hier af en alles ritueel verbrand.

Gekheid. Maar wat ben ik blij dat we weer lekker normaal kunnen doen met elkaar.



Voor zolang als het duurt............en dat normaal is ook maar betrekkelijk gezien de testsamenleving waar we nu in rollen......


Nou inderdaad, flauwekul allemaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 22:37

bigone schreef:
Wanneer iedereen die snotterig en vooral hoest en niest gewoon thuisblijft valt het wel mee. Maar hoe ik tegen een deel van de bevolking aankijk , wat hier op bokt ook gewoon bevestigd word, heb ik daar een hard hoofd in.


Met niet in het openbaar begeven bedoel ik dus thuisblijven.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 22:47

bigone schreef:
Wanneer iedereen die snotterig en vooral hoest en niest gewoon thuisblijft valt het wel mee. Maar hoe ik tegen een deel van de bevolking aankijk , wat hier op bokt ook gewoon bevestigd word, heb ik daar een hard hoofd in.


Maar hoe lang moet dat gaat duren dan? Ik heb nu geluk dat ik er dit jaar geen last van heb, maar ik heb vaak jaarlijks weken lang last van kriebelhoest. En sommige mensen kunnen best heel lang snotterig zijn. Het is nogal wat om je dan wekenlang binnen ´op te moeten sluiten´.

Ik mag toch hopen dat zodra iedereen gevaccineerd had kunnen worden, we alles open gooien en het dan klaar gaat zijn met alle maatregelen. Ieder is vrij om een mondkapje te dragen, afstand te houden, thuis te blijven en mensen te weren .... maar aan de andere kant moet iedereen ook vrij kunnen zijn om op dat gebied weer te doen wat ze willen. Ik mag toch hopen dat we in het najaar niet terug gaan naar maatregelen, want zo moeten blijven leven met korte tussenpozen waarin even ´wat meer kan´ en verder een hoop maatregelen zie ik niet zitten.



Mondkapjes mogen van mij echt helemaal weg. Van ons wordt op het werk eigenlijk nog steeds verlangd dat we ze dragen. Het is niet te doen met deze temperaturen 7-8 uur per dag in benauwde woningen lichamelijk intensief werk te leveren. Het slaat ook echt nergens meer op, want zowel ik als mijn cliënten zijn gevaccineerd. Het zweet loopt gewoon van mijn bovenlip en kin en het is echt smerig. Ik heb ook echt meer last van keelklachten, vermoeidheid en hoofdpijn. Gelukkig beginnen steeds meer collega´s aan te geven dat het echt niet meer te doen is en dat het nergens op slaat als een werknemer volledig gevaccineerd is en een cliënt volledig gevaccineerd is of had kunnen zijn.