De "Weigeraars"

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 11:43

Ik stoor me er ook aan dat mensen inmiddels zo lijnrecht tegenover elkaar staan.

Beide kanten verwijten elkaar van alles en vinden alleen dat hun info klopt.

Er wordt gezegd dat de meesten zich wel laten vaccineren en degene die het niet willen vooral uit de lager geschoolde gezinnen en buurtjen komen, waar veel achterstand is.
Nu heb ik op fb echt mensen in alle soorten en maten en ik lees nog steeds veel weerstand tegen het vaccineren, OOK bij mensen met goede functies.

En die mensen zijn geen wappies of denken niet na over het wel of niet. Ook die delen artikelen, vaak ook van artsen, wetenschappers etc waarom ze anti vaccin zijn. Dat is vaak niet zomaar rond roepen. Ook zij hebben goed onderbouwde stukken gelezen.
Dat dit anderen niet past, snap ik.

Het is net zo goed storend dat mensen roepen dat je een mak schaap bent die de kudde volgt als je je wel laat vaccineren.

Als je ook naar de artikelen kijkt, snap ik ook vaak waar de weerstand vandaan komt. Het is vooral dat men denkt dat je leven beperkt gaat worden als je niet wil testen en of vaccineren. Heel veel mensen zeggen dat er meer dwang achter het vaccineren moet, maar ik denk dat juist dat de reden is dat veel mensen wantrouwig zijn.

Maar hoe neerbuigend er nu al even gedaan wordt naar anderen die anders kiezen en het zelfs belachelijk gemaakt wordt, helpt echt niet.

Eleeke

Amy223 schreef:
Vind dat voorbeeld met dronken autorijden wel mooi. Stel jij komt die dronken spookrijder tegen, maar jij rijdt in een tank die alles kan hebben... Dan is er niks aan de hand toch voor jou? Want jij zit goed beschermd in je tank.

Dat is dan met het vaccin toch net zo? Gevaccineerden zijn goed beschermd tegen alle anti vaxxers?

Zo werk het niet. Gevaccineerden zit in een stevige Volvo niet in een tank. Daarom is het zo. belangrijk dat iedereen die kan zich laat vaccineren.
En we willen voorkomen dat de dronken spookrijder zichelf een tank kan aanmeten en dan alle volvo rijders omver rijdt.

Anoniem

Daihyo schreef:
Ayasha schreef:

Softenon. Generaties later zelfs.

Softenon is toch geen vaccinatie maar een geneesmiddel?

Klopt, soort slaapmiddel of anti depressie medicatie.

DES was ook geen vaccin, maar ook een geneesmiddel volgens mij
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-06-21 11:45, in het totaal 1 keer bewerkt

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 11:44

Amy223 schreef:
Vind dat voorbeeld met dronken autorijden wel mooi. Stel jij komt die dronken spookrijder tegen, maar jij rijdt in een tank die alles kan hebben... Dan is er niks aan de hand toch voor jou? Want jij zit goed beschermd in je tank.

Dat is dan met het vaccin toch net zo? Gevaccineerden zijn goed beschermd tegen alle anti vaxxers?

Maar er zijn ook kwetsbaren die om de een of andere reden niet kunnen vaccineren, vanwege bijvoorbeeld een auto immuunziekte. Die kunnen, om in de vergelijking te blijven, alleen een Deawoo Matiz betalen en gaan dus gewoon hartstikke dood door die dronken spookrijder, of ze moeten de rest van hun leven thuisblijven. En hoeveel tanks er ook zijn, het is nooit een excuus om alsnog dronken te gaan rijden (ik kan lekker doen wat ik wil, de rest rijdt toch wel in tanks!)

Verder helemaal eens met wat Imandra en Femke_Tweety zeggen - het niet vaccineren is geen rationele keuze maar een emotionele - het voelt niet goed. Is echt prima als dat je reden is, maar benoem dat dan ook als je reden. Dat is denk ik niet de nuance - mensen voor wie het gewoon echt niet goed voelt en dit aangeven en mensen die hun keuze baseren op onjuiste informatie en deze onjuiste informatie ook verder verspreiden.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 11:45

Poekkie schreef:
Amy223 schreef:

Al dan niet dronken rijden is geen vrije keuze maar wettelijk verplicht.

