Wat raakte jij kwijt en waar vond je het uiteindelijk terug?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sellyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 00:47

DJZ schreef:
Ik raak juist alles kwijt op het moment dat ik een grote schoonmaak in mijn huis houdt... Als het rommelig is, kan ik alles feilloos terug vinden >;)

Van de winter was ik mijn motivatie kwijt... 2 maanden later had ik die weer terug gevonden.. Hoe.. Geen idee :))

Held _/-\o_ :')
Ik moet zeggen dat het tegenwoordig wel meevalt maar “vroeger” liet ik vaak mijn pasjes of telefoon slingeren op mijn school, vaak op de wc op zo’n toilethouderblok. Gelukkig zit ik echt op een super betrouwbare en veilige HBO (blijkt :') ) want mijn spullen werden altijd netjes afgeleverd bij de servicebalie. Of ik ging een paar uur later kijken en dan lag het er nog, is ook weleens gebeurd, haha!

Worden jullie ook altijd zo gelukkig als je na een jaar je favoriete oorbel van destijds weer terugvind, bijv. tussen een spleet van de bank of achter een kastje oid? Ik moet zeggen dat dit me vaker niet dan wel overkomt hoor, ik ben een rasechte eenoorbelverzamelaar :))
(En wegdoen maar dan het risico lopen volgend jaar de andere te vinden kan ik niet over mijn hart verkrijgen)

alice0cullen

Re: Wat raakte jij kwijt en waar vond je het uiteindelijk terug?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 01:31

Ik ben eens een huissleutel verloren als kind toen we hutten aan het bouwen waren in een bos vlakbij mijn huis.
En die sleutel heb ik bijna 8 jaar later teruggevonden helemaal tijdens het uitlaten van de hond door het scoobiedoe touwtje dat er aan zat. Dachten eerst dat het een andere sleutel was maar nee eenmaal thuis paste hij in het slot en kon ik hem zo open draaien.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 07:24

Joelle1996 schreef:
Toen ik thuis de hond uit wou laten kwam ik er achter dat mijn sleutels verdwenen waren. Na heel het huis op zijn kop gegooid te hebben toch maar even de winkel gebeld waar ik boodschappen had gedaan. En ja hoor daar had iemand ze gevonden in de diepvries tussen de pizza’s hahahahh

:D

Deze vind ik ook echt leuk.
De eigen vriezer lees je vaker. Maar die van de supermarkt :))

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 08:22

alice0cullen schreef:
Ik ben eens een huissleutel verloren als kind toen we hutten aan het bouwen waren in een bos vlakbij mijn huis.
En die sleutel heb ik bijna 8 jaar later teruggevonden helemaal tijdens het uitlaten van de hond door het scoobiedoe touwtje dat er aan zat. Dachten eerst dat het een andere sleutel was maar nee eenmaal thuis paste hij in het slot en kon ik hem zo open draaien.

Wow! _/-\o_

Ik ben vroeger heel vaak mijn paspoort kwijtgeraakt, waardoor ik heel vaak naar de politie moest en naar de gemeente. De 6e keer (ofzo) dat het gebeurde waarschuwden ze me dat ze mijn gegevens door moesten sturen naar de marechaussee omdat ik dan verdacht werd van mensenhandel of andere activiteiten :+ Dus toen maar even doorgezocht, maar kon hem echt nergens vinden.
Uiteindelijk toch maar een nieuwe ID kaart aangevraagd, vond ik na een jaar mijn paspoort terug in het dashboard kastje van de auto. En toen had ik natuurlijk een ID kaart en een paspoort, wat in principe ook weer niet mag :+

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-22 08:59

Gelukkig mag je gewoon wel een id kaart en paspoort tegelijk hebben hoor. Heb ik ook.

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 09:00

corinep schreef:
Gelukkig mag je gewoon wel een id kaart en paspoort tegelijk hebben hoor. Heb ik ook.

