Druk van na melden niet te vaccen. Wie ook?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 11:09

Jan, allerliefste bokker van de hele wereld. Jij mag mij zoveel als viruswappie wegzetten als je wil. Als je maar niet meer zo dramt als in het topic dat gesloten is daarna. Zodat het niet dezelfde route hoeft te nemen als het andere topic.
Daar komt nog bij dat jij niet de enige of zelfs de doorslaggevende was want je eerste berichten in dit topic vind ik netjes en terecht. Je laatste iets minder maar dat is subjectief. Het ging me vooral om Janneke2. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 11:13

Ayasha schreef:
Jan, allerliefste bokker van de hele wereld. Jij mag mij zoveel als viruswappie wegzetten als je wil. Als je maar niet meer zo dramt als in het topic dat gesloten is daarna. Zodat het niet dezelfde route hoeft te nemen als het andere topic.

Vaccineren buiten beschouwing gelaten, wat vind jij dan van de onwaarheden die her en der geroepen worden?
Dat mensen zich niet laten vaccineren zal me worst zijn, hoewel ik hoop dat de meerderheid het wel doet, maar dat terzijde. Maar dat er zoveel onzin geroepen wordt, dat is toch stuitend.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 11:15

Hetzelfde als van mensen die beweren dat de aarde plat is en dat god absoluut bestaat. :) Ik geloof er geen fluit van en ga verder met mijn leven. :) Die onwaarheden hebben enkel kans bij mensen die toch al op die manier denken. Dus ik maak me daar simpelweg niet zoveel zorgen om. :) Ik heb niet het ide dat het iemand overtuigd die niet sowieso al zelf dergelijke denkbeelden had.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 06-06-21 11:16, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 11:16

Die graag onzin geloven doen dat toch wel.
Daar verander je niets aan door te blijven roeptoeteren, misschien zelfs wel het tegendeel.

laat ze lekker in een eigen topic roeptoeren, misschien lezen ze dan wel zoveel onzin dat ze ook denken, dat gaat echt te ver en juist daardoor beseffen, oh dit is niet wat wil of achter sta.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 11:17

keona schreef:
Janderegelaa dat heb je toch mis. Weet even niet meer wat en wanneer dat geweest is, maar er zijn toen vaccinaties gezet en erna was iedereen die de vaccinatie gehad heeft onvruchtbaar dus wat je zegt klopt niet

Denk dat je beetje te luchtig denkt.

Nou...over luchtig denken...toevallig is er onderzoek gedaan naar Covid-19 en vruchtbaarheid. Let op, de ziekte Covid-19!

En nu blijkt uit die onderzoeken te komen dat je van de ziekte Covid-19 verminderd vruchtbaar kunt worden. Misschien eens interessant om door te lezen.

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/?term=covid+fertility

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 11:22

Druk hoeft er van beide kanten natuurlijk niet te zijn. Zowel niet als wel vaccineren en is een eigen keuze die door de ander geaccepteerd moet worden.
Zo werd er bij mij afgelopen week gesuggereerd dat ik mij heb laten vaccineren door de sociale druk. :') Die ander kon daar tenminste mee omgaan. Ja joh tuurlijk ..

Celestial

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 11:25

Ayasha schreef:
Hetzelfde als van mensen die beweren dat de aarde plat is en dat god absoluut bestaat. :) Ik geloof er geen fluit van en ga verder met mijn leven. :) Die onwaarheden hebben enkel kans bij mensen die toch al op die manier denken. Dus ik maak me daar simpelweg niet zoveel zorgen om. :) Ik heb niet het ide dat het iemand overtuigd die niet sowieso al zelf dergelijke denkbeelden had.

Wat goed verwoord. :) Daar kan ik het alleen maar mee eens zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 11:26

DuoPenotti schreef:
Daar verander je niets aan door te blijven roeptoeteren, misschien zelfs wel het tegendeel.

laat ze lekker in een eigen topic roeptoeren, misschien lezen ze dan wel zoveel onzin dat ze ook denken, dat gaat echt te ver en juist daardoor beseffen, oh dit is niet wat wil of achter sta.