Je kan het dan beter vergelijken met paardrijden zonder tok.

Dronken rijden is verboden omdat het anderen kan schaden.
Paardrijden zonder tok is niet verboden, jouw keuze, jouw hoofd, zelfs je meest directe contacten gaan daar er geen hoofdpijn van krijgen als jij valt.
Dat is juist het grote verschil tussen een besmettelijke ziekte, als jij besmet raakt kan je het doorgeven aan iemand anders.
Een niet-besmettelijke ziekte of letsel, bv een gebroken been, daar heb jij alleen last van. Daar kan je mensen perfect over de risico's voorlichten en verder vrij laten.
Laatst bijgewerkt door Sclimpre op 01-06-21 11:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 11:45

Daihyo schreef:
Ayasha schreef:

Softenon is toch geen vaccinatie maar een geneesmiddel?

DES heb je ook nog. Het wondermiddel tegen miskramen... :j

Beiden geven weer dat de farmaceutische industrie niet altijd zo heilig en weloverwogen is als sommigen hier doen uit schijnen. :)

Mindim: probeer nog eens. Softenon was tegen ochtendmisselijkheid bij zwangerschap.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 11:46

Misschien als je het wilt vergelijken is het misschien met roken?
Mee roken is ook schadelijk en ondertussen ook zoveel mogelijk verboden in openbaar gebied.

AppleSter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 11:46

nps schreef:
Poekkie schreef:
Maar met je agressieve posts maak je het wss nog erger. Nu krijg je zo’n extremistisch hoedje, wat mijn absoluut over de streep zou trekken om niet te vaccineren als ik nog zou twijfelen.

Ik denk dat niks jou echt over de streep zou trekken om wel te vaccineren, wel? Jij hebt je keuze al gemaakt.

Wat ik me echt afvraag, waarom moet je toch overal maar respect voor hebben en alles in zijn waarde laten? Als ik het vreselijk stom vind dat je iets wel / niet doet mag ik dat ook gewoon zeggen en als ik je redenen stom vind mag ik dat ook. En dan beargumenteer ik het ook nog is een keertje.

Voor mij voelen mensen die zich niet willen vaccineren (nogmaals - zonder medische indicatie) een beetje als mensen die dronken willen rijden - ja je mag drinken, ja je kan er zelfs mee autorijden en het gaat heel vaak goed, maar je neemt een risico waarmee je gevaarlijk kan zijn voor anderen met wie je niks te maken hebt. Jouw lijf, jouw keuze maar je keuze heeft wel gevolgen voor anderen en we weten allemaal dat dronken rijden verschrikkelijk stom is. Alsof altijd alles maar moet kunnen zonder ook maar een greintje rekening te houden met de rest van de wereld, want JOUW LIJF JOUW KEUZE en fiets de rest van de hele maatschappij en alle kwetsbaren die daarin leven, als jij maar lekker je ding kan doen. Wel lekker de lusten van onze maatschappij meepakken maar niet willen bijdragen aan de lasten. Dat maakt mij persoonlijk boos én heel verdrietig. Ik vind dan ook erg lastig om respect op te brengen niet eens voor de keuze om niet te vaccineren, maar dan ook niet te testen.

Jammer dat het voor jou zo voelt, maar voor mij voelt dat anders. Wij hebben ons gezin een jaar lang on hold gezet (niet naar school maar fulltime online onderwijs, niet bijbaantje in de supermarkt, geen vrienden zien, etc) voor mijn long patiënt moeder waar ik mantelzorger voor ben. Maar nu de kwetsbare mensen nagenoeg allemaal vaccinaties (aangeboden) hebben gekregen en wij zelf Corona hebben gehad en er prima zijn doorgekomen is er voor ons geen reden ons te laten vaccineren. Ik heb respect voor jouw perspectief, waarom kan dat niet omgekeerd ook?