Oke gelukkig haha. Maar toen deden ze daar wel heel raar over, we spreken over ongeveer 15 jaar geleden, misschien dat het toen anders was

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 09:53

Mijn rechter rijschoen. Stond op stal (lees: hok). Linker stond nog op zijn plek, rechter niet te vinden. In huis gezocht, in de zadelkast, door de tuin gelopen, gekeken of er niet een rat of kat mee was gaan lopen. Gewoon niet vindbaar.

Ik vond hem terug in de hooibak van de paarden, buiten.

Hoe ie daar gekomen is? Geen idee. Mijn vermoeden: De wederhelft heeft bij het voeren van de paarden een klomp hooi over die schoenen laten vallen, opgeraapt en niet gezien dat mijn schoen ertussen zat. En ja, ik moet ze gewoon eens opbergen in mijn zadelkast)

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 10:07

Oei, ik deel graag wat ik kwijt was en terug heb gevonden. Iets wat ik altijd voor me hield en nu hier in een korte versie wil vertellen.

Ik begon mezelf kwijt te raken toen ik rond de 18 jaar jong was.
Ik heb een gigantisch pestverleden achter de rug op zowel de basisschool,als de middelbare school.

Het enige waar ik mij happy voelde was op en naast mijn paardje. Ik voelde mij heel erg eenzaam en onbegrepen. Mensen hebben echt geen idee wat pesten met je doet en wat een nasleep het geeft. Tot op de dag van vandaag ben ik snel onzeker en wordt ik snel emotioneel bij bv kritiek en onrecht.

Toen mijn paardje 25 jaar geleden kwam te overlijden, raakte ik mij zelf helemaal kwijt.
Ik trof een vriend die erg narcistisch was en mij erg kleineerde.
Ik was al erg onzeker en dit maakte me nog kwetsbaarder. Ik probeerde mij groot te houden als hij er was, maar mijn energie raakte op. Langzaam maar zeker begon ik te breken. Ik wilde het graag goed doen, ik wilde aardig gevonden worden, geliefd zijn. Ik accepteerde zijn manier van zijn omgang waarin hij van alles bepaalde en ook eisde.
Op een dag was ik er zo klaar mee, ik reageerde op een huurappartementje en drie weken later vertrok ik. Al mijn spullen haalde ik weg toen hij naar zijn werk was, zo bang was ik.

Vervolgens sloeg de eenzaamheid toe. Ik werd steeds depressiever, ik ging naar mijn werk, om thuis te komen en in overlevingsfase te gaan. Ik huilde veel, lag om 19.00 uur al in bed en ging steeds meer gekke en roekeloze dingen doen.
Op het moment dat ik met een mes op/in mijn polsen stond, is de knop omgegaan en heb ik professionele hulp gezocht en gekregen.
Ik ben vertrokken vanuit het appartementje en weer thuis bij mijn ouders gaan wonen. Ook uit bescherming tegen mijzelf. Een hele lange weg heb ik bewandeld en ben ik nog steeds aan het bewandelen. Ik ben nog wel snel emotioneel, zeer gevoelig en heb nog altijd de dwang om perfect te willen zijn. Ik ben moeder van 3 kinderen en getrouwd met een super lieve man.

Mijn leven was ik kwijt, mijn leven was een absolute twee, maar heb ik terug gevonden in een mooie acht.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 10:14

Mijn Ray Ban zonnebril, verjaardagscadeau van mijn man. Verloren tijdens een wandelingetje van 5 km door een Drents bos. Ik kwam er pas achter toen de wandeling klaar was. Toen de wandeling nog een keer gedaan, en toen bleek dat we hem toch een stuk sneller konden lopen :D. Ongeveer halverwege lag de zonnebril op ons te wachten {:}

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 10:21

bridgetF schreef:
Oei, ik deel graag wat ik kwijt was en terug heb gevonden. Iets wat ik altijd voor me hield en nu hier in een korte versie wil vertellen.

