Daar komt nog bij dat jij niet de enige of zelfs de doorslaggevende was want je eerste berichten in dit topic vind ik netjes en terecht. Je laatste iets minder maar dat is subjectief. Het ging me vooral om Janneke2.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ayasha schreef:Jan, allerliefste bokker van de hele wereld. Jij mag mij zoveel als viruswappie wegzetten als je wil. Als je maar niet meer zo dramt als in het topic dat gesloten is daarna. Zodat het niet dezelfde route hoeft te nemen als het andere topic.
keona schreef:Janderegelaa dat heb je toch mis. Weet even niet meer wat en wanneer dat geweest is, maar er zijn toen vaccinaties gezet en erna was iedereen die de vaccinatie gehad heeft onvruchtbaar dus wat je zegt klopt niet
Denk dat je beetje te luchtig denkt.
Ayasha schreef:Hetzelfde als van mensen die beweren dat de aarde plat is en dat god absoluut bestaat.Ik geloof er geen fluit van en ga verder met mijn leven.
Die onwaarheden hebben enkel kans bij mensen die toch al op die manier denken. Dus ik maak me daar simpelweg niet zoveel zorgen om.
Ik heb niet het ide dat het iemand overtuigd die niet sowieso al zelf dergelijke denkbeelden had.
DuoPenotti schreef:Die graag onzin geloven doen dat toch wel.
Daar verander je niets aan door te blijven roeptoeteren, misschien zelfs wel het tegendeel.
laat ze lekker in een eigen topic roeptoeren, misschien lezen ze dan wel zoveel onzin dat ze ook denken, dat gaat echt te ver en juist daardoor beseffen, oh dit is niet wat wil of achter sta.
Ayasha schreef:Hetzelfde als van mensen die beweren dat de aarde plat is en dat god absoluut bestaat.Ik geloof er geen fluit van en ga verder met mijn leven.
Die onwaarheden hebben enkel kans bij mensen die toch al op die manier denken. Dus ik maak me daar simpelweg niet zoveel zorgen om.
Ik heb niet het ide dat het iemand overtuigd die niet sowieso al zelf dergelijke denkbeelden had.
DuoPenotti schreef:Die graag onzin geloven doen dat toch wel.
Daar verander je niets aan door te blijven roeptoeteren, misschien zelfs wel het tegendeel.
laat ze lekker in een eigen topic roeptoeren, misschien lezen ze dan wel zoveel onzin dat ze ook denken, dat gaat echt te ver en juist daardoor beseffen, oh dit is niet wat wil of achter sta.
Janneke2 schreef:Anna79 schreef:Ik gooi er even een vraag in; vanwaar de angst voor een niet gevaccineerde die in de buurt is van gevaccineerden? Het lijkt me dan toch dat de gevaccineerden geen (ernstig) gevaar meer lopen?
Als gevaccineerde ga ik er van uit dat ik geen gevaar loop.
En ik snap niets van mijzelf : ik ben voor bijna alles bang geweest, ik weet dat corona een killer is, maar ik ben niet bang geweest voor het virus.
De druk die ik ervaar als iemand zegt niet te willen vaccineren is boosheid.
Al ben ik niet bang, ik heb mij niet voor de lol laten prikken.
Een aantasting van mijn vrijheid, terwille van een groter goed : de vrijheid van ons allemaal.
Ik ben niet eens een provaccer ('oma heeft gewoon als peuter de mazelen gehad'), maar dreig wel eens zo neergezet te worden (en daar baal ik ook van).
Gaat het over diepe gemoedsbezwaren zoals de bevindingelijk gereformeerden, daar kan ik mee uit de voeten maar die zijn ('calvinisten onder elkaar') gewend aan consequent zijn : dan geen Enfteling.
(Dat is geen discriminatie, maar gewoon de consequentie - "de staart"- van je keuze.)
janderegelaa schreef:keona schreef:Janderegelaa dat heb je toch mis. Weet even niet meer wat en wanneer dat geweest is, maar er zijn toen vaccinaties gezet en erna was iedereen die de vaccinatie gehad heeft onvruchtbaar dus wat je zegt klopt niet
Denk dat je beetje te luchtig denkt.
Nou...over luchtig denken...toevallig is er onderzoek gedaan naar Covid-19 en vruchtbaarheid. Let op, de ziekte Covid-19!
En nu blijkt uit die onderzoeken te komen dat je van de ziekte Covid-19 verminderd vruchtbaar kunt worden. Misschien eens interessant om door te lezen.
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/?term=covid+fertility
Ayasha schreef:Ik heb sowieso inmiddels geleerd om de grootste drammers, ongeacht of hun mening nu aansluit bij de mijne of niet, niet al te serieus te nemen.Ik vind het irritant als het constant in je gezicht gegooid wordt omdat het dan moeilijker wordt om het te negeren maar zolang het geen pagina's lang is lees ik er soort van overheen.
Wat mij meer stoort zijn mensen die nu al zeggen dat ze "de maatregelen in privé sfeer loslaten".
Nee, daar zijn we nog niet, ook niet als je gevaccineerd bent. Als ik dan aan geef dat dat hier niet welkom is, dan krijg ik "jamaar ik ben al een keer gevaccineerd." ja fijn voor je. Maar toch blijf je hier buiten staan.
Ayasha schreef:Ik ben behoorlijk zeker dat die militair zijn missie niet zo heel veel met corona te maken heeft.
keona schreef:secricible schreef:
Sorry maar dit soort berichten zijn stemmingmakerij. "Ik weet even niet meer wat en wanneer" en vervolgens nogal een claim doen.
Er is geen enkel vaccin bekend dat onvruchtbaarheid veroorzaakt.
Nou heb effe gevraagd voor je de kinderen van deze ouders heten DES kinderen https://www.umcutrecht.nl/nl/ziekenhuis ... es-dochter
keona schreef:Helaas kun je gewoon Corona krijgen na dat je gevaccineerd bent.
Ayasha schreef:nps: Ik denk dat de beste man meer gezien heeft dan jij en ik ooit hadden kunnen overleven en dat dát de veroorzaker is. Die denkbeelden zijn niet uit het niets gekomen. Het is geen puber met rare ideeën het is een mand ie 20 jaar gediend heeft en, volgens collega's, de zwaarste missies gedaan heeft. Die is echt niet uit verveling aan deze denkbeelden gekomen. De omhooggevallen viroloog die op het moment van de bedreiging meer met politiek bezig was dan met viroloog zijn en het beroerde beleid zijn hoogstens druppels geweest in een toch al over lopende emmer.
Doubtless schreef:Varekaj schreef:Mij maakt het niet uit of mensen enten of niet, zolang ze dan ook zonder morren de consequenties aanvaarden. Elke keuze in het leven heeft gevolgen. Als niet enten betekent dat je dan (vaker) moet testen, dan hoef ik daar geen gezeik over te horen. Idem als je daarmee langer in quarantaine moet of beperkter zou worden in bijvoorbeeld reizen. Jouw keuze, die je wel over maakt, dan dien je die gevolgen er ook bij te nemen.
Ik ervaar het monddood maken van anders denkenden en/of mensen die zich om medische redenen niet kunnen laten enten wel als druk opleggen, moet ik zeggen. Ik vind het een opmerkelijke en allerminst empathische reactie.