Het is precies zo wanneer je hardop zegt rechts georiënteerd te zijn en dus niet op een linkse partij gaat stemmen. En dat is wel vermoeiend.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 11:47

Misschien zou het leven een stuk makkelijker worden, wanneer ieder die denkt de waarheid te weten of te kennen zich de volgende vragen te stellen: Ben je zeker dat de vaccinatie veilig is? Ben je echt zeker dat de vaccinatie veilig is. 100 %. Heb je hemzelf gemaakt of heb je alle vaccinaties op hun inhoudsstoffen gecontroleerd.Weet je 100 % zeker dat die vaccinatie voor die persoon, wiens medische kennis jij niet bezit, dat de vaccinatie veilig is. En dan niet afgaan op wat je gelezen hebt of gehoord. Kun je 100% zeker zijn dat ie veilig is?

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 11:47

Eleeke schreef:
Amy223 schreef:

Zo werk het niet. Gevaccineerden zit in een stevige Volvo niet in een tank. Daarom is het zo. belangrijk dat iedereen die kan zich laat vaccineren.
En we willen voorkomen dat de dronken spookrijder zichelf een tank kan aanmeten en dan alle volvo rijders omver rijdt.

Ik ben eigelijk volledig het spoor bijster in deze vergelijking :o?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 11:48

Ayasha schreef:
Mindim: probeer nog eens. Softenon was tegen ochtendmisselijkheid bij zwangerschap.

Volgens mij zijn softenon en DES beide medicamenten en geen vaccins?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 11:48

Niet enkel medicijn of vaccinatie is 100% veilig. Zoals ook op bijsluiters vermeld staat.
Is dat een reden om dan bijvoorbeeld nooit meer een paracetamol te nemen als je hoofdpijn hebt?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 11:49

IMANDRA schreef:
@huertecuilla: er is gewoon een wetenschappelijke standaard en peer-reviews. Slecht onderzoek wordt snel als dusdanig herkent. Dus ja, een commercieel aspect is er soms, maar foutieve informatie wordt toch opgerakeld. Bovendien zijn er ook onderzoeken vanuit bijv een universiteit (al onafhankelijker) en moet er heel precies worden omschreven hoe het onderzoek is gedaan, en hoe het tot stand is gekomen (oa donaties etc), zodat het zo transparant mogelijk is.

Jij bent daarbij goedgeloviger, naïever dan ik. Voor mij is het bij het wegen van informatie´volg het geld´ en dat is onvoorstelbaar zwaar tégen de geloofwaardigheid van pharma.
Bij de distributie/levering van AZ hebben we triest helder gezien hoe volledig amoreel de beslissingen van die bedrijven zijn én dat zelfs Brussel er niet tegenop kon.

Ik weet niet wát ik moet geloven. Dat laatste woord is het heikele. Ik kan het inhoudelijk niet beoordelen, moet het gelóven terwijl ik weet dat het economische belang bij de informatie boven mijn individuele belang gaat.

Mijn beslissingen zijn daarom situationeel afhankelijk gebaseerd op MIJN individuele situatie en met forse skepsis over de expert-mening van de kapper:

- de vaccins beschermen effectief tegen de ergste gevolgen van Covid19
- de dekking is tijdelijk
- de bijwerking/langere termijn gevolgen zijn goeddeels onbekend
- AZ info is een puinhoop door de overheid zelf
- Covid19 is slechts ernstig voor een heel klein % van niet risico personen
- natuurlijke, zelf opgebouwde weerstand is best

Op basis daarvan voor míj, nú, is de ´beste´optelling; geen AZ/Janssen, wel 1ste Pfizer dan bewust natuurlijke besmetting oplopen, niet herhalen.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Ayasha schreef:
janderegelaa schreef:
Kun jij 1 vaccin noemen die op de lange termijn bijwerkingen had? Het kan namelijk niet, dat is niet hoe vaccins werken. De bijwerkingen zijn bijna meteen en niet pas een openbaring na jaren. En het jammere van het verhaal is dat heel veel mensen (en jij ook) deze reden wel gebruiken om niet te willen vaccineren.