Bijna iedereen roeptoetert, aan weerskanten. Schijnt normaal te zijn op Internet :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 11:28

Ayasha schreef:

Ik maak me er geen zorgen over, erger me er wel aan. Vooral als die mensen het blijven roeptoeteren.

Met je eens dat je sommige mensen maar gewoon moet negeren, die zijn wereldvreemd denk ik wel eens, niet te helpen :')

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 11:35

Ik heb sowieso inmiddels geleerd om de grootste drammers, ongeacht of hun mening nu aansluit bij de mijne of niet, niet al te serieus te nemen. :o Ik vind het irritant als het constant in je gezicht gegooid wordt omdat het dan moeilijker wordt om het te negeren maar zolang het geen pagina's lang is lees ik er soort van overheen. :')

Wat mij meer stoort zijn mensen die nu al zeggen dat ze "de maatregelen in privé sfeer loslaten".
Nee, daar zijn we nog niet, ook niet als je gevaccineerd bent. Als ik dan aan geef dat dat hier niet welkom is, dan krijg ik "jamaar ik ben al een keer gevaccineerd." ja fijn voor je. Maar toch blijf je hier buiten staan. :+
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 06-06-21 11:38, in het totaal 1 keer bewerkt

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 11:37

DuoPenotti schreef:

Ik weet het niet... 8 op de 10 (!) journalisten hebben te maken (gehad) met geweld, (https://www.google.nl/amp/s/amp.nos.nl/ ... iging.html, virologen worden bedreigd (https://nos.nl/artikel/2381435-belgisch ... -wennen-ze), hier en daar gaan bewapende militairen op eigen rechtvaardigheidsmissie... misinformatie en de onwaarheden die rondom Corona wordt verspreid -kan- heftige gevolgen hebben.

Dus inderdaad, roeptoeters gonna roeptoeter maar in een gezonde discussie is er ook weerwoord. En ik zou het toch echt fijn vinden als dat (inhoudelijke!) weerwoord gegeven blijft worden, ook in deze topics. Met respect voor andermans keuze en niet op de man.

Ontopic - ik denk dat je druk om iets wel of niet te doen zelf maakt. Als je zelf heel zeker bent zou het je in theorie niet moeten uitmaken wat anderen roepen. Als je er steeds zelf over begint is het ook logisch dat anderen reageren. En dat dat wellicht niet altijd de reacties zijn die je zou willen. Dan is het handiger er niet over te beginnen. Dit geldt trouwens voor privésituaties, niet voor professionele situaties. Op het moment dat vaccineren relevant is voor je werk omdat je bijvoorbeeld met kwetsbare mensen werkt moet je er absoluut wel over beginnen (en er vooral niet over liegen).

Ayasha
Blogger

Re: Druk van na melden niet te vaccen. Wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 11:39

Ik ben behoorlijk zeker dat die militair zijn missie niet zo heel veel met corona te maken heeft.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 11:45

Janneke2 schreef:
Anna79 schreef:
Ik gooi er even een vraag in; vanwaar de angst voor een niet gevaccineerde die in de buurt is van gevaccineerden? Het lijkt me dan toch dat de gevaccineerden geen (ernstig) gevaar meer lopen?

Als gevaccineerde ga ik er van uit dat ik geen gevaar loop.
En ik snap niets van mijzelf : ik ben voor bijna alles bang geweest, ik weet dat corona een killer is, maar ik ben niet bang geweest voor het virus.

De druk die ik ervaar als iemand zegt niet te willen vaccineren is boosheid.
Al ben ik niet bang, ik heb mij niet voor de lol laten prikken.
Een aantasting van mijn vrijheid, terwille van een groter goed : de vrijheid van ons allemaal.
Ik ben niet eens een provaccer ('oma heeft gewoon als peuter de mazelen gehad'), maar dreig wel eens zo neergezet te worden (en daar baal ik ook van).

Gaat het over diepe gemoedsbezwaren zoals de bevindingelijk gereformeerden, daar kan ik mee uit de voeten maar die zijn ('calvinisten onder elkaar') gewend aan consequent zijn : dan geen Enfteling.
(Dat is geen discriminatie, maar gewoon de consequentie - "de staart" ;) - van je keuze.)