Ik heb een gigantisch pestverleden achter de rug op zowel de basisschool,als de middelbare school.

Het enige waar ik mij happy voelde was op en naast mijn paardje. Ik voelde mij heel erg eenzaam en onbegrepen. Mensen hebben echt geen idee wat pesten met je doet en wat een nasleep het geeft. Tot op de dag van vandaag ben ik snel onzeker en wordt ik snel emotioneel bij bv kritiek en onrecht.

Toen mijn paardje 25 jaar geleden kwam te overlijden, raakte ik mij zelf helemaal kwijt.
Ik was al erg onzeker en dit maakte me nog kwetsbaarder. Ik probeerde mij groot te houden als hij er was, maar mijn energie raakte op. Langzaam maar zeker begon ik te breken. Ik wilde het graag goed doen, ik wilde aardig gevonden worden, geliefd zijn. Ik accepteerde zijn manier van zijn omgang waarin hij van alles bepaalde en ook eisde.
Op een dag was ik er zo klaar mee, ik reageerde op een huurappartementje en drie weken later vertrok ik. Al mijn spullen haalde ik weg toen hij naar zijn werk was, zo bang was ik.

Vervolgens sloeg de eenzaamheid toe. Ik werd steeds depressiever, ik ging naar mijn werk, om thuis te komen en in overlevingsfase te gaan. Ik huilde veel, lag om 19.00 uur al in bed en ging steeds meer gekke en roekeloze dingen doen.
Op het moment dat ik met een mes op/in mijn polsen stond, is de knop omgegaan en heb ik professionele hulp gezocht en gekregen.
Ik ben vertrokken vanuit het appartementje en weer thuis bij mijn ouders gaan wonen. Ook uit bescherming tegen mijzelf. Een hele lange weg heb ik bewandeld en ben ik nog steeds aan het bewandelen. Ik ben nog wel snel emotioneel, zeer gevoelig en heb nog altijd de dwang om perfect te willen zijn. Ik ben moeder van 3 kinderen en getrouwd met een super lieve man.

Mijn leven was ik kwijt, mijn leven was een absolute twee, maar heb ik terug gevonden in een mooie acht.

Ik denk dat ik dit een van de mooiste vondsten van het topic vind

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 15:44

Rocamor schreef:
bridgetF schreef:

Ik denk dat ik dit een van de mooiste vondsten van het topic vind

Daar sluit ik me helemaal bij aan. Nog steeds heel veel sterkte!

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 16:16

Ik was mijn zonnebril kwijt. Overal gezocht. Lag uiteindelijk gewoon in de auto :')

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 19:11

Joelle1996 schreef:
Toen ik thuis de hond uit wou laten kwam ik er achter dat mijn sleutels verdwenen waren. Na heel het huis op zijn kop gegooid te hebben toch maar even de winkel gebeld waar ik boodschappen had gedaan. En ja hoor daar had iemand ze gevonden in de diepvries tussen de pizza’s hahahahh

Waarom had je ze überhaupt mee naar de winkel want je had ze kennelijk niet nodig om je huis in te komen

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 20:23

Wacht. Dingen terug vinden? Is dat mogelijk? :')

Bij mij js een beetje de regel: alles wat ik aanraak gaat kapot of raakt kwijt.

Serious, ik ben de raarste en meest dure dingen kwijtgeraakt. Meestal.vind ik het dan ook niet echt meer terug :=

Ik raak wel mijn telefoon 50 keer per dag kwijt. Of de sleutels zoeken terwijl ik ze in mijn hand heb. Ik ben ook zo'n flapdrol die een pak melk in de handen heefr en apt en dan mijn mobiel in de koelkast legt ipv de melk :')

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 20:29

Ik ben jaren geleden mijn afstandbediening eens kwijt geraakt. Overal gezocht, kussens van de bank gehaald, bank van de muur getrokken, uiteindelijk zelfs maar in alle kastjes en laatjes en de wasmachine en weet ik veel waar gaan zoeken maar het ding was van de een op het andere moment gewoon verdwenen. Zelfs mijn moeder heeft meegezocht.