Edit; En DES.

En dit is dus weer het voorbeeld van misinformatie. En van iemand die niet het verschil weet tussen medicatie en vaccinatie.

Softenon en Des was een hormoonbehandeling om miskramen bij vrouwen te voorkomen.

superpony

nps schreef:
Amy223 schreef:

Maar er zijn ook kwetsbaren die om de een of andere reden niet kunnen vaccineren, vanwege bijvoorbeeld een auto immuunziekte. Die kunnen, om in de vergelijking te blijven, alleen een Deawoo Matiz betalen en gaan dus gewoon hartstikke dood door die dronken spookrijder, of ze moeten de rest van hun leven thuisblijven. En hoeveel tanks er ook zijn, het is nooit een excuus om alsnog dronken te gaan rijden (ik kan lekker doen wat ik wil, de rest rijdt toch wel in tanks!)

Verder helemaal eens met wat Imandra en Femke_Tweety zeggen - het niet vaccineren is geen rationele keuze maar een emotionele - het voelt niet goed. Is echt prima als dat je reden is, maar benoem dat dan ook als je reden. Dat is denk ik niet de nuance - mensen voor wie het gewoon echt niet goed voelt en dit aangeven en mensen die hun keuze baseren op onjuiste informatie en deze onjuiste informatie ook verder verspreiden.

Voor de meeste mensen zou het veilig zijn. Ik heb meerdere auto immuun ziekte's en mijn artsen zeggen dat het vaccineren, ook naast de medicatie geheel veilig is.

Ik heb alleen al even problemen door mijn medicatie en daarom is het vaccineren nu wel een klein verhoogd risico. Ik heb weinig contact met mensen, dus voel me ook niet als tikkende tijdbom tussen anderen als ik het niet doe.

Het vaccin zou zoals is uitgelegd ook weer uit je lichaam verdwijnen en alleen de weerstand tegen corona tijdelijk verhogen.

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 11:50

Huertecilla schreef:
janderegelaa schreef:
En die virus gedraagt zich zo raar met de mutaties dat je nooit groepsimmuniteit zult bereiken zonder vaccinatie.

Dat is een drogredenering:
Zonder vaccinatie krijg je wél een groepsimmuniteit, alleen gaan er voordien veel mensen dood aan.
Mét vaccinatie krijg je NOOIT een groepsimmuniteit en moet de vaccinatie continue herhaald worden, zelfs zonder mutaties.

Wat beteft die mutaties zijn er ook valide argumenten voor een versnelde mutatie juist door de vaccinatie: Mutaties zijn een evolutionair gegeven. De selectie is op effectiviteit van de varianten. Survival of the fittest. Vaccinatie, verhoogt de drempel, selecteert op besmettelijker, dwingt tot steeds effectiever vaccins en herhaling. Daar heeft de pharma belang bij :)*

Het is allemaal niet zo simpel als vaccinatie-redding prediken.

Applaus (en dat meen ik, jij weet het goed te vewoorden).

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 11:51

Daihyo schreef:
Niet enkel medicijn of vaccinatie is 100% veilig. Zoals ook op bijsluiters vermeld staat.
Is dat een reden om dan bijvoorbeeld nooit meer een paracetamol te nemen als je hoofdpijn hebt?

Voor sommigen niet. Voor anderen wel. :) En dat is ieders keuze. Ik ken inderdaad mensen die nooit een paracetamol nemen. :) Ik en mensen die geen bloedtransfusies willen enz enz. :) Hun lijf, hun keuze. Daar heb ik niks van te denken of te vinden.

En ben het voor het eerst in mijn bokt carrière eens met HC. :) Vooropgesteld dat iemand die zich wil laten vaccineren dat recht heeft en van mij ook geen enkel oordeel zal ontvangen. Ieder moet doen waar hij of zij zich het beste/meest veilige mee voelt.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 01-06-21 11:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 11:52

Ik wil me ook niet laten vaccineren, simpelweg omdat ik denk het niet nodig te hebben. Ik heb Corona gehad, niets gemerkt, is volledig symptoom loos verlopen. Ik had antistoffen (heb me vandaag weer laten testen om te zien hoeveel nog) en ik denk dat mijn lichaam het dus kan handelen.

Voor een eventuele volgende besmetting 'kent' mijn lichaam het virus dus al en werkt dat net als een enting. Ik ga ook geen antibiotica slikken als ik het niet nodig heb, ik neem nooit een aspirine of wat dan ook.

Maar ik voel me heel erg onder druk gezet om te enten, gewoon omdat je anders straks misschien geen leven meer hebt? En daar pas ik echt voor. Iedere 2 dagen gaan testen is ook geen doen. Maar ik zie wel hoelang ik nog weg kom met het antistoffen bewijs en dan zien we wel verder.

Gelukkig ben ik zelfstandig, maar er wordt hier al personeel benadeeld, niet aangenomen of zelfs ontslagen omdat ze niet geënt zijn. En dat vind ik echt heel ver gaan.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 11:52

janderegelaa schreef:
En dit is dus weer het voorbeeld van misinformatie. En van iemand die niet het verschil weet tussen medicatie en vaccinatie.

Softenon en Des was een hormoonbehandeling om miskramen bij vrouwen te voorkomen.

Als je over misinformatie spreekt. Softenon is helemaal geen hormoonbehandeling en al zeker niet tegen miskramen (integendeel :+ )

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 11:53

Huertecilla schreef:
Een heldere parallel.
Een humanist zegt ´waarschijnlijk betaat God niet´.
Een gelovige zegt ´God bestaat´.

Het eerste laat ruimte aan de gelovige, het tweede niet aan de humanist.
Het eerst respecteert het recht te geloven, het tweede treedt de rechten van die humanist.

EXACT hetzelfde speelt bij vaccinatie-evangelisten als JdR.

En ook jij leest mij niet. Ik ben geen vaccinatie evangelist. Ik ben een “beslissen op basis van juiste informatie evangelist”.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 11:53

Poekkie schreef:
janderegelaa schreef:

Als je over misinformatie spreekt. Softenon is helemaal geen hormoonbehandeling en al zeker niet tegen miskramen (integendeel :+ )

DES was om miskramen te voorkomen (oa.) niet Softenon. Maar het staat er inderdaad niet zo handig neer geschreven nu ik het terug lees.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 11:54

Poekkie schreef:
janderegelaa schreef:

Je hebt gelijk er is een stukje weggevallen. Softenon was tegen slapeloosheid en Des tegen miskramen.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 11:54

Ayasha schreef:
Daihyo schreef:

Voor sommigen niet. Voor anderen wel. :) En dat is ieders keuze. Ik ken inderdaad mensen die nooit een paracetamol nemen. :) Ik en mensen die geen bloedtransfusies willen enz enz. :) Hun lijf, hun keuze. Daar heb ik niks van te denken of te vinden.

Oh helemaal mee eens hoor. Het was een reactie op het bericht van Dinopino. Maar daar kwamen er weer een paar tussendoor :D

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 11:55

Moderna en Phizer hebben gen technologie. Dat schreef iemand. En dat dat mogelijk gevaarlijk zou kunnen zijn.
Kan iemand dit toelichten of uitleggen ?

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 11:55

janderegelaa schreef:
Ik ben er van overtuigd dat veel meer mensen wel vaccineren als ze op basis van de juiste informatie een keuze kunnen maken en niet op al die kontverhalen die in de rondte gaan en doodsimpel te weerleggen zijn.

O ja ? Echt niet. Ik heb mijn keuze gemaakt op basis van juiste informatie en ik doe het NIET. En dat geldt voor meerdere mensen.