bridgetF schreef:Oei, ik deel graag wat ik kwijt was en terug heb gevonden. Iets wat ik altijd voor me hield en nu hier in een korte versie wil vertellen.
Ik begon mezelf kwijt te raken toen ik rond de 18 jaar jong was.
Ik heb een gigantisch pestverleden achter de rug op zowel de basisschool,als de middelbare school.
Het enige waar ik mij happy voelde was op en naast mijn paardje. Ik voelde mij heel erg eenzaam en onbegrepen. Mensen hebben echt geen idee wat pesten met je doet en wat een nasleep het geeft. Tot op de dag van vandaag ben ik snel onzeker en wordt ik snel emotioneel bij bv kritiek en onrecht.
Toen mijn paardje 25 jaar geleden kwam te overlijden, raakte ik mij zelf helemaal kwijt.
Ik trof een vriend die erg narcistisch was en mij erg kleineerde.
Ik was al erg onzeker en dit maakte me nog kwetsbaarder. Ik probeerde mij groot te houden als hij er was, maar mijn energie raakte op. Langzaam maar zeker begon ik te breken. Ik wilde het graag goed doen, ik wilde aardig gevonden worden, geliefd zijn. Ik accepteerde zijn manier van zijn omgang waarin hij van alles bepaalde en ook eisde.
Op een dag was ik er zo klaar mee, ik reageerde op een huurappartementje en drie weken later vertrok ik. Al mijn spullen haalde ik weg toen hij naar zijn werk was, zo bang was ik.
Vervolgens sloeg de eenzaamheid toe. Ik werd steeds depressiever, ik ging naar mijn werk, om thuis te komen en in overlevingsfase te gaan. Ik huilde veel, lag om 19.00 uur al in bed en ging steeds meer gekke en roekeloze dingen doen.
Op het moment dat ik met een mes op/in mijn polsen stond, is de knop omgegaan en heb ik professionele hulp gezocht en gekregen.
Ik ben vertrokken vanuit het appartementje en weer thuis bij mijn ouders gaan wonen. Ook uit bescherming tegen mijzelf. Een hele lange weg heb ik bewandeld en ben ik nog steeds aan het bewandelen. Ik ben nog wel snel emotioneel, zeer gevoelig en heb nog altijd de dwang om perfect te willen zijn. Ik ben moeder van 3 kinderen en getrouwd met een super lieve man.
Mijn leven was ik kwijt, mijn leven was een absolute twee, maar heb ik terug gevonden in een mooie acht.
Ik denk dat ik dit een van de mooiste vondsten van het topic vind