Helaas kun je gewoon Corona krijgen na dat je gevaccineerd bent.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 11:46

janderegelaa schreef:
keona schreef:
Janderegelaa dat heb je toch mis. Weet even niet meer wat en wanneer dat geweest is, maar er zijn toen vaccinaties gezet en erna was iedereen die de vaccinatie gehad heeft onvruchtbaar dus wat je zegt klopt niet

Denk dat je beetje te luchtig denkt.

Nou...over luchtig denken...toevallig is er onderzoek gedaan naar Covid-19 en vruchtbaarheid. Let op, de ziekte Covid-19!

En nu blijkt uit die onderzoeken te komen dat je van de ziekte Covid-19 verminderd vruchtbaar kunt worden. Misschien eens interessant om door te lezen.

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/?term=covid+fertility
Laatst bijgewerkt door keona op 06-06-21 11:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 11:46

Ayasha schreef:
Ik heb sowieso inmiddels geleerd om de grootste drammers, ongeacht of hun mening nu aansluit bij de mijne of niet, niet al te serieus te nemen. :o Ik vind het irritant als het constant in je gezicht gegooid wordt omdat het dan moeilijker wordt om het te negeren maar zolang het geen pagina's lang is lees ik er soort van overheen. :')

Wat mij meer stoort zijn mensen die nu al zeggen dat ze "de maatregelen in privé sfeer loslaten".
Nee, daar zijn we nog niet, ook niet als je gevaccineerd bent. Als ik dan aan geef dat dat hier niet welkom is, dan krijg ik "jamaar ik ben al een keer gevaccineerd." ja fijn voor je. Maar toch blijf je hier buiten staan. :+

Zolang er nog zoveel mensen niet gevaccineerd zijn, houd ik me ook aan de maatregelen, mak schaap dat ik ben :D
Maar als straks iedereen de kans heeft gehad te vaccineren dan laat ik het wel los.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 11:49

keona schreef:

Dat kan zeker, alleen heeft de zorg daar dan geen last meer van.

BigOne

Nee Keona , je kunt welke elke keer weer op je stokpaardje terugkomen waarom vaccineren o zo slecht is maar laat het er gewoon bij dat jullie niet vaccineren en niet aan de regels houden, klaar.

Bambi1995

Toen ik 14 werd was er het net nieuwe vaccin tegen baarmoederhalskanker. Veel ouders lieten hun dochter niet prikken, want onzeker wat het deed en het was net nieuw. Ik als 14 jarige werd wel geprikt. Ik had niks te zeggen als 14 jarige en mijn ouders wouden graag dat ik die prik nam. Als je dan heel veel verhalen om je heen hoort van nee ik laat mijn dochters echt niet prikken met die prik en jij zelf wel die prik in je lichaam hebt zitten geeft dat niet echt zo'n prettig gevoel. Zelfs jaren later hoor ik nog steeds mensen zeggen nee mijn kind krijgt die prik niet.

Ik voel overigens wel een druk. Ik wacht het liefst met vaccineren omdat ik bang ben voor lange termijn klachten. Als familie vraagt of ik de prik neem krijg ik van sws 3 familie leden het verwijt dat ik dom dom dom ben. Niet echt leuk. Ik ben van iedereen in de waarde laten. Ik weet nog niet of ik de prik wel of niet neem. Liever niet, maar ik wil wel naar evenementen en zit ook niet te wachten om me iedere keer te laten testen. Dus tegen me zin gaat het wel zijn als ik die prik neem.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 11:51

Ayasha schreef:
Ik ben behoorlijk zeker dat die militair zijn missie niet zo heel veel met corona te maken heeft.

Hij heeft virologen en de overheid bedreigd bedreigd dus ja, zijn missie heeft wel degelijk met corona te maken. Mensen met extremistische denkbeelden kunnen rare dingen doen. Wat denk jij dat ie aan het doen is?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 11:53

Ja, dan wel, maar nu is dat IMO nog niet verstandig. :) Ik laat me niet vaccineren máár ik ben wel voorzichtiger dan gemiddeld met anderen. Ik spreek nog steeds niet met mensen af. De enige waar ik ga is naar mijn vader omdat het daar (mentaal) niet zo goed mee gaat en mijn stiefmoeder zegt dat hij alleen even een opkikker heeft als ik daar ben (geweest). Die is nu ook de 1e keer geënt maar ook zij komen eigenlijk nergens meer sinds corona. :)
Dat vind ik een stukje mijn verantwoordelijkheid dan.En-en kan niet is mij altijd geleerd. :)

Maar als ik dan lees dat men de maatregelen loslaat na 1 vaccinatie dan maak ik me eigenlijk meer zorgen dan wanneer iemand over magnetische inentingen spreekt. :+

nps: Ik denk dat de beste man meer gezien heeft dan jij en ik ooit hadden kunnen overleven en dat dát de veroorzaker is. Die denkbeelden zijn niet uit het niets gekomen. Het is geen puber met rare ideeën het is een mand ie 20 jaar gediend heeft en, volgens collega's, de zwaarste missies gedaan heeft. Die is echt niet uit verveling aan deze denkbeelden gekomen. De omhooggevallen viroloog die op het moment van de bedreiging meer met politiek bezig was dan met viroloog zijn en het beroerde beleid zijn hoogstens druppels geweest in een toch al over lopende emmer.

Wat ie aan het doen is weet ik niet. Maar ik kan wel gokken wat ie momenteel niet aan het doen is in tegenstelling tot degenen die hem zoeken blijkbaar. Ik verwacht niet dat ie in dat park dat ze al 6 keer doorzocht hebben met drie landen, nog steeds op ze zit te wachten. :+

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 12:03

keona schreef:
secricible schreef:

Sorry maar dit soort berichten zijn stemmingmakerij. "Ik weet even niet meer wat en wanneer" en vervolgens nogal een claim doen.
Er is geen enkel vaccin bekend dat onvruchtbaarheid veroorzaakt.

Nou heb effe gevraagd voor je de kinderen van deze ouders heten DES kinderen https://www.umcutrecht.nl/nl/ziekenhuis ... es-dochter

Eerst zeg je dat mensen er onvruchtbaar van worden, vervolgens gaat het over hun kinderen.

Heb je echt niet door dat je complete onzin zit te verkondigen?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 12:20

keona schreef:

Wat is "gewoon" Corona? Je kunt het virus inderdaad nog krijgen (net als een gewone griep), maar je wordt er niet meer zo ziek van dat je in het ziekenhuis of op de IC terecht komt. En daar gaat het vooral om.
Dat beeld zie je niet alleen in NL maar wereldwijd, dus dat is inmiddels wel bewezen.

Het maakt mij niet uit of je wel vaccineert of niet. Iedereen maakt daarin zijn eigen afweging.
Ik ben wel gevaccineerd en ben daar erg blij mee. Ik heb dat gedaan omdat mijn leeftijd toch meer risico's meebrengt op een ernstiger verloop van het virus, ook al zie je dat bij jonge mensen ook wel.
Waar mensen zich denk ik erg in vergissen, is dat ook als word je van het virus niet eens heel ziek, de ziekte toch een hele nare nasleep kan hebben. De WHO meldt dat het om 20% van de 18- tot 34-jarigen gaat die het virus hebben doorgemaakt, die langdurige klachten ondervinden, van vermoeidheid, hoofdpijn, etc, zodanig dat het de kwaliteit van leven beinvloedt.

Ook al laat iedereen zich vaccineren, we zijn nog lang niet van de problemen af. We zullen zeker weer in het najaar met Corona te maken hebben en - omdat we niet opnieuw in lockdown zullen gaan - verwacht ik eigenlijk nog wel in flinke mate, omdat het gewone griepseizoen dan ook weer zijn intrede doet. De 'gewone griep verzwakt ook je immuunsysteem, waardoor Corona weer extra kan toeslaan. Social distancing is verstandig en denk ik ook wel nodig. Enne... ik haal toch echt de griepprik dit jaar weer.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 12:26

Ayasha schreef:
nps: Ik denk dat de beste man meer gezien heeft dan jij en ik ooit hadden kunnen overleven en dat dát de veroorzaker is. Die denkbeelden zijn niet uit het niets gekomen. Het is geen puber met rare ideeën het is een mand ie 20 jaar gediend heeft en, volgens collega's, de zwaarste missies gedaan heeft. Die is echt niet uit verveling aan deze denkbeelden gekomen. De omhooggevallen viroloog die op het moment van de bedreiging meer met politiek bezig was dan met viroloog zijn en het beroerde beleid zijn hoogstens druppels geweest in een toch al over lopende emmer.

Ik denk dat je daar best wel eens gelijk in kan hebben, het is vreselijk dat landen jonge mannen op missie sturen om ze compleet getraumatiseerd terug te laten komen. Maar inderdaad - die denkbeelden komen niet nergens vandaan. Op het moment dat je mentaal al kwetsbaar bent en je gaat "zelfonderzoek" doen is het heel gemakkelijk te verdwalen in alle misinformatie en zo je wantrouwen bevestigd te krijgen. Wat des te meer pleit voor een open discussie en het blijven geven van een weerwoord op misinformatie.

En, linksom of rechtsom, hoe heftig getraumatiseerd je ook bent, rondrijden met een raketwerper na iemand bedreigd te hebben kan natuurlijk echt niet. Ik hoop dat de man de hulp krijgt die hij nodig heeft.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 12:33

Die raketwerpers waren trainingswapens. Ergo: Ze schoten niet met scherp. :+ Er zijn ook nooit foto's van geweest dus ik vraag me nog steeds af waarom iemand die al twee weken ogenschijnlijk eenvoudig uit handen van drie legers blijft een dergelijke "fout" zou maken om loos gewicht mee te nemen. ;) Maar goed, dat is een gesprek dat we eventueel ook via PB kunnen doen als je dat boeiend vindt? Hoort nl ook niet echt in dit topic thuis. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 12:42

Doubtless schreef:
Varekaj schreef:
Mij maakt het niet uit of mensen enten of niet, zolang ze dan ook zonder morren de consequenties aanvaarden. Elke keuze in het leven heeft gevolgen. Als niet enten betekent dat je dan (vaker) moet testen, dan hoef ik daar geen gezeik over te horen. Idem als je daarmee langer in quarantaine moet of beperkter zou worden in bijvoorbeeld reizen. Jouw keuze, die je wel over maakt, dan dien je die gevolgen er ook bij te nemen.

Ik ervaar het monddood maken van anders denkenden en/of mensen die zich om medische redenen niet kunnen laten enten wel als druk opleggen, moet ik zeggen. Ik vind het een opmerkelijke en allerminst empathische reactie.

Uiteindelijk zal alles weer normaliseren, hetzij via voldoende geënte mensen hetzij door groepsummuniteit na doorgemaakte besmetting. De meeste maatregelen blijven immers nog even van kracht, ongeacht je vaccinatie of niet. Dus als je kan kiezen en je kiest voor geen vaccin, dan kan dat tot gevolg hebben dat je nog even wat minder kan of mag, of dat er voor jou een extra inspanning aan hangt in die zin van extra test, een paar dagen quarantaine.

Let wel, ik zeg "diegene die kiezen". Daar hoort iemand die niet mag omwille van medische reden niet bij, die hebben immers de keuze niet. Dat iemand 'm niet mag en dik baalt daarvan, dat begrijp ik. Dat iemand 'm bewust niet wil vanuit vrije keuze, dan ga ik er vanuit dat je ook de gevolgen aanneemt.

We mogen er toch wel op hopen dat tegen eind zomer 2022 het meeste voor iedereen weer mogelijk moet zijn, ongeacht geënt of niet. En daar hoort dan ook bij dat de meeste maatregelen dan van de baan zijn, zodat ook niet-geënte personen gewoon weer 100% kunnen genieten.
Persoonlijk ga ik iig niet akkoord dat er blijvende beperkingen zouden zijn voor mensen zonder vaccin als dat virus weer onder controle is. Ik spreek dus over een keuze die gevolgen heeft voor hooguit nog een aantal maanden. Niet voor jaren of levenslang. Behoede ons daarvan alsjeblieft.