Toen weken later op een avond, sprong mijn kat op de bank, op het chaise longue gedeelte. Ik wilde de kat aanhalen.... ligt daar op de bank, op de chaise longue.. de afstandsbediening.

Kan het nog niet verklaren.

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 21:06

Ik ben een keer een ring verloren die ik had gekocht van geld wat ik van mijn oma had gekregen. De ring had ik in mijn jaszak gestopt tijdens het rijden, want hij knelde tussen de teugel. Waarschijnlijk eruit gevallen tijdens het erin doen. Ik kon het nooooit weer terugvinden in de bak, want ja waar begin je in godsnaam.

Maanden later was er iemand aan het les geven en die zag iets glinsteren in de zon en het was mijn ring! Tot op de dag van vandaag enorm blij dat de ring weer terecht is. (Inmiddels is oma overleden, dus erg waardevol)

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 21:35

Een verhaal van al een tijdje geleden.
Mijn fiets werd gestolen. Dat was een beetje eigen schuld, omdat ik het niet op slot had gezet. Ik heb dus al snel een andere gekocht.
Een week later zie ik de fiets staan in het nabijgelegen winkelcentrum. Er staat een jongedame bij. Ik loop er naar toe en zeg dat dit mijn fiets is. We kibbelen wat. Zij zegt natuurlijk dat het niet klopt. Tot het moment dat ik zeg: dan bel ik de politie wel. (Let wel:Ik had geen aangifte gedaan)
Ze roept snel: dan houd je 'm maar, en loopt boos weg.
Vervolgens stond ik dus met twee eigen fietsen in de hand. :D

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 21:50

Mijn fiets is jaren geleden gestolen, terwijl ik nog zo m’n best had gedaan m zo lelijk en opvallend mogelijk te maken. Half jaar later appt m’n huisgenoot: je fiets staat hier. Bleek ie om de hoek ergens te zijn gedumpt zonder voorwiel. Ik kon er niets meer mee maar uit principe heb ik m meegenomen. Ik gok dat ie nog steeds in het vervallen schuurtje van m’n oude studentenhuis staat.

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 23:28

De twee lievelingsknuffels van mijn zoontje. Werkelijk het hele huis doorzocht zelfs de vuilniszak van de prullenbak tijdens het leeggooien gecontroleerd. Gelukkig hadden we een reserve paar. Maar ik kon niet accepteren dat ze onvindbaar waren. Ze konden toch niet zomaar verdwenen zijn? Ik heb echt ieder hoekje van het huis gehad. Zelfs de tuin een paar keer uitvoerig omgespit omdat onze hond er een handje van heeft om bijv. sokken te begraven. Maanden later stak ineens een knuffeltje uit de grond in onze tuin, en de ander lag daar ook. Blijkbaar was de hond toch de boosdoener

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 01:17

Terwijl ik mijn paard uit de wei haal geeft het beest me een soort veeg tegen mijn hoofd met zijn hoofd. Hè gets, moet dat nou? Schei toch uit. En samen liepen we naar de stallen.
Pas na een longeer sessie, poetsen, voeren en kroelen realiseer ik mij dat ik mijn bril niet meer op heb. Het duurde echt een poos denken voor ik bij dat moment in de wei uitkwam. Intussen was het te donker geworden en er zat niets anders op dan naar huis gaan en de volgende dag gaan zoeken.
Dus de volgende dag stond ik kei vroeg op repte mij naar stal en de weide en heb minutieus die hele drie hectare afgezocht. Maar niets gevonden.
De dag daarna deed ik het nog eens over en de dag daarna weer. Die bril moest daar zijn.
Mijn stalgenoot zei: Ik ga die bril voor je vinden...
Een half uur later had ze hem, nog helemaal heel. ZO fijn.

Alleen ging ik een week later naar een paard kijken op drie uur rijden afstand. Voor het rijden wilde ik even plassen, maar er was geen toilet. Er ward me een stal gewezen die pikdonker was en ook smeriger dan ik ooit eerder gezien had. Daar mocht ik dus plassen. Mijn bril besloeg en die zette ik even omhoog in mijn haar.
Het paard werd hem niet en 200 kilometer verderd op realiseerde ik me dat ik mijn bril weer niet had. Die moest in die smerige stal uit mijn haar gegleden zijn.
Ik belde de verkoper op en die heeft hem later idd in die stal gevonden. Natuurlijk vroeg ik of hij hem op wilde sturen en dat ik de kosten zou vergoeden. Als antwoord stuurde hij een foto van de bril. Hij was niet eens zo erg kapot, Er was alleen maar een pootje afgebroken. Dus ik vroeg nogmaals of hij hem op wilde sturen. Nooit meer iets van de man gehoord. De hufter.
Die bril wilde gewoon niet van mij zijn, hij zit nu in het vakje jammer.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 06:06

Ik was 13 en had een brilletje.
Wat had ik een hekel aan dat ding.
Ik was net een halve knul in die tijd en wij gingen op het zand fietsen.
Alleen dat zand was een plek wat een bouwplaats was.
Brilletje in mijn zak gedaan en je snap het al.
Bij thuiskomst bril weg.
Ouders boos want we hadden het niet breed.
Overal gezocht maar niets te vinden op die grote zandplaats
2 dagen later te mijn vader op de weg en ziet 2 bouwvakkers ergens overheen gebogen staan... wat denk je...
Mijn bril.

Nooit meer in mijn zak gedaan.

Gwahir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 08:21

Ik verloor mijn koekje in de disco :')

Mafflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 08:36

Och wat een heerlijk topic.

Ik ben zo'n ei die altijd haar telefoon kwijt is..
Gelukkig heb ik een horloge waarmee ik mijn telefoon tegenwoordig terug kan vinden...

Maar goed ik ben dus ooit met wintersport mijn telefoon kwijt geraakt op een berg... Telefoon in de jaszak gedaan, met de rits dicht. Einde van de dacht rits open en geen telefoon.

Die dag was ik de verkeerde piste opgegaan, dus had even een doorsteek gemaakt om weer terug op de juiste piste te komen. Uiteraard was ik daar gevallen. Dus grote kans dat mijn telefoon daar lag.

Dus; ik ging naar de lift om te vragen of iemand mijn telefoon daar had afgegeven. Mijn vriend ging naar dat plek waar ik gevallen was om te zoeken. Zo stom als ik was niet mijn horloge meegegeven. Na 45 min zoeken kwam mijn vriend terug geen telefoon.

Wij terug naar het hotel en mijn bankpas geblokkeerd. Vraagt mijn vriend heb je een Google account en kan je daar je telefoon mee terugvinden? En inderdaad via google lag ie precies op het plek waar ik gevallen was.

Dus wij s'avonds terug naar boven de berg opgewandeld. Halverwege een super lieve pistebully meneer tegengekomen. Die heeft ons in zijn pistebully naar de plek waar mijn telefoon lag gereden. (Heel vet) en ik maar met mijn horloge mijn telefoon zoeken... En Ja ik had contact!!! Hij moet nu geluid maken.

We hoorden hem maar niet. (Het sneeuwde ook die avond) dus mijn vriend zegt, ik moet echt kei nodig plassen. Dus die loopt naar een boom en doet zijn ding. Vervolgens zegt ie, huh de sneeuw licht daar op.

Dat was dus mijn telefoon

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 08:42

Gwahir schreef:

Is koekje hier een metafoor?

Gwahir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 09:09

Suzanne F. schreef:
Gwahir schreef:

Is koekje hier een metafoor?

Ik denk het niet :)

(sorry voor de slechte grap, maar ik moet steeds hieraan denken als ik dit topic lees